Infiniti chce spojit síly s AMG
Spolupráce aliance Renault Nissan s německým koncernem Daimler (značky Mercedes-Benz, Smart, Maybach a další) bude oboustranně výhodná. Daimler využije zkušenosti a techniku Renaultu v nové generaci Smartu a Mercedesu třídy A, Němci se zřejmě spolehnou na spolupráci i na poli elektromobilů a při vývoji nástupce dodávky Vito.
Francouzsko-japonská aliance by zase měla těžit z image a potenciálu Mercedesu při rozvoji značky Infiniti. Už dříve se objevily informace, že u Infiniti využijí čtyř- a šestiválcové turbodiesely do Mercedesu, které mají v prémiovém segmentu velmi dobrou pověst. Stejný původ mají mít i downsizované benzinové turbomotory v menších modelech Infiniti.
Britský časopis Autocar tvrdí, že spolupráce mezi Infiniti a Mercedesem bude fungovat i na opačné straně portfolia. Infiniti aktuálně vyhodnocuje definitivní podobu sportovního programu IPL, který debutoval jako prototyp G Cabrio Infiniti Performance Line na autosalonu v Paříži. Japonci zvažují, zda IPL bude zahrnovat jen designové změny, úpravy podvozku a navýšení výkonu (jako má prototyp), nebo i vlastní výkonné motory.
Právě v poslední variantě by se zapojila divize AMG. Britové přidávají i konkrétní příklad: řada M s motorem AMG 6,2 V8. Tento japonský supersedan by se stal přímým konkurentem BMW M5, Jaguaru XFR a Mercedesu E 63 AMG, se kterým by sdílela motor. Infiniti se za takovou spolupráci stydět nebude, důkazem má být cedulka Powered by AMG.
My doplňujeme, že takový model nebude prvním propojením světa luxusní divize Nissanu a zakázkových Mercedesů. Už limitovaná edice Infiniti FX50S vykročila podobným směrem, úpravy (avšak jen vzhledové) provedl specialista na Mercedesy Brabus.