já tedy za diesely plakat nebudu, až se povede, že bude stát benzín co nafta uvidíš co to udělá, tohle umělý zvýhodňování nikam nevede, no a vw s jeho dieselgate by ti mohl vyprávět ;-)
Ano, vše se zdraží, protože veškerá doprava zboží jede na naftě.
Volvo mě netrápí, malá čínská značka, která má to nejlepší za sebou. Však její evropskou pobočku časem soudruzi zruší. Navíc s těmi malými motory ve velkých autech to pravdu není moc pro mě zajímavé.
Nič nezdražie a nič nezlacnie! Pred X rokmi stála nafta u nás 1,30 € tak znížili spotrebnú daň o 10 centov (20%) aby sa zabránilo zdražovaniu (rožkov). Teraz stojí 1,10 € niekde aj 1 € a svete div sa rožky a všetko stojí rovnako ... takže tak
Abyste se nespletl. Ten čínský soudruh z Geely nejnověji koupil 10 % podíl v Daimleru. A z pozice velkého akcionáře (v Daimleru) a vlastníka (ve Volvo) tlačí obě automobilky se sdílení komponent. Tak se připravte na postupnou unifikaci značek Mercedes/Volvo/Geely.
Myslíš, že kvůli o 1,- dražší naftě si půjdu koupit benzín co žere o minimálně 2l víc což je 60,- na 100 >:D Až bude stát 1l benzínu 15,- a nafta zůstane tam, kde je tak se nic nezdraží a osobák v naftě taky nikdo mít nebude...
kedykoľvek tu boli testy, či je cenovo výhodnejší dízel, nikdy sa nedopátrali jasného výsledku. Myslím, že prínod dízlov bol len marketingový, niektorí ľudia uverili, že je to lacnejšie, ale vytiahli si z toho len spotrebu. Najkomickejšie mi to príde pri veľkých drahých autách, keď chlapík naštartuje A8, traktorovo zachrochtí a zasmrdí tak, že prechádzam na druhú stranu chodníka. Hlavne, že má A8 a potom nemá na benzín. Keď na to nemá, má brať A6.
Nutkanie ušetriť je silné aj keď máš plné kapsy, ale mne príde komické ak sa niekto potrebuje prezentovať cez A8 a zapíli smradľavý chrochtiaci dízel aby ušetril. Iný dôvod tam reálne nie je, len barličky
Realne je napr. duvod, ze nikdo zase neresi chrotavy diesel, je mu to uplne sumak. Jestli vypusti trochu NoX vice, kdyz tady jsou desitky velky znecistovatelu,ktery posilaji do ovzdusi stovky tun te same latky. Je pro kupce dieselu dulezity, kdyz napr. natankuje plnou nadrz ujede na ni 1000km a ne 500km. A kdyz auto prodava proda ho vyrazne draz nez auto na benal. Servis u premiovych aut benal ci nafta je stejny cenove. A samozrejme ano i davat za pohonne hmoty jestli v nafte za 8 nebo v benalu za 13 je cenovy rozdil. Hlavne nepiste, ze to kdo ma hodne penez, nepocita. Neznam ani jednoho bohateho cloveka co nepocita, naopak pocitaji vsichni a sakra moc dobre. Jsou to vetsinou jeste vetsi kolenrti nez vsichni ostatni, proto maji A8 -). Znam cloveka co ma miliardu a kdyz s nim jdu na obed, v zivote si neda jidlo drazsi nez 200kc.
Jasne, ze bohati ludia nepocitaju moze povedat len idiot. Lenze pri tej nafte neusetris tak ako by sa mohlo zdat len z porovnania spotreby - na druhej strane je drahsi servis, vyssia amortizacia, drahsia poistka. Pritom auto horsie jazdi a ma nekulturnejsi chod, jedinou dalsou vyhodou tak ostane to tankovanie - lenze 500 vs 1000 na nadrz to nikdy nebude, realne tak 2 tankovania vs 3 a teraz uprimne kto je naozaj tak vytazeny ze by to nezvladal? Mne teda nafta chybat nebude, aj tak budem kupovat benzin kym sa bude dat.
len samé barličky, jediný reálny dôvod je nutkavá potreba ušetriť bez ohľadu na hrúbku peňaženky. Pri hrubých peňaženkách je táto potreba komická a najkomickejšia je v kombinácii luxusná kára/šetrivý chrochťák.
Servis je stejne drahej, pojistka je stejne draha takze to neni pravda co pises. Nebavim o krapech 15 let starych co maji realne natoceno pul milionu km. Pisi o premiovych autech novych, zanovnich. A rozdil pri prodejni cene auta bude benzin dost znevyhodnen.
Zrychleni napr. u Audi A8 z 0 na 100km/h je 0,3 sekundy ve prospech benzinu, tedy nic hrozneho. Naftak ma zhruba o 55kg vetsi hmotnost. Navic auto na benzin je v nakupni cene o 100litru drazsi nez nafta.
Spotreba - Audi Q7 nadrz 100litru, spotreba 10litru nafty. BMW 740d x drive, spotreba 8.8 prumer, nadrz 80litru takova je realna spotreba pokud neveris, mohu te povozit-).
Ked chces porovnavat tak objektivne je to pri rovnako silnych motoroch - a ukaz mi jedno rovnako vykonne naftove auto ktore je lacnejsie ako rovnako silny benzin. Take neexistuje. Potom mas aj drahsiu poistku (havarijna je vzdy % z ceny) s amortizaciou sa to tazko dokazuje ale servis je podla mojich skusenosti na nafte drahsi.
Čo je to furt za bláboly o drahšom servise na nafťáky? Mal som a mám len dieselové Mercedesy a o žiadnom drahšom servise som ani nechyroval. 220CDI, 350CDI, 350 Bluetec - nič. Len bežný pravidelný servis.
Suhlasim tiez mam 350 Bluetec a beznu rocnu kontrolu ako u benzinaka. vyskusal som aj 3 l benzin a necitil som tam velky vykonovy rozdiel ,okrem toho ze rucicka palivometru klesala o hodne rychlejsie. najhorsie je ze zacinanu znevyhodnenia pre dizlaky tak nutene rozmyslam o E 400 a to urcite nie koli vacsiemu vykonu ktory na moje presuvanie nepotrebujem...
Tedy jeste jednou servis je cenove stejny. Nevidim v tom rozdil. Koupis si balicek nebo ho mas v cene a ten stoji uplne stejne na diesela jako na benzin. Ano benzinove Audi A 8 je vykonnejsi v konich, ale v rychlosti zrychleni 0- 100km/h je rozdil 0,3 sekundy ve prospech benzinu a to bych spise pricital vyssi vaze dieseloveho diesela.K tomu bych jeste podotkl, ja kdyz vyuzivam potencial vozu,tak se nedostanu pres 10litru a to jezdim hodne pres limit napr. na dalnici.kdyz budes vyuzivat potencial benzinu tak jako ja diesela,budes mit problemy se vejit do 20litru benzinu.Pokud neveris,pujc si benzin a projedeme se pozde v noci na Rozvadov a nazpatek do Prahy. Drive kdyz jsem kupoval nove auta, tak u premii byla cena benzinu na urovni ceny dieselu.Nyni se zdrazili benzinove motorizace kvuli zelenym hlavam. Takze rozdil uspory premiovek se jeste zvetsil ve prospech dieselu, at se vam to libi ci nikoliv.
S cenou pojistky jsem reagoval na dotycneho vyse co psal, ze cena pojistky na diesel je vyssi, coz je blbost. Samozrejme se vychazi z ceny auta, zabezpeceni, bonusu apod. Ale cena pojistky havarijni nic spolecneho u premiovek jestli je diesel nebo benal.
U BMW 740d x drive je cena 2 748 000,-kc, vykon 320kobyl, u benzinove verze 2 783 000,-Kc, vykon 326kobyl. Zrychleni maji obe verze stejne, kroutici monent ve prospech dieselu 650 vs 480Nm. Co pises tedy take neni pravda rovnako silne vozy -).Nebo jestli beres v potaz rozdilu 6 koni,tak to potom mas pravdu predsedo.
A není to jedno? Myslím, že 300koňový naftový šestiválec v luxusní limuzíně nebude motorem, u kterého by člověk trpěl kvůli kultuře chodu nebo dynamice, přitom se ideálně hodí na dálniční přesuny. Servisní náklady jsou celkem jedno, zrovna u BMW je to loterie bez ohledu na palivo. Nebo z jakého důvodu máte pocit, že si jeho majitel zaslouží ukamenovat?
ukameňovať v žiadnom prípade, nech si kúpi čo chce, s tým nemám problém, píšem len, že je to pre mňa komické (alebo necitlivé). Každé ráno pri mne naštartuje nová A8 f dízli a vždy si poviem, no dobre, ukázal si mi, že máš na A8 (iný dôvod na kúpu A8 nie je, lebo A6 poskytuje dostatočný výkon, priestor a luxus na akékoľvek cestovanie) a potom mi zachrochtí (zvnútra je to samozrejme lepšie) a čpavkovo zasmrdí, že fakt migám od neho preč a poviem si, no hlavne, že si ušetril.
ne nebylo by to lepsi lepsi nechat chrochtak traktorom. Potrebuji vetsi pohodlne auto, kam se mi vejde bagaz a 4 lidi. mam pres 190cm. V lete cestujeme vzdy 2mesice v kuse po Evrope. Kazdy ma jiny pritority, ty potrebujes mit v aute benzin, je to tva volba, nebudu ti nutit diesel. Ja za tech ujetych 100 000km a usetrenych penez na palivu radeji pojedu na Karibiku s rodinou. Az vynaleznou vyrobci motor benzin co bude zrat stejne jako nafta v premiovych ci SUV autech, klidne si benzin koupim. Je mi sumak co leju do auta. Jediny ceho lituji, ze nemam verzi long, protoze deti rostou a mista vzadu moc neni. Tedy pristi verze limuzin urcite long-).
Same blaboly; naftak mi usetril pri najazde 23tis.km rocne zhruba 550eur na rozdiele spotreby a ceny paliva. Samozrejme, ak by bola cena paliva rovnaka, rozdiel bude stale okolo 300eur. (teda v konecnom dosledku skoro 5000eur iba na palive za 9rokov.)
Drahsi servis je cisty blud, cena za servis je rovnaka, cena za poistky sa odvija od objemu a nie typu paliva - zase blud.
Nestalo ma to ziadne dalsie naklady, nakolko sa za 9rokov nepokazilo nic, co je spojene s rozdielnymi komponentami motora nafta/benzin.
Horsie urcite nejazdi, nakolko v prevadzke ma zaujima pruznost motora, nie zrychlenie 0-100, preto za mnou nestihaju vyrazne silnejsie atmo benziny, ci podobne vykonne turbo benziny. Napr. 4ty kvalt je pouzitelny od cca 35kmh do 120, pri jazde okreskami/dedinami nemusim preradit z 5ky, ak nepride prekazka ani 200km vkuse.
Nekulturny chod je max. na volnobehu, po zohriati si to daktori mylia s benzinom. (nie kazdy naftak sroti ako traktor)
Druhy naftak, co mam podobne, spotreba dlhodobo 5,1, ekvivalentny benzin ma cez 6,5-6,8. Pri najazde 15000km rocne si to spocitaj sam.
urcite hra rolu aj psychologicky efekt... clovek ktory vie ze za auto vysoli melon alebo dva tak asi podvedome ma uz potom nutkanie setrit na jeho prevadzke... aj ked peniaze nemusia byt problem .. presne ako pises... vidim tu skor akysi davovy a psychologicky efekt.. o to ma viac potesi ked vidim pana v rokoch v benzinovom jaguari ako sa kdesi vysmiaty s nim kruti po parkovisku a srsi z neho pohoda .. je to hned ina liga ako nejaky vystresovany chlapik v dizlovej audine ktory ma nutkanie setrit a s autom by najradsej vodsiel az dnu do hypermarketu .. vsetko je aj v hlave.... a to sa obcas premietne aj do auta pripadne do jazdneho stylu
Ako potom vysvetlis toto? Niekto ma X5ku diesel. Jazdi s nou dajme tomu za 9. Keby mal to iste auto s benzinom jazdil by urcite min za 12, 3 litre budu urcite rozdiel. Pri najazde len 10 000 km to je rozdiel 300 litrov. Takze co je ekologickejsie? Jazdit benzinom za viac alebo dieslom za menej? A to neplati len pre tento druh auta. Jasne pri tvojom Pole by som o diesli ani neuvazoval ale tak nebudu vsetci teraz jazdit v Pole. Vies niekto napr taha aj privesy a jazdi aj 40 000 km a pre takeho je diesel lepsi. Nehovoriac o cene diesla a benzinu.
Po problémech a rozežranosti TSI benzínu jsem rád , že již 2 roky jezdím zase s 2.0 TDI.. ;-)
Kecy ekofašiístů v Bruselu jsou mi naprosto volný !
Diesel je o víc jak 2 litry úspornější a větší kroutící moment je taky znát.
Benzín jen do malého auta ve městě..
Nebo do sportovních modelů.
SUV a MPV se bez dieslu neobejdou.
Našťastie to SUV už nie je také zlé a aj v tomto segmente sa to normalizuje. Konečne mamičky nebudú voziť detičky 5km do škôlky na tých diesloch s ročným nájazdom 10tis. km... bravo volvo, toyota a mazda!
[odkaz]
uz pomaly ale isto prechdaza na benzinove hybridy ( a v hre su aj elektromobily .. uz coskoro tu mame aj elektromobil od volva ) a tak tento krok je vcelku pochopitelny... navyse volvo si s ekologiu ( aspon tou na papieri ) dnes uz tyka takze opat dalsi argument ktory vysvetluje tento jeho planovany krok s dizlami .... a este ak to mam povedat z pohladu motoristu tak volvo a dizel? - tato kombinacia mi doslova trha usi uz len z pocutia ... mne teda k volvu dizle nikdy nepasovali podobne ani k honde ci mazde alebo toyote takze opat mi volvo bude kusok blizsie.. uz len spravit krajsie kabiny .. vyhodit ten jukebox a spravit normalnu kabinu a opat sa mi volvo snad zapaci ako kedysi za cias povedzme prvej XC90 a S80 :yes:
Podle mého názoru je to špatný krok, pro evropské působení Volva. Hybrid není diesel a tuhle pokryteckou "ekologii," že jejich modely trhají rekordy v rozdílu papírových a reálných emisí, neberu.
Zvědavý nebuď, S60 má v Evropě zcela marginální prodeje (vloni 7400 aut), takže je docela šumák jestli bude mít diesel nebo šlapky s řetězem, tak nebo onak prodeje v podstatě nulové.
To opravdu nikoho ne*ere, že ti, co jezdí trasy delší než 50km denně, budou s benzínem jezdit o >2 litry více na 100km? To je o 200 litrů více na auto při min. ročním nájezdu 10 000km. Krát desítky miliónů prodaných aut na světě. To je ekologie. Z bláta do louže...
Které se v Evropě prodává z 90% v dieselu.
Je to rozhodnutí Číňanů kteří se na Evropu dívají z čínské perspektivy.
Volvo dopadne jako Lexus, v USA OK, v Číně ani nevím, v Evropě nic.
Prodeje se propadnou o 90%, potom se to trochu zmátoří ale to už bude většina bývalých majitelů Volv jezdit Mercedesy, BMW, Jaguáry nebo Audi. I Range Rovery jsou ve hře.
Ale jsem absolutně pro ať to zkusí. Volvo už je Čína a v Číně už se vyrábí a bude se importovat do Evropy. Myslím že Volvo postupně v Evropě skončí, benzín hybridy nejsou povedené a jsou komplikovanější na výrobu než diesely, elektro bude velmi drahé s velmi bídným dojezdem ....... To se ještě dlouho nezmění.
Mi se líbí ty hlupácké kecy, že někdo kašle na Evropu. Třetí trh na světě, kde se prodává draho. No jo, ale kdo chce tady prodávat musí umět. I malá Mazda prodává a bez slev a podbízení a speciálně pro evropu má kombi. Tipuji spise budoucí rozmach nafty v suv, protože si poradí s emisemi.