Inovace Renaultu Mascott: nenápadné posílení pozic

Inovace Renaultu Mascott: nenápadné posílení pozic

 
 

Poslední generace lehkého užitkového Renaultu Mascott vyjela do světa v roce 2004 a usadila se velmi pevně v popředí prodejů kategorie od 3500 do 6500 kg celkové hmotnosti. Nyní doznala podstatných úprav konstrukce při zachování populárního vzhledu.

O postavení řady Mascott na evropských trzích nejlépe svědčí fakta, že v uplynulém kalendářním roce na nich výrobce dokázal ve velmi silné konkurenci uplatnit více než 15 000 kusů. Jejich uživatelé oceňují především robustnost konstrukce umožňující využívání velké užitečné hmotnosti, širokou typovou variabilitu vycházející z rámové konstrukce podvozku, dlouhou životnost a nadprůměrnou spolehlivost při minimální servisní náročnosti.

Zlepšení pozitivního

Konstruktéři při modernizaci tyto základní klady nejen zachovali, ale ještě upevnili. Zaměřili se především na zlepšení dynamiky vozidla zvětšením výkonu a úpravy charakteristiky jeho motoru. Proto je nyní do mascottů instalován nově nastavený motor DXi 3, přeplňovaný vznětový čtyřválec ve dvou výkonových variantách – typu 130 (95 kW a 300 N.m) a 160 (114 kW a 350 N.m), které samozřejmě splňují limity normy Euro 4 prostřednictvím uplatnění technologie EGR (recirkulace výfukových plynů) s katalyzátorem a odlučovačem pevných částic ve výfukovém systému. Charakterizuje jej mírně dlouhozdvihová konfigurace 96 x 102 mm, čtyři ventily na válec, vysokotlaké vstřikování paliva systémem Common Rail a především servisní interval 40 000 km, respektive (po první výměně oleje) 60 000 km při nasazení v dálkovém provozu.

Šest s rychloběhem

Podstatných změn doznalo také převodní ústrojí. Konstruktéři zesílili spojku včetně lamely (nyní má průměr 280 mm) a vypínací pásky. Na ní navazuje nová šestistupňová převodovka GB S 6380 s přímým řazením, která byla dimenzována pro přenos točivého momentu o velikosti až 380 N.m a snazší řazení. Její odstupňování s rychloběhem přináší citelnou redukci spotřeby paliva při dynamickém dálničním provozu.

K dispozici jsou také dvě verze nové mimořádně tiché poháněné tuhé zadní nápravy s koly sériově instalovanými ve dvojmontáži. Je zatížitelná buď na 3520 nebo 4720 kg a její servisní interval (výměna oleje) činí 400 000 km. Ložiska kol obou náprav jsou zcela bezúdržbová s trvalou náplní maziva.

Hvězdné brzdy

Příplatková výbava zahrnuje také ASR a závěr diferenciálu, což usnadňuje provoz s přívěsem, jízdu na nezpevněném povrchu a za zhoršených adhezních podmínek. Kompletně přestavěný brzdový systém má nyní rozšířené vybavení elektronickým řízením s novými senzory otáčení kol, které přinášejí řadě Mascott nejlepší účinnost decelerace v jeho kategorii užitkových vozidel. Nezatížené vozidlo je schopno zastavit z rychlosti 60 km/h na vzdálenost 19,2 m, respektive plně zatížená pětituna z rychlosti 100 km/h to zvládne na 58,2 m.

Brzdová soustava je standardně vybavena poslední generací ABS z produkce Bosch a zahrnuje řízené rozdělení účinku (EBD) nahrazující někdejší mechanický zátěžový regulátor, ale také stabilizátor DTC optimalizující efekt brzdění motorem. Za příplatek je k dispozici také ASR s rozšířenou funkcí působící stejně jako ESP.

Podvozky s oběma nápravami tuhými, mají tužší rámy (použití kvalitnějšího druhu oceli pro podélníky i příčníky) a zvětšil se rozsah karosovatelných délek, když rozvor nápravy lze volit od 3130 do 4630 mm. Modernizované řízení poskytuje nyní krátkým verzím skvělý poloměr otáčení jen 5500 mm!

Pohoda posádky

Modifikovaný interiér budky řidiče nyní nabízí velmi podstatně více odkládacích prostorů – nad čelním sklem, pod sedadly spolujezdců, u řadící páky, na výplních dveří…. Sedadla jsou nově čalouněna a potažena moderním, velmi odolným prodyšným textilem. Kabina je také lépe odhlučněna a představuje v tomto směru absolutní špičku v kategorii.

Výrobce spolu s inovovanou řadou Mascott nabízí také velmi podstatně rozšířené spektrum služeb od záručních systémů, servisní péče a financování či leasingu po nabídku pronájmu vozidel či přednostního servisu nebo nepřetržité asistenční služby po celé Evropě.

Miroslav Matěna, foto archiv

Technické parametry
MotorDxi 3
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Vrtání a zdvih96 x 102 mm
Zdvihový objem2953 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivaCommon Rail
Největší výkon115 kW/3600 min-1
Točivý moment350 N.m/1500 min-1
Převodovkašestistupňová
Brzdykotoučové s ABS, ASR a EBS
Provozní hmotnost2258 kg
Celková hmotnost6500 kg
Karoseriešasí pro nástavbu
Rozvor náprav4130 (4630) mm
Vnější rozměry7612 x 2043 x 2312 mm
Pneumatiky2215/75 R 16 Cargo
Karosovatelná délka5104 mm
Objem nádrže paliva140 l
Největší rychlost150 km/h
Ceny základnídosud neurčena
Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 

Štítky Bosch Renault

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Miss Jandová po propuštění z Bohnic: Přibrala 8 kilo a musí hubnout!

Miss Jandová po propuštění z Bohnic: Přibrala 8 kilo…

Půl roku po propuštění z psychiatrické léčebny v Bohnicích, kde se měsíc léčila z panické ataky, se chce misska…

Dětský den s Jakubem Vágnerem: Rybář zve všechny malé i velké na atraktivní program!

Dětský den s Jakubem Vágnerem: Rybář zve všechny…

Rybářská školička, spousta atrakcí, hudební vystoupení, to je jen pár důvodů, proč v sobotu 3. června vyrazit na…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…