Inovace Renaultu Mascott: nenápadné posílení pozic

Inovace Renaultu Mascott: nenápadné posílení pozic

 
 

Poslední generace lehkého užitkového Renaultu Mascott vyjela do světa v roce 2004 a usadila se velmi pevně v popředí prodejů kategorie od 3500 do 6500 kg celkové hmotnosti. Nyní doznala podstatných úprav konstrukce při zachování populárního vzhledu.

O postavení řady Mascott na evropských trzích nejlépe svědčí fakta, že v uplynulém kalendářním roce na nich výrobce dokázal ve velmi silné konkurenci uplatnit více než 15 000 kusů. Jejich uživatelé oceňují především robustnost konstrukce umožňující využívání velké užitečné hmotnosti, širokou typovou variabilitu vycházející z rámové konstrukce podvozku, dlouhou životnost a nadprůměrnou spolehlivost při minimální servisní náročnosti.

Zlepšení pozitivního

Konstruktéři při modernizaci tyto základní klady nejen zachovali, ale ještě upevnili. Zaměřili se především na zlepšení dynamiky vozidla zvětšením výkonu a úpravy charakteristiky jeho motoru. Proto je nyní do mascottů instalován nově nastavený motor DXi 3, přeplňovaný vznětový čtyřválec ve dvou výkonových variantách – typu 130 (95 kW a 300 N.m) a 160 (114 kW a 350 N.m), které samozřejmě splňují limity normy Euro 4 prostřednictvím uplatnění technologie EGR (recirkulace výfukových plynů) s katalyzátorem a odlučovačem pevných částic ve výfukovém systému. Charakterizuje jej mírně dlouhozdvihová konfigurace 96 x 102 mm, čtyři ventily na válec, vysokotlaké vstřikování paliva systémem Common Rail a především servisní interval 40 000 km, respektive (po první výměně oleje) 60 000 km při nasazení v dálkovém provozu.

Šest s rychloběhem

Podstatných změn doznalo také převodní ústrojí. Konstruktéři zesílili spojku včetně lamely (nyní má průměr 280 mm) a vypínací pásky. Na ní navazuje nová šestistupňová převodovka GB S 6380 s přímým řazením, která byla dimenzována pro přenos točivého momentu o velikosti až 380 N.m a snazší řazení. Její odstupňování s rychloběhem přináší citelnou redukci spotřeby paliva při dynamickém dálničním provozu.

K dispozici jsou také dvě verze nové mimořádně tiché poháněné tuhé zadní nápravy s koly sériově instalovanými ve dvojmontáži. Je zatížitelná buď na 3520 nebo 4720 kg a její servisní interval (výměna oleje) činí 400 000 km. Ložiska kol obou náprav jsou zcela bezúdržbová s trvalou náplní maziva.

Hvězdné brzdy

Příplatková výbava zahrnuje také ASR a závěr diferenciálu, což usnadňuje provoz s přívěsem, jízdu na nezpevněném povrchu a za zhoršených adhezních podmínek. Kompletně přestavěný brzdový systém má nyní rozšířené vybavení elektronickým řízením s novými senzory otáčení kol, které přinášejí řadě Mascott nejlepší účinnost decelerace v jeho kategorii užitkových vozidel. Nezatížené vozidlo je schopno zastavit z rychlosti 60 km/h na vzdálenost 19,2 m, respektive plně zatížená pětituna z rychlosti 100 km/h to zvládne na 58,2 m.

Brzdová soustava je standardně vybavena poslední generací ABS z produkce Bosch a zahrnuje řízené rozdělení účinku (EBD) nahrazující někdejší mechanický zátěžový regulátor, ale také stabilizátor DTC optimalizující efekt brzdění motorem. Za příplatek je k dispozici také ASR s rozšířenou funkcí působící stejně jako ESP.

Podvozky s oběma nápravami tuhými, mají tužší rámy (použití kvalitnějšího druhu oceli pro podélníky i příčníky) a zvětšil se rozsah karosovatelných délek, když rozvor nápravy lze volit od 3130 do 4630 mm. Modernizované řízení poskytuje nyní krátkým verzím skvělý poloměr otáčení jen 5500 mm!

Pohoda posádky

Modifikovaný interiér budky řidiče nyní nabízí velmi podstatně více odkládacích prostorů – nad čelním sklem, pod sedadly spolujezdců, u řadící páky, na výplních dveří…. Sedadla jsou nově čalouněna a potažena moderním, velmi odolným prodyšným textilem. Kabina je také lépe odhlučněna a představuje v tomto směru absolutní špičku v kategorii.

Výrobce spolu s inovovanou řadou Mascott nabízí také velmi podstatně rozšířené spektrum služeb od záručních systémů, servisní péče a financování či leasingu po nabídku pronájmu vozidel či přednostního servisu nebo nepřetržité asistenční služby po celé Evropě.

Miroslav Matěna, foto archiv

Technické parametry
MotorDxi 3
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Vrtání a zdvih96 x 102 mm
Zdvihový objem2953 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivaCommon Rail
Největší výkon115 kW/3600 min-1
Točivý moment350 N.m/1500 min-1
Převodovkašestistupňová
Brzdykotoučové s ABS, ASR a EBS
Provozní hmotnost2258 kg
Celková hmotnost6500 kg
Karoseriešasí pro nástavbu
Rozvor náprav4130 (4630) mm
Vnější rozměry7612 x 2043 x 2312 mm
Pneumatiky2215/75 R 16 Cargo
Karosovatelná délka5104 mm
Objem nádrže paliva140 l
Největší rychlost150 km/h
Ceny základnídosud neurčena
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 

Štítky Bosch Renault

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná Plíšková a šílící Strýcová

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná…

Tohle bylo drama jako řemen! Téměř dvě a tři čtvrtě hodiny dřely na kurtu v osmifinále Australian české tenistky…

 

Reflex.cz

Prezidentských debat je nesmyslně moc, zaplavují prostor a neukazují nic zásadního

Prezidentských debat je nesmyslně moc, zaplavují…

Nedělní debata Miloše Zemana před druhým kolem prezidentských voleb na TV Nova nebyla žádnou debatou. Jeho…

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…