Infiniti G37: Kupé pro španělské rallye
Automobilka Infiniti poskytla španělské královské asociaci motoristického sportu (RFEA) kupé G37 S, které bude využito jako automobil předjezdce v místním šampionátu rallye. Netradiční účastník tohoto mistrovství si svojí premiéru odbyl 1. dubna na Rallye Villajoyosa.
Kvůli svému zaměření byla technika automobilu lehce upravena v madridském středisku firmy Meycom. G37 S tak bylo vybaveno ochrannou klecí Vimesa, tlumiči Bilstein, brzdovým obložením a kapalinou Galfer. Kola byla obuta do pneumatik Michelin Pilot SuperSport.
Výbava byla rozšířena o typické prvky rallye vozů – výstražná světla, komunikační vybavení, ale také modul GPS. Firma Sparco dodala závodní sedadla, bezpečnostní pásy, hasicí systém a další vybavení pro posádku.
Motorový prostor zůstal beze změn, japonské kupé tak i nadále pohání hliníkový šestiválec o výkonu 235 kW (320 koní) v 7000 min-1, maximální točivý moment 360 Nm leží v 5.200 min-1. Vůz je vybaven šestistupňovým manuálem a samosvorným diferenciálem.
Karoserie vozu kombinuje červeno-žluté schéma. Vedle log asociace RFEA a jejich sponzorů se na automobilu objeví i znaky Katalánského královského automobilového klubu.
Za volant vozu se posadí předjezdec Marc Blázquez, automobilový závodník jezdící za tým Nissan. Kopilotem bude Salvador Belzunces, jehož hlavní funkcí je ohodnotit stav trasy před startem závodu. Pro Infiniti to není první účast v závodech rallye, automobilka totiž španělské asociaci motoristického sportu již delší dobu poskytuje automobil, který je využit jako safety car.
Japonská automobilka se netají tím, že safety car a vůz předjezdce ve španělském mistrovství v rallye je dobrá příležitost, jak se zviditelnit. Například Mercedes-Benz už od roku 1996 oficiálně dodává safety car a medical car pro formuli 1, tím současným je C 63 AMG. Safety car působící v letošním ročníku Moto GP je zase rozsáhle upravené BMW 1 M Coupé.
Současná generace Infiniti řady G je na trhu od roku 2007. Vedle kupé je v nabídce také sedan a kabriolet.