Evropská premiéra kabrioletu, odvozeného z modelu G 37, byla poněkud zastíněna světovou a dlouho utajovanou premiérou dvoumístné studie, kterou si automobilka nadělila ke svému dvacátému výročí založení.

Essence

Essence je studií luxusního sportovního kupé. Jedná se o dvoumístné kupé s pohonem zadních kol a rozměry 4720 x 1960 x 1310 mm. Pod kapotou má vidlicový šestiválec objemu 3,7 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 324 kW (440 k), kterému sekunduje elektromotor se 118 kW (160 k) a 500 Nm. Ten Infiniti označuje jako 3D. Tato technika spočívá v optimalizaci uspořádání elektromagnetických cívek a permanentních magnetů, přičemž prvotní snahou konstruktérů bylo minimalizovat velikost lithiových baterií a zvýšit výkon. Ten tedy dosahuje celkových 442 kW (600 k). Vůz stojí na kolech z lehkých slitin o velikosti 22 palců.

Tvary exteriéru jsou poměrně odvážné, design nazývá sama automobilka Dynamic Adeyaka. Výraz adeyaka je součástí japonského sousloví adeyaka shinayaka kobiru, které lze přeložit jako nádherný. Interiér je pak vyveden ve dvou barvách - zatímco řidičova část je laděná do černé, spolujezdcova do vínové barvy. Jako materiály posloužily kvalitní kůže, umělý semiš Alcantara a také ručně lakované dřevo. Součástí ženevského konceptu je rovněž sada zavazadel, kterou vytvořil specialista nad jiné povolaný - francouzská firma Louis Vuitton. Není to zdaleka první spolupráce této společnosti s automobilovým průmyslem. Poprvé totiž tradiční výrobce luxusních kožených výrobků pracoval na zakázku pro věhlasnou pařížskou karosárnu Kellner již v roce 1908!

Ještě pár slov k elektronickým bezpečnostním systémům, kterými je vůz vybaven. Jsou to především kontrola vzdálenosti mezi vozidly (Distance Control Assist - DCA), prevence proti opuštění jízdního pruhu (Lane Departure Prevention - LDP), tito dva pomocníci jsou již v sériové výrobě. Essence disponuje také systémy, které zmírňují následky kolizí s různými druhy překážek, a to bočních (Side Collision Prevention - SCP) a čelních (Back-up Collision Prevention - BCP).

Značka Infiniti si nadělila studií Essence předčasný dárek ke dvacátému výročí založení, první vozy řady Q45 se začaly v USA prodávat v listopadu 1989. Sériové podoby tohoto konceptu se zřejmě nedočkáme, není ovšem samozřejmě vyloučeno, že některé stylistické prvky se objeví na vozech Infiniti v blízké budoucnosti.

G 37 Cabrio

Zájemci z Evropy se starému kontinentu nově představené otevřené verze modelu G 37 Coupé dočkají v létě. Robustní, avšak elegantní tvary celkem úspěšně maskují, že musí pojmout skládací střechu. Střecha je kovová, složená ze tří dílů. Stažení se ovládá stisknutím tlačítka na středové konzoli a celý proces trvá 30 sekund, tedy o 8 s déle než u BMW 3 Cabrio. Karoserie je o 28 mm širší, širší je také rozchod zadních kol a upraveno bylo zavěšení zadní nápravy. Do víka zavazadlového prostoru je zapuštěno decentní zadní křídlo s integrovaným třetím brzdovým světlem.

Interiér byl modifikován tak, aby byla jízda se staženou střechou co nejvíce komfortní. Speciálně navržený audiosystém Bose Open Air proto není rušen prouděním okolního vzduchu. Adaptivní automatická klimatizace zase přizpůsobuje rychlost otáčení větráků rychlosti a směru jízdy auta. Jediným nabízeným motorem je stejně jako u sedanu a Coupé vidlicový šestiválec 3,7 l o výkonu 235 kW při 7000 min-1 a točivém momentu 360 Nm při 5200 min-1. Ten bude mít s vozem o něco více práce, kabriolet je totiž o 215 kg těžší než kupé (to váží 1630 kg). Na výběr bude sedmistupňová automatická převodovka nebo šestistupňová manuální s krátkými převody. Plánovaná sportovní verze G37S Convertible dostane vedle manuální převodovky také větší brzdy, sportovně naladěné řízení a 19palcová kola.

Stejně jako v případě kupé a sedanu se bude o pohon starat šestiválec o objemu 3,7 litru, který dává nejvyšší výkon 235 kW. Na výběr bude šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka s možností řazení na volantu.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
Zdroj: redakce

Štítky Infiniti Ženeva 2009

 

Přidat názorDiskuse: Infiniti v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…