Inovace Renaultu Mascott: nenápadné posílení pozic

Inovace Renaultu Mascott: nenápadné posílení pozic

 
 

Poslední generace lehkého užitkového Renaultu Mascott vyjela do světa v roce 2004 a usadila se velmi pevně v popředí prodejů kategorie od 3500 do 6500 kg celkové hmotnosti. Nyní doznala podstatných úprav konstrukce při zachování populárního vzhledu.

O postavení řady Mascott na evropských trzích nejlépe svědčí fakta, že v uplynulém kalendářním roce na nich výrobce dokázal ve velmi silné konkurenci uplatnit více než 15 000 kusů. Jejich uživatelé oceňují především robustnost konstrukce umožňující využívání velké užitečné hmotnosti, širokou typovou variabilitu vycházející z rámové konstrukce podvozku, dlouhou životnost a nadprůměrnou spolehlivost při minimální servisní náročnosti.

Zlepšení pozitivního

Konstruktéři při modernizaci tyto základní klady nejen zachovali, ale ještě upevnili. Zaměřili se především na zlepšení dynamiky vozidla zvětšením výkonu a úpravy charakteristiky jeho motoru. Proto je nyní do mascottů instalován nově nastavený motor DXi 3, přeplňovaný vznětový čtyřválec ve dvou výkonových variantách – typu 130 (95 kW a 300 N.m) a 160 (114 kW a 350 N.m), které samozřejmě splňují limity normy Euro 4 prostřednictvím uplatnění technologie EGR (recirkulace výfukových plynů) s katalyzátorem a odlučovačem pevných částic ve výfukovém systému. Charakterizuje jej mírně dlouhozdvihová konfigurace 96 x 102 mm, čtyři ventily na válec, vysokotlaké vstřikování paliva systémem Common Rail a především servisní interval 40 000 km, respektive (po první výměně oleje) 60 000 km při nasazení v dálkovém provozu.

Šest s rychloběhem

Podstatných změn doznalo také převodní ústrojí. Konstruktéři zesílili spojku včetně lamely (nyní má průměr 280 mm) a vypínací pásky. Na ní navazuje nová šestistupňová převodovka GB S 6380 s přímým řazením, která byla dimenzována pro přenos točivého momentu o velikosti až 380 N.m a snazší řazení. Její odstupňování s rychloběhem přináší citelnou redukci spotřeby paliva při dynamickém dálničním provozu.

K dispozici jsou také dvě verze nové mimořádně tiché poháněné tuhé zadní nápravy s koly sériově instalovanými ve dvojmontáži. Je zatížitelná buď na 3520 nebo 4720 kg a její servisní interval (výměna oleje) činí 400 000 km. Ložiska kol obou náprav jsou zcela bezúdržbová s trvalou náplní maziva.

Hvězdné brzdy

Příplatková výbava zahrnuje také ASR a závěr diferenciálu, což usnadňuje provoz s přívěsem, jízdu na nezpevněném povrchu a za zhoršených adhezních podmínek. Kompletně přestavěný brzdový systém má nyní rozšířené vybavení elektronickým řízením s novými senzory otáčení kol, které přinášejí řadě Mascott nejlepší účinnost decelerace v jeho kategorii užitkových vozidel. Nezatížené vozidlo je schopno zastavit z rychlosti 60 km/h na vzdálenost 19,2 m, respektive plně zatížená pětituna z rychlosti 100 km/h to zvládne na 58,2 m.

Brzdová soustava je standardně vybavena poslední generací ABS z produkce Bosch a zahrnuje řízené rozdělení účinku (EBD) nahrazující někdejší mechanický zátěžový regulátor, ale také stabilizátor DTC optimalizující efekt brzdění motorem. Za příplatek je k dispozici také ASR s rozšířenou funkcí působící stejně jako ESP.

Podvozky s oběma nápravami tuhými, mají tužší rámy (použití kvalitnějšího druhu oceli pro podélníky i příčníky) a zvětšil se rozsah karosovatelných délek, když rozvor nápravy lze volit od 3130 do 4630 mm. Modernizované řízení poskytuje nyní krátkým verzím skvělý poloměr otáčení jen 5500 mm!

Pohoda posádky

Modifikovaný interiér budky řidiče nyní nabízí velmi podstatně více odkládacích prostorů – nad čelním sklem, pod sedadly spolujezdců, u řadící páky, na výplních dveří…. Sedadla jsou nově čalouněna a potažena moderním, velmi odolným prodyšným textilem. Kabina je také lépe odhlučněna a představuje v tomto směru absolutní špičku v kategorii.

Výrobce spolu s inovovanou řadou Mascott nabízí také velmi podstatně rozšířené spektrum služeb od záručních systémů, servisní péče a financování či leasingu po nabídku pronájmu vozidel či přednostního servisu nebo nepřetržité asistenční služby po celé Evropě.

Miroslav Matěna, foto archiv

Technické parametry
MotorDxi 3
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Vrtání a zdvih96 x 102 mm
Zdvihový objem2953 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivaCommon Rail
Největší výkon115 kW/3600 min-1
Točivý moment350 N.m/1500 min-1
Převodovkašestistupňová
Brzdykotoučové s ABS, ASR a EBS
Provozní hmotnost2258 kg
Celková hmotnost6500 kg
Karoseriešasí pro nástavbu
Rozvor náprav4130 (4630) mm
Vnější rozměry7612 x 2043 x 2312 mm
Pneumatiky2215/75 R 16 Cargo
Karosovatelná délka5104 mm
Objem nádrže paliva140 l
Největší rychlost150 km/h
Ceny základnídosud neurčena
Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 

Štítky Bosch Renault

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…