Přichází přelomový okamžik v segmentu prémiových automobilů. Infiniti vstupuje do Evropy. Co nabízí?

G37

Infiniti G37 vychází z modelu G35 z roku 2003, ale mezitím prošlo faceliftem a verze pro Evropu byla upravena v evropském vývojovém centru Nissanu. Postaveno je na podvozkové plošině Infiniti FM druhé generace.

Model s karoserií sedan se orientuje na individualisticky zaměřené zákazníky. Podvozek, tvořený z hliníkových komponent, je v evropské verzi upraven a byl testován na Nordschleife, anglickém venkově i na německých dálnicích. Kromě dobré ovladatelnosti chce Infiniti prosadit svůj sedan G37 také díky dobrému odhlučnění interiéru a bohaté standardní výbavě, která by měla zahrnovat mnoho, u jiných značek příplatkových položek.

Karoserie má dlouhou kapotu, krátké převisy a ve své třídě nadprůměrný rozvor 2850 mm. Motor V6 o objemu 3,7 litru s variabilním časováním ventilů je kvůli rozložení hmotnosti a nízkému těžišti umístěn co nejdále a nejníže za přední nápravou. Pro verzi Sport je určen systém zatáčení všemi čtyřmi koly 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, G37x má zase pohon všech kol s rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy, který se montuje i do dalších modelů Infiniti. Na výběr bude šestistupňová manuální a sedmistupňová samočinná (v USA je jen pětistupňová) převodovka.

G37 Coupé

Coupé má shodný rozvor jako sedan (2850 mm), takže zadní sedadla v kabině s uspořádáním 2+2 nebudou čistě nouzovou záležitostí. Přesto se nejedná jen o dvoudveřovou verzi sedanu, karoserie má zejména v zadní části výrazně odlišný design a celková délka je o 10 cm kratší. Coupé je také o 6 cm nižší. Mohutnější boční linie a rychle klesající střecha nenavozují jen více sportovní dojem, ale podle Infiniti také snižují těžiště.

Po technické stránce nabídne Coupé také systém 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, navíc ale má brzdový systém, který s rostoucím přetížením zvyšuje tuhost brzdového pedálu, a posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Motor i převodovky jsou shodné se sedanem. Také u Coupé je standardní výbava bohatá, takže se G37 v této verzi vlastně stane luxusní alternativou Nissanu 350Z, který ale zatím má menší motor o objemu 3,5 litru.

EX37

Nové Infiniti EX37 sdílí podvozkovou platformu se sedanem a coupé G37 a Nissanem 350Z. Také mnoho dílů v EX37 má svůj původ u G37. Model, který nahradí EX35 má pohonnou jednotku zvětšenou z 3,5 na 3,7 litru. Design EX37 v sobě spojuje extravaganci a sportovní linie, tak jak to známe z většího modelu FX, jehož nástupce měl na letošním autosalonu v Ženevě premiéru. Karoserie je typu crossover s prvky kupé – má dlouhou kapotu, krátké převisy a prudce klesající linii střechy. S tím souvisí i slibovaná výborná aerodynamika.

Motor je benzinový vidlicový šestiválec s variabilním časováním a zdvihem ventilů, který má maximální výkon 228 kW a točivý moment 350 Nm, což je o 6 kW a 7 Nm více než EX35. Umístění motoru je z důvodu snížení těžiště a zlepšení rozložení hmotnosti co nejníže a nejdále za přední nápravou. Místo pětistupňové dostane evropská verze sedmistupňovou automatickou převodovku. Samozřejmostí v této třídě je pohon všech kol, v tomto případě s aktivním rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy. Díky dlouhému rozvoru je vnitřní prostor v EX37 nadprůměrný, k dalšímu zvýšení jízdního komfortu došlo díky nově vyvinutým tlumičům. Kvůli snížení hmotnosti budou některé díly podvozku z hliníku, stejně tak bude z hliníku přední kapota a na výrobu pátých dveří se použije plastový kompozit. Takto dosažená úspora je proti ocelovým dílům 50 kg a EX37 je tak podle Infiniti jedním z nejlehčích aut ve svém segmentu.

Nové Infiniti zamíří do segmentu, kde zatím vládne BMW X3, ale brzy přijdou nové podobně zaměřené modely jako Mercedes-Benz GLK nebo Audi Q5. EX37 by se mělo zařadit mezi nejrychlejší crossovery na světě, navíc díky použité platformě s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Na hlavních západoevropských trzích se EX37 společně s G37 a novým FX začnou prodávat v říjnu.

FX

Vlajkovou lodí na trzích Západní Evropy se má stát druhá generace modelu FX50, která měla svou premiéru na právě probíhajícím ženevském autosalonu.

Infiniti FX50 se představuje s pětilitrovým osmiválcem, který produkuje výkon 287 kW (390 k) a točivý moment 500 Nm. Síla této pohonné jednotky se přenáší prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky na všechna čtyři kola. Inteligentní pohon všech čtyř kol s rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy se jmenuje ATTESA-E TS spolupracuje se systémy ESP a TCS. Novinka se může pochlubit také řízením zadní nápravy.

Luxusní SUV nabídne svým cestujícím nejmodernější technologie, jako je DVD navigační systém, parkovací kamera, adaptivní bi-xenonové přední světlomety nebo výkonný audio systém od společnosti Bose.

Prodej na severoamerickém trhu bude spuštěn v červnu a zákazníci v Evropě se dočkají v říjnu. Po osmiválci mají do showroomů dorazit i šestiválcové verze.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Lidovci a STAN půjdou proti Babišovi Lidovci a STAN půjdou proti Babišovi

Delegáti sjezdu KDU-ČSL jasně podpořili koalici se…

Údržba silnic na Pardubicku se zadrhla Údržba silnic na Pardubicku se zadrhla

Půlmiliardovou zakázku v Pardubickém kraji napadla…

Ničivé záplavy na Srí Lance mají už 151 obětí, 111 se pohřešuje Ničivé záplavy na Srí Lance mají už 151 obětí, 111 se pohřešuje

Záplavy na Srí Lance, které v polovině týdne postihly…

Zápisník Michala Tomeše: Nesplněná očekávání Zápisník Michala Tomeše: Nesplněná očekávání

Smutek z nesplněného očekávání musejí cítit pořadatelé…

 
Zdroj: redakce

Štítky Infiniti Ženeva 2008

 

Přidat názorDiskuse: Infiniti v Ženevě 2008

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

Byl tu i Kajínek. „Valdice jsou pro kriminálníky vysoká škola,“ ví kaplan

Byl tu i Kajínek. „Valdice jsou pro kriminálníky…

Nejtěžší a nejstřeženější česká věznice Valdice letos slaví 160 let od založení. Byli tady političtí vězni,…

 

iSport.cz

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to kluci zvládnou!

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to…

Ve žlutém opavském moři, které v posledním kole FN ligy hnalo Slezský FC Opava zpátky mezi elitu, byl i jejich…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník Rozloučení připomíná rodiče zachráněných dětí

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník…

Na pražském hlavním nádraží byl umístěn pomník, který připomíná rodiče Wintonových dětí. Působivý pomník se…

Víkend ve znamení Lidovců. Víc než program zaujal lehce ulítlý klip

Víkend ve znamení Lidovců. Víc než program zaujal…

KDU-ČSL na víkendovém sjezdu v Praze potvrdila v čele strany Pavla Bělobrádka a schválila uzavření volební…