Japonská luxusní značka inovuje techniku. Nový čtyřválec v závislosti na potřebě nízké spotřeby nebo vysokého výkonu změní svůj kompresní poměr z 8:1 na 14:1.
To snad uvidíme časem, jestli něco zpackali. Za tímhle se motoráři honí už dlouho, výrobní náklady byly, pokud si dobře vzpomínám, překážkou. Posledních několik let tohle téma ožilo a vypadalo to, že by se mohl objevit sériový motor. Nebylo však jasné, která automobilka s ním přijde první. Tohle je významný krok, takže doufám, že se to Infiniti povedlo a že další budou v následujících několika letech následovat se svými projekty.
Nevyzera to zle ani moc zlozito, ktovie aka bude doba prepinania medzi kompresiami, predpokladam, ze po urcitej zvolenej hladine prudkeho zrychlovania sa motor prepne, tym ze sa cela klukovka len posunie hore alebo dolu nemuselo by to ani dlho trvat a ovplyvnit tak reakciu na plyn, dobre vymyslene... tipujem, ze bude mat aj viariabilne ovladanie a casovanie ventilov ...
filtr pevných částic je v principu jednoduchá věc
tento motor je skutečně dosti složitý
mercedes to nedal dohromady za 10 let už to anoncoval dávno - DiesOtto
DiesOtto je ale HCCI. Nevím, k čemu přesně tam Mercedes dal variabilní kompresi, ale pokud si dobře vzpomínám, ten motor měl běžet v HCCI režimu jen při nízké zátěži, jinak v zážehovém (HCSI předpokládám), takže to může souviset s přepínáním.
U čistě zážehových motorů je myšlenka proměnlivé komprese o tom, že při nižší zátěži může mít motor vyšší kompresní poměr než při vyšší. Motor s pevným kompresním poměrem je samozřejmě postavený tak, aby fungoval ve všech režimech, takže má tak nízký kompresní poměr, jak je třeba, aby fungoval i pod vysokou zátěží, byť většinu života pak trpí vyšší spotřebou.