"Ano, uvažujeme o výrobě osobního auta. Všechno musíme ještě propočítat a připravit, ale máme tolik požadavků od tatra klubů z celého světa, že to nelze přehlédnout," řekl deníku Adams.
Štípněte mě jestli není ještě apríl. Osobní auta Tatra, to je sen! Doufám, že z toho bude opravdu prestižní projekt a ne jen rychlokvaška ve stylu "hlavně něco vyrobit". Tatra se zase blíží k vrcholu, teď nemůže zklamat! :yes:
Jasně, vyjede to na podvozku Subaru a očekávají se (podle zájmu) retroTatraplan, retro603 a retro613 >:D
Připomíná mi to tu "advokátní smršť" co tu před lety předvedl ten americký právník, jak přímo muzikálově vyhrožoval že prý smete Temelín z povrchu Evropy. Pak zjistil, že zde nemá licenci na zastupování před soudy, tak si koupil letenku a odletěl... Není ten majitel Tatry také američan?
NO GTI ten Adams se o Tatru dost stará. Asi jako každý, kdo si koupil nějaký majetek. Teď se domlouvá zakázka pro US Army na dodávku vozidel Wildcat [odkaz] , má hodně zakázek z Ruska, Indie. Poměrně dobře se mu daří v Austrálii, vstupuje na americký trh, skrze dceřinou společnost ATC (American truck company), kterou založil bývalý majitel Terrex právě pro přístup Tater k zakázkám Pentagonu.
Takže tohle apríl nebude. Pokud je o to zájem, tak co by ne?
Bude to pro pár sběratelů. Na stejném principu se vyrábí repliky různých aut. Osobně bych tipoval na komponenty z Fordu, ale zase Subaru má pro repliky rozměrově lepší motor (tedy myslím). Je to krásná představa potkat se v dlouhém táhlém s Tatraplánem ;-)
Uč se synku! Budeš pánem, budeš jezdit Tatraplánem ;-)
No jo no stálo by to astronomickou částku peněz a začínáš skoro od nuly. Ještě připočítej výrobní prostředky atd. To vybavení je nejdražší, vývoj už tolik nestojí. Navíc se ta výroba nevyplatí. Bohužel peníze jsou peníze. Proto alespoň nějaká snaha potěší.
No jo jenže to jsou malá auta, tady bys vyráběl luxusní limuzínu a podívej se na výbavu toho Mercedesu co tu nedávno byl. Do toho už se těžko vstupuje, navíc oni jsou v Tatře realističtí předpokládají jen kolem stovky vozů ročně a ot se fakt nevyplatí.
Malosériová výroba se nikomu nevyplatí. Třeba když se dělalo Fáčko tak optimální počet vyrobenejch plechů na raznici jednoho plechu byl milion kusů.
Není důležitý jestli se to vyplatí, protože malosériový výroby sou, důležitý je kdo to zaplatí. Když ty prachy jsou a je jich dost tak je to jedno jestli to má zisk. Hlavně že je prestiž a exkluzivita.
nejde o prestiž, jde o poměrně úzkou klientelu, spíš skupinu bláznů, kteří chtějí jezdit v něčem co mají doma, ale bojí se v tom jezdit každý den. Ono ťuknout mi někdo do veteránu, tak bych dostal doživotí.
Tak ta roura atd. to měly jen meziválečné modely to už se pro osobní auto nehodí. A vidět to můžeš na nákladních Tatrách. Ale toho motoru je škoda, ten nádhernej zvuk tomu se nic nevyrovná. I s tak těžkým autem jako je pětimetrová Tatra prej ten motor krásně táhl. A byl velmi pružný. Od asi 1500 otáček nabízel přes 200 Nm.
Vím že náklaďáky je mají dodnes.... Jo, předevčírem jsem potkal 613.... To hučení ventilátoru ve spojení s bubláním osmiválce, to je rajská hudba pro moje ouška... A ceny i posledních 613ek letí nahoru....
A měl i výkyvný polonápravy s trubkou a hřídelem? Samozřejmě že nemám takový rozhled a to auto neznám, ale i kdybych ho znal stejně bych to tam nenapsal, protože sem myslel ty Tatrovácké bezkloubové polonápravy. To bych tam jinak mohl psát i Populara a nebo Octavii.
Replika, ale len interiéru. Motor a podvozok bude moderný. Nič veľkého, ale je to aspoň niečo a v prípade neúspechu to nebude až taký drsný dopad, ako by mali vyvýjať niečo nové.
Osobne síce nie som priaznivcom moderných retro, ale Tatre výroba osobných automobilov patrí. Radšej by som bol za malosériovú výrobu pokrokových riešení - to bolo pre Tatru typické. No, ale aspoň niečo. :yes:
Tak to je jasný že imitace vypadá líp. Já to myslel prostě jako vzhledově, jedno jestli to je pravý nebo imitace, ale vypadá to super. Ta palubka u T 700-1, prostě nádhera. I když zase vypadá líp když se napíše je tam pravé dřevo, i když imitace vypadá vzhledově líp.
Jo tak tahle zpráva mě fakt chytla u srdce. Věřím že se to povede, Tatrováci na to mají a myslím že nemají důvod něco dávat do médií když by věděli že to není moc reálný.
Tolik dobová reklama. Ano tato aerodynamická vozidla předběhla svou dobu. Auto které udivovalo všechny zástupce automobilek na světě. V době automobilů s hranami téměř do pravého úhlu přišel přísně aerodynamicky řešený vůz i se zakrytovaným podvozkem. Výkon 60 koní maximální rychlost 150 km/h, rok 1934, Tatra 77. Na autosalonu nebyla naleštěná ale schválně celá od bláta aby bylo vidět jak zvládla cestu po ose na autosalon do západní Evropy. Lidé nechtěli věřit, takvé rychlosti dosahovala vozidla s minimálně 100 koňmi. Nechali si vůz předvést na silnici a vskutku, aerodynamický tvar zafungoval naplno. Odborníci se nechali slyšet že kdyby měla Tatra tišší motor a lepší výhled dozadu blížila by se naprostému ideálu automobilu. Tento vůz má své světové prvenství v tom že to byl první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě. Tradice pokračovala, T 87 která objela s Hanzelkou a Zikmundem svět, ještě čisčí a aerodynamičtější Tatraplán, impozantní 603ka s úžasnými zadními okny a 613tka podle studia Vignale. Bohužel Komunistický režim zafungoval naplno a v roce 89 čeští novináři velmi kritizovali především velmi zastaralý interiér a výbavu výroky typu: už by měl končně zmizet středový tunel a lá Zetor. To myslím mluví za vše kam nás plánovité hospodářství zavedlo. I tak byla 613tka vzhledově nadčasová a v metalíze a na velkých kolech vypadala velmi dobře. i to vybavení se začalo dařit zlepšovat. Klima, elelktrika i na sedadlech, kůže,atd. byly samozřejmostí. Dokonce i lednička a video s televizí se dalo koupit. Nebo chtěli jste pracovnu s videem, lampičkami, stolkem a otočným sedadlem spolujezdce, přípojkou pro počítač, telefonem nebo faxem a s rychlostí 200 km/h. máte ji mít. Bohužel i tak byla Tatra oproti západu zastaralá a prodeje se propadaly. Peníze nebyly. i vláda svoji zakázku neodebrala. Labtutí písní byla T 700 taky krásně tvarovaný impozantní vůz. Byla delší než Mercedes -Benz třídy S a takový vrata vzadu mají snad jen dodávky. Bohužel i přes výbornou pasivní bezpečnost a vinikající brzdy už se nepodařilo naistalovat ABS ani airbag a bez toho to opravdu nejde.
Proto nezapomínejme na naši tradici, nejstarší automobilku ve střední evropě, um a fortel našich pradědů a dědů a vždy si uvědomme že vše české není to špatné a vzdejme hold tak výjimečným automobilům i ve světovém měřítku vyjíždějích z tam malé země jako je Česká Republika.
Jestli se tenhle projekt podaří dotáhnout do konce tak to bude taková bomba jakou snad žádná jiná automobilka nemůže nachystat. že bude odbyt nejvíc právě v USA mě nepohoršuje a ani nepřekvapuje. Nad 603kou tam kroutí hlavou co to je za mašinu, takže Tatro jen tak dál :yes:
auto bylo nasich pradedu a dedu, ktere jsme vyhnali. Hans Ledwinka i kdyz byl vetsi odpurce fasismu jak Bata, skoncil ve vezeni z ktereho posilal konstrucni plany.
Hans Ledwinka a Porsche byli nejlepsi konstrukteri v stredni evrope na ktere je rakousko pysne
Nechcu se pouštět do těchto debat protože histori zmáknutou nemám, ale nelíbí se mi tam to slůvko my. Myslím že národ je nevyhnal, i když si národ zvolil komunisty, který je pak vyhnali. No ale to je jendo a hlavně OT.
Já vím, že to sem nepatří a taky vím, že mě roznesete na kopytech ale na tohle reagovat musím. Zvykni si na to, že Češi nejsou jen obětmi, že nejsou jen ti kterým bylo vždycky ublíženo, že taky občas něco vyvedli a měli by se na to dokázat v historii podívat. Samozřejmě, že my! Samozřejmě že Češi - slovům, jakože se Ledwinka přestěhoval se jen směju. Češi - tedy my ho po válce zavřeli a pak kopli do zadku. Byl totiž v první řadě Rakušák, to že byl taky geniální konstruktér tenkrát paramálokoho zajímalo. Všechno německy mluvící může za II. světovou válku, alespoň takový byl tehdejší pohled na věc. Jen nesvádějte všechno na komunisty. I když kdo byl komunisti, taky my, anebo že by to byli ti legendární oni???
Kritizovat dějiny pohledem dneška je jednoduché, ale nesprávné. To co nám dnes připadá jako odporné, bylo tehdy pro ně spravedlností. Ber to tak, že všichni obyvatelům německé národnosti kladli za vinu potupu z ruku 1938. A následný odsun Čechů ze Sudet. Prostě a jednoduše se zbavili zrádného národa (s požehnáním spojeneckých mocností). To že se s tímto rozhodnutím bohužel svezla i obrovská spousta nevinných lidí je druhá věc.
No ale takto veľkodušne sa môžeš pozerať aj na Nemcov, ktorí chceli napraviť Verssailskú nespravodlivosť, akurát im vládli zlí nacisti (u nás potom komunisti - oni), takže to občas nabralo obludné rozmery (vyvražďovanie a koncentračné tábory), ale získanie Sudet do tejto kategórie nepatrí.
Ono je to prosto tak, že každý národ vidí seba ako ten najčistejší národ na svete. Každé brvno ospravedlní dobou, no u druhých rozmaže každú smietku.
Napraviť nespravodlivosťou nespravodlivosť jednoducho nejde. A je jedno, či to bolo pred 63 rokmi alebo dnes. Milióny ľudí boli obraní o majetok a vyhnaní do vojnou totálne zničenej krajiny. Ak mali smolu, tak sa im mohlo stať, že ich počas cesty zavraždil rozvášnený dav, najmä v sovietskom sektore, keďže sovieti to nielen tolerovali ale aj podporovali. Čím sa previnili? Že volili Henleina? A neboli snáď voľby anonymné?
České koncentračné tábory s neľudskými podmienkami (o nich písala britská tlač a čs. vláda sa tým musela zaoberať, aby to neohrozilo odsun), rasová nenávisť. To bolo v povojnovom Českloslovensku.
Ja osobne to považujem za čiernu kapitolu našej histórie. Bohužiaľ väčšina nad tým len mávne rukou - taká bola doba a plače nad Mníchovskou dohodou.
Soudit předvčerejšek dneškem nejde. Klidně si tomu říkej pomsta, nemorálná věc. Ale tehdy to prostě viděli jinak. Němci odsunuli nás, my pak je šlus. Chcete zrušit Benšeovi dekrety? Klidně, ale Německo zaplatí válečné reparace..
Sovieti si reparácie vybrali: zo svojej okupovanej zóny odvážali celé fabriky.
-
A len pre upresnenie: Nemci odsunuli "nás" na 7 rokov. Nemci sú už odsunutí skoro 70. Stále je to málo? A koľko bolo odsunutých Nemcov a koľko Čechov?
-
Nemci uznali, že za Hitlera sa páchali svinstvá. Kedy uznáme my, že sme v slepej pomstychtivosti páchali zverstvá tiež?
-
Zločin z vášne je stále zločin, hoci je zaň menší, príp. minimálny trest. Obeť je furt obeť a náleží jej odškodnenie.
Mluvím o Německých reparacích vůči nám, nikoliv Německa vůči SSSR. Ono jen ve zbrojním průmyslu od nás vyvezli "zboží" v hodnotě více než 500mil.tehdejších korun.
Majetek zabavených Němců byl na základě dohody Československa se Spojenci (USA, VB, F, SSSR), de facto onou reparací. A mimochodem ČSR na tom prodělalo. Proto spolková vláda nepodporuje Landsmanšaft ve zrušení Benešových dekretů. Moc dobře ví, že by to znamenalo náš okamžitý nárok na válečné reparace. A že by to byla více než zajímavá suma. Ale toto je naprosté OT. A pokud v tom chceš pokračovat tak mejlem nebo SZ.
O majetky tu vôbec nejde. Ide o priznanie historického faktu, že my (resp. naši predkovia) sme (aj) Ledwinku nespravodlivo vyhnali, zatiaľčo z mnohých skutočných fašistov sa odrazu stali partyzáni a veľkí komunisti.
To je celé, pozrieť sa do zrkadla - pravde do očí. Kvôli sebe, nie Nemcom - tí už sebareflexiou prešli.
Kdyz jsem zahledl nadpis clanku tak mi srdce poskocilo...Ale po precteni obsahu uz tak nadseny nejsem. Na prichod osobnich vozu Tatra je, si myslim, prilis brzo (a to i maloserie v retro stylu). Bojim se, aby to nebyla nejaka rychlokvaska a paskvil...Stavet na cizi platforme se mi nelibi :-( Jiste je to otazka uspory....
přiznám se,jsem dojat!v Tatře jsem mel tu čest pracovat a poslední dobou vážně zvažuji návrat do této Ikony automobilového prumyslu...mimochodem,kdo slyšel motor v Tatře 613,jistě mi dá za pravdu,ta symfonie se nedá popsat slovy,kam se hrabou vodou chlazené motory konkurence!(pokud Tatra vubec má konkurenci).
Jako majitel T700 a T613 velice rád uvítám novou osobní Tatru, kterou budu moci ničit v běžném provozu. Jen mi pánové prozraďte, kde mohu sjednat objednávku? :-)
Určitě musí jít protže už tam byly 2 Tatry sice falešný ale šly přidat bez problémů. Navíc dnes tam dal někdo obrázky jak by si představoval novou tatru a byla tam značka Tatra takže to musí jít. Jinak jako nouzovku bych to dal třeba pod škodu a admin ti to upraví.
Tak před chvílí o tom bylo v Reportu na ČT. Půjde pouze o několik limitovaných edicí v řádu několika set kusů. Cena bude okolo 50000USD. Zájemců je taky několik set. Výroba by měla začít v roce 2010 a půjde především o marketingovou záležitost.
Je jasné, že tam musejí narvat moderní podvozek, elektroniku, převodovku, atd. Ale podle mě by stálo za to pokusit se tam dát vzduchem chlazený motor.(Třeba ten co dávali do posledních T700). Přece jenom, ten motor k těm autům patří stejně jako typické tvary.
No já se obávám, že použít konstrukčně takřka 40 let starý agregát, který by navíc tvořil cca 30% hmotnosti celého vozidla není zrovna nejšťastnější řešení. Je to starý motor, servisně náročný a primitivně řízený. Dnes je trochu jiná doba, která si žádá moderní a efektivní zdroj pohonu, legislativu nevyjímaje, jen stran emisí je ten motor kupř. v Californii nenastartovatelný .....
Já taky nekritizuju dějiny, co se stalo se stalo mělo to nějaké důvody atd. jen by se věci měli nazývat pravými jmény. Při výkladu dějin by se konečně u nás mělo přestat svalovat všecno na jakési imaginární komunisty (u kterých samozřejmě nikdo nebyl) případně na to že nám to či ono poručili případně zakázali Rusové nebo někdo jiný. Prostě nejsou žádní oni. Nic víc jsem říct nechtěl. Pojďme se bavit o autech!