Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2008: Golf vede, Auris ve společnosti Cee'du a i30

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Největším překvapením v zářijovém žebříčku nižší střední třídy je až čtvrtá příčka dlouhodobé dvojky českého trhu, Kie Cee'd. Hned za ni se vyšvihla Toyota Auris.

Cee'd podlehl jak Golfu, tak i Focusu. První je samozřejmě Octavia, v září bylo zaregistrováno celkem 1.952 kusů. Druhý model v měsíčním pořadí, to je výběhová pátá generace klasika z Wolfsburgu (i když kombi Variant čeká s největší pravděpodobností ještě nějaký ten pátek na výrobních linkách v nezměněné podobě) s 321 kusy. Třetí je Focus, jehož registrace se tentokrát zastavily na čísle 297. Čtvrtý byl již zmíněný Cee'd, těch nalezlo nové majitele celkem 261, pátou příčku obsadila Toyota Auris se 143 vozy.

Oproti loňskému září si Octavia polepšila o 18,2 %, Golf o nezanedbatelných 111,2 %, Focus o 24,3 %, Cee'd o 60,1 % a Auris o 127 % (!). Registrace Škody tak v této třídě z první pětky narostly nejméně. Celkové pořadí od ledna letošního roku vede Octavia se 14.966 kusy před Cee'dem s 3.175 kusy a Golfem s 2.448 kusy. Ten již utekl Focusu o nezanedbatelných 141 vozů. První pětice postrádá Renault Mégane, který se již doprodává, tří a pětidveřové hatchbacky už z oficiální nabídky vypadly, k dostání už je jen kombi Grandtour.

Doporučujeme
Český trh v září 2008: Pořadí značek

Octavia vévodí statistikám registrací užitkových automobilů N1 v této třídě, za září se jich prodalo takřka 700 kusů. Více než třetina domácích vozů (35,7 %) byla tedy v nákladním provedení. Ještě vyšší podíl mají ovšem užitkové verze u Fordu Focus – 107 z celkových 297 znamená 36 %. V absolutních počtech je ovšem pořadí obrácené, první Octavia 696, druhý Focus 107. Na třetím místě je Golf s 98 kusy, i u něj přesahuje podíl en-jedniček na celkových počtech registrací hranici třiceti procent.

Mezi diesely kraluje také Octavia, vznětový motor mělo pod kapotami v září 1.548 nově zaregistrovaných mladoboleslavských vozů, což je 79,3 %. Například wolfsburgský konkurent je na tom v tomto ohledu podstatně hůře, naftu polyká 122, tedy 38 % Golfů, prodaných v devátém měsíci.

Mezi nejlevnějšími vozy nižší střední třídy svou cenou jasně vévodí Opel Astra Classic II (tedy Astra G), který se stále ani po deseti letech nechystá do důchodu. Ten stojí 259.900 Kč. Cee'd již také spadl pod magickou hranici tří set tisíc, stojí 289.980 Kč. Citroën nabízí slevy na většinu svého současného výrobního programu, C4 lze koupit již od 290.900 Kč. Těsně před odchodem na odpočinek má naopak Chevrolet Lacetti (Cruze ho nahradí nejspíše v únoru), za který zájemci zaplatí minimálně 294.600 Kč. Pod 300 tisíc se vejde i základní verze Fiatu Bravo.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v září 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období9/20081-9/20089/20081-9/2008
1.Škoda OCTAVIA19521496646,8%40,5%
2.Volkswagen GOLF32124487,7%6,6%
3.Ford FOCUS29723077,1%6,2%
4.Kia CEE´D26131756,3%8,6%
5.Toyota AURIS1437643,4%2,1%
6.Hyundai i 3013610933,3%3,0%
6.Renault MEGANE13619523,3%5,3%
8.Opel ASTRA12113972,9%3,8%
9.Suzuki SX411912182,9%3,3%
10.Citroën C410014092,4%3,8%
11.Honda CIVIC928752,2%2,4%
12.Peugeot 308766061,8%1,6%
13.Audi A3594341,4%1,2%
14.Mazda 3443361,1%0,9%
15.BMW 1392620,9%0,7%
15.Peugeot 307394660,9%1,3%
17.Fiat BRAVO384580,9%1,2%
18.Dacia LOGAN245350,6%1,4%
19.Volvo S40/V50231200,6%0,3%
20.Nissan NOTE193090,5%0,8%
21.Toyota COROLLA17980,4%0,3%
21.Volvo C30171440,4%0,4%
23.Volkswagen JETTA152630,4%0,7%
24.Fiat LINEA141930,3%0,5%
25.Fiat SEDICI13450,3%0,1%
25.Seat LEON133140,3%0,8%
27.Mitsubishi LANCER121250,3%0,3%
28.Subaru IMPREZA111580,3%0,4%
29.Chevrolet LACETTI101840,2%0,5%
30.Nissan TIIDA71430,2%0,4%
-Ostatní modely11780,0%0,5%
-CELKEM416936975100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
14. 10. 2008 15:00
Opel Astra G , Kia ceed, Oktávka
Imho: Golfu a VW rozhodně patří uznání za schopnost po dlouhá léta držet prodeje v pásmu profitability, po všechny generace modelu. Cee'du a Kii zatím rozhodně patří uznání za výborné prosazení nového modelu na trhu, který byl na počátku naladěn vůči celé značce jednoznačně odmítavě. Ale právě pohled na Golf vs. jeho konkurenti říká, že jeden nebo dva roky skvělých prodejů jsou teprve začátek dlouhé cesty, přes kterou leží řada překážek - jedním z takových zkušebních kamenů bude např. první facelift cee'du, resp. jeho 2.generace a jeho přijetí. Jinak: čísla prodejů zhruba v první pětce až desítce můžou být zdrojem vzájemného pošťuchování, ale všichni zúčastnění mají ve skutečnosti vystaráno. Je taky evidentní, že tvrdý počet milimetrů argumentů přinášejí fleetové prodeje, a tam se Kie podařil průlom, který možná ani sama nečekala. Stojí za to, podívat se do samostatné tabulky N1 SDA, i když není přesná
(nezachycuje auta nakoupená firmami jako OA): [odkaz]
Nadále ale určitě platí, že Golf a cee'd jsou modely se značně rozdílným společenským postavením. Což je sice jen konvenční fikce, ale od nepaměti hraje obrovskou roli, takže vlastně fiktivní není. :-)
14. 10. 2008 11:08
Já to nechápu.
Ať si kdo chce, co chce říká, ať si nad mnou GTI slzy utírá a hůl láme, já tomu sterilnímu golfáckýmu zázraku na chuť ne a ne přijít. Ano, prodává se nejlíp, takže VW umí dělat dobrý business a nabízí něco, co chce většina zákazníků. VW je dobrý obchodník. Naštěstí mimo folcvágnu jsou i jiné vozy, které může zákazník zakoupit a s nimi se potěšit. Ráno vždy rozjasní ,,osamělý" nový Bravík, extravagantní C4, cedník na nějž si tolik let šetřil, pomlouvaná údajně poruchová 307ma, která za prvních 42.000 km , šlape jako hodinky, i když už dávno měla být 10x v servisu, trochu jiný Auris,Rendlík s kosočtvercem, .... . No, prostě jde o to, že nemusíme všichni jezdit Octávkou nebo Golfem, ale každý má svůj vkus a důvody proč to nebo ono. A které z těch aut je lepší, nám tahle statistika nepoví. Poví nám, že VW je v Česku nejlepší obchodník a umí to dobře.
14. 10. 2008 08:41
Re: Leon
Vyzera to tak, ze ani samotny VW-koncern nevie, co vlastne ma so Seatom urobit. Kam tuto automobilku nasmerovat, do ktoreho segmentu trhu ju umiestnit. Seatu chyba vlastna "tvar". Oprasit predoslu generaciu A4, a predavat to ako Seat Exeo, to predsa nie je riesenie...
14. 10. 2008 08:36
Re: GOLF, DAS AUTO
Ne, design Golfu rozhodne neovplyvnuje predaje Cee'd-u. Bolo by naozaj nefer tvrdit, ze Cee'd sa predava tak dobre len preto, lebo Golf ma otrasny dizajn! :-)

A ten supermainstream neviem co tam pleties, ja som predsa nehovoril o A3/BMW1...
14. 10. 2008 08:23
Re: GOLF, DAS AUTO
Doufám se nedomníváš, že prodeje cee´du ovlivňuje design golfu... :-) Nemůžeš přece proti sobě stavět superlowend a supermainstream... Teddy Teddy...