Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50L: Jezevčík střední třídy představen v Kantonu

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Zatímco Američané vyrážejí do Los Angeles, Číňané mají automobilový svátek v Kantonu. A Infiniti jim nabízí ve výstavní premiéře prodlouženou verzi sedanu Q50.

Číňané milují sedany a prodloužené limuzíny obzvlášť. Ale nemusejí mít hyperluxusní, některým stačí modely střední třídy, pouze s nataženým rozvorem náprav. Poptávku po nich už vyslyšeli takřka všichni prestižní výrobci: německá trojka Audi – BMW – Mercedes-Benz i švédské, ale zároveň domácí Volvo. Pochopitelně je v těchto případech nutná i lokální výroba, nikde jinde je nechtějí. Alespoň prozatím, Volvo hovořilo v souvislosti se svou S60L také o USA a Rusku... Japonci zatím zůstávali trochu stranou, ale o nápravu se snaží odnož Nissanu Infiniti.

Ta prezentuje na autosalonu v Kantonu prodlouženou verzi sedanu Q50 s doplňkovým písmenkem L. Rozvor náprav se natáhl na 2,89 m, celé auto je pak 4,85 m dlouhé. Poznáme jej také podle nových zadních dveří, ano, prostor byl využit výhradně pro pasažéry zde. Podélně získají navíc 43 mm. Někomu se to může zdát málo, ale klientele to na natažení svých nohou a tomu správnému pocitu komfortu evidentně stačí.

Pro Q50L je zatím vyhrazen jediný motor, zážehový čtyřválec 2.0 l s turbodmychadlem, 155 kW a 210 N.m. Možná se v útrobách objeví v budoucnu i šestiválec. Pikantní na celé záležitosti je to, že pohonná jednotka pochází z vývoje přímého konkurenta: trojcípé hvězdy ze Stuttgartu. Ale známe ji velmi dobře i z krátké Q50. Diesely se v Číně nechytají...

Infiniti je nejrychleji rostoucí prestižní značkou v Říši středu v posledních letech. Během čtyř let zde chce prodat 100 tisíc aut a budou převážně vyjíždět ze závodu Dongfeng-Nissan v Siang-jangu (provincie Chu-pej). Právě s Dongfengem, jednou ze starších čínských automobilek (založena 1969 jako Second Automobile Works), má Nissan uzavřený společný podnik, což je dle místních zákonů nutné. Komplex počítá s roční kapacitou čtvrt milionu nových aut a emblém luxusní divize by jich mělo nést až 60 tisíc. Produkce představované Q50L už zde v listopadu začala, z bran bude vyjíždět i lokální varianta SUV QX50.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)