Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I.DE.A v Ženevě 2010

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Turínský institut I.DE.A přivezl do Ženevy studii sedanu s názvem Sofia.

Sofia

Sofia je dalším dílem tohoto studia po dvou konceptech dvoumístných roadsterů ERA z let 2008 a 2009. Čtyřdveřová limuzína svou zádí spíše připomíná supersportovní kupé. Pásy koncových světelných diod vypadají velmi originálně, to samé lze říci o těch vpředu. Celková silueta vozu je elegantní, návrháři našli inspiraci v ženských křivkách, o čemž svědčí i jméno Sofia.

Interiér by mohl pojmout čtveřici cestujících. Zatmavená skla ovšem prozrazují něco jiného. Sofia je s největší pravděpodobností pouze stylistickým cvičením zaměřeným na exteriér vozu, nepojízdnou maketou v životní velikosti. Podle tiskové zprávy jsou mechanické části vozu navrženy tak, aby se pod přední kapotu vešel vidlicový osmiválec, poháněna může být jak přední, tak i zadní náprava. Další možností je hybridní soustava.

Designérské oddělení I.DE.A bylo znovu obnoveno před třemi lety. Jeho historie je však mnohem starší. Institut byl založen v roce 1978, u jeho zrodu stál Franco Mantegazza. V minulosti v něm pracovaly i takové návrhářské osobnosti, jakými jsou dnes Renzo Piano, Walter de' Silva a Ercole Spada.

I.DE.A se ovšem zdaleka nevěnuje jen konceptům vozů blízké, či vzdálenější budoucnosti. V minulosti v něm vznikly tvary například Fiatu Tipo, Nissanu Terrano II, nebo japonského mikrovanu Daihatsu Move. Dnes spolupracuje také s čínskými výrobci automobilů, ale například i s firmami Ariston a Indesit, takže je zřejmé, že jeho činnost se zdaleka netýká jen dopravních prostředků na čtyřech kolech.

Od roku 2000 je součástí nadnárodního koncernu Rieter Group se sídlem ve Švýcarsku. V současné době zaměstnává přibližně 400 lidí a kromě centrály v Turíně má pobočky také jinde v Evropě, v Asii a Jižní Americe.


Aleš Dragoun
Diskuze (0)