Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ian Callum šéf designu Jaguaru o dřevě v interiérech a trendu kupé-sedanů (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Jaguar.
Zpět na článek
16. 5. 2010 10:31
16. 5. 2010 21:11
17. 5. 2010 00:57
17. 5. 2010 07:31
17. 5. 2010 17:25
17. 5. 2010 07:37
17. 5. 2010 09:18
17. 5. 2010 10:01
17. 5. 2010 10:38
17. 5. 2010 11:59
17. 5. 2010 10:42
17. 5. 2010 10:49
17. 5. 2010 22:37
17. 5. 2010 19:08
18. 5. 2010 15:53
18. 5. 2010 01:15
18. 5. 2010 09:33
18. 5. 2010 15:45
17. 5. 2010 21:49
17. 5. 2010 22:28
17. 5. 2010 22:57
18. 5. 2010 01:16
Avatar - Ricardo
16. 5. 2010 10:31
Callum
Genialitu tohoto člověka dokládá skutečnost, že karoserii Astonu DB7 navrhl celou úplně sám :yes:
Rozbalit vlákno
5
16. 5. 2010 21:11
Re: Callum
To je fakt, ale nie je taká práca oveľa lákavejšia a vzrušujúcejšia, keď mu do nej nikto nekecá a nemusí s nikým ísť do kompromisov?
Avatar - Ricardo
17. 5. 2010 00:57
Re: Callum
Z tohoto pohledu je to určitě snazší, na druhou stranu nikdo další nepřispívá nápady, které můžou celkový výsledek posunout
17. 5. 2010 07:31
Re: Callum
Jasne, všetko má pre aj proti. Ja osobne mám ale tiež radšej samostatnú náročnejšiu úlohu, akoby som sa mal niekomu prispôsobovať.
Avatar - Pekelná Micinka
17. 5. 2010 14:15
Re: Callum
Při veškeré úctě, podle mě je Ian "jen" šéf. Podle mě za ním stojí ten team designérů, kteří svými příspěvky postupně vytváří auto. Často zmiňovaný je Julian Thomson.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ricardo
17. 5. 2010 17:25
Re: Callum
Tak to nepopírám, ale DB7 opravdu navrhl sám jako jediný člověk (exteriér)
17. 5. 2010 07:37
Drevo
Mnohí ho považujú za prežitok, a podľa niektorých nemá v aute čo tento materiál robiť. Podľa mňa drevu ako interiérovému materiálu škodia predovšetkým jeho plastové napodobeniny, a to často aj v nie lacných autách alebo autách so slabým imidžom...
Podľa mňa koža a drevo spolu neodmysliteľne patria, a nie iba tým, že oba sú prirodzené prírodné materiály. Možno zas príde nejaká módna vlna a namiesto "kvalitných plastov" budeme v niektorých modeloch opäť dýchať vôňu dreva.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ricardo
17. 5. 2010 09:18
Re: Drevo
No dá se říct, že karbon je dřevem 21. století... Ale já mám taky radši kůži a dřevo než Alcantaru a hliník/karbon :yes:
17. 5. 2010 10:01
Re: Drevo
Zalezi ako je to drevo spracovane, ale samozrejme ide o dizajn, ktory je subrejktivny.
Napriklad ta hneda vylestena plocha prekryta epoxidom a pripominajuca mramor ma velmi daleko od hrejiveho pocitu tepla:
[odkaz]

A nehovorte mi, ze milionar, co si kupi Jaguara napriklad za predaj krvavych diamantov zo Siera Leone vyhladava teplo prirodneho dreva v interieri a agresivny a surovy vzhlad prednej masky z chromu. Trosku protichodne.

Ale exustuju aj dizajneri, ktori to z drevom vedia najlepsie. Samozrejeme pochadzaju z krajiny Ikei zo Svedska -
[odkaz]

Kde napriklad z tohoto citi presne teplo dreva o ktorom sa Callumovi iba sniva:

[odkaz]

A historicky asi najhorsia implementacia "dreva" je u Forda vo vybave Ghia.

[odkaz]

Kazdy sa na to ztazuje, ti bohatsi si radsej priplatia za Titanium, len aby sa na ten gic nemuseli pozerat, ale Ford tvrdi, ze je to tradicia zalozena v minulosti. Nepracoval Callum predtym nahodou vo Forde...?

A nepracoval na najskaredsej Fieste vsetkych dob?
[odkaz]
Avatar - Ricardo
17. 5. 2010 10:38
Re: Drevo
Jaguar dělá lakované dřevo (je to dřevo, skutečná ručně opracovaná dýha a skutečný lak, plast je v Mondeu!) i matné, které momentálně v módě. To že ti to připadá jako "epoxidované" je jen díky módě plastového dřeva z 90tých let, které se pevně vryla do paměti.
17. 5. 2010 11:59
Re: Drevo
Mne vadi ze to vyzera ako mramor, ked je to tak umelo vylestene. Ale kazdemu sa moze pacit nieco ine.
Avatar - Pekelná Micinka
17. 5. 2010 13:40
Re: Drevo
Leštěné dřevo je synonymem luxusu. Navíc, ten ořechový panel, má k mramoru dost daleko, ta fotka je s bleskem, který tomu dodává studený nádech a ještě to je nepravidelně nasvícený. Bylo by rozumný si prohlídnout fotky za normálního světla, nebo oficiální snímky (na kterých to vždy vypadá hezky).
Avatar - Ricardo
17. 5. 2010 10:42
Re: Drevo
K té Fiestě - jak se píe v článku, Ian Callum dělal celá 80tá léta u Fordu, spíš bych mu připisoval starší Fiestu (které je tato faceliftem), ale s jistotou to nevím.
Na této možná pracoval Morray Callum, který v letech 1990-95 dělal ve studiu Ghia a potom přešel k Fordu USA
Avatar - positivemind
17. 5. 2010 10:49
Re: Drevo
Na fotkách občas vypadají některé věci vážně šíleně, počkal bych si na osobní dojem

PS: V tom Volvu je to fakt brutal!
Avatar - Pekelná Micinka
17. 5. 2010 13:48
Re: Drevo
Za další tě musím upozornit, že Callum je jen "hlavou" designového oddělení a interiéry dělá někdo úplně jiný. Třeba design C-XF vedla Adriana Monk. [odkaz] A podívej třeba na tohle. [odkaz]
17. 5. 2010 22:37
Re: Drevo
Ta překližka od Volva má přitažlivost (pro ty, co mají vkus) právě tím, že se netváří jako naleštěný lejno, nýbrž jako... matová překližka, tedy akcentuje se vjem přírody, přirozenosti (zde se to střetává se vjemem z kůže), kontrastní naleštěnej ořešák, to je opravdu než ten vixlajvantovej kuchyňskej ubrus (také se krásně leskne) pro kýčaře.
Avatar - Pekelná Micinka
17. 5. 2010 14:33
Re: Drevo
Dřevo má v autě co dělat, stejně jako plast. Vše závisí na uvážlivém použití a kvalitě zpracování.
17. 5. 2010 19:08
SUKY SE VRACÍ?
Dřevo v autě je materiál pro panáky. Jediná možná tolerovatelná alternativa (ve velkosériové výrobě) je ta volvovská matová "překližka". Leštěnej kořen ořešáku je vhodnej leda tak pro plešatý obtloustlý kořeny. Do auta patří adekvátní (rychlé) materiály - kov, drásaný kov, kevlar, hliník. Pokud má auto manuál, pak ani na řadičku napatří dřevo, tam patří zásadně kůže.

Dřevo v autě je v podstatě materiál kýčařů, doma drátěnej Švejk v kuchyni na zdi, na stole vixlajvantovej kostičkovanej ubrus a na něm... skorobroušená vázička od horčice s umělohmotnejma konvalinkama. V garáži pak leštěnej habr na přístrojovce.
Rozbalit vlákno
55
17. 5. 2010 21:05
Re: SUKY SE VRACÍ?
Ešte jednu rozprávku nám porozprávaj... ;-)
Keď do auta drevo nepatrí, prečo sa teda používa? A prečo sa navyše ešte imituje? Všetci tí dizajnéri nevedia, čo je vkusné a čo gýč?
17. 5. 2010 21:48
Re: SUKY SE VRACÍ?
Dřevo se používá proto, protože je hodně... kořenů. Imituje se proto, ptotože je hodně... švorcovejch kořenů. Nebo se snad domníváš, že sádroví trpaslíci se vyrábí proto, že je to moderní umění?

Pamatuj - dřevo v autě je kýč.
Avatar - Ricardo
17. 5. 2010 22:07
Re: SUKY SE VRACÍ?
Kov je ale mnohem dostupnější než dřevo, mimo jiné proto není tak luxusní.
17. 5. 2010 22:17
Re: SUKY SE VRACÍ?
Ty panely z duralu co jsou ve spykeru asi taky nebudou za hubičku,ale na tom asi nesejde,ta překližka u volva vypadá hodně dobře a přitom to bude levnější než ořech apod.
17. 5. 2010 22:45
Re: SUKY SE VRACÍ?
Nemusí ísť ani o cenu - ako o vytvorenie príjemného prostredia aj v aute. Drevo je človeku vždy bližšie ako chladný kov alebo akýkoľvek umelý produkt. Ako som už písal, nehodí sa určite všade, ale rozhodne nie je na odpis. ;-)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2010 22:54
Re: SUKY SE VRACÍ?
:yes: Tak tak, když se použije dřevo vkusně, tak je efektní. Třeba mě osobně se líbila kombinace v FX37 a to na dřevo v interiéru nejsem.
17. 5. 2010 22:59
Re: SUKY SE VRACÍ?
Co takhle dřevo na... motorce? >:D ;-)
17. 5. 2010 22:21
Re: SUKY SE VRACÍ?
A čo si, Kefalín predstavujetě pod pojmom "luxusný"? :-)
17. 5. 2010 22:42
Re: SUKY SE VRACÍ?
Z dreva dýcha aura nezameniteľnosti, na rozdiel od chladných kovov a plastov je to spolu s kožou materiál opačného razenia. Jasne že sa nehodí do každého vozu, ale luxus a drevo idú spolu tak isto ako v spojitosti s kožou, alebo kvalitnými kovovými materiálmi.
Kompozity do toho nemiešaj, pravá hodnota materiálov, ktoré dnes pod týmto označením poznáme, je niekde úplne inde ako v dekorovaní interiérov, aj keď sa občas uplatnia aj v ejto úlohe. Dobré auto je o.i. aj také, v ktorom sa cítim fajn - a drevo môže k tomuto pocitu dopomôcť. Lepšia kombinácia, ako drevo a koža, pre luxusné autá neexistuje. A nepleť do toho rýchlosť a šport, to je iná kategória. Hodnoty uznávané vo vyššej spoločnosti evidentne neuznávaš. ;-)
17. 5. 2010 23:02
Re: SUKY SE VRACÍ?
Leštěné dřevo v autě, Klaudie, je pro panáky. Tak jako leštěné dřevěné domácí bytové stěny s narafičenejma (skoro)broušenejma skleničkama... ale na tom se my dva evidentně neshodnem, viď. Ještě, že nemáme společnou domácnost >:D ;-)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2010 23:06
Re: SUKY SE VRACÍ?
Chtěl bych být potom panákem a mít auto s takovýmto interiérem: [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 00:22
Re: SUKY SE VRACÍ?
Neblbni, to je vo infarkt... Pro někoho. ;-) >:-[]
Avatar - T613
18. 5. 2010 09:27
Re: SUKY SE VRACÍ?
[odkaz] :yes:
kýčovitý je jedině plast a lá dřevo [odkaz]
18. 5. 2010 09:39
Re: SUKY SE VRACÍ?
V tom se zásadně mýlíš. Dnešní technologie umožňuje udělat takovou napodobeninu, že bude dokonce ještě hezčí (kresbou, probarvením) než to pravé dřevo, a jakmile na to pravé dřevo hodíš lak, je z toho vizuálně totožný dojem (píši o kvalitní plastové práci). A tedy i v tomhle se skrývá esence kýčovitosti... že musíš sám sebe přesvědčovat, že máš přece uvnitř rostlé dřevo... možná.

Co se týká tvého vizuálního příkladu, pak kýčem není ten plast, ta napodobenina, nýbrž to okolí... tedy to celkové pojetí, a rozsah "dřevového" dekorování.
Avatar - T613
18. 5. 2010 10:15
Re: SUKY SE VRACÍ?
náhražka bude vždy pouhou náhražkou.. takovým porcelánovým jelenem na poličce
18. 5. 2010 10:39
Re: SUKY SE VRACÍ?
V tom si samozřejmě rozumíme (plastikovej hliník, koženka...) ovšem problém je právě v tom, že abys "věděl", že máš pravé prkno na přístrojovce, musí ti to prodejce třikrát za sebou nahlas zopakovat. A výsledný, pohledový efekt bohužel nijak moc neodbíhá od toho plastiku v Mondeu. V tom tkví ta současná trpkost pravých suků...

A ten příznačnej porcelánovej jelen... to je právě to pravé dřevo. Náhražka z plastu, to je pak ten drátěnej Švejk. Prašť jako uhoď.
Avatar - T613
18. 5. 2010 10:46
Re: SUKY SE VRACÍ?
Porcelánovým jelenem (dátěný švejk) jsou toliko chromové plasty, karbon atd. Je to módní, každý to chce a každý si to může dovolit. A pro fabriky je to velice levné a snadné řešení. Kůže a dřevo to je jiná, obé potřebuje na kvalitní zpracování svůj čas a správného dodavatele. To se samo sebou odráží na ceně.
Ten nedřevěný interiér ti dodá každá chemička v ČLR a namontuje ti to každý pákistánský dělňas s prstem v nose.
Avatar - white label
18. 5. 2010 11:05
Re: SUKY SE VRACÍ?
Tak zrovna z toho karbonu bych nějaký levný/laciný materiál nedělal. Jak potom vysvětlíš, že např. i v takovém FocucuII RS (kompaktkní HH za meloun) je na palubce jen jeho náhražka a i ta trocha jeho náhražky je provedena doslova trestuhodně... 8-s
Avatar - T613
18. 5. 2010 11:14
Re: SUKY SE VRACÍ?
Budiž s tím karbonem, jsem to trochu přestřelil ;-)
P.S.: Jak plaveš?
Avatar - white label
18. 5. 2010 11:47
Re: SUKY SE VRACÍ?
Včera ráno "plavali" někteří spoluobčané, dnes je to zatím lepší...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 13:26
Re: Juglans Regia
Myslím, že tvůj poslední odstavec platí i pro dřevo. Jinak souhlasím, že dřevo lze velice dobře napodobit, pak ale hraje roli i ta cena a prestiž. Jinými slovy, nemá smysl něco vyrábět z kvalitní a drahé napodobeniny, když stejný díl mohu vyrobit z drahého dřeva za stejné peníze. Vše má svá omezení, něco je ze dřeva špatně tvarovatelné, nebo se dřevo nehodí do určeného prostředí. Pak je možné přistoupit k napodobenině.

Hledal bych analogii u hodinek, ale tam je spotřeba materiálu asi velmi malá a většinou se jedná o kov, takže by tato neuspěla. Jistě však rozumíš tomu, o čem je řeč. Mimochodem, existují hodinky s ciferníkem z pěkného dřeva? Ke klasicky chromovému, sportovně tvarovanému a trochu masivnějšímu okruží (předpokládám, že to má svůj správný název, pouzdro je asi něco jiného) by se nějaký středně tmavý, lesklý :-), ořech hodil.

Nezamýšlel by si sepsat pro hodinkový plebs, nějakou anatomii hodinek? Do blogu pochopitelně.
18. 5. 2010 15:53
Re: Juglans Regia
Ono to zde již bylo. Přišel s tím Tissot - kamenné hodinky, byly udělané (tělo) z jednoho kusu kamene, byl to trhák na sklonku osmdesátých let. Pak také přišlel Tissot s hodinkama ze dřeva. Manželka je snad ještě dokonce má, tam byl problém, že hodně užíváním trpěly.

Nyní se hledají a užívají materiály - lehké, oděruvzdorné, tak např. Rado je známý svou keramikou na tělech. Keramika se používá třeba i na kovovém těle, a to na vnější lunetu, která také hodně trpí.

Nazoblej klasickej hodinkovej eurodrzek ovšem stejně jede stále na platině a na aligátořím řemenu, nic lepšího neexistuje.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 13:20
Re: Juglans Regia
Tak ten Rolls ale zrovna 2x pěknej není.. Zcela upřímně, mě se nelíbí, v téhle kombinaci rozhodně ne. :D
Avatar - Ricardo
17. 5. 2010 23:32
Re: Juglans Regia
Myslíš zřejmě lakované dřevo... a u aut nejde o náhodné rozmístění dýhy. Je to proces velmi náročný na přesnost. Vybrat dýhu a správně ji rozřezat, aby byla symetrická na obou stranách auta, všude stejný odstín, do toho intarzie - to je řemeslné umění!
Odlít hliník do formy a pak ho zbrousit zvládne i robot...
18. 5. 2010 01:15
Re: Juglans Regia
udělat tomu sádrovýmu trpaslíkovi nešilhavý modrý voči je taky fuška...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 03:29
Re: Juglans Regia
Ano, ale právě to, že to není jednoduché spasovat dohromady, to tomu dává ten punc přidané hodnoty práce lidských rukou. Což je příjemné vědět, v době ocelových rour na Proseku. ;-)
18. 5. 2010 09:33
Re: Juglans Regia
:-) No jo, jenže vedle toho musíme hledat hranici jaksi... vkusu, vkusného. Protože možná větší fušku by dalo udělat na přístrojovku mozaiku z barevných sklíček.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 13:23
Re: Juglans Regia
No sklo by bylo pěkným materiálem, ale bohužel... Šlo mi o podstatu toho, že za tím stojí práce lidských rukou a určitý um a "voko", který robot zatím nemá, nebo naopak má a pak je to zas moc dokonalý.
18. 5. 2010 15:45
Re: Juglans Regia
Jistě, s tím souhlas, ale v autě přece nejde o to, kdo má líp ohoblovanou přístrojovku...
17. 5. 2010 21:42
Re: Juglans Regia
Kevlar je tušim obchodní název du pontu pro aramid(aromaticke polyamidy),v autech se moc často nepoužívá,měls na mysli karbon resp.kompozit z uhlíkových vláken?
Avatar - Ronault.
17. 5. 2010 21:52
Re: Juglans Regia
Nech ho, aŤ má pocit, že tomu rozumí, kevlara >:D
17. 5. 2010 22:21
Re: Juglans Regia
Já zapomněl-specializuje se především na úpravu vzácných minerálů,zvláště pak broušení diamantů :-) Ale měl by se držet těch hodinek,ty mu jdou nejlíp.
17. 5. 2010 22:28
Re: Juglans Regia
Jo, diamantovej kovboj, to je strašák mnoha zdejších plakátovejch snílků ;-) Sháníš hodinky, Bendere? A co ty, tys snad také jeden z těch kořenů, co se domnívaj, že ohoblovanou sukovicí na řadičce omráčí posádku svého draka?
17. 5. 2010 22:49
Re: Juglans Regia
V mládí jsem se díval s úctou na řidiče ikarusů jak tam rumplujou tou nohou od stolu co měli místo šaltpáky :-)Jsem věrnej tissotu ale chystám se časem na longines,tak si něco rád přečtu.
17. 5. 2010 22:57
Re: Juglans Regia
Tissot OK, na ty Longines opatrně... nějak jim to v poslední době vůbec, ale vůbec nejde.

A taky bacha na Ikarusy, vybočujou... :-)
18. 5. 2010 19:30
Re: Juglans Regia
Kde? U vás to ešte jazdí? Preboha... 8-s
Avatar - Pekelná Micinka
17. 5. 2010 23:58
Re: S-Kýče
Vlastně máš pravdu... [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 00:03
Re: SUKY SE VRACÍ?
To asi nebyla (nebude) dobrá večeře, co? Nikdy, co si vzpomínám, si neřekl proti dřevu vč. ořechu nic. Najednou, zajímavý, že ve spojitosti s Jaguarem, potažmo XJ (byť to si nevyslovil), tu děláš ze všech, kterým se to líbí kýčaře. Fakt také je, že Audi i VW, je neváhají použít v modelech A8 a Phaeton. To musí být děsný kýčaři, co si to koupí ve dřevě, co?
Avatar - Ronault.
18. 5. 2010 00:35
Re: SUKY SE VRACÍ?
To víš, schnitzel se dneska připálil >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 03:32
Re: SUKY SE VRACÍ?
Nebo zjistil, že do Chivasu začali přidávat biosložku. >:-[]
Avatar - Ronault.
18. 5. 2010 12:08
Re: SUKY SE VRACÍ?
>:D >:D >:D :yes:
18. 5. 2010 15:44
Re: SUKY SE VRACÍ?
Ta je tam už dávno... >:D ;-)
18. 5. 2010 01:25
Re: SUKY SE VRACÍ?
No to si piš. Tohle téma není přece prioritně tématem jaguaru. Diskutujeme pod jagem proto, že se to nabídlo samo. Užití dřeva, to je (u velkosériové produkce) balanc na hraně dokonalého kýče. Zpravidla je výsledkem vždy kýč.

Všechno je možné - guma, ratan :-) kůže, pak tedy ty kovy, superplasty, jen o tom dřevě se holt dokonale vyjádřil (kupodivu) než VOLVO, ano, ten všem těm leštěnejm kýčařům (s pravou a levou polovinou kresby symetrickou) vytřel dokonale zrak. Asi se v tomhle neshodneme.

Prostě dřevo je ideální na... jachty. Už dlouho ;-) Do aut chrom i drásaný kov, kůže, superplast. Dřevo ne.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 02:33
Re: SUKY SE VRACÍ?
Já chápu, že v jistém smyslu může dřevo působit starobyle, nemoderně a těžkopádně. Není důvodu se bavit o napodobeninách.

Pro mě je důležité, že to dřevo (ať už jakékoliv povrchové úpravy) je dekorační prvek, nikoliv konstrukční. Dřevo v interiéru vnímám s tím neustálým povědomím toho, že za tím dřevem je stejný ocelový nebo hliníkový skelet. Ať už je to Audi nebo Jaguar. Ano, Volvo ho použilo konstrukčně, na jakýsi ve vzduchu zavěšený panel. Nic proti tomu nemám, a dle použitého dřeva se mi to líbí. Ušlechtilé dřevo je obvykle docela drahé (obzvlášť v současné době) a proto je nadále vnímáno jako luxusní, či nadprůměrné zboží. Z toho důvodu se také nadále objevuje ve velkých sedanech. A kde jinde, než v britské limuzíně ho hledat. V XJ je podle mého názoru použito velmi vkusně, vpodstatě není na palubní desce, ale až za ní. Tedy ani nezasahuje do ovladacích a signalizačních prvků, vše obchází štědrým obloukem, zúženým na nutnou mez. Inspirace jachtou je zjevná, a neřekl bych na obtíž. Krásné. [odkaz] Co se týče lesklého dřeva, tak to má dle mého názoru jen jednu nevýhodu. Praktickou. Snadno se upatlá, ale tu má klavírní lak na špičkových reproduktorech také, a přesto bych si nedovolil nazývat ho kýčem, přičemž je samozřejmě rozdíl mezi autem a reproduktorovou skříní.

Výše napsané neznamená, že bych za každou cenu lpěl na dřevě. Právě u současné S-klasse z jeho použití zrovna nadšený nejsem,
a třeba toto rozložení [odkaz] s vykládaným kormidlem považuji za částečně kýčovité.

Na tvé reakci mě překvapila její "brzskost". Několik let si nic podobného nenapsal a tak se mi zdá zarážející, že ta chvíle, kdy si tento názor prezentoval, přišla až nyní. Proč ne třeba dříve, při pohledu na toto provedení hlavice řadící páky? O zbytku lesklého dřeva nemluvě. [odkaz]
18. 5. 2010 09:28
Re: SUKY SE VRACÍ?
Tuším jsme tu nikdy zatím nerozehráli diskuzi o dřevech uvnitř, jen opakovaně jsem tu chválil Volvo za tu překližku (když už) .

Dřevo na volantu (dokonce v kombi s kůží), případně na řadičce, ano, to je dle mého soudu principiálně špatně. I když nahoře píši o manuálu a řadičce (zásadně v kůži) pak i v tom automatu, byť by jej měl člověk v dlani o poznání méněkrát za jízdy, by příjemněji na ruku působila kůže.

Rozlišuj mezi kusovou výrobou (Rolls) a velkosérií. Co si může dovolit Rolls (ten navíc jaksi povinně) je právě v té velkosérii už problém.

Co se týká lesku, pak čím je ho v zorném poli řidiče méně, tím lépe.
18. 5. 2010 12:27
Re: SUKY SE VRACÍ?
A kto sa tu baví o kusovej či sériovej výrobe? Ide o vhodnosť dreva v interiéri auta ako takého.
S tým velebením plastovej imitácie dreva voči drevu (vyššie) si ma dojal...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 13:38
Re: SUKY SE VRACÍ?
Tak s tím dřevem na volantu nebo řadičce se shodneme.

Ano, vnímám rozdíl mezi možností kusové výroby a určitým stropem při hromadné výrobě. Na druhou stranu, pokud je to dobře vymyšlené, nemusí být osazování dřevěnýho dílu větším problémem, než dílu z hliníku/karbonu. Pak už hraje roli jen kvalitativní měřítko nastavené výrobcem, kterého se pracovníci připravující díly mají držet. To platí i pro kůži.

Lesk v zorném poli je problém, pokud by tam byl. Bohužel, v novém XJ jsem neseděl a tak nemůžu zhodnotit, zda oblá část pod čelním sklem v tomto směru způsobuje nějaké problémy.
18. 5. 2010 15:43
Re: SUKY SE VRACÍ?
Napsal jsi to velmi dobře. Ono to zde ovšem (nikoliv tvojí zásluhou) vypadalo tak, že kdo nemá dřevěnou páčku na blikače je na silnici za nulu...

Pokud bych já měl vybrat (opakuju se) tedy vzorovou ukázku dřeva, pak bych předložil Volvo, a v té překližce. Každopádně, když dřevo do auta, vždy a zásadně matné, tedy nikoliv opatřené lakem dodávajícím lesk jako... psí kulky :-) Ten lesk je možná tím hlavním kýčem.

P.S. Já zažil dobu, kdy jediná prodejna v republice (Pragoimpo v pasáži Alfa) jednou dvakrát do roka prodávala jugoslávské samolep-tapety (imitace dřeva a mramoru). Fronta byla až na zlatej kříž. No... a to "dřevo" se pak lepilo ve škoda 100 na tu šedivou přístrojovku... :-) Zažil jsem i podomácku soustružený hlavice řadiček... :-) všechno už je naštěstí pryč. Zůstávají jen kýčaři a... eurodrzci ;-)
18. 5. 2010 19:49
Re: SUKY SE VRACÍ?
Ale no tak, už sa zas krútiš jak hadík...
Prvý odstavec je klamstvo, do takého svetla tu drevo nikto nestaval - okrem Teba.
A ktože to všetko toto popísal?

"Dřevo v autě je materiál pro panáky."
"Dřevo v autě je v podstatě materiál kýčařů..."
"Dnešní technologie umožňuje udělat takovou napodobeninu, že bude dokonce ještě hezčí (kresbou, probarvením) než to pravé dřevo..."
"Pamatuj - dřevo v autě je kýč."
"Do auta patří adekvátní (rychlé) materiály - kov, drásaný kov, kevlar, hliník."
18. 5. 2010 23:00
Re: SUKY SE VRACÍ?
Je pro mne potěšitelné, že je tu můj fanda, kterej si dá tu práci a shromažďuje mé věty. Není to ale Klaudie zapotřebí, vše se vejde do přehledného postoje - dřevo je v autě materiál pro kýčaře. Výjimkou je volvovská překližka.
19. 5. 2010 15:51
Re: SUKY SE VRACÍ?
Na tak komplexnú osobnosť až príliš primitívne jednoduchý záver. Uf... Čakal som viac, toto je leda tak pre PEJSKA A KOČIČKU...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 02:12
SUKY SE VRACÍ?
Sorry, nějak se to rozsypalo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2010 02:12
SUKY SE VRACÍ?
...
Rozbalit vlákno
0