Indický minisedan Tata Zest se už prodává

 

Indická Tata Motors vkládá naděje do nové malé řady Bolt/Zest. Měla by jí přinést zisky, které očekávala od levného Nana.

Vlna prvotního zájmu o Nano v Indii už dávno opadla, ani přes postupnou cizelaci, doplňování výbavy a rozšiřování nabídky motorů o něj není moc zájem. I přesto si Ratan Tata za oživení myšlenky opravdu lidového vozu zaslouží obdiv. Relativní úspěch zaznamenala alespoň nová Indica/Vista druhé generace. Daleko větší naděje ovšem vkládá do řady Bolt/Zest. Po únorové světové premiéře na Auto Expo v Novém Dillí jsme mini mohli vidět na jaře i v Ženevě a nutno dodat, že dvojčata hodně překvapila svěžím designem. Kvalita materiálů a zpracování moderního interiéru už také nejsou tak tragické jako kdysi, i když na něj auta nejezdí...

Bolt i Zest využívají modernizovanou platformu Visty s označením X1 a rozvorem 2470 mm. Sedan s kratičkou zádí je dlouhý jen těsně pod čtyři metry: 3995 mm, 1706 mm široký a značných 1570 mm vysoký. Pohonné jednotky jdou v souladu s dobou. Benzinový přímovstřikový čtyřválec Revotron 1.2 T je přeplňovaný turbodmychadlem. Nabízí nakonec oficiálních 66 kW při 5000 otáčkách a točivý moment 140 N.m v rozmezí 1750-3500 otáček, který přenáší dopředu výhradně pětistupňová přímo řazená převodovka. Motor umí pracovat ve třech jízdních režimech: Sport, Eco, respektive City. Taktéž přeplňovaná, ale vznětová třináctistovka Quadrajet pochází od Fiatu. Disponuje 66 kW při 4000 min-1 a o točivý moment 200 N.m ve stejném spektru obrátek jako v případě zážehového motoru se stará kromě manuálního ústrojí i robotizovaná skříň F-Tronic, rovněž s pěti rychlostmi a sportovním módem. S jiným agregátem ji objednat nelze. Levnější alternativu pak představuje slabší diesel naladěný na 55 kW.

Minivozům nechybí ABS a EBD, dva airbagy, elektrický posilovač ZF, klimatizace, manuální centrální zamykání, elektrická přední okna a litá kola. Ve vyšších specifikacích (výbavy jsou celkem čtyři) najdeme třeba denní diody, palubní počítač, volant v kůži, audio s CD a USB nebo parkovací senzory. Třešničkou na dortu je určitě informační systém Harman s dotykovou pětipalcovou obrazovkou, Bluetooth připojením a hlasovým ovládáním. Slouží i jako výstup zadní kamery. Zest váží jen 1106 kg. V Indii se už začal prodávat, Bolt přijde na tamní trh během několika týdnů. Ceny ale k dohledání na webu výrobce bohužel nejsou.

Segment sedanů na základě aut této kategorie je v Indii oblíbený. Zatím není jasné, zda se novinka objeví i v Evropě. Ano, Tata chce na starý kontinent konečně pořádně proniknout (užitkové pick-upy se na konci minulého století prodávaly také v České republice...). Například ve Španělsku působí již několik let, pro expanzi počítá také s Portugalskem, Itálií a balkánskými zeměmi. Východní Evropa včetně zatím nebyla potvrzena.

Pro ty, kteří nehledí na image, by mohla být indická miniauta zajímavou alternativou... Zbývá je přizpůsobit evropské legislativě, ale Tata je na standardní montáž ESP a senzoru tlaku v pneumatikách údajně připravena. Navíc má logicky v záloze motory splňující normu Euro 6. Volant už se z pravé strany vlastně ani přesouvat nemusí...

Psali jsme: Tata Zest a Bolt míří do Evropy, premiéra v Ženevě

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték

SŽDC chystá rychlou trať do Mnichova. Dokončení české…

 
Zdroj: Tata Motors, Autoblog Espaňol

Štítky Tata Minivozy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 



Tata Zest a Bolt míří do Evropy, premiéra v Ženevě Tata Zest a Bolt míří do Evropy, premiéra v Ženevě

Minisedan Tata Zest a minihatchback Tata Bolt zabojují…

 



 
Jízdní dojmy se Seatem Tarraco: Nová vlajková loď sourozence nezapře, přesto je svá

Jízdní dojmy se Seatem Tarraco: Nová vlajková loď sourozence nezapře, přesto je svá

Dnes 08:00

Modely Kodiaq a Tiguan Allspace se dočkaly koncernového sourozence. Jaké je SUV Seatu pro sedm jsme zjišťovali v okolí Barcelony.




Blesk.cz

Cítím se být ještě potřebná! Broňa (73) pomáhá každé úterý v domově důchodců ve Slivenci. Proč?

Cítím se být ještě potřebná! Broňa (73) pomáhá každé…

Odchod do důchodu nemusí znamenat konec aktivního života. Mezi seniory se najdou i tací, kteří hodiny u televize…

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále vázne. Dopravu komplikují kamioňáci

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále…

Dálnice D1 na Vysočině byla celou noc i dnes ráno sjízdná jen s velkými problémy, řidiči stále čekají v dlouhých…

 

iSport.cz

Satoranský Washingtonu k výhře nepomohl, Detroit padl o bod

Satoranský Washingtonu k výhře nepomohl, Detroit padl o bod

Basketbalisté Washingtonu prohráli v NBA potřetí za sebou, a to 125:130 s Bostonem po prodloužení, přestože…

SESTŘIH: Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes kolaps Realu

SESTŘIH: Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i…

Fotbalisté Plzně v závěrečném utkání Ligy mistrů doma porazili AS Řím 2:1, ve skupině G obsadili třetí místo a…

 

Reflex.cz

Místo, kde ruští vědci experimentovali s morem. Jak dnes vypadá tajemná tvrz Alexander?

Místo, kde ruští vědci experimentovali s morem. Jak…

Německá agentura Ruptly zveřejnila dechberoucí záběry zamrzlé tvrze Alexander, kde na konci 19. století…

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Babišova vláda odvíjí svůj domnělý úspěch od věcí, které nabízí lidem zdarma. Třeba jízdenky na vlak vybraným…