11.9. 2014 Ladislav Čermák

Infiniti Q50 2.0t: První jízdní dojmy

 

Sedanu střední třídy Infiniti Q50 dosud chyběl v nabídce benzinový motor. Už nechybí, poskytl jej opět Mercedes-Benz.

Automobilek, které by v segmentu střední třídy nabídly hned tři druhy pohonu, mnoho není a ty, které najdete, bezezbytku operují v prémiových vodách. Kromě Mercedes-Benzu a BMW už jenom Infiniti nabízí naftu, hybrid i benzin pro jediný model. Poslední jmenovaný se v ceníku již objevil a první vozy budou k dispozici počátkem podzimu. Tak jsme se rozhodli vyzkoušet si, co změna paliva v nádrži obnáší. A zda má v našich dieselomilných končinách zážehový motor vůbec šanci.

Stejně jako v případě turbodieselu, i benzinový agregát pochází z koncernu Daimler. Jedná se o typ M274 DE20, známý například z aktuálního C 200, čili dlouhozdvihový celohliníkový čtyřválec s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva piezo (20 MPa) Bosch, turbodmychadlem ICSI a vyvažovacím hřídelem typu Lanchester. Infiniti jej bude letos odebírat od Mercedes-Benzu přímo z Německa, napřesrok se jeho montáž přesune do USA.

Mezi hlavní teoretické výhody patří klidný a tichý běh, rychlý nástup točivého momentu z nízkých otáček a díky spalování chudé směsi s pokročilou kombinací jejího vrstveného a homogenního vstřikování podle zátěže motoru také nízká reálná spotřeba paliva.

Infiniti Q50 2.2d – Tyč na druhé koleji

První kilometry potvrdily, že praxe se od předpokladů liší jenom v rámci obvyklých tanečků kolem normované spotřeby, ostatní sliby byly vesměs splněny. Malý čtyřválec nemá s 1,7tunovým sedanem na obřích kolech sebemenší problém, nastupuje razantně v jakékoliv rychlosti a faktem, že v nižších otáčkách není vůbec cítit a slyšet jenom opravdu velmi slabě, silně evokuje šestiválec.

Ve druhé polovině otáčkoměru se trochu zamračí, spustí zvolna sílící baryton, který po aktivaci sportovního režimu poskočí z piana do mezzoforte. V žádném okamžiku však neprolomí hranici pohody na palubě, zato každým taktem oslavuje schopnosti mercedesovských motorářů. Zřejmě žádný jiný srovnatelný konkurenční silně přeplňovaný čtyřválec netančí tak hbitě a suverénně po celém otáčkovém spektru.

I zde ovšem skvělý motor narazil na limity sedmistupňové automatické převodovky, konstrukčně rovněž spřízněné s Daimlerem. Zaprvé je kvůli ní přiškrcen na dnes už průměrných 350 newtonmetrů a zadruhé jí dělají problémy prudké změny jízdního stylu, zejména kick-down. Její pomalost a občasná bezradnost sice nekazily dojem zdaleka tak silně jako u turbodieselu, avšak znovu jsme si povzdechli, že by to chtělo změnu.

To byl jediný větší mrak na pomyslným (a chvílemi i skutečným) sluncem zalitých prvních kilometrech, které jsme urazili v okolí Curychu. Ačkoliv tamější silnice i silničky jsou na švýcarské poměry neobvykle nudné, rovinaté a také překvapivě nevalně udržované, přesto jsme si užívali. Skvěle sladěné pérování a znamenité sedačky verze Sport si totiž doslova pohrávaly s každou zatáčkou, umožnily někde v závětří, kam nedohlédnou zraky všímavých Švýcarů a nekompromisních policistů se občas svézt i lehkým smykem a nelekly se díky kvalitním tlumičům ani rozbitých úseků, jakých jsme našli nečekaný dostatek.

Infiniti se u Q50 vrátí k hydraulickému posilovači řízení

Slušný výhled, respekt okolí a silný motor činily z horského klikacení znamenitou zábavu, jištěnou diskrétními zásahy brzd za hranicí adheze. Ty přicházely častěji, než jsme čekali, protože na palubě bylo i přímé adaptivní řízení „po drátě“, které sice ve volantu simuluje zpětnou vazbu a maximalizuje komfort ovládání včetně proměnné strmosti, ovšem informaci o počínajícím nedotáčivém smyku si nechává pro sebe.

Není to tak velký problém, jak by se mohlo zdát – vůz totiž vždy bravurně upravil směr sám a navíc vyvolával v řidiči pocit bezpečí, který by sice mohl být potenciálně nebezpečný, avšak rozhodně dodává potřebný klid.

Příjemnou tečkou a definitivním potvrzením, že benzinový čtyřválec 2.0t je výrazně příjemnější volbou než turbodiesel 2.2d, je skvělé vyvážení. Nejlehčí nabízený agregát se vznešeně nese i po zvlněném povrchu a mění směr s ochotou, která spíše více než méně připomíná starší BMW z doby, kdy ještě jednoznačně preferovala ryzí sport nad globálními kompromisy.

K tomu tvrdými fakty i subjektivními dojmy podpořený pocit kvality a nadprůměrné péče o pohodlí posádky a velký japonský sedan s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem může zaujmout i řadu fanoušků evropské prémiové ligy. Za tímto tvrzením, které by se ještě před několika lety zdálo jako absurdní scéna málem z Ioneskova dramatu, si stojíme...

Příplatek ve výši necelých 27.000 korun (i zde jsou, podobně jako u mercedesu, srovnatelné benzinové jednotky dražší než naftové) se jeví jako znamenitá investice a 1,5litrový rozdíl v normované spotřebě (tu reálnou jsme zatím na krátké trase neověřili) akceptovatelnou cenou.


Plusy

  • Design, kvalita, komfort
  • Silný, agilní a úsporný motor
  • Podélná i příčná dynamika
  • Komfortní adaptivní řízení

Minusy

  • Chybí zpětná vazba od kol
  • Pomalá a občas bezradná převodovka

Infiniti Q50 2.0t Sport - technická data
Motor2.0t
Zdvihový objem (cm3)1991
Válce/ventily4/16
Největší výkon (kW/min-1)155/5500
Točivý moment (N.m/min-1)350/1250-3500
Převodovka7 AT
Nádrž (l)80
Maximální rychlost (km/h)245
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,2
Spotřeba (l na 100 km)6,5
Základní cena (Kč)1.007.767

Spolupracujeme s TipCars.com
Automobilky straší globální propad zájmu. Čína v lednu zaznamenala dvouciferný pokles Automobilky straší globální propad zájmu. Čína v lednu zaznamenala dvouciferný pokles

Už deset let kraluje světovým trhům s automobily Čína. V…

K odvolání Novákové není důvod, každý občas máme nešťastné výroky, prohlásil Babiš K odvolání Novákové není důvod, každý občas máme nešťastné výroky, prohlásil Babiš

Výrok ministryně průmyslu Marty Novákové (za ANO) ohledně…

Za mobilní data dávají nejvíce nejchudší Za mobilní data dávají nejvíce nejchudší

Češi s čistým příjmem do deseti tisíc korun platí…

Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Jak danit roboty Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Jak danit roboty

Sociálnědemokratický poslanec Petr Dolínek a někteří…

 
 

Přidat názorDiskuse: Infiniti Q50 2.0t: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený? Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený?

Ten otazník v titulku je asi zbytečný. Samozřejmě že byl…

Infiniti zahajuje výrobu nového šestiválce bi-turbo pro Q50 a Q60 Infiniti zahajuje výrobu nového šestiválce bi-turbo pro Q50 a Q60

Luxusní značka Nissanu je uprostřed rozsáhlé modelové…

 



 
Zapalování se dvěma svíčkami na válec: V minulosti nejen Alfa Romeo, dnes přežitek

Zapalování se dvěma svíčkami na válec: V minulosti nejen Alfa Romeo, dnes přežitek

Dnes 12:56

Twinspark označuje technologii Alfy Romeo se dvěma svíčkami na válec. Jenže dvě svíčky na válec měla pod označení i-DSI také Honda.




Blesk.cz

Vondráčková má nového chlapa? Jiskra s elektrikářem prý přeskočila u kabelů

Vondráčková má nového chlapa? Jiskra s elektrikářem…

Záhy po rozpadu sedmiletého manželství oznámil Tomáš Plekanec (36) nový vztah s Lucií Šafářovou (32), s níž už…

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

 

iSport.cz

Hledá se parťák pro Kozáka! Liberec oslabil, shání náhradu za Ševčíka

Hledá se parťák pro Kozáka! Liberec oslabil, shání…

Liberec srážejí nevyrovnané výkony, jinak by už dávno do top šestky alespoň nakouknul. Příbram sice na úvod jara…

ANKETA 14 klubů ke zrušení baráže: zní (ne)souhlas i slova o aroganci

ANKETA 14 klubů ke zrušení baráže: zní (ne)souhlas i…

Prezident hokejového svazu Tomáš Král umí být hodně rázný muž. A stejně to dopadlo s verdiktem, jestli se bude…

 

Reflex.cz

Prosinec, leden, únor. Jak vznikly názvy zimních měsíců a co znamenají?

Prosinec, leden, únor. Jak vznikly názvy zimních…

Názvy kalendářních měsíců nám mohou připomínat ledacos, ale vysvětluje to skutečně jejich původní význam nebo je…

Zemřel Karl Lagerfeld. Návrháři a ikoně světové módy bylo mu 85 let

Zemřel Karl Lagerfeld. Návrháři a ikoně světové módy…

Ve věku 85 let zemřel dnes ráno v pařížské nemocnici jeden z nejvlivnějších módních návrhářů Karl Lagerfeld,…