25.9. 2009 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Evropská premiéra kabrioletu, odvozeného z modelu G 37, byla poněkud zastíněna světovou a dlouho utajovanou premiérou dvoumístné studie, kterou si automobilka nadělila ke svému dvacátému výročí založení.

Essence

Essence je studií luxusního sportovního kupé. Jedná se o dvoumístné kupé s pohonem zadních kol a rozměry 4720 x 1960 x 1310 mm. Pod kapotou má vidlicový šestiválec objemu 3,7 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 324 kW (440 k), kterému sekunduje elektromotor se 118 kW (160 k) a 500 Nm. Ten Infiniti označuje jako 3D. Tato technika spočívá v optimalizaci uspořádání elektromagnetických cívek a permanentních magnetů, přičemž prvotní snahou konstruktérů bylo minimalizovat velikost lithiových baterií a zvýšit výkon. Ten tedy dosahuje celkových 442 kW (600 k). Vůz stojí na kolech z lehkých slitin o velikosti 22 palců.

Tvary exteriéru jsou poměrně odvážné, design nazývá sama automobilka Dynamic Adeyaka. Výraz adeyaka je součástí japonského sousloví adeyaka shinayaka kobiru, které lze přeložit jako nádherný. Interiér je pak vyveden ve dvou barvách - zatímco řidičova část je laděná do černé, spolujezdcova do vínové barvy. Jako materiály posloužily kvalitní kůže, umělý semiš Alcantara a také ručně lakované dřevo. Součástí ženevského konceptu je rovněž sada zavazadel, kterou vytvořil specialista nad jiné povolaný - francouzská firma Louis Vuitton. Není to zdaleka první spolupráce této společnosti s automobilovým průmyslem. Poprvé totiž tradiční výrobce luxusních kožených výrobků pracoval na zakázku pro věhlasnou pařížskou karosárnu Kellner již v roce 1908!

Ještě pár slov k elektronickým bezpečnostním systémům, kterými je vůz vybaven. Jsou to především kontrola vzdálenosti mezi vozidly (Distance Control Assist - DCA), prevence proti opuštění jízdního pruhu (Lane Departure Prevention - LDP), tito dva pomocníci jsou již v sériové výrobě. Essence disponuje také systémy, které zmírňují následky kolizí s různými druhy překážek, a to bočních (Side Collision Prevention - SCP) a čelních (Back-up Collision Prevention - BCP).

Značka Infiniti si nadělila studií Essence předčasný dárek ke dvacátému výročí založení, první vozy řady Q45 se začaly v USA prodávat v listopadu 1989. Sériové podoby tohoto konceptu se zřejmě nedočkáme, není ovšem samozřejmě vyloučeno, že některé stylistické prvky se objeví na vozech Infiniti v blízké budoucnosti.

G 37 Cabrio

Zájemci z Evropy se starému kontinentu nově představené otevřené verze modelu G 37 Coupé dočkají v létě. Robustní, avšak elegantní tvary celkem úspěšně maskují, že musí pojmout skládací střechu. Střecha je kovová, složená ze tří dílů. Stažení se ovládá stisknutím tlačítka na středové konzoli a celý proces trvá 30 sekund, tedy o 8 s déle než u BMW 3 Cabrio. Karoserie je o 28 mm širší, širší je také rozchod zadních kol a upraveno bylo zavěšení zadní nápravy. Do víka zavazadlového prostoru je zapuštěno decentní zadní křídlo s integrovaným třetím brzdovým světlem.

Interiér byl modifikován tak, aby byla jízda se staženou střechou co nejvíce komfortní. Speciálně navržený audiosystém Bose Open Air proto není rušen prouděním okolního vzduchu. Adaptivní automatická klimatizace zase přizpůsobuje rychlost otáčení větráků rychlosti a směru jízdy auta. Jediným nabízeným motorem je stejně jako u sedanu a Coupé vidlicový šestiválec 3,7 l o výkonu 235 kW při 7000 min-1 a točivém momentu 360 Nm při 5200 min-1. Ten bude mít s vozem o něco více práce, kabriolet je totiž o 215 kg těžší než kupé (to váží 1630 kg). Na výběr bude sedmistupňová automatická převodovka nebo šestistupňová manuální s krátkými převody. Plánovaná sportovní verze G37S Convertible dostane vedle manuální převodovky také větší brzdy, sportovně naladěné řízení a 19palcová kola.

Stejně jako v případě kupé a sedanu se bude o pohon starat šestiválec o objemu 3,7 litru, který dává nejvyšší výkon 235 kW. Na výběr bude šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka s možností řazení na volantu.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009 Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009

Britské podniky jsou ohledně svých vyhlídek…

Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun

Na jaře se každý rok na její značku dívají miliony…

 
Zdroj: redakce

Štítky Infiniti Ženeva 2009

 

Přidat názorDiskuse: Infiniti v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Kde v Praze nepoteče voda: Obtíže budou ve Strašnicích, Hlubočepích či Radotíně

Kde v Praze nepoteče voda: Obtíže budou ve…

Pražské vodovody a kanalizace (PVK) uveřejnily výčet odběrných míst, kde bude v nadcházejících dnech problém s…

Tlačil Babiš na syna? Byl Krym pokus o zavlečení? Právníci: Nikdo mu to nedokáže

Tlačil Babiš na syna? Byl Krym pokus o zavlečení?…

Premiér Andrej Babiš (ANO) může být v otázce možného únosu syna či jeho případného ovlivňování v klidu. Blesk…

 

iSport.cz

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to nějaké zakleté

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to…

Nedobytná tvrz. Liberečtí Bílí Tygři na domácím ledě, stejně jako v předešlých sezonách, válí. Z úvodních deseti…

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě vyhrál na body

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Výhra na body! Karlosi Vémolovi se nepodařilo ukončit francouzského soupeře Moiseho Rimbona…

 

Reflex.cz

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš…

Už už to vypadalo, že se Jan Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví – aneb pokus…

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby řidič nespadl?

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby…

Společnost Continental plánuje jako první uvést na trh asistenta nouzového brzdění pro motocykly. Systém bude…