Pro 79. ročník autosalonu v Ženevě si automobilka Hyundai připravila světovou premiéru konceptu ix-onic, představujícího nový pohled designérů značky na kompaktní SUV a předskokana chystanému modelu ix35 - nástupci Tucsonu.

K vidění bylo třídveřové i20 a úspornější provedení řady i30.

ix-onic

Design tohoto konceptu je dílem týmu designérů společnosti Hyundai, pracujících v německém Rüsselsheimu. Ti podle tiskových materiálů Hyundaie vidí ix-onic jako "městského nomáda, vůz kontrastů ve světě plném kontrastů". Koncept byl navržen v Evropě pro evropské zákazníky a byl údajně inspirován multikulturní atmosférou měst jako je Berlín, Paříž nebo Londýn.

Koncept má karoserii dlouhou 4400 mm, širokou 1850 mm a vysokou 1650 mm. Tým designérů se snažil spojit lehkou elegantní a sportovní horní část karoserie s postranními liniemi obeplouvajícími přední i zadní podběhy kol až k pěvně posazené spodní části karoserie tak, že postoj studie působí sebejistým dojmem.

Přídi vozu dominuje šestihranná maska chladiče společně s hlavními světlomety vybavenými světly pro denní svícení ze světelných diod, která se zasouvají směrem dolů kdykoli jsou zapnuta tlumená světla.

Na zádi konceptu mají zaujmout vysoko umístěná zadní světla a především zadní okno, které Hyundai navrhl a vyrobil v úzké spolupráci s firmou QarmaQ-partner SABIC Innovative Plastics. Designéři tak mohli dát zadnímu oknu trojrozměrnější tvar díky užití plastu Lexan místo konvenčního skla. Na každé straně zadního okna se nacházejí vertikální spoilery, zmenšující aerodynamický odpor a horní část okna nabízí silně konkávní tvar, což umožňuje integrovat v něm střešní spoiler. Zasklení "Exatec" bylo použito i k včlenění třetího brzdového světla do horní části zadního okna.

Interiér má působit na první pohled sportovním dojmem, k čemuž přispívá jeho design i světlé čalounění kůží krémové barvy. Má zde najít prostor pět cestujících.

K pohonu konceptu ix-onic slouží čtyřválcový benzínový motor 1,6 GDi s turbodmychadlem o výkonu 125 kW (170 k). Pohonná jednotka se systémem ISG (Idle Stop & Go), spolupracuje s šestirychlostní převodovkou s dvojitou spojkou a inteligentním systémem pohonu 4×4.

i20 3dv.

V návaznosti na loni uvedené pětidveřové provedení modelu i20 se na ženevském autosalonu představila třídveřová varianta. Automobilka Hyundai chce s tímto provedením zaujmout především mladé bezdětné zákazníky, kterým vyhovuje třídveřová karoserie.

Hyundai i20 s třídveřovou karoserii má design přídě i zádě shodný s pětidveřovým provedením a odlišuje se od něj pouze provedením boků s jedním párem dveří. Třídveřový i20 má rozvor 2525 mm a váží o 10 kilogramů méně než jeho pětidveřový příbuzný. V interiéru jsou použita nová přední sedadla s funkcí "walk-in", což znamená, že po sklopení opěradla se posune celé sedadlo vpřed a následně se vrátí do původní polohy.

Třídveřové Hyundai i20 bude nabízeno ve třech stupních výbavy, označených Classic, Comfort a Style, stejně jako pětidveřová varianta. Vybavení třídveřové verze bude tedy shodné se starším příbuzným a zákazníci se mohou těšit na multifunkční volant, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání oken i vnějších zpětných zrcátek, klimatizaci a autorádio s CD i MP3 přehrávačem a čtveřicí reproduktorů. Bezpečnostní výbava bude standardně zahrnovat šest airbagů - čelní, boční a hlavové, předpínače předních bezpečnostních airbagů, aktivní opěrky hlav, ABS, EBD a za příplatek ESP.

Pro pohon třídveřového i20 bylo určeno, stejně jako při uvedení pětidveřového i20, hned sedm (!) motorů - tři zážehové a čtyři vznětové. Benzinový motor o objemu 1,2 l má výkon 57 kW (78 k), čtrnáctistovka disponuje 73,6 kW (100 k) a šestnáctistovka dostala do vínku slušných 93 kW (126 k). Všechny motory dostanou standardně manuální pětistupňové převodovky, dvojice výkonnějších těž na přání čtyřstupňový automat. Turbodiesel o objemu 1,4 l existuje ve dvou výkonových verzích - s 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k) a bude zkombinován s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou. Šestnáctistovka se objeví ve verzích s 85 kW (115 k), respektive 94 kW (128 k) a šestistupňovou manuální převodovkou.

Podle tiskových informací automobilky budou přesné technické a produktové specifikace třídveřového Hyundai i20 zveřejněny při jeho uvedení na český trh.

i30 Blue

Vedle konceptu ix-onic a nového třídveřového i20 se na stánku automobilky Hyundai představilo také Hyundai i30 Blue, které je vybaveno systémem vypínání motoru Idle Stop and Go (ISG). Toto zařízení samočinně vypíná motor při stání a následně, jakmile řidič sešlápne spojku, aby zařadil rychlostní stupeň, dochází samočinně ke startu motoru.

Součástí systému je nový startér propojený s řídicí jednotkou motoru. Jakmile se kapacita akumulátoru sníží pod úroveň 75 % stavu plného nabití, nedovolí systém vypnutí motoru, aby proběhlo dobití akumulátoru rychleji. Pro řízení vypínání motoru jsou využívána také další data palubního elektrického systému. Nový alternátor zvyšuje intenzitu dobíjení akumulátoru při brzdění nebo ve chvíli, kdy není spalovací motor využíván pro akceleraci.

Hyundai nabídne model i30 Blue v obou karosářských verzích, tedy jako pětidveřový hatchback i jako kombi. Zákazníci si budou moci vybírat také ze dvou zážehových čtyřválců. První z této dvojice s objemem 1,4 l nabídne výkon 80,2 kW (109 k) při 6200 min-1 a točivý moment 137 Nm při 5000 min-1. Druhý motor má objem 1,6 l, výkon 92,7 kW (126 k) při 6300 min-1 a točivý moment 157 Nm při 4200 min-1. Spotřebu paliva v kombinovaném provozu udává výrobce 5,7 litru na 100 km u prvního motoru, zatímco výkonnější agregát si řekne o 5,9 litru na 100 km.

Prodej Hyundai i30 Blue se má v Evropě rozběhnout v polovině roku 2009.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Jedná se o aroganci moci. Pražské zastupitele pobouřil bojkot mimořádného jednání Jedná se o aroganci moci. Pražské zastupitele pobouřil bojkot mimořádného jednání

Kvůli nepřítomnosti většiny zastupitelů pražského…

Piráti berou na magistrátu peníze navíc Piráti berou na magistrátu peníze navíc

Piráti jsou podle informací deníku Blesk jediným pražským…

Slovanská epopej patří Praze, soud potvrdil původní verdikt Slovanská epopej patří Praze, soud potvrdil původní verdikt

Kulturní památka Slovanská epopej patří Praze, nikoliv…

Řetězec obchodů s drogistickým zbožím dm drogerie markt zvýšila tržby o osm procent Řetězec obchodů s drogistickým zbožím dm drogerie markt zvýšila tržby o osm procent

Tržby drogistického řetězce dm drogerie markt v Česko…

 
Zdroj: redakce

Štítky Hyundai Ženeva 2009

 












Blesk.cz

Bezvládné tělo v parku v Praze 8: Žena se chtěla upít k smrti. Neunesla smrt blízkého

Bezvládné tělo v parku v Praze 8: Žena se chtěla…

Strážníci ve středu zachránili život ženě, která bezvládně ležela v Praze 8. Ta se zřejmě nedokázala vyrovnat se…

Uložte zahrádku k zimnímu spánku: 5 tipů, co byste měli nyní udělat

Uložte zahrádku k zimnímu spánku: 5 tipů, co byste…

Říjen je měsíc, kdy ukládáme zahrádku k zimnímu spánku. Je potřeba udělat mnoho prací, než můžete z chat a…

 

iSport.cz

Legendární Vémola přednášel vysokoškolákům. Řešil i alkohol a sex

Legendární Vémola přednášel vysokoškolákům. Řešil i…

Je bezesporu nejslavnějším jménem českého MMA. Karlos Vémola se jako první Čech dostal do nejprestižnější ligy…

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí mu fintu nespolkl

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí…

Gerard Piqué se opět dostal do centra dění. Tentokrát nebyly na vině jeho výkony, výroky na adresu hlavního…

 

Reflex.cz

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do vlády s Babišem je v zájmu vlasti, říká Švejnar

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do…

Prakticky všechny přední strany vylučují povolební spolupráci s Andrejem Babišem a jeho hnutím ANO. Podle…

Britské historické seriály jedou. Stejně jako herečka Jenna Colemanová jako královna Viktorie

Britské historické seriály jedou. Stejně jako…

Britská královská rodina a seriály: obojí se momentálně hřeje na výsluní přízně publika. Když se ty dvě…