Inovace Renaultu Mascott: nenápadné posílení pozic

Inovace Renaultu Mascott: nenápadné posílení pozic

 
 

Poslední generace lehkého užitkového Renaultu Mascott vyjela do světa v roce 2004 a usadila se velmi pevně v popředí prodejů kategorie od 3500 do 6500 kg celkové hmotnosti. Nyní doznala podstatných úprav konstrukce při zachování populárního vzhledu.

O postavení řady Mascott na evropských trzích nejlépe svědčí fakta, že v uplynulém kalendářním roce na nich výrobce dokázal ve velmi silné konkurenci uplatnit více než 15 000 kusů. Jejich uživatelé oceňují především robustnost konstrukce umožňující využívání velké užitečné hmotnosti, širokou typovou variabilitu vycházející z rámové konstrukce podvozku, dlouhou životnost a nadprůměrnou spolehlivost při minimální servisní náročnosti.

Zlepšení pozitivního

Konstruktéři při modernizaci tyto základní klady nejen zachovali, ale ještě upevnili. Zaměřili se především na zlepšení dynamiky vozidla zvětšením výkonu a úpravy charakteristiky jeho motoru. Proto je nyní do mascottů instalován nově nastavený motor DXi 3, přeplňovaný vznětový čtyřválec ve dvou výkonových variantách – typu 130 (95 kW a 300 N.m) a 160 (114 kW a 350 N.m), které samozřejmě splňují limity normy Euro 4 prostřednictvím uplatnění technologie EGR (recirkulace výfukových plynů) s katalyzátorem a odlučovačem pevných částic ve výfukovém systému. Charakterizuje jej mírně dlouhozdvihová konfigurace 96 x 102 mm, čtyři ventily na válec, vysokotlaké vstřikování paliva systémem Common Rail a především servisní interval 40 000 km, respektive (po první výměně oleje) 60 000 km při nasazení v dálkovém provozu.

Šest s rychloběhem

Podstatných změn doznalo také převodní ústrojí. Konstruktéři zesílili spojku včetně lamely (nyní má průměr 280 mm) a vypínací pásky. Na ní navazuje nová šestistupňová převodovka GB S 6380 s přímým řazením, která byla dimenzována pro přenos točivého momentu o velikosti až 380 N.m a snazší řazení. Její odstupňování s rychloběhem přináší citelnou redukci spotřeby paliva při dynamickém dálničním provozu.

K dispozici jsou také dvě verze nové mimořádně tiché poháněné tuhé zadní nápravy s koly sériově instalovanými ve dvojmontáži. Je zatížitelná buď na 3520 nebo 4720 kg a její servisní interval (výměna oleje) činí 400 000 km. Ložiska kol obou náprav jsou zcela bezúdržbová s trvalou náplní maziva.

Hvězdné brzdy

Příplatková výbava zahrnuje také ASR a závěr diferenciálu, což usnadňuje provoz s přívěsem, jízdu na nezpevněném povrchu a za zhoršených adhezních podmínek. Kompletně přestavěný brzdový systém má nyní rozšířené vybavení elektronickým řízením s novými senzory otáčení kol, které přinášejí řadě Mascott nejlepší účinnost decelerace v jeho kategorii užitkových vozidel. Nezatížené vozidlo je schopno zastavit z rychlosti 60 km/h na vzdálenost 19,2 m, respektive plně zatížená pětituna z rychlosti 100 km/h to zvládne na 58,2 m.

Brzdová soustava je standardně vybavena poslední generací ABS z produkce Bosch a zahrnuje řízené rozdělení účinku (EBD) nahrazující někdejší mechanický zátěžový regulátor, ale také stabilizátor DTC optimalizující efekt brzdění motorem. Za příplatek je k dispozici také ASR s rozšířenou funkcí působící stejně jako ESP.

Podvozky s oběma nápravami tuhými, mají tužší rámy (použití kvalitnějšího druhu oceli pro podélníky i příčníky) a zvětšil se rozsah karosovatelných délek, když rozvor nápravy lze volit od 3130 do 4630 mm. Modernizované řízení poskytuje nyní krátkým verzím skvělý poloměr otáčení jen 5500 mm!

Pohoda posádky

Modifikovaný interiér budky řidiče nyní nabízí velmi podstatně více odkládacích prostorů – nad čelním sklem, pod sedadly spolujezdců, u řadící páky, na výplních dveří…. Sedadla jsou nově čalouněna a potažena moderním, velmi odolným prodyšným textilem. Kabina je také lépe odhlučněna a představuje v tomto směru absolutní špičku v kategorii.

Výrobce spolu s inovovanou řadou Mascott nabízí také velmi podstatně rozšířené spektrum služeb od záručních systémů, servisní péče a financování či leasingu po nabídku pronájmu vozidel či přednostního servisu nebo nepřetržité asistenční služby po celé Evropě.

Miroslav Matěna, foto archiv

Technické parametry
MotorDxi 3
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Vrtání a zdvih96 x 102 mm
Zdvihový objem2953 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivaCommon Rail
Největší výkon115 kW/3600 min-1
Točivý moment350 N.m/1500 min-1
Převodovkašestistupňová
Brzdykotoučové s ABS, ASR a EBS
Provozní hmotnost2258 kg
Celková hmotnost6500 kg
Karoseriešasí pro nástavbu
Rozvor náprav4130 (4630) mm
Vnější rozměry7612 x 2043 x 2312 mm
Pneumatiky2215/75 R 16 Cargo
Karosovatelná délka5104 mm
Objem nádrže paliva140 l
Největší rychlost150 km/h
Ceny základnídosud neurčena
Spolupracujeme s TipCars.com
Fintechový Revolut získal od investorů čtvrt miliardy dolarů Fintechový Revolut získal od investorů čtvrt miliardy dolarů

Britský start-up podpořila společnost, která v minulosti…

Zápisník Dušana Kütnera: Síla kubismu Zápisník Dušana Kütnera: Síla kubismu

Ještě před pár dny to vypadalo, že kubistický Libeňský…

Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich mají i nadále komunisté Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich mají i nadále komunisté

Jednání předsedů hnutí ANO Andreje Babiše a sociálních…

Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů

Počet zahraničních turistů, kteří loni přespali v českých…

 

Štítky Bosch Renault

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Nissan Navara prošel převýchovou u Arctic Trucks. Může jej něco zastavit? Nissan Navara prošel převýchovou u Arctic Trucks. Může jej něco zastavit?

Japonský výrobce předvedl svůj nový počin ve spolupráci…

 





 
Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Včera

Hlavní prim na letošním autosalonu v Pekingu hrají SUV. Najdeme mezi nimi díla čínského majitele Volva, BMW i Škodovky.




Blesk.cz

Bill Cosby vinen: Soud ho usvědčil ze znásilnění!

Bill Cosby vinen: Soud ho usvědčil ze znásilnění!

Soudní porota dnes shledala amerického komika Billa Cosbyho vinným z omámení a znásilnění Andrey Constandové v…

Vrahy Honzy (†19) vodili na provaze: Ukázali, jak mladíka umučili

Vrahy Honzy (†19) vodili na provaze: Ukázali, jak…

Tohle byla vskutku děsivá podívaná. Po lesíku nedaleko Bítozevsi se procházejí dva mladíci (18 a 19) obvinění z…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Překvapení, možná zázrak, hlásí Češi po skalpu Kanady. Už myslí na zlato

Překvapení, možná zázrak, hlásí Češi po skalpu…

Obrovské překvapení přichystala česká hokejová osmnáctka sobě i fanouškům. Ve čtvrtečním čtvrtfinále mistrovství…

 

Reflex.cz

Jak utéct vlastní demenci? Je pohřební bratrstvo řešením?

Jak utéct vlastní demenci? Je pohřební bratrstvo řešením?

V dubnu bývá hodně sebevražd. Jaro probouzí v lidech psychotické noty. A tak i můj pracovní telefon v dubnu…

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. 12. 1892 –…