I v Číně chtějí být autonomní. Do roku 2021!
Podle dřívějších prohlášení dokument obsahuje technické standardy samořízených automobilů, například jazyk, kterým by auta spolu měla komunikovat, uvedla agentura Reuters.
Letos v létě čínský regulační úřad pro automobilový průmysl dočasně zakázal výrobcům automobilů testování samořízených vozidel na dálnicích právě z toho důvodu, že pracuje na jednotných standardech.
Zájem o automobily, které jezdí bez řidiče, je mezi Číňany značný. Podle průzkumů by takové auto chtělo až 75 procent obyvatel.
O prvenství ve vývoji těchto vozů Čína soupeří s USA i s Evropou. Peking zatím zaostává z technologického hlediska, podle Reuters má ale výhodu v rychlejším zpracovávání potřebných norem a regulací. Automobily bez řidiče by tak mohly jezdit po čínských silnicích a dálnicích dřív než v jiných částech světa.
Samořízené automobily již vyrábí například společnost Google; testující se v několika státech USA. Kritici těchto vozů ale upozorňují, že auta musejí být programovaná i na situace jako je dopravní nehoda, což přináší i významné etické otázky.