Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Icon Derelict Wild Thing: Starý Volkswagen 181 pohání elektromotor

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Elektrické konverze veteránů nejsou v současnosti nijak výjimečné. Jednu z nich má na svědomí už poměrně známá americká společnost Icon.

Firma Icon Jonathana Warda proslula hlavně „restomody“, klasickým Toyotám Land Cruiser FJ40 či Fordům Bronco je schopna a ochotna implantovat moderní techniku, ale vzhledově je restauruje do takřka původní podoby. To vlastně platí i o nejnovějším projektu Derelict, ten zastřešuje jednorázové stavby a konverze, zatímco LC si můžete koupit klidně jako kompletní auto.

V jeho rámci stvořili Američané žlutou hranatou věc, která bzučí. Doslova, protože Volkswagenu 181 v USA neřeknou jinak než „The Thing“ (věc). Vůbec první elektromobil firmy si vzal za základ žlutého hranatého klasika. Vzadu ale nebrumlá vzduchem chlazená plochá šestnáctistovka s 34 kW (47 k), jako u původní americké specifikace z roku 1973.

Icon svou kreaci nazvali „Wild Thing“, tedy divoká věc. Není divu, dokáže i driftovat, což s původní pohonnou jednotkou rozhodně nešlo. A je s ní vůbec spousta legrace. Prototyp jezdil už takřka před dvěma lety, nyní byl definitivně dokončen. Elektromotor AM Racing, který jej pohání, má totiž výkon 134 kW (182 k) a dává mezi 244 a 285 N.m. To je skoro čtyřikrát více koní! Samotná poháněcí soustava vzadu příliš místa nezabírá a vypadá, jako kdyby tam byla odjakživa. Američané si dali práci i s konečným vzhledem, žádná změť kabelů, nic takového.

Baterie našly místo v přídi, tam, kde se původně nacházel zavazadelník. Akumulátory mají kapacitu 40 kWh. Podvozek dostal nastavitelné pružiny a kotoučové brzdy Wilwood. Užitkový vzhled zůstal zachován do nejvyšší možné míry, dokonce i chladicí „kapsy“ vzadu a víčko nádrže v pravém předním blatníku! V interiéru však najdeme místo hlavního přístroje pod volantem displej a posílené audio s reproduktory vpředu i vzadu. Černá odnímatelná střecha je pevná, nikoli plátěná. Ale hardtop se dá samozřejmě sejmout a čelní sklo sklopit dopředu. Ideální auto na léto?

Video:YouTube/Jonathan Ward

Aleš Dragoun
Diskuze (0)