Hyundai ve Frankfurtu 2007

Hyundai ve Frankfurtu 2007

 
 

U Korejců bylo tentokrát živo. Nejenže měli v sousedství značky jako Maserati, Ferrari nebo Alfa Romeo, ale do Frankfurtu přivezli dvě studie a světovou premiéru mělo také nové kombi CW, odvozené od nošovického hatchbacku i30.

Fronty lidí na stánku byly důkazem, jak důležitá je strategická poloha ve spojení se zajímavými automobily.

i30 CW

Nové kombi Hyundai i30 CW (zkratka Crossover Wagon) má délku 4475 mm, šířku 1775 mm a výšku 1520 mm. Konstrukce nového kombi s přívlastkem CW využívá podobný recept jako Opel nebo Dacia. Vzdálenost obou náprav je totiž proti hatchbacku zvětšená. Rozvor činí 2700 mm, což je o 50 mm více než u hatchbacku. Prostor pro zavazadla bude mít základní objem 415 l, po sklopení sedadel lze vyplnit po střechu až 1395 l využitelného objemu. Kia Cee´d SportyWagon nabízí v tomto směru více (534 l/1664 l), ale má zase o 50 mm kratší rozvor.

Už při světové premiéře v Soulu byla oznámena paleta motorů čítající dva benzinové motory a turbodiesel, ale pro evropské trhy bude k mání trochu jiná paleta. Ve srovnání s hatchbackem chybí nejmenší čtrnáctistovka, místo toho Hayundai uvádí dvě výkonové verze modelu 1,6 l – slabší s výkonem 85 kW/115 k a silnější o výkonu 90 kW/122 k, točivý moment zůstává pro obě verze stejný 154 Nm. Na vrcholu sedí agregát 2.0 CVVT o výkonu 105 kW/143 k, s točivým momentem 186 Nm. Diesel 1.6 CDRi je opět v nabídce ve výkonu 66 kW (90 k) a 235 Nm nebo 85 kW (115 k) a 255 Nm. Nejsilnější naftový motor o objemu 2,0 l má 103 kW (140 k) a 304 Nm. Všechny vznětové motory vám Hyundai standardně dodá s filtrem pevných částic DPF.

iBlue

Automobilka Hyundai přivezla do Frankfurtu studii iBlue, která navazuje na její dřívější koncepční automobily s palivovými články. Na rozdíl od svých předchůdců, kteří se většinou hlásili ke třídě SUV, je nový koncept navržen jako crossover s uspořádáním sedadel 2+2.

Hyundai iBlue Concept byl vyvinut v Japonsku v technickém a designérském centru sídlícím ve městě Chiba. Koncept je postaven na zcela nové platformě, která je přizpůsobena pro zabudování třetí generace palivových článků, vyvinutých ve výzkumném centru společnosti Hyundai, které sídlí v korejském Mabuku. Automobilka Hyundai pracuje na vývoji použitelných palivových článků a chce v příští dekádě spustit sériovou výrobu automobilů vybavených touto technikou.

Výkon palivového článku v tomto voze má výkon 100 kW (136 k) s auto má dojezd až 600 kilometrů díky 115litrové nádrži, která zvládne tlak kapalného vodíku až 700 barů. Pochopitelně prototyp má nulové emise, ale pravdou je také fakt, že vodík se musí nějakým způsobem vyrobit a právě tento proces již bez emisí není.

I když koncept poháněný vodíkem nemusí obhajovat své sportovní jízdní vlastnosti, iBlue by na tom patrně nebyl špatně. Hyundai uvádí, že kvůli pohonnému ústrojí uloženému pod podlahou má vůz ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami 50:50.

Vnitřek vozu trochu připomíná kokpit stíhačky budoucnosti. Místo běžného volantu má řidič před sebou řízení připomínající vůz K.I.T.T. se seriálu Knight Rider, nechybí dotykové displeje, širokoúhlé zobrazování zpětných kamer nebo 3D head-up dispej.

Veloster

Kupé Veloster (s kódovým označením HND-3), navržený v designérském a technickém centru společnosti Hyundai v Namyangu, je třetím ze série koncepčních vozidel vyvíjených centrálním návrhářským studiem v Koreji. Název Veloster, složený ze slov velocity (rychlost) a roadster, má evokovat sportovní charakteristiku klasického vozu 2+2. Panoramatická střecha a další futuristické prvky pomáhají vytvářet high-tech image.

Pod kapotou je uložen dvoulitrový benzinový motor, který prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky pohání přední kola o rozměru 245/35 R20 a zvládne akceleraci na 100 kmúh za 9,4 s. Samotný koncept je dlouhý 4100 mm, široký 1790 mm, vysoký 1450 mm a má rozvor náprav 2600 mm.

„S Velosterem jsme chtěli vyzkoušet něco úplně jiného. Jsme si velmi dobře vědomi, že potřebujeme radikálně odlišné nové produkty pro generaci Y, lidi ve věku přes dvacet let, kteří si kupují své první auto,“ prohlásil Oh Suk-Geun, viceprezident společnosti Hyundai pro design. „Jde skutečně o odvážný nový směr,“ dodal.

Podle všeho se ovšem nejedná o předzvěst nového modelu Coupé, protože ten dostane šesti- a možná i osmiválcové motory a hlavně pohon zadních kol.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: redakce

Štítky Hyundai Frankfurt 2007

 

Přidat názorDiskuse: Hyundai ve Frankfurtu 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…