Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai vyvíjí nový vznětový motor GDCI spalující benzin

Honba za klesající normovanou spotřebou paliva pokračuje. Hyundai pracuje na novém benzinovém motoru s principem vznícení palivové směsi stlačením.
Zpět na článek
17. 11. 2013 16:59
17. 11. 2013 19:51
17. 11. 2013 20:08
17. 11. 2013 21:44
18. 11. 2013 17:56
18. 11. 2013 20:16
17. 11. 2013 22:15
18. 11. 2013 09:35
18. 11. 2013 19:37
17. 11. 2013 22:26
19. 11. 2013 18:50
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 15:17
Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
Autore autore, je to asi tou nedělí, příště to piš až při pondělku....
Takovou hovadinu už dlouho nikdo nevyplodil, dokonce ani na auto.cz ne.
Jediné, co má tento motor společného se zážehovým, je použití benzínu jako paliva.
GDCI = Gasoline-Direct-Compression-Ignition (máte to napopak) pane tedy znamená "benzínový", ne zážehový, protože k žádnému zážehu nedochází. Dochází ke vznětu, takže tento motor by se dal klidně označit za vznětový, ale v žádném případě za zážehový.
Auto CZ :no:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2013 15:36
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
Taky mě to zarazilo. Říkal jsem si, jestli jsem fakt takový technický analfabet...ale asi ne. >:D
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 17:20
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
Ty jsi v poho a on nemá psát články v neděli .... možná vůbec. :-)
17. 11. 2013 16:13
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
Mne dostal už nadpis - "Hyundai vyvíjí nový zážehový motor GDCI se vznětovým principem." >:D 8-s Bosch myslím vyvíjel vznětový benzínový motor. Ale nemám ponětí, jestli to někam vedlo.
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 17:21
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
Myslím že něco řešili s Mercedesem ale ono to fakt nepůjde tak snadno ........
Avatar - peV
17. 11. 2013 16:30
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
Přeměna serveru motoristického na humoristický? :*)
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 17:21
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
Příprava na apríl? :-)
Avatar - Snooob
17. 11. 2013 16:57
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
Jj, >:D
prvý a jediný zážihový motor, ktorý je zároveň vznetový!
Kórejci sa týmto stali jednotkou vo vývoji motorov... >:D
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 17:22
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
To potěší KiaWorld nebo jak se to pako jmenuje.
18. 11. 2013 11:45
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
A Auto.cz se stalo jedničkou našich humoristických listů...
17. 11. 2013 19:15
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
A Ty myslis, ze pondeli by bylo lepsi nez nedele? 8-s
Avatar - Vaeden
18. 11. 2013 09:30
Re: Ty woe to je síla, zážeh bez zapalovacích svíček ...
A já celou dobu myslel, že 3 doba se nazývá expanze...
Avatar - Ada je zase tady
17. 11. 2013 15:33
Budoucnost patří dieselu. Jak jinak.
Pravděpodobně však bude spalovat zemní plyn, kterého je na světě mnohem víc, než ropy. :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 17:27
Re: Budoucnost patří dieselu. Jak jinak.
Jedna z mnoha možností. Plyn má ovšem malý energetický obsah, tím nemůžeš pohánět nákladní vozidla a těžkou stavební techniku ... osobní auta možná...
17. 11. 2013 21:10
Re: Budoucnost patří dieselu. Jak jinak.
Kdyby to šlo, tak by se kvůli plynu nepřestavovaly diesely na zážehový. Plyn asi zůstane v zážehových motorech, v budoucnosti bych spíš věřil tomu, že bude pohánět elektromotory
Avatar - Ada je zase tady
18. 11. 2013 00:44
Re: Budoucnost patří dieselu. Jak jinak.
Ale kdepak. To je otázkou vstřikovacích mechanismů. On se ten plyn pod tlakem může chovat i jako kapalina, víš? :-!
18. 11. 2013 15:15
Re: Budoucnost patří dieselu. Jak jinak.
Aha. Takže detonace je otázka skupenství, ne chemických vlastností. Proč už dávno nejezdíme na vodu? >:D Takže zemní plyn, který je potřeba pro zkapalnění podchlazovat, nebude problém udržet kapalný v několikastech stupních ve spalovací komoře? >:D Tomu říkám odvážný tvrzení >:D
17. 11. 2013 16:59
Zajímavé...
I když to není značka, se kterou bych měl sebemenší sympatie, tak klobouk dolů, jestli se jim to podaří zprovoznit. Třeba tím způsobí revoluci na poli motorů. Nebo to skončí v propadlišti dějin, jako spousta dalších nápadů... :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 17:25
Re: Zajímavé...
Další možnou vývojovou cestou je vstřikování etanolu do sacího potrubí vznětových motorů ...... nebo použití snadno vyrobitelného dimetyléteru místo nafty, tento musí být ale skladován při teplotě minus 5 stupňů ...
17. 11. 2013 19:51
Re: Zajímavé...
Osobně jsem spíš přesvědčen, že do budoucna se přejde na vodíkové palivové články. Elektromobily jsou zajímavé, nicméně stále nemáme technologii na dostatečně levné, ale zároveň silné baterie.
17. 11. 2013 20:08
Re: Zajímavé...
A kde budeš ten vodík v autě skladovat ?
17. 11. 2013 21:44
Re: Zajímavé...
V tlakové nádobě?
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 22:04
Re: Zajímavé...
Beru to jako žert. Dlouhodobé skladování vodíku v tlakové nádobě je nemožné, vodík při své malé molekule prochází stěnou. Jsou obrovské ztráty. Proto se pracuje na jiných principech skladování, třeba ve formě hydridu, stálého při určité teplotě. Ale je s tím ještě víc problémů než s dojezdem elektromobilů.
18. 11. 2013 15:27
Re: Zajímavé...
Problémy jsou spíš s uložením vodíku v kapalné formě, stejně jako v případě zemního plynu se musí podchlazovat... A pro dlouhodobější udržení nízké teploty se musí postupně upouštět.. V tlakové nádobě v plynném stavu vydrží dlouho, jen mají malou kapacitu (což platí i u CNG). Kdesi jsem četl o tom, že by šel kapalný vodík ukládat v uhlíkových nanotrubicích, ale to je ještě poměrně vzdálená budoucnost
18. 11. 2013 17:56
Re: Zajímavé...
Jenže i při obrovském tlaku bude vodíku v nádrži málo, protože je to plyn s nejmenší hustotou. A navíc má nejmenší molekuly, takže snadno uniká sebemenší netěsností.
18. 11. 2013 20:16
Re: Zajímavé...
S nízkou hustotou máš pravdu,ale v tlakových lahvých se vodík běžně skladuje.Je to léty prověřené.Vodíková auta už také jezdí.Dojezd sice 500_600km,není také nic moc,ale v porovnání s elektromobily,dobré.
17. 11. 2013 20:04
Není to zážehový motor
Není to zážehový motor.

Tohle je vznětový (dieselový) motor, jen bude jako palivo používat benzín místo dnes běžné motorové nafty. Konec konců, ani Rudolf Diesel nepoužil pro svůj první motor jako palivo naftu, ale arašídový olej.

Benzín pro tento vznětový (dieselový) motor nebude samozřejmě Natural či něco podobného, protože běžné automobilové benzíny mají velmi malé cetanové číslo.
Rozbalit vlákno
2
17. 11. 2013 21:42
Re: Není to zážehový motor
Přesně. Diesel je motor, tedy princip fungování. Jen benzín pro něj není vhodné palivo. V letectví se v dieselových motorech spaluje letecký petrolej, který je normálně určený pro proudové motory.

Neumím si moc dobře představit, že by takový motor vyžadoval nějakou novou specifikaci paliva. To by hodně brzdilo jeho uchycení. Předpokládám, že se vývoj benzínového vznětového motoru točí kolem řešení problémů spojených s použitím benzínu.
18. 11. 2013 18:00
Re: Není to zážehový motor
Bude vyžadovat novou specifikaci. Na druhou stranu by se ten benzín vyráběl možná snáž, možná by stačila víceméně neupravená benzínová frakce přímo z destilace ropy (ta má nízké okatonové číslo = měla by mít realitvně vysoké cetanové číslo).
Avatar - vabis
17. 11. 2013 22:15
nevyvíjí nic
panoptikum jménem Hovnaj nic nevyvíjí. Nikdy nic nevymysleli, jedná se opět pouze o obšleh !
Rozbalit vlákno
4
18. 11. 2013 00:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 11. 2013 08:53
Re: nevyvíjí nic
Tak proč ten obšleh nikde nejezdí ?
Avatar - vabis
18. 11. 2013 09:35
Re: nevyvíjí nic
figurka: dokud se ok prodává stávající, není důvod do prodeje pouštět něco nového. A panoptikum automobilového průmyslu to na trh stejně nedá hned, protože to neumí pořádně udělat. Takže to s tím "vývojem" resp jeho výsledky nebude zdaleka
tak žhavé. Bombastická tisková prohlášení jaro neudělají.
18. 11. 2013 19:37
Re: nevyvíjí nic
Na hromadnou produkci nedodělků zde máme jiné firmy,které stejně nejsou v ničem první.
17. 11. 2013 22:26
DiesOtto
Není to to samé, nad čím před několika lety koumal MB? Nakonec to do provozu neuvedli .
Rozbalit vlákno
1
19. 11. 2013 18:50
Re: DiesOtto
Diesotto byl něco jiného, to byl opravdu vznětový zážehový motor - kromě toho, že to jezdilo na benzín, to umělo přepínat mezi vznětovým a zážehovým režimem.. Bylo to dost složitý zařízení, mělo to proměnnou kompresi, takže důvodem asi byla cena, stejný důvod, proč dosud nejsou v prvozu normální benzínové motory s proměnnou kompresí