Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

iHNed: Kopřivnická Tatra hodlá vyrábět osobní auta ve stylu retro

redakce AUTO.CZ
Diskuze (112)
"Ano, uvažujeme o výrobě osobního auta. Všechno musíme ještě propočítat a připravit, ale máme tolik požadavků od tatra klubů z celého světa, že to nelze přehlédnout," řekl deníku Adams.

Automobilka Tatra z Kopřivnice na Novojičínsku plánuje výrobu osobních aut ve stylu retro. Generální ředitel společnosti Ronald Adams v rozhovoru pro středeční Hospodářské noviny prohlásil, že s kusovou výrobou hodlá firma začít možná v roce 2009 nebo 2010. Informoval dnes o tom server iHNed.

"Ano, uvažujeme o výrobě osobního auta. Všechno musíme ještě propočítat a připravit, ale máme tolik požadavků od tatra klubů z celého světa, že to nelze přehlédnout," řekl deníku Adams.

O masovou výrobu podle něj nepůjde. "Nikdy nemůžeme konkurovat mercedesu nebo třeba značce Škoda, prostě někomu, kdo vyrobí milion aut ročně. Ale hledáme možnost obnovení výroby dvou nebo tří starých modelů tatry, ale s tím, že použijeme podvozek nějakého velkého výrobce," uvedl ředitel Tatry.

Firma registruje zájem o přibližně stovku takových vozů ve Spojených státech. Auta by měla být ve stylu retro s původní karoserií a interiérem. "Bude to muset stát na podvozku nějakého výrobce, jako jsou třeba Ford, Škoda nebo Subaru. Tedy někoho, kdo se může pak i postarat o servis," řekl Adams.

Tatra nyní kvůli nedostatku lidí nestíhá vyrábět ani nákladní automobily. Jen v kontraktu pro českou armádu by do konce letošního roku měla dodat vojákům 331 vozů, do roku 2009 pak dohromady 556 tatrovek v sedmi verzích. Připravuje proto akvizice, které by jí umožnily navýšit kapacitu a připravit si tak prostor pro výrobu osobních vozů.

Tatra ukončila výrobu osobních aut v roce 1998. V poválečném období se soustřeďovala na malosériová luxusní vozidla. Vozy T 77 a populární Tatraplan nahradila limuzína T 603. "Šestsettrojek" se do konce roku 1975 vyrobilo téměř 20.500. Poté se do poloviny 90. let vyráběla T 613 a od roku 1996 poslední model T 700.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (112)
3. 4. 2008 23:39
Re: TATRA razí cestu vozům zítřka
O majetky tu vôbec nejde. Ide o priznanie historického faktu, že my (resp. naši predkovia) sme (aj) Ledwinku nespravodlivo vyhnali, zatiaľčo z mnohých skutočných fašistov sa odrazu stali partyzáni a veľkí komunisti.

To je celé, pozrieť sa do zrkadla - pravde do očí. Kvôli sebe, nie Nemcom - tí už sebareflexiou prešli.
Avatar - T613
3. 4. 2008 19:05
Re: TATRA razí cestu vozům zítřka
Mluvím o Německých reparacích vůči nám, nikoliv Německa vůči SSSR. Ono jen ve zbrojním průmyslu od nás vyvezli "zboží" v hodnotě více než 500mil.tehdejších korun.
Majetek zabavených Němců byl na základě dohody Československa se Spojenci (USA, VB, F, SSSR), de facto onou reparací. A mimochodem ČSR na tom prodělalo. Proto spolková vláda nepodporuje Landsmanšaft ve zrušení Benešových dekretů. Moc dobře ví, že by to znamenalo náš okamžitý nárok na válečné reparace. A že by to byla více než zajímavá suma. Ale toto je naprosté OT. A pokud v tom chceš pokračovat tak mejlem nebo SZ.
3. 4. 2008 18:46
Re: TATRA razí cestu vozům zítřka
Sovieti si reparácie vybrali: zo svojej okupovanej zóny odvážali celé fabriky.
-
A len pre upresnenie: Nemci odsunuli "nás" na 7 rokov. Nemci sú už odsunutí skoro 70. Stále je to málo? A koľko bolo odsunutých Nemcov a koľko Čechov?
-
Nemci uznali, že za Hitlera sa páchali svinstvá. Kedy uznáme my, že sme v slepej pomstychtivosti páchali zverstvá tiež?
-
Zločin z vášne je stále zločin, hoci je zaň menší, príp. minimálny trest. Obeť je furt obeť a náleží jej odškodnenie.
Avatar - T613
3. 4. 2008 12:50
Re: TATRA razí cestu vozům zítřka
Soudit předvčerejšek dneškem nejde. Klidně si tomu říkej pomsta, nemorálná věc. Ale tehdy to prostě viděli jinak. Němci odsunuli nás, my pak je šlus. Chcete zrušit Benšeovi dekrety? Klidně, ale Německo zaplatí válečné reparace..
3. 4. 2008 10:44
Re: TATRA razí cestu vozům zítřka
No ale takto veľkodušne sa môžeš pozerať aj na Nemcov, ktorí chceli napraviť Verssailskú nespravodlivosť, akurát im vládli zlí nacisti (u nás potom komunisti - oni), takže to občas nabralo obludné rozmery (vyvražďovanie a koncentračné tábory), ale získanie Sudet do tejto kategórie nepatrí.

Ono je to prosto tak, že každý národ vidí seba ako ten najčistejší národ na svete. Každé brvno ospravedlní dobou, no u druhých rozmaže každú smietku.

Napraviť nespravodlivosťou nespravodlivosť jednoducho nejde. A je jedno, či to bolo pred 63 rokmi alebo dnes. Milióny ľudí boli obraní o majetok a vyhnaní do vojnou totálne zničenej krajiny. Ak mali smolu, tak sa im mohlo stať, že ich počas cesty zavraždil rozvášnený dav, najmä v sovietskom sektore, keďže sovieti to nielen tolerovali ale aj podporovali. Čím sa previnili? Že volili Henleina? A neboli snáď voľby anonymné?

České koncentračné tábory s neľudskými podmienkami (o nich písala britská tlač a čs. vláda sa tým musela zaoberať, aby to neohrozilo odsun), rasová nenávisť. To bolo v povojnovom Českloslovensku.

Ja osobne to považujem za čiernu kapitolu našej histórie. Bohužiaľ väčšina nad tým len mávne rukou - taká bola doba a plače nad Mníchovskou dohodou.