Insignia debutovala v Londýně. Cenovka pro německý trh: 530 tisíc korun

Insignia debutovala v Londýně. Cenovka pro německý trh: 530 tisíc korun

 
 

Opel v oficiální světové premiéře odhalil svůj nový sedan střední třídy, model Insignia.

Příjemným překvapením není jen velice nízký koeficient aerodynamického odporu (cx=0,27), ale také první zveřejněné ceny. V Německu bude základní verze s 1,6litrovým čtyřválcem ECOTEC k dostání za 22700 eur, tedy přibližně 530 tisíc korun. Informace poskytla německá automobilka v rámci včerejšího Press Day na londýnské autoshow.

Dvě verze se stejnou délkou
Design novinky asi nemá smysl znovu rozebírat, neboť jsme to už několikrát zevrubně udělali. Snad jen shrnutí, že jde o mix sportovního a přitom konzervativního designu, který při bočním pohledu má evokovat dojem kupé.

Hatchback i notchback mají shodnou délku 4830 mm a rozvor 2737 mm. Rozměrově je Insignia mezi premianty střední třídy. Je delší než většina jeho úhlavních konkurentů - Citroën C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda6 i Volkswagen Passat (kompletní srovnání rozměrů). Na délku ho ale přerostla Škoda Superb druhé generace (4838 mm), která má také větší rozvor (2761 mm).

Technické specifikace Opelu Insignia
Délka4830 mm
Šířka1856 mm
Výška1498 mm
Rozchod kol2737 mm
Zavazadlový prostor - hatchback520 l
Zavazadlový prostor - notchback500 l
Zavazadnový prostor po sklopení zadních sedaček - hatchback1070 l
Zavazadlový prostor po sklopení zadních sedaček - notchback1010 l
Zavazadnový prostor - sklopené sedačky, náklad až do stropu - hatchback1465 l
Zavazadnový prostor - sklopené sedačky, náklad až do stropu - notchbackneumožňuje
Pohotovostní hmotnost1503 kg
Rozložení hmotnosti - hmotnosti (přední náprava/zadní) - hatchback56:44
Rozložení hmotnosti - hmotnosti (přední náprava/zadní) - notchback57:43

Normy plní na 100 procent
Paleta sedmi motorů, nabízených v okamžiku uvedení, bude kompletně splňovat emisní normy Euro 5. Podrobnější údaje uvádíme v samostatné tabulce. Pro ekologicky smýšlející motoristy Opel chystá uvedení verze Insignie s agregátem ecoFLEX. Detaily o této variantě však ještě nejdou oficiálně k dispozici. Doplňme ještě, že všechny dieselové motory využívají technologii vstřikování paliva common-rail.

V Německu hluboko pod 600 tisíc korun a k dostání do konce roku
Základní model nového notchbacku Opelu bude stát v Německu 22700 eur (tedy v přepočtu přibližně 530 tisíc korun). Jaká bude cena na ostatních trzích zjistíme později. Uvedení na ostatní trhy (včetně toho našeho) je plánováno na začátek příštího roku.

Němečtí kupci si za 22700 eur odvezou ze salonu auto střední třídy s 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem. Opel rozhodně nezapomíná na bezpečnost ani pohodlí svých zákazníků. V základní výbavě je zahrnuto například ABS, ESP, aktivní opěrky hlavy vpředu, systém isofix na všech třech zadních sedadlech, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání předních oken.

Zážehové motory Opelu Insignia
Motor1.6 Ecotec1.8 Ecotec2.0 Turbo Ecotec2.0 Turbo Ecotec (4x4)2.8 V6 Turbo Ecotec
Zdvihový objem [cm3]15981796199819982792
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]85/6000103/6300162/5300162/5300191/5500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]155/4000175/3800350/2000-4000350/2000-4000350/1900-4500
Max. rychlost [km/h]192206242242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,57,67,96,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,67,88,99,210,9
(Pozn. Všechny údaje platí pro verze se 6stupňovou manuální převodovkou)

Vznětové motory Opelu Insignia
Motor2.0 CDTI2.0 CDTI2.0 CDTI
Zdvihový objem [cm3]195619561956
Válce/ventily4/4_4/4_4/4_
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/400096/4000118/4000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]260300350
Max. rychlost [km/h]186202218
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,85,85,8
(Pozn. Všechny údaje platí pro verze se 6stupňovou manuální převodovkou)

Kromě řidičova a spolujezdcova čelního airbagu jsou i v základní výbavě montovány boční airbagy pro přední dva cestující a hlavové airbagy, snižující riziko poranění hlavy při bočním nárazu. Neodmyslitelnou součástí vozu střední třídy je klimatizace, která je zahrnuta v ceně základní varianty nového Opelu.

Za výkřiky techniky si připlatíte
Pokud vás však zaujaly technické inovace v Insignii, budete muset sáhnout hlouběji do kapsy. V základní verzi nebudou mnohé z těchto technologií k dostání ani jako příplatková výbava. Mluvíme především o inteligentních světlometech AFL, systému rozpoznávání dopravních značek Opel Eye, nebo o adaptivním podvozku FlexRide. Ten umí svůj charakter přizpůsobit převažujícímu stylu jízdy, a to díky technologii AST (Adaptive Stability Technology). Mezi přednosti modelů, vybavených náhonem 4x4, patří automatické rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola. Elektronika se stará, aby měl vůz co nejlepší trakci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Insignia debutovala v Londýně. Cenovka pro…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…