Infiniti G37 Sedan a Coupé pro Evropu: luxusnější Nissany 350Z se dvěma i čtyřmi dveřmi
Infiniti G37 vychází z modelu G35 z roku 2003, ale mezitím prošlo faceliftem a verze pro Evropu byla upravena v evropském vývojovém centru Nissanu. Průzkumy spokojenosti v USA naznačují, že G37 je přinejmenším srovnatelné s evropskou konkurencí. Názor evropských zákazníků může být odlišný, nicméně G37 sdílí platformu s Nissanem 350Z, který si svými vlastnostmi získal mnoho příznivců. Infiniti chce každopádně upřednostnit budování image před velkým množstvím prodaných kusů a na rozdíl od Lexusu oslovit zákazníky především sportovním charakterem nabízených aut.
G37 Sedan
Model s karoserií sedan se orientuje na individualisticky zaměřené zákazníky. Podvozek, tvořený z hliníkových komponent, je v evropské verzi upraven a byl testován na Norschleife, anglickém venkově i na německých dálnicích. Kromě dobré ovladatelnosti chce Infiniti prosadit svůj sedan G37 také díky dobrému odhlučnění interiéru a bohaté standardní výbavě, která by měla zahrnovat mnoho, u jiných značek příplatkových položek.
Karoserie má dlouhou kapotu, krátké převisy a ve své třídě nadprůměrný rozvor. Motor V6 o objemu 3,7 litru s variabilním časováním ventilů je kvůli rozložení hmotnosti a nízkému těžišti umístěn co nejdále a nejníže za přední nápravou. Pro verzi Sport je určen systém zatáčení všemi čtyřmi koly 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, G37x má zase pohon všech kol s rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy, který se montuje i do dalších modelů Infiniti. Na výběr bude šestistupňová manuální a sedmistupňová samočinná (v USA je jen pětistupňová) převodovka.
G37 Coupé
Coupé má shodný rozvor jako sedan (2850 mm), takže zadní sedadla v kabině s uspořádáním 2+2 nebudou čistě nouzovou záležitostí. Přesto se nejedná jen o dvoudveřovou verzi sedanu, karoserie má zejména v zadní části výrazně odlišný design a celková délka je o 10 cm kratší. Coupé je také o 6 cm nižší. Mohutnější boční linie a rychle klesající střecha nenavozují jen více sportovní dojem, ale podle Infiniti také snižují těžiště.
Po technické stránce nabídne Coupé také systém 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, navíc ale má brzdový systém, který s rostoucím přetížením zvyšuje tuhost brzdového pedálu, a posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Motor i převodovky jsou shodné se sedanem. Také u Coupé je standardní výbava bohatá, takže se G37 v této verzi vlastně stane luxusní alternativou Nissanu 350Z, který ale zatím má menší motor o objemu 3,5 litru.
Podrobnější technické specifikace evropských modelů se dozvíme v Ženevě.
Infiniti G37 Sedan a G37 Coupé | ||
Model | G37 Sedan | G37 Coupé |
Motor+převodovka | V6, 6MT/7AT | V6, 6MT/7AT |
Zdvihový objem [cm3] | 3696 | 3696 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 228/7000 | 228/7000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 350/5200 | 350/5200 |
Délka [mm] | 4750 | 4650 |
Šířka [mm] | 1773 | 1824 |
Výška [mm] | 1453 | 1392 |
Rozvor [mm] | 2850 | 2850 |