Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I.DE.A Era v Ženevě 2009

Diskuze (0)
Společnost I.DE.A (Institute of Development in Automotive Engineering), která se automobilovým designem zabývá od konce 80. let, patří od roku 2002 skupině Rieter.

Založena byla už v roce 1978 a mimo designu dopravních prostředků se zabývá průmyslovým designem, architekturou nebo módním návrhářstvím.

K nejvýznamnějším dosavadním projektům této firmy patří design vozů Fiat Tipo (1988), Lancia Dedra (1989), Fiat Tempra (1990), Alfa Romeo 155 (1992), Lancia Delta (1993), Nissan Terrano II/Ford Maverick (1993), Lancia Kappa (1994), Daihatsu Move (1995), Fiat Palio (1996), Daewoo Nubira (1997), Kia Rio (2000) nebo modely Tata Indigo (2002) a Tata Nano (2008), spolupracuje však také s motocyklovými značkami Cagiva a Ducati.

Designérské studio I.DE.A Institute se po deseti letech zúčastnilo ženevského autosalonu, a to s novou verzí konceptu Era, který se poprvé představil loni v květnu.

Koncept Era vznikl u příležitosti 30. výročí založení I.DE.A Institute. Studio na něm prezentuje svůj přístup k návrhu aut v nejbližších letech a slibuje celou sérii dalších navazujících konceptů.

Karoserie bohatě otevřeného roadsteru využívá trubkový rám, jehož části jsou viditelné i v interiéru. Zajímavým řešením je univerzálnost konstrukce. Koncept je připraven na zabudování čtyř- nebo šestiválcového motoru. Možné jsou dvě konfigurace – podélná orientace a pohon zadních kol, nebo uložení napříč a pohon předních kol. Maximální uvažovaný výkon motoru je 300 koní (221 kW). Převodovka je buď pětistupňová manuální, nebo šestistupňová sekvenční. Podle zvoleného řešení by se hmotnost roadsteru ERA pohybovala v rozpětí 1500-2000 kg.

Vnější rozměry studie činí 4300 x 1840 x 920 mm, rozvor 2560 mm. Studie obouvá na 19 palcová kola pneumatiky s rozměrem 245/40 R19.


Diskuze (0)