Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Infiniti představuje unikátní motor VC-T s proměnlivým kompresním poměrem

Japonská luxusní značka inovuje techniku. Nový čtyřválec v závislosti na potřebě nízké spotřeby nebo vysokého výkonu změní svůj kompresní poměr z 8:1 na 14:1.
Zpět na článek
15. 8. 2016 19:27
15. 8. 2016 20:06
15. 8. 2016 20:19
16. 8. 2016 09:00
16. 8. 2016 19:00
15. 8. 2016 19:27
Hm, kdepak jsou
najednou všichni motoráři? Jak je to o Infiniti a nekoncernu, tak nikdo nic. Pište, co vše u Infiniti zpackali....ať se dovzděláme, my laici.
Rozbalit vlákno
2
15. 8. 2016 21:11
Re: Hm, kdepak jsou
To snad uvidíme časem, jestli něco zpackali. Za tímhle se motoráři honí už dlouho, výrobní náklady byly, pokud si dobře vzpomínám, překážkou. Posledních několik let tohle téma ožilo a vypadalo to, že by se mohl objevit sériový motor. Nebylo však jasné, která automobilka s ním přijde první. Tohle je významný krok, takže doufám, že se to Infiniti povedlo a že další budou v následujících několika letech následovat se svými projekty.
15. 8. 2016 23:24
Re: Hm, kdepak jsou
Taková situace nenastane. Totiž když jde o koncern, tak se všechno jen postupně odhaluje, ne?
Avatar - lamal
15. 8. 2016 20:06
hmm
Nevyzera to zle ani moc zlozito, ktovie aka bude doba prepinania medzi kompresiami, predpokladam, ze po urcitej zvolenej hladine prudkeho zrychlovania sa motor prepne, tym ze sa cela klukovka len posunie hore alebo dolu nemuselo by to ani dlho trvat a ovplyvnit tak reakciu na plyn, dobre vymyslene... tipujem, ze bude mat aj viariabilne ovladanie a casovanie ventilov ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hadraplan
15. 8. 2016 20:19
Poruchovost
A jééé, další součástka, která se může sr@t >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - dewill
16. 8. 2016 09:00
Re: Poruchovost
filtr pevných částic bude horší.... 8-s
Avatar - WinDiesel
16. 8. 2016 15:39
Re: Poruchovost
filtr pevných částic je v principu jednoduchá věc
tento motor je skutečně dosti složitý
mercedes to nedal dohromady za 10 let už to anoncoval dávno - DiesOtto
16. 8. 2016 19:00
Re: Poruchovost
DiesOtto je ale HCCI. Nevím, k čemu přesně tam Mercedes dal variabilní kompresi, ale pokud si dobře vzpomínám, ten motor měl běžet v HCCI režimu jen při nízké zátěži, jinak v zážehovém (HCSI předpokládám), takže to může souviset s přepínáním.

U čistě zážehových motorů je myšlenka proměnlivé komprese o tom, že při nižší zátěži může mít motor vyšší kompresní poměr než při vyšší. Motor s pevným kompresním poměrem je samozřejmě postavený tak, aby fungoval ve všech režimech, takže má tak nízký kompresní poměr, jak je třeba, aby fungoval i pod vysokou zátěží, byť většinu života pak trpí vyšší spotřebou.