Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ve Frankfurtu 2007

Miro Mihalik
Diskuze (0)
U Korejců bylo tentokrát živo. Nejenže měli v sousedství značky jako Maserati, Ferrari nebo Alfa Romeo, ale do Frankfurtu přivezli dvě studie a světovou premiéru mělo také nové kombi CW, odvozené od nošovického hatchbacku i30.

Fronty lidí na stánku byly důkazem, jak důležitá je strategická poloha ve spojení se zajímavými automobily.

i30 CW

Nové kombi Hyundai i30 CW (zkratka Crossover Wagon) má délku 4475 mm, šířku 1775 mm a výšku 1520 mm. Konstrukce nového kombi s přívlastkem CW využívá podobný recept jako Opel nebo Dacia. Vzdálenost obou náprav je totiž proti hatchbacku zvětšená. Rozvor činí 2700 mm, což je o 50 mm více než u hatchbacku. Prostor pro zavazadla bude mít základní objem 415 l, po sklopení sedadel lze vyplnit po střechu až 1395 l využitelného objemu. Kia Cee´d SportyWagon nabízí v tomto směru více (534 l/1664 l), ale má zase o 50 mm kratší rozvor.

Už při světové premiéře v Soulu byla oznámena paleta motorů čítající dva benzinové motory a turbodiesel, ale pro evropské trhy bude k mání trochu jiná paleta. Ve srovnání s hatchbackem chybí nejmenší čtrnáctistovka, místo toho Hayundai uvádí dvě výkonové verze modelu 1,6 l – slabší s výkonem 85 kW/115 k a silnější o výkonu 90 kW/122 k, točivý moment zůstává pro obě verze stejný 154 Nm. Na vrcholu sedí agregát 2.0 CVVT o výkonu 105 kW/143 k, s točivým momentem 186 Nm. Diesel 1.6 CDRi je opět v nabídce ve výkonu 66 kW (90 k) a 235 Nm nebo 85 kW (115 k) a 255 Nm. Nejsilnější naftový motor o objemu 2,0 l má 103 kW (140 k) a 304 Nm. Všechny vznětové motory vám Hyundai standardně dodá s filtrem pevných částic DPF.

iBlue

Automobilka Hyundai přivezla do Frankfurtu studii iBlue, která navazuje na její dřívější koncepční automobily s palivovými články. Na rozdíl od svých předchůdců, kteří se většinou hlásili ke třídě SUV, je nový koncept navržen jako crossover s uspořádáním sedadel 2+2.

Hyundai iBlue Concept byl vyvinut v Japonsku v technickém a designérském centru sídlícím ve městě Chiba. Koncept je postaven na zcela nové platformě, která je přizpůsobena pro zabudování třetí generace palivových článků, vyvinutých ve výzkumném centru společnosti Hyundai, které sídlí v korejském Mabuku. Automobilka Hyundai pracuje na vývoji použitelných palivových článků a chce v příští dekádě spustit sériovou výrobu automobilů vybavených touto technikou.

Výkon palivového článku v tomto voze má výkon 100 kW (136 k) s auto má dojezd až 600 kilometrů díky 115litrové nádrži, která zvládne tlak kapalného vodíku až 700 barů. Pochopitelně prototyp má nulové emise, ale pravdou je také fakt, že vodík se musí nějakým způsobem vyrobit a právě tento proces již bez emisí není.

I když koncept poháněný vodíkem nemusí obhajovat své sportovní jízdní vlastnosti, iBlue by na tom patrně nebyl špatně. Hyundai uvádí, že kvůli pohonnému ústrojí uloženému pod podlahou má vůz ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami 50:50.

Vnitřek vozu trochu připomíná kokpit stíhačky budoucnosti. Místo běžného volantu má řidič před sebou řízení připomínající vůz K.I.T.T. se seriálu Knight Rider, nechybí dotykové displeje, širokoúhlé zobrazování zpětných kamer nebo 3D head-up dispej.

Veloster

Kupé Veloster (s kódovým označením HND-3), navržený v designérském a technickém centru společnosti Hyundai v Namyangu, je třetím ze série koncepčních vozidel vyvíjených centrálním návrhářským studiem v Koreji. Název Veloster, složený ze slov velocity (rychlost) a roadster, má evokovat sportovní charakteristiku klasického vozu 2+2. Panoramatická střecha a další futuristické prvky pomáhají vytvářet high-tech image.

Pod kapotou je uložen dvoulitrový benzinový motor, který prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky pohání přední kola o rozměru 245/35 R20 a zvládne akceleraci na 100 kmúh za 9,4 s. Samotný koncept je dlouhý 4100 mm, široký 1790 mm, vysoký 1450 mm a má rozvor náprav 2600 mm.

„S Velosterem jsme chtěli vyzkoušet něco úplně jiného. Jsme si velmi dobře vědomi, že potřebujeme radikálně odlišné nové produkty pro generaci Y, lidi ve věku přes dvacet let, kteří si kupují své první auto,“ prohlásil Oh Suk-Geun, viceprezident společnosti Hyundai pro design. „Jde skutečně o odvážný nový směr,“ dodal.

Podle všeho se ovšem nejedná o předzvěst nového modelu Coupé, protože ten dostane šesti- a možná i osmiválcové motory a hlavně pohon zadních kol.


Miro Mihalik
Diskuze (0)