Diskuse

Hyundai Veloster na uniklých snímcích. Odhalují i přípravu ostré varianty N!

15.1.2018

Korejská automobilka nás v posledních dnech zásobuje snímky chystaného nástupce modelu Veloster. Oficiální premiéra se blíží, vůz si ale můžete prohlédnout už teď.

 

  • 10 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 15.01.  09:52

    Zase tie počty

    Zase tie počty... Pán Kolman, už minule som Vás upozorňoval, že ak čerpáte z britských zdrojov, treba si uvedomiť, že oni používajú brake horse power (bhp), kde 1 kW = 1,34 bhp. My na kontinente používame konské sily (PS, Pferdestärke), kde 1 kW = 1,36 k (PS).
    Takže tie údaje o výkone 246 a 271 koní sú bhp, teda našich koní to bude 250 a 275k.
    Ale tiež na to tiež stačilo použiť zdravý rozum a uvedomiť si, aké motory má aktuálna i30N: 184 kW(250k) a 202 kW (275 k), potom by ste nepísali nesprávne čísla.
    • 25 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 15.01.  09:57

      « Re: Zase tie počty

      Každopádně, druhou generaci Velostera si může klidně Hyundai nechat doma nebo za oceánem ;-)
    • 02 Reagovat !

      foto Stanislav-Kolman

      Stanislav Kolman 15.01.  10:07

      « Re: Zase tie počty

      Máte pravdu, díky za upozornění. Slibuju, že na to dám větší pozor!
      • 40 Reagovat !

        foto white-label

        white label 15.01.  12:32

        « Re: Re: Zase tie počty

        Slibuji dnes přede všemi,
        jako jiskra* jasná,
        příště už jen kiloWaty,
        ať diskuse je šťastná...

        *jiskra zapalovací svíčky zážehového motoru
    • 10 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 15.01.  11:07

      « Re: Zase tie počty

      No, já už jsem s panem redaktorem měl na téma kůň, koňská síla, metrický a imperiální kůň atd taky debatu. >:D
      Je to marný, je to marný, je to marný. >:D >:D >:D
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 15.01.  14:02

      « Re: Zase tie počty

      Rozhodně se ale nemůžeš spoléhat na to, že ti tam napíšou bhp. To má jiný význam (týkalo se to toho, jak byl výkon měřen, ne jednotky samotné). Američané bhp opustili a používají jen hp, ale jde o jednu a tu samou jednotku (možná proto si někteří myslí, že to b znamená British). Souviselo to, pokud si dobře vzpomínám, se změnou metody měření, kdy ty hodnoty nejspíš chtěli odlišit.

      Rozdíl je prostě v tom, že mechanická (imperiální) koňská síla je definovaná v imperiálních jednotkách, tedy stopách a librách. Kdežto naše metrická koňská síla je definovaná v jednotkách SI, tedy metrech a kilogramech. Obecně by se dalo říct, kde se používají jednotky SI, tam se používá metrická koňská síla. Ale jak to tak bývá, určitě někde čeká nějaká výjimka, aby tě vypekla (taková Kanada by mohla být zajímavá).
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 15.01.  15:06

        « Re: Re: Zase tie počty

        No a práve preto, že je to pomerne komplikované a človek aby stále uvažoval, o ktorýchže to koňoch sa hovorí,* bolo by vhodné používať oficiálne jednotky výkonu (W, resp. kW), kde žiadne prepočtové chyby nehrozia.
        ------
        * niektorí tvrdia, že okrem britských a kontinentálnych koní sú aj kone kórejské >:-[]
        • 20 Reagovat !

          foto Mino-1

          Mino 1 15.01.  17:52

          « Re: Re: Re: Zase tie počty

          Len pre upresnenie kórejské kone sú cca o 25% slabšie ako tie európske. Aspoň podľa obľúbených "urban legends" >:D
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 16.01.  11:47

          « Re: Re: Re: Zase tie počty

          S tím pochopitelně souhlasím. Tyhle archaismy mi lezou krkem. Ještě alergičtější (mnohem, pomalu vidím rudě) jsem na to v letectví. Stopy, námořní míle, uzly. Přitom se už ve 40. letech svět dohodl, že metrické/ SI budou hlavními jednotkami a tradiční se ponechají jen přechodně. Nebyli by to Američané, aby to nepodělali. Alespoň že tlak vzduchu v Evropě neudáváme v palcích rtuťového sloupce, jako to dělají v USA. Došlo to tak daleko, že se nakonec i Rusko rozhodlo přejít na letové hladiny ve stopách místo v metrech. Ani nestojíme na místě, jdeme zpět do středověku.

          Nebo v elektronice. Je sranda, když máš na jednom výkresu vedle sebe imperiální a metrické jednotky. Američany nám byl v tomhle čert dlužen.
  • 10 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 15.01.  11:06

    Jasný, 1. generace zmizela ze showroomů

    protože se na ní dlouho čekalo.
    Proboha, tomu nemůže věřit ani idiot. Nikdo to nechtěl. Ani těch pár zoufalejch dealerskej nemohli udat. Tedy u nás.
    A mě se zrovna ten nápad se třemi bočními dveřmi moc líbí.
    • 00 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 15.01.  11:51

      « Re: Jasný, 1. generace zmizela ze showroomů

      A ted ti sem toper napise jak to globalne jedno z nejprodavanejsich (!)coupe(!). >:D
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 15.01.  12:28

        « Re: Re: Jasný, 1. generace zmizela ze showroomů

        A to přesto, že si sám nakonec koupil Polo. >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 15.01.  12:27

      « Re: Jasný, 1. generace zmizela ze showroomů

      Mně se taky ten nápad líbí, třeba pro hh ideál, byla by spokojená žena i dcera... a já nakonec taky. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 15.01.  16:28

    Nesmíte si to až zase tak brát. Nejsme středem světa.

    Naši, nízkopříjmový občané si pochopitelně za své ušetřené, nebo vydělané peníze raději koupí rodinně, nebo živnostensky více vyhovující auto. Ale jsou země, kde to zase až takový problém není a lidé si kupují k sobě i několik aut a užívají je podle toho, jak se jim hodí. A to je právě případ tohoto auta. No není skvělé, když odvezu ženu s dcerou na nákup, zastavím u chodníku, oni vylezou na svou stranu a já si jedu v klidu za svým se sportovním švihákem?
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 15.01.  18:07

      « Re: Nesmíte si to až zase tak brát. Nejsme středem světa.

      Jak si to (a kdo) nemá brát?
      Nápad s "asymetrickým" počtem dveří není vůbec špatný (naopak), podle mě by to třeba u Golfu šlo taky (alternativně) nabízet.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 15.01.  23:24

      « Re: Nesmíte si to až zase tak brát. Nejsme středem světa.

      No takže kolik že se jich prodalo v Evropě? Carsalesbase říká cca. 13.500ks. Jakože celkem, za 6 let, v celé Evropě. Jo, ještě v tom není rok 2017, to se jich do listopadu prodalo 138, takže dejme tomu 13.700 za 7 let.

      Problém není apriori v počtu dveří, ale v tom, že to auto mizerně jezdí.
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaV8

    JirkaV8 15.01.  20:32

    kolmanoviny

    A jeje zase Kolmanovina 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 15.01.  23:25

    A jak je to v zemích s volantem vpravo?

    Tohle mě docela zajímalo... a je to... správně, dvoje dveře jsou nalevo.
    [odkaz]

    Zajímavé řešení, i když to trošku ruší můj smysl pro symetrii... ale hlavně je škoda, že to vyplácali na takovej střep :-) . Tak třeba druhá generace v tom eNku...
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 15.01.  23:39

      « Re: A jak je to v zemích s volantem vpravo?

      Dvoje dveře jsou logicky vždy na opačné straně, než kde je volant...
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 16.01.  08:44

        « Re: Re: A jak je to v zemích s volantem vpravo?

        Jako... logický to je, ale fakticky to znamená, že vyrábíš dvě úplně odlišný karoserie. Vem si, že japonské automobilky se ne vždy namáhají umístit nádrž doprava a výfuk doleva... ale jasně, s tím není jinak žádný problém.
        • 00 Reagovat !

          foto Mino-1

          Mino 1 16.01.  10:17

          « Re: Re: Re: A jak je to v zemích s volantem vpravo?

          A preco by mali byt vyfuky vlavo a viecko nadrze vpravo? Mne je prave pohodlnejsie mat nadrz na vodicovej strane. Je to pohodlnejsie. Vystupim a nemusim obchadzat auto. Pre mna osobne je to logickejsie. Maju to tak japonci aj korejci.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 16.01.  11:22

            « Re: Re: Re: Re: A jak je to v zemích s volantem vpravo?

            Výfuky vlevo, aby při stání u chodníku nekouřily chodcům pod nos.

            Víčko nádrže... souhlas že je to při tom jak dnes vypadají benzínky jedno a naopak "levé" stojany bývají volnější. Pokud zastavíš levým bokem těsně u stojanu, pak můžeš mít trošku problém vystoupit. Každopádně je evidentní, že automobilky považují za správné řešení nádrž na straně spolujezdce.

            Japonci to tak mají právě proto, že se u nich jezdí vlevo, tj. mají nádrž taky na straně spolujezdce. Korejci... to nevím, ti to asi obšlehli od Japonců aniž by o tom přemýšleli ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Mino-1

              Mino 1 16.01.  12:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: A jak je to v zemích s volantem vpravo?

              Pri dnešných emisných normách už výfuk na strane chodníka nevadí, jedine tak u diesla >:-[] .
              Tak či onak, mal som dlhé roky japonca a na nádrž na strane vodiča som si zvykol a na terajšom aute to mám zase tak. Mne osobne to vyhovuje :-) .
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 16.01.  17:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jak je to v zemích s volantem vpravo?

                Taky jsem měl japonská auta a taky mi to nijak zvlášť neva, ale rozhodně není záměr japonských konstruktérů umístit nádrž na stranu řidiče, naopak... stejně jako evropští konstruktéři dávají víčko běžně na stranu spolujezdce, jen v Japonsku to znamená vlevo.

                Jen tak pro zajímavost, výjimka z pravidla... třeba nový Mercedes A má nádrž vlevo. Nevím proč.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tipy na víkend: Na Bílé hoře se rozhoří bitva, Lysou oslní krása koní a záchranáři předvedou, co umí

Tipy na víkend: Na Bílé hoře se rozhoří bitva, Lysou…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Kadeřávková z Ulice už není sama: Klofla o 16 let staršího hudebníka

Kadeřávková z Ulice už není sama: Klofla o 16 let…

Před dvěma měsíci Anna Kadeřávková (21) oznámila rozchod s hercem Johanem Mádrem (24). Pánové v tu chvíli…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín – Mountfield HK 1:2. Hradec slaví druhou výhru v řadě

SESTŘIH: Zlín – Mountfield HK 1:2. Hradec slaví…

Mountfield HK se rozjíždí. Ve čtvrteční předehrávce 3. kola Tipsport extraligy urvali hokejisté Hradce Králové…

Speciál k fotbalové Lize mistrů: 76 stran, soupisky, hvězdy, program!

Speciál k fotbalové Lize mistrů: 76 stran, soupisky,…

Porovnejte si výsledky první rundy fotbalové Ligy mistrů s odhady pátečního speciálu, na jehož 76 stranách…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…