Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti G37 Sedan a Coupé pro Evropu: luxusnější Nissany 350Z se dvěma i čtyřmi dveřmi

Diskuze (25)
Infiniti to se vstupem na evropské trhy myslí vážně, a proto proti sportovně střiženému BMW řady 3 a Audi A4/A5 nasadí model G37, který je technicky příbuzný s Nissanem 350Z.

Infiniti G37 vychází z modelu G35 z roku 2003, ale mezitím prošlo faceliftem a verze pro Evropu byla upravena v evropském vývojovém centru Nissanu. Průzkumy spokojenosti v USA naznačují, že G37 je přinejmenším srovnatelné s evropskou konkurencí. Názor evropských zákazníků může být odlišný, nicméně G37 sdílí platformu s Nissanem 350Z, který si svými vlastnostmi získal mnoho příznivců. Infiniti chce každopádně upřednostnit budování image před velkým množstvím prodaných kusů a na rozdíl od Lexusu oslovit zákazníky především sportovním charakterem nabízených aut.

G37 Sedan

Model s karoserií sedan se orientuje na individualisticky zaměřené zákazníky. Podvozek, tvořený z hliníkových komponent, je v evropské verzi upraven a byl testován na Norschleife, anglickém venkově i na německých dálnicích. Kromě dobré ovladatelnosti chce Infiniti prosadit svůj sedan G37 také díky dobrému odhlučnění interiéru a bohaté standardní výbavě, která by měla zahrnovat mnoho, u jiných značek příplatkových položek.

Karoserie má dlouhou kapotu, krátké převisy a ve své třídě nadprůměrný rozvor. Motor V6 o objemu 3,7 litru s variabilním časováním ventilů je kvůli rozložení hmotnosti a nízkému těžišti umístěn co nejdále a nejníže za přední nápravou. Pro verzi Sport je určen systém zatáčení všemi čtyřmi koly 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, G37x má zase pohon všech kol s rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy, který se montuje i do dalších modelů Infiniti. Na výběr bude šestistupňová manuální a sedmistupňová samočinná (v USA je jen pětistupňová) převodovka.

G37 Coupé

Coupé má shodný rozvor jako sedan (2850 mm), takže zadní sedadla v kabině s uspořádáním 2+2 nebudou čistě nouzovou záležitostí. Přesto se nejedná jen o dvoudveřovou verzi sedanu, karoserie má zejména v zadní části výrazně odlišný design a celková délka je o 10 cm kratší. Coupé je také o 6 cm nižší. Mohutnější boční linie a rychle klesající střecha nenavozují jen více sportovní dojem, ale podle Infiniti také snižují těžiště.

Po technické stránce nabídne Coupé také systém 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, navíc ale má brzdový systém, který s rostoucím přetížením zvyšuje tuhost brzdového pedálu, a posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Motor i převodovky jsou shodné se sedanem. Také u Coupé je standardní výbava bohatá, takže se G37 v této verzi vlastně stane luxusní alternativou Nissanu 350Z, který ale zatím má menší motor o objemu 3,5 litru.

Podrobnější technické specifikace evropských modelů se dozvíme v Ženevě.

Infiniti G37 Sedan a G37 Coupé
ModelG37 SedanG37 Coupé
Motor+převodovkaV6, 6MT/7ATV6, 6MT/7AT
Zdvihový objem [cm3]36963696
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]228/7000228/7000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]350/5200350/5200
Délka [mm]47504650
Šířka [mm]17731824
Výška [mm]14531392
Rozvor [mm]28502850

Diskuze (25)
Avatar - nielblack
28. 2. 2008 02:03
Krasne auto
To jsem nevedel ze se v CR neprodava ;-\
Ja ho potkavam denne at uz starsi G35 nebo novejsi G37. Pokud jde o svezeni tak to je pohadka. Mel jsem tu moznost ho mit pujceny od kamose a uz asi jine coupe nechci ;-) Vykon pres 300 koniku a ten zvuk panove nema chybu... zatim ale jsem videl nejlacinejsi ve stribrne barve za 14000 $ tak jeste chvilku pockam a asi jdu do neho. Jen pro zajimavost dneska jsem jel z Daytony do Orlanda ( Florida) a jake to bylo prekvaleni kdyz jsem potkal BMW X6, ktere jelo v protismeru :-) . Malem jsem si vykroutil krk >:D. Zajimave bylo ze se za nim byla buh vi proc docela kolona aut :-) No ale to jsem odbocil.
Infiniti jednoznacne :yes:
Avatar - Pjenkava
28. 2. 2008 00:04
Nic moc
Auto to asi neni špatný, mě se ale VŮBEC nelíbí. Skoro se mi ten design hnusí >:D
27. 2. 2008 12:17
INFINITI
Nadherny je sedan aj coupe. Uz to len chce rozsirit ponuku pohonnych jednotiek. Tesim sa na vstup INFINITI do Europy. :yes: