Insignia debutovala v Londýně. Cenovka pro německý trh: 530 tisíc korun

Insignia debutovala v Londýně. Cenovka pro německý trh: 530 tisíc korun

 
 
23.7. 2008 Václav Pavlečka

Opel v oficiální světové premiéře odhalil svůj nový sedan střední třídy, model Insignia.

Příjemným překvapením není jen velice nízký koeficient aerodynamického odporu (cx=0,27), ale také první zveřejněné ceny. V Německu bude základní verze s 1,6litrovým čtyřválcem ECOTEC k dostání za 22700 eur, tedy přibližně 530 tisíc korun. Informace poskytla německá automobilka v rámci včerejšího Press Day na londýnské autoshow.

Dvě verze se stejnou délkou
Design novinky asi nemá smysl znovu rozebírat, neboť jsme to už několikrát zevrubně udělali. Snad jen shrnutí, že jde o mix sportovního a přitom konzervativního designu, který při bočním pohledu má evokovat dojem kupé.

Hatchback i notchback mají shodnou délku 4830 mm a rozvor 2737 mm. Rozměrově je Insignia mezi premianty střední třídy. Je delší než většina jeho úhlavních konkurentů - Citroën C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda6 i Volkswagen Passat (kompletní srovnání rozměrů). Na délku ho ale přerostla Škoda Superb druhé generace (4838 mm), která má také větší rozvor (2761 mm).

Technické specifikace Opelu Insignia
Délka4830 mm
Šířka1856 mm
Výška1498 mm
Rozchod kol2737 mm
Zavazadlový prostor - hatchback520 l
Zavazadlový prostor - notchback500 l
Zavazadnový prostor po sklopení zadních sedaček - hatchback1070 l
Zavazadlový prostor po sklopení zadních sedaček - notchback1010 l
Zavazadnový prostor - sklopené sedačky, náklad až do stropu - hatchback1465 l
Zavazadnový prostor - sklopené sedačky, náklad až do stropu - notchbackneumožňuje
Pohotovostní hmotnost1503 kg
Rozložení hmotnosti - hmotnosti (přední náprava/zadní) - hatchback56:44
Rozložení hmotnosti - hmotnosti (přední náprava/zadní) - notchback57:43

Normy plní na 100 procent
Paleta sedmi motorů, nabízených v okamžiku uvedení, bude kompletně splňovat emisní normy Euro 5. Podrobnější údaje uvádíme v samostatné tabulce. Pro ekologicky smýšlející motoristy Opel chystá uvedení verze Insignie s agregátem ecoFLEX. Detaily o této variantě však ještě nejdou oficiálně k dispozici. Doplňme ještě, že všechny dieselové motory využívají technologii vstřikování paliva common-rail.

V Německu hluboko pod 600 tisíc korun a k dostání do konce roku
Základní model nového notchbacku Opelu bude stát v Německu 22700 eur (tedy v přepočtu přibližně 530 tisíc korun). Jaká bude cena na ostatních trzích zjistíme později. Uvedení na ostatní trhy (včetně toho našeho) je plánováno na začátek příštího roku.

Němečtí kupci si za 22700 eur odvezou ze salonu auto střední třídy s 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem. Opel rozhodně nezapomíná na bezpečnost ani pohodlí svých zákazníků. V základní výbavě je zahrnuto například ABS, ESP, aktivní opěrky hlavy vpředu, systém isofix na všech třech zadních sedadlech, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání předních oken.

Zážehové motory Opelu Insignia
Motor1.6 Ecotec1.8 Ecotec2.0 Turbo Ecotec2.0 Turbo Ecotec (4x4)2.8 V6 Turbo Ecotec
Zdvihový objem [cm3]15981796199819982792
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]85/6000103/6300162/5300162/5300191/5500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]155/4000175/3800350/2000-4000350/2000-4000350/1900-4500
Max. rychlost [km/h]192206242242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,57,67,96,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,67,88,99,210,9
(Pozn. Všechny údaje platí pro verze se 6stupňovou manuální převodovkou)

Vznětové motory Opelu Insignia
Motor2.0 CDTI2.0 CDTI2.0 CDTI
Zdvihový objem [cm3]195619561956
Válce/ventily4/4_4/4_4/4_
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/400096/4000118/4000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]260300350
Max. rychlost [km/h]186202218
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,85,85,8
(Pozn. Všechny údaje platí pro verze se 6stupňovou manuální převodovkou)

Kromě řidičova a spolujezdcova čelního airbagu jsou i v základní výbavě montovány boční airbagy pro přední dva cestující a hlavové airbagy, snižující riziko poranění hlavy při bočním nárazu. Neodmyslitelnou součástí vozu střední třídy je klimatizace, která je zahrnuta v ceně základní varianty nového Opelu.

Za výkřiky techniky si připlatíte
Pokud vás však zaujaly technické inovace v Insignii, budete muset sáhnout hlouběji do kapsy. V základní verzi nebudou mnohé z těchto technologií k dostání ani jako příplatková výbava. Mluvíme především o inteligentních světlometech AFL, systému rozpoznávání dopravních značek Opel Eye, nebo o adaptivním podvozku FlexRide. Ten umí svůj charakter přizpůsobit převažujícímu stylu jízdy, a to díky technologii AST (Adaptive Stability Technology). Mezi přednosti modelů, vybavených náhonem 4x4, patří automatické rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola. Elektronika se stará, aby měl vůz co nejlepší trakci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Insignia debutovala v Londýně. Cenovka pro…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Dnes 08:00

Konec nářků nad omezeným dojezdem a zdlouhavým nabíjením elektromobilů. Vodíkový pohon, který nabídne mnohem víc komfortu i užitku, ztrácí nádech sci-fi. Jeho nástup do osobních aut už nikdo nezadrží.




Blesk.cz

Nemocný Jiří Menzel po operaci mozku! Stará se o něj léčitel Pilarové!

Nemocný Jiří Menzel po operaci mozku! Stará se o něj…

Jiří Menzel (80) přežil útok meningokoka a po operaci mozku se jeho zdravotní stav zlepšuje. Velkou zásluhu mají…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

Petr Rychlý dabuje „husáka“. Podívejte se, jak herec namlouvá postavu v novém animovaném filmu

Petr Rychlý dabuje „husáka“. Podívejte se, jak herec…

„Netušil jsem, že se mi to po revoluci ještě stane, ale dabuju husáka,“ říká Petr Rychlý ke své nejnovější roli…