Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti G37: Evropské ceny, kabriolet a verze 4x4 potvrzeny

Diskuze (24)
Luxusní divize aliance Renault Nissan - značka Infiniti - se chystá vstoupit na evropské trhy. Ve střední třídě nasadí sedan a kupé G37. Tyto dvě verze ještě příští rok doplní odvozený kabriolet a kupé G37x s pohonem všech kol.

Modelová řada G37 bude konkurovat sportovně střiženým vozům střední třídy, jako je například BMW řady 3 nebo Audi A4/A5. G37 je technicky spřízněné s Nissanem 350Z, o pohon se však stará silnější motor 3,7 V6 o výkonu 235 kW, který vozu umožňuje vynikající jízdní výkony. Maximální rychlost je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,8 sekundy. Motor je vybaven variabilním časováním a zdvihem ventilů. Na výběr je šestistupňová manuální převodovka s krátkými převody nebo nový sedmistupňový automat.

Podvozek, tvořený z hliníkových komponent, je v evropské verzi upraven a byl testován na Nordschleife, anglickém venkově i na německých dálnicích. Kromě dobré ovladatelnosti chce Infiniti prosadit G37 také díky dobrému odhlučnění interiéru a bohaté výbavě, která by měla zahrnovat mnoho u jiných značek příplatkových položek.

Prodej značky Infiniti bude zahájen letos v říjnu. Zatím jsou známy jen ceny pro španělský trh. Současně se Španělskem jsou v první vlně Belgie, Bulharsko, Francie, Itálie, Řecko, Švýcarsko a také sousední Polsko. U nás bude značku Infiniti zastupovat Auto Palace Group, zahájení prodeje je naplánováno na první polovinu roku 2009.

Řada G bude nabízena ve třech provedeních – G37, G37 GT a G37S. První dvě se liší pouze výbavou, verze S má navíc diferenciál se zvýšenou svorností, sportovní podvozek, aktivní řízení všech kol 4WAS a silnější brzdy. V nabídce bude také verze s pohonem všech kol G37x, nejprve jako Sedan, později i Coupé.

Infiniti G37 v Evropě - technické údaje a ceny na španělském trhu
ModelG37 SedanG37x SedanG37 Coupé
Zdvihový objem [cm3]369636963696
Válce/ventily6/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]235/7000235/7000235/7000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]360/5200360/5200360/5200
Max. rychlost [km/h]249(240)249
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,8 (5,9)(6,0)5,8 (5,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]10,5 (10,4)(10,9)10,5 (10,4)
Cena G37 (Španělsko) [Euro]42.500-44.500
Cena G37 GT (Španělsko) [Euro]44.100-46.100
Cena G37S (Španělsko) [Euro]46.600-48.600

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Už základní provedení nabídne řadu nadstandardních prvků výbavy jako elektricky ovládaná přední sedadla, audiosystém s měničem na 6 CD, multifunkční volant, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Součástí výbavy také bude posilovač řízení s variabilním účinkem.

Sedan i Coupé mají shodný rozvor 2,85 m. Liší se ale délkou (Sedan 4,77 m, Coupé 4,66 m), šířkou (Sedan 1,77 m, Coupé 1,82 m) a výškou (Sedan 1,45 m, Coupé 1,40 m).

V listopadu se na autosalonu v Los Angeles představí kabriolet odvozený od G37 Coupé. Bude mít třídílnou kovovou skládací střechu a prodávat se začne v polovině příštího roku.

Diskuze (24)
Avatar - iudex
11. 8. 2008 13:14
Re: Chudobní Americania (Kanadania)
A to nie je výnimka. Tak je to pri takmer kazdom aute, ktoré sa predáva na starom i novom kontinente.
Moj bratranec bývajúci v Toronte (CA) si kúpil pred cca. 4 rokmi Subaru Impreza WRX. Ked mi povedal cenu, skoro ma vystrelo: v prepocte na SKK necelých 800 tis. Sk!!! U nás sa v danej dobe predávalo za vyse 1 200 000 Sk , teda o polovicu drahsie!!! (a to bol kurz koruny voci doláru vtedy podstatne slabsí). Uz vtedy som sa pýtal: Je dovoz z Japonska do Kanady lacnejsí ako do Európy? Je pravdou, ze specifikácia bola mierne odlisná (odlisná výbava), ale stále to bolo 230 konový turbomotor s pohonom AWD v rallye modrej metalíze. Odlisná specifikácia mohla znamenat max. cca. 50 tis., co vsak tvorilo zvysných 350000?!! Urcite nie cistá strata predajcu. Dodnes nechápem. Záver je asi ten, ze my si to mozme dovolit, platit predajcom také marze.
:no:
11. 8. 2008 10:48
Re: jasně, a moje babička jezdí závodně motokros
Potom aspon dam pozor nez tie dvere otvorim, tak isto respektujem sukromy pozemok, dopravne predpisy a obcianske prava vseobecne. Pretoze v USA na rozdiel od Europy na to mozem doplatit a to tak ze kruto.
Avatar - Pierro
11. 8. 2008 10:44
Re: Samuraj
Nechápeš?? Ale v podstatě sis druhou částí své reakce na můj příspěvek odpověděl sám. Ano Infinity G37 bude (a je) bezpochyb velice povedené auto ale má své mouchy v podobě minimálního výběru motorizací a japonského přístupu k výbavám - tedy plná polní, bez větších možností individualizace. Poslední a ne nepřehlédnutelnou slabinou je relativní neznalost značky Infinity. Pak platí paralela s Lexem a do budoucna se dají čekat i podobné prodejní výsledky. Na druhou stranu tenhle nádech exotiky v luxusním balení značce zajistí relativní vyjímečnost na evropských silnicích a nejspíše i poměrně věrnou zákaznickou obec... ;-)
Avatar - Dinar
11. 8. 2008 10:31
Re: Samuraj
Trochu nechápu tvá cenová očekávání, vždyť už z porovnání cen (nejlépe ve stř. třídě) mezi mainstreamem a premií, kde jsou ceny srovnatelných motorizací téměř stejné, lze vidět dva fakty, jednak to, že chceš-li vyrobit srovnatelně kvalitní auto, tedy mainstream se kvalitativně dotahuje na premii, nejsi schopen dát výrazně lepší cenu, a pak z toho také vyplývá, že cenová politika premiových značek už dávno nepracuje s desítkami procent marže tzv. za znáček na kapotě. Představa, že s evropskou premií kvalitativně srovnatelná japonská premie, bude stát o řád méně, je nereálná. G37 je skvělé auto, jel jsem s ním, lepší než IS, ale i než 330i, a nemůže stát méně. Jiná věc je otázka úspěchu Infiniti na "staroevropském" trhu, je to znova píseň o jedné motorizaci, chabé image a servisní síti (pokud nepoužijí nissanovskou). Výsledek se dá s úspěchem předpokládat, paběrkování na úrovni Lexu. ;-)
Avatar - radhro
11. 8. 2008 10:09
Re: ceny USA vs EU
souhlas :yes: