Korejská automobilka nás v posledních dnech zásobuje snímky chystaného nástupce modelu Veloster. Oficiální premiéra se blíží, vůz si ale můžete prohlédnout už teď.
Zase tie počty... Pán Kolman, už minule som Vás upozorňoval, že ak čerpáte z britských zdrojov, treba si uvedomiť, že oni používajú brake horse power (bhp), kde 1 kW = 1,34 bhp. My na kontinente používame konské sily (PS, Pferdestärke), kde 1 kW = 1,36 k (PS).
Takže tie údaje o výkone 246 a 271 koní sú bhp, teda našich koní to bude 250 a 275k.
Ale tiež na to tiež stačilo použiť zdravý rozum a uvedomiť si, aké motory má aktuálna i30N: 184 kW(250k) a 202 kW (275 k), potom by ste nepísali nesprávne čísla.
No, já už jsem s panem redaktorem měl na téma kůň, koňská síla, metrický a imperiální kůň atd taky debatu. >:D
Je to marný, je to marný, je to marný. >:D >:D >:D
Rozhodně se ale nemůžeš spoléhat na to, že ti tam napíšou bhp. To má jiný význam (týkalo se to toho, jak byl výkon měřen, ne jednotky samotné). Američané bhp opustili a používají jen hp, ale jde o jednu a tu samou jednotku (možná proto si někteří myslí, že to b znamená British). Souviselo to, pokud si dobře vzpomínám, se změnou metody měření, kdy ty hodnoty nejspíš chtěli odlišit.
Rozdíl je prostě v tom, že mechanická (imperiální) koňská síla je definovaná v imperiálních jednotkách, tedy stopách a librách. Kdežto naše metrická koňská síla je definovaná v jednotkách SI, tedy metrech a kilogramech. Obecně by se dalo říct, kde se používají jednotky SI, tam se používá metrická koňská síla. Ale jak to tak bývá, určitě někde čeká nějaká výjimka, aby tě vypekla (taková Kanada by mohla být zajímavá).
No a práve preto, že je to pomerne komplikované a človek aby stále uvažoval, o ktorýchže to koňoch sa hovorí,* bolo by vhodné používať oficiálne jednotky výkonu (W, resp. kW), kde žiadne prepočtové chyby nehrozia.
------
* niektorí tvrdia, že okrem britských a kontinentálnych koní sú aj kone kórejské >:-[]
S tím pochopitelně souhlasím. Tyhle archaismy mi lezou krkem. Ještě alergičtější (mnohem, pomalu vidím rudě) jsem na to v letectví. Stopy, námořní míle, uzly. Přitom se už ve 40. letech svět dohodl, že metrické/ SI budou hlavními jednotkami a tradiční se ponechají jen přechodně. Nebyli by to Američané, aby to nepodělali. Alespoň že tlak vzduchu v Evropě neudáváme v palcích rtuťového sloupce, jako to dělají v USA. Došlo to tak daleko, že se nakonec i Rusko rozhodlo přejít na letové hladiny ve stopách místo v metrech. Ani nestojíme na místě, jdeme zpět do středověku.
Nebo v elektronice. Je sranda, když máš na jednom výkresu vedle sebe imperiální a metrické jednotky. Američany nám byl v tomhle čert dlužen.
protože se na ní dlouho čekalo.
Proboha, tomu nemůže věřit ani idiot. Nikdo to nechtěl. Ani těch pár zoufalejch dealerskej nemohli udat. Tedy u nás.
A mě se zrovna ten nápad se třemi bočními dveřmi moc líbí.
Nesmíte si to až zase tak brát. Nejsme středem světa.
Naši, nízkopříjmový občané si pochopitelně za své ušetřené, nebo vydělané peníze raději koupí rodinně, nebo živnostensky více vyhovující auto. Ale jsou země, kde to zase až takový problém není a lidé si kupují k sobě i několik aut a užívají je podle toho, jak se jim hodí. A to je právě případ tohoto auta. No není skvělé, když odvezu ženu s dcerou na nákup, zastavím u chodníku, oni vylezou na svou stranu a já si jedu v klidu za svým se sportovním švihákem?
Re: Nesmíte si to až zase tak brát. Nejsme středem světa.
Jak si to (a kdo) nemá brát?
Nápad s "asymetrickým" počtem dveří není vůbec špatný (naopak), podle mě by to třeba u Golfu šlo taky (alternativně) nabízet.
Re: Nesmíte si to až zase tak brát. Nejsme středem světa.
No takže kolik že se jich prodalo v Evropě? Carsalesbase říká cca. 13.500ks. Jakože celkem, za 6 let, v celé Evropě. Jo, ještě v tom není rok 2017, to se jich do listopadu prodalo 138, takže dejme tomu 13.700 za 7 let.
Problém není apriori v počtu dveří, ale v tom, že to auto mizerně jezdí.
Tohle mě docela zajímalo... a je to... správně, dvoje dveře jsou nalevo.
[odkaz]
Zajímavé řešení, i když to trošku ruší můj smysl pro symetrii... ale hlavně je škoda, že to vyplácali na takovej střep :-) . Tak třeba druhá generace v tom eNku...
Jako... logický to je, ale fakticky to znamená, že vyrábíš dvě úplně odlišný karoserie. Vem si, že japonské automobilky se ne vždy namáhají umístit nádrž doprava a výfuk doleva... ale jasně, s tím není jinak žádný problém.
A preco by mali byt vyfuky vlavo a viecko nadrze vpravo? Mne je prave pohodlnejsie mat nadrz na vodicovej strane. Je to pohodlnejsie. Vystupim a nemusim obchadzat auto. Pre mna osobne je to logickejsie. Maju to tak japonci aj korejci.
Výfuky vlevo, aby při stání u chodníku nekouřily chodcům pod nos.
Víčko nádrže... souhlas že je to při tom jak dnes vypadají benzínky jedno a naopak "levé" stojany bývají volnější. Pokud zastavíš levým bokem těsně u stojanu, pak můžeš mít trošku problém vystoupit. Každopádně je evidentní, že automobilky považují za správné řešení nádrž na straně spolujezdce.
Japonci to tak mají právě proto, že se u nich jezdí vlevo, tj. mají nádrž taky na straně spolujezdce. Korejci... to nevím, ti to asi obšlehli od Japonců aniž by o tom přemýšleli ;-)
Pri dnešných emisných normách už výfuk na strane chodníka nevadí, jedine tak u diesla >:-[] .
Tak či onak, mal som dlhé roky japonca a na nádrž na strane vodiča som si zvykol a na terajšom aute to mám zase tak. Mne osobne to vyhovuje :-) .
Taky jsem měl japonská auta a taky mi to nijak zvlášť neva, ale rozhodně není záměr japonských konstruktérů umístit nádrž na stranu řidiče, naopak... stejně jako evropští konstruktéři dávají víčko běžně na stranu spolujezdce, jen v Japonsku to znamená vlevo.
Jen tak pro zajímavost, výjimka z pravidla... třeba nový Mercedes A má nádrž vlevo. Nevím proč.