Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti v Ženevě 2010

Infiniti na ženevském autosalonu v roce 2008 oficiálně představilo své modely pro evropské trhy, o rok později se na stejném místě předvedla studie Infiniti Essence a kabriolet G 37 Cabrio.

Letos přichází krok srovnatelné důležitosti jako samotný vstup na evropské trhy – japonská sportovně orientovaná prémiová značka představila sedan střední třídy a především nový třílitrový turbodiesel.

M37, M30d

Vyšší střední třída je pro prémiové automobilky prestižní záležitostí a Infiniti svého zástupce v tomto segmentu zatím v Evropě nemělo. Důvodem bylo čekání na novou (na americkém trhu již třetí) generaci modelu M. Do evropských showroomů zamíří se dvěma šestiválci – zážehovým M37 a vznětovým M30d.

Novinka rozvíjí aktuální designový jazyk Infiniti a hojně využívá linií představených před rokem na konceptu Essence. Celková délka 4945 mm je nad průměrem vyšší střední třídy, avšak také kompenzuje absenci zástupce Infiniti ve vyšší třídě. Rozvor 2900 mm, šířka 1844 mm a výška 1501 mm naopak mezi konkurenčními vozy výrazně nevyčnívají. Propracovaná aerodynamika má za následek součinitel aerodynamického odporu 0,27 a nulový vztlak ve vysokých rychlostech. Potřebnou stabilitu dodává kachní spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru.

Konstrukční základ sdílí Infiniti M s dalšími modely této značky. Podvozková platforma Front-Midship znamená motor umístěný podélně za přední nápravou. Podvozek kombinuje přední nápravu s dvojitými lichoběžníky a zadní víceprvkové zavěšení. V provedení M37S také dostane aktivní řízení kol zadní nápravy 4WAS. K lepšímu rozložení hmotnosti napomáhají hliníkové části karoserie – kapota motoru, dveře a víko zavazadlového prostoru. Hlavním cílem při odlaďování podvozku byla co nejlepší ovladatelnost vozu v zatáčkách.

Zážehový motor 3,7 V6 v modelu M37, který má variabilní časování i zdvih ventilů, dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW a maximum točivého momentu 360 Nm. Třílitrový turbodiesel M30d má výkon 176 kW. Své „jednoturbové“ konkurenty od Audi, BMW a Mercedesu překonává maximem točivého momentu 550 Nm. Standardem bude sedmistupňová automatická převodovka.

Bezpečnostní systémy jsou integrovány do balíčku Dynamic Safety Shield. Mezi nimi je největší novinkou Blind Spot Intervention, tedy monitorování slepých úhlů. Toto zařízení nejen, že varuje před vozidlem jedoucím v souběžném pruhu, ale i aktivně brání změně jízdního pruhu, která by vedla ke kolizi. Dalšími částmi balíčku jsou inteligentní (aktivní) tempomat, upozornění na čelní srážku, upozornění na neúmyslnou změnu jízdního pruhu a brzdový asistent. Standardem je samozřejmě i ESP.

Další novinkou je přepínač Infiniti Drive. Řidič může zvolit jeden ze čtyř režimů, při aktivaci Eco se zapne i nová funkce Eco Pedal. Jedná se o zvýšený odpor plynového pedálu, který působí proti řidičově noze v situacích, kdy by docházelo ke zbytečnému plýtvání paliva. Eco Pedal se však dá samostatně deaktivovat. Další tři režimy jsou Sport, Snow a Standard.

Kromě toho Infiniti M nabídne například multimediální rozhraní Conectiviti+ v nové verzi, lak s ochranou proti poškrábání Scratch-shield nebo klimatizaci s vůní Forest Air.

M35 Hybrid

Třetím motorem pro nové Infiniti M bude provedení M35 Hybrid, které se do prodeje dostane za rok – na jaře 2011. Pohon zajišťuje systém Infiniti Direct Response Hybrid se dvěma spojkami. Na rozdíl od konkurence značí u Infiniti číslovka 35 v názvu objem zážehového motoru – jedná se o šestiválec 3,5 l, kterému asistuje elektromotor s výkonem 50 kW a točivým momentem 270 Nm. Mezi oběma motory je umístěna první spojka, která zajišťuje úplné odpojení spalovacího motoru v režimu plně elektrické jízdy a rekuperace brzdné energie.

Další zvýšení účinnosti zaručuje přímý přenos hnacího momentu na zadní kola. Sedmistupňová převodovka vychází z automatu Infiniti, která však postrádá měnič momentu. Výsledkem je automatické řazení a reakce na sešlápnutí plynu srovnatelné s manuální převodovkou.

Baterie Li-Ion o kapacitě 1,3 kWh, které jsou o 30 kg lehčí, než je obvyklé. Pro lepší chlazení má akumulátor vrstvenou konstrukci. Teplotní stabilita je dále zdokonalena použitím manganových kladných elektrod. Výsledkem je mimořádná spolehlivost baterií.

FX30d

Nový šestiválcový turbodiesel zamíří nejprve do crossoveru FX. Verze FX30d se stane vedle zážehového šestiválce a osmiválce třetím motorem nabízeným pro tento model. Agregát s kódovým označením V9X je výsledkem společného vývoje Aliance Renault Nissan. Konstruktéři se rozhodli pro šestiválec s neobvyklým úhlem sevření válců. Důvodem byly kompaktní rozměry a také nutnost zástavby agregátu do současných modelů Infiniti, které nemají motorový prostor dimenzovaný pro podélnou instalaci velkého turbodieselu.

Úhel sevření válců 65° je dostatečně malý, aby měl motor přijatelnou šířku, zároveň však umožňuje umístit turbodmychadlo mezi válce. Blok motoru je, na rozdíl od mnoha moderních turbodieselů, vyroben z grafitové litiny CGI a ne z hliníku. Volba CGI zajišťuje dostatečnou tuhost a pohlcení hluku motoru při použití menšího množství materiálu, než by bylo nutné u hliníku. Grafitová litina má navíc lepší tepelnou odolnost. Hlava motoru je z hliníku, ventilový rozvod je poháněn řetězem.

Motor je osazen vstřikováním common rail Bosch s piezo-elektrickými vstřikovači, které mají maximální tlak 1800 bar. Ze zdvihového objemu 2993 cm3 (vrtání 84 mm, zdvih 90 mm) dává nejvyšší výkon 175 kW, maximum točivého momentu 550 Nm je dostupné mezi 1750 a 2500 min-1. Volnoběžné otáčky jsou nastaveny jen na 650 min-1

EX30d

Stejný motor pohání také menší model EX30d. Zatímco šestiválec EX37 se svým výkonem 235 kW vymyká zvyklostem v daném segmentu, s třílitrovým turbodieselem se kompaktní crossover EX stává přímým vyzyvatelem BMW X3 3,0d a Audi Q5 3,0 TDI.

Standardně dodávaná sedmistupňová samočinná převodovka pochází z Japonska a sílu agregátu přenáší na všechna čtyři kola. Další technické údaje jsou zatím velmi kusé. EX30d zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a v kombinaci spotřebuje 8,4 l nafty na 100 km.

Japonská značka předpokládá, že první turbodiesel pod kapotou jejího vozu bude tvořit až 80 % evropských prodejů řady EX. První zákazníci se turbodieselu v Infiniti dočkají v létě.