Ian Callum šéf designu Jaguaru o dřevě v interiérech a trendu kupé-sedanů (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Ian Callum šéf designu Jaguaru o dřevě v interiérech a trendu kupé-sedanů (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

 
 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Jaguar.

Ian Callum se narodil v roce 1955 v Dumfries ve Skotsku. Vystudoval dopravní design na univerzitě v Coventry a magisterský titul získal na londýnské Royal College of Art.

V letech 1979 – 1990 pracoval ve Fordu a podílel se zde například na modelech Mondeo, Fiesta, ale také Escort RS Cosworth. V roce 1990 překvapil mnohé kolegy, když přešel z Fordu do malé anglické sportovní značky TWR. Během angažmá u TWR tvořil i pro ostatní značky (Aston Martin, Volvo, Mazda).

V čele designu Jaguaru stanul v roce 1999. Trend retro designu, nastolený jeho předchůdcem, dozníval ještě v modelech S-Type a XJ. První výraznější změny v designu Jaguaru se představily na modelu XK a následný model XF definitivně odstřihl Jaguar od retro stylu.

Ian Callum je ženatý, má dva syny. Jeho bratr Moray Callum patří také mezi významné automobilové designéry.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o užívání materiálů jako dřevo v interiérech aut?
Callum: Záleží na provedení. Důvod, proč v našich autech používáme dřevo a kůži, je ten, že jsou to teplé a příjemné materiály.

Dřevo není starý materiál. Ano, dříve se v interiérech aut používalo často, ale když dnes půjdete do luxusního hotelu nebo se podíváte na jinou moderní architekturu, tak ho uvidíte všude. Můžete ho používat klasickým způsobem, ale i velmi moderně. Možná teď budu trochu popírat vlastní slova, ale rozhodli jsme se používat tradiční materiály Jaguaru, protože to byly vždy naše materiály. Nechtěli jsme je odstranit. Místo toho jsme si řekli: Udělejme je v odlehčenějším a zábavnějším stylu, který se více vztahuje k současnosti. Proto jakkoliv velké změny jsme udělali na XJ a XF, pořád v nich dřevo najdete. Už to není velká dřevěná přístrojová deska, ale jen jednotlivé segmenty.

Dřevo nebude nikdy starý materiál, na rozdíl třeba od sametu.

AutoDesign&Styling:Jak se vám líbí současný trend kupé-sedanů?
Callum: Líbí se mi. Jaguar je také dělá, a to z toho důvodu, že jsme sportovní značka. Máme jen tři modely, ale u každého, a to včetně toho největšího, je pro mě důležité, aby z něj bylo cítit sportovní zaměření. Vyrábíme sportovní auta, je to naše tradice a tím jsme si udělali jméno. Každé auto co vytvoříme, musí mít sportovní esprit a to je důvod, proč jsme se rozhodli jít do kupé profilu.

Ostatní značky jdou podobnou cestou. Dozvěděl jsem se od designérů Mercedesu, že když pracovali na modelu CLS, čerpali inspiraci z tradičních Jaguarů a dokonce jej tak i kódově označovali.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká Arriva změní podobu Česká Arriva změní podobu

Vznikne nová společnost Arriva City pro městskou dopravu.…

Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory

Téměř o čtyřicet procent si během několika obchodních…

Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři

Ministerstvo školství rozdělovalo v letech 2013 až 2015…

Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ

Specializovaný úřad zkoumá oprávněnost předloňských…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Jaguar Design Rozhovor

 

Přidat názorDiskuse: Ian Callum šéf designu Jaguaru o dřevě v…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Dnes 08:00

Ferrari Challenge má za sebou více než dvě desítky sezón. Přitahuje pozornost díky závodům s identickými vozy, kde je hlavním rozdílem umění jezdců a souhra jejich týmů.




Blesk.cz

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce, zakousl ho pes. Co dělat?

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce,…

David (26) nastěhoval své morče ke kamarádce, protože odjížděl na delší dobu pryč. Jenže k jeho kleci se…

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

 

iSport.cz

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to kluci zvládnou!

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to…

Ve žlutém opavském moři, které v posledním kole FN ligy hnalo Slezský FC Opava zpátky mezi elitu, byl i jejich…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník Rozloučení připomíná rodiče zachráněných dětí

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník…

Na pražském hlavním nádraží byl umístěn pomník, který připomíná rodiče Wintonových dětí. Působivý pomník se…

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní válečníci a kde vznikl trdelník?

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní…

Kdo byli Sikulové? Odkud přišli a co po nich zůstalo? Po stopách dávného etnika se vydáme jen kousek za hranice…