Já jsem si vždycky myslel, že v padesátých a šedesátých letech se ten model jmenoval Octavie s "e" na konci, stejně tak že kabriolet byl Felicie s "e".
Ale když jsem si to chtěl teď ověřit na netu, tak jsem narazil na označování Octavia a Felicia i pro dnes už veterány.
Je pravda, že jsem tomu ověřování věnoval asi tak dvě minuty, ale stejně je pravděpodobnější, že se pletu já. Co už.
Takže se nic neděje. Doteďka vyráběla škodovka novou oktávku a vedle toho starší, takže změna nebude celkem žádná. doufejme akorát, že design bude trochu nápaditější než u studie MussoniL nebo jak se to jmenuje...
doposavaď vyráběla škodovka druhou generaci před faceliftem jakožto "tour", z toho mělo vyplynout, že se nejedná o žádnou změnu, bude tu jedna normální octávka a další chudší jako byla octavia I...
Jasně... auto jako auto. Vzhledem k tomu, že Octavia s Rapidem budou definovat silniční realitu u nás na dalších deset let, bych doporučoval promyslet to trošku detailněji ;-).
byla ve své době v našich končinách kultovním vozem...byl to první model postkomomunistické škodovky které se dalo směle nazvat autem...vzhledem k tomu že felicia byla v té době jen přebouchaným favoritem s maskou octávky před fl. ale to je vedlejší...tento vůz se zasloužil velkou měrou o polistopadovou motorizaci českých(a i dalších zemí střední evropy) a nastavila cestu otcávii II která už je skutečným EU-globálním autem
přestože měla octavia I spoustu nedostatků: jako například mizerný podvozek, haldex první generace u verzí 4x4, některé velmi poruchové nebo zase slabé motory, průměrný interiér(před fl. dokonce podprůměrný), slabou výbavu a u nás i dost přestřelenou cenu...(ale tak co když je poptávka tak se dealer nebojí nadsadit cenu...křivku ať si nakreslí každý sám) tak to bylo první české auto které dokázalo alespoň nějakým způsobem konkurovat západoevropské produkci...
netvrdím že felicie byla mizerné auto...ale to že vycházel z favoritu...dokonce i ta původní 1.3 byla z fáčka...až potom se tam dostalo MPi a 1.6/1.9 od VW...navíc už tehdy to nemohlo v západní evropě konkurovat... ;-)
"Koncepčně vůz vycházel z předchozího modelu Škoda Favorit, jeho design byl však pokročilejší, vůz byl osazován různými typy motorů a byl výrazně spolehlivější"
aby sis nemyslel že mluvím z cesty
citace: [odkaz]
můžeš argumentovat všemožně, ale viděl jsem to už i jinde ale nechce se mi to hledat...
toto mluví ta vše:
[odkaz]
[odkaz]
prostě felicia i vypadá jako poněkud větší facelift favorita...obzvlášť pak siluetou...jakým způsobem asi bylo schopno konkurovat po stránce jízdních vlastností, bezpečnosti, výbavy a motorů autům z roku 2001...kdy byla její výroba ukončena se můžeme jen dohadovat...to že ještě k tomu hnila o sto šest snad ani nemusím dodávat
dvířka kufru byla totální tragédie...co ale vím, tak felda pokud se o to člověk moc nestaral hnila komplet celá...ale to byl problém mnoha aut devadesátých let: escortů, aster, korejců, dokonce i mercedes W210...rezl jak sviňa... :-)
masku octávky dostala...a dle mého to bylo celkem násilný...a ať každý posoudí sám...a to že felda vycházela z velké části z favoritu je pravda...její vývoj začal ještě před převzetím koncernem...tak z čeho jiného asi taky mohli vychozet že...??
masku octavie dostala až relativně dlouho po příchodu Octavie.. takže v době příchodu Octavie na trh nemohla být Felicie přebouchaným favoritem s maskou Octavie ani kdyby ses na hlavu stavěl
pokud mam spravne info tak felicia po faceliftu tusim v roce 1998 byla porad stejnym autem jako v roce 1994 jen s maskou z octavky....takze i v roce 2001 to byl stale prebouchany favorit s maskou z octavky...nevim co se ti na tom nezda...mimochodem vim ze pred fl nemela masku z octavky to nemusis naznacovat
No jen ti to info doplním. Felda z roku 94 opravdu byla ze 40% Favorit, ale když v roce 2001 končila, bylo to o dost jinačí auto. Během výroby byla například zásadně vyztužená karoserie, kvůli airbagům. Kompletní změnou prošly škodovácké jednatrojky (začalo to s BMM, ale i s karbecem pak přešli na MPI) Při FL ze změnila velikost ventilů... Změny proběhly i na př. nápravě. Bylo toho dost co se ladilo, nejlíp to poznáš při nákupu ND kdy musíš přesně udat co ti to doma vlastně stojí a ta maska alá O1 byla asi tou nejmenší, byť nejvíce viditelnou změnou...
tak o tom nepochybuju...escort z roku 1992 taky nebude stejný jako ten z roku 2000...i když viditelný je hlavně fl...nicméně konstrukčně je to stále přece jen fáčko...(u feldy) a pokud nebylo zastaralým autem v roce 1994...tak v roce 2001 už určitě...stejně jako ten escort...nebo v současné době třeba fusion
průběžný vývoj je u všech aut: nové motory, výbavy, vylepšování...čím delší cyklus tím více vylepšení...ale konstrukčně...je to pořád to co vyjelo jako první.,..protože kdyby změnil konstrukci tak je to rázem nová generace a nikoli facelift
samozřejmě jestli myslíš to že ve chvíli kdy přišla octavia tak felda neměla její masku je fakt...kterej asi každej ví...ale myslel jsem to trochu jinak: tak že auto ve třetím tisiciletí mělo základ v autě ze socialistické produkce osmdesátých let...
Ikdyž to je možná pravda, přesto to je i dnes nejrozšířenější auto v ČR a plno lidí, včetně mě, na ní nedá dopustit...jedna z posledních škodovek, u kterých si člověk plno věcí udělá doma v garáži...
s tím můžu souhlasit...taky poslední škodovka na kterou jsou díly za hubičku...počínaje octavkou už jsem ceny na evropské úrovní...tam už zauřadoval diktát koncernu v plné míře...
mě by teda spíš zajímalo kdo ten toledo/rapid navrhoval...jestli škodovka, seat nebo v centrále ve VW...tenhle budget sharing mě už trochu vadí...doteď každá VW automobilka stavěla svébytné modely které sdíleli platformu...dnes tu máme trojčata citigo/up/mii a teď přibyde toledo/rapid
Mission L navrhoval Kabaň a to už byla finální podoba,pokud si odmyslíš ty věci pro autosalon-panorama,sklo ve dveřích,aut.převodovka.Řadící páka tam byla vysouvací,protože v Mission L je motor 1.6 TDI.
nějaký článek tu o tom byl ale nestihl jsem to zachytit...že to je takřka finální podoba to vím...trochu se ale obávám co ten vůz bude zač...jestli to bude chudý příbuzný octávie s mizernou výbavou, slabými motory, pochybým podvozkem a téměř stejnou cenou evokující éru octávky I...tak moc radost nemám protože vzhledově se jedná o relativně sympatické auto
to je otázka...cena od bude jistě super...ale bude tam "díra místo přihrádky" a HTP...to asi vedle cruze, fluence nebo elantry kam podle mého má tato levná alternativa namířeno je poněkud bezzubé...směrodatné bude kolik to bude stát s TSi a TDi...divil bych se pokud by se jim ta cena podařila dostat pod 350 s TSi a 400 s TDi v základu...a to už jako moc dobrá nabídka není
Jo "dira misto prihradky" se opravdu uz moc nevidi, bohuzel u Skody ano a to ji ubira dost zakazniku :no: Kdyz tak na tom aute setri, tak mohli rovnou postavit novy model na zakladech te prodlouzene Octavie z roku 1998, kterych se vyrobilo jen par kusu pro vládu.
to bylo řečeno s nadsázkou...upřímně doufám, že v rapidu se snad už žádnej podobnej úlet v podobě rally úpravy neuvidíme...ale absence klimatizace a předních oken v elektrice si dokážu představit celkem reálně...a to je dle mého něco co se v C-segmentu už tak 4 roky nenosí...i když...třeba nás škodovka překvapí...nastaví konkurenceschopnou cenu, a celkem slušnou výbavu...
Myslím si, že Octavia I měla jistě řadu předností (obrovský a výborně přístupný kufr, velmi nadčasový vnější design, oproti druhé generaci mnohem vyšší spolehlivost), ale úspěsný koncept cenově výhodného dlouhého liftbacku postaveného na krátkém podvozku vlastně "ukradla" Seatu Toledo I. Španělé pak chudáci museli druhou generaci Toleda předělat na sedan no a o třetí generaci je snad lepší pomlčet. Takže s Toledem IV se Seat jen vrací tam, odkud byli vedením VW vyhnán... Jen si už Toledo nebudou vyrábět sami, ale bude ho dodávat škoda a v designové linii škody (odlišný design světlometů, masky a zadních svítilen na tom nic nemění, Seat by potřeboval více klínovitou linii a ne padající boční linku směrem dozadu).
Ale abych se vrátil k Octavii I - nedostatky toho auta byly zcela evidentní již v roce 1996, kdy byla představena - tak špatně využitý prostor mezi nápravami se jen tak nevidí - při rozvoru 2,51 m byl interiér kratší než u Toleda I s rozvorem 2,47 m....i kratší než u Felicie s rozvorem 2,45 m! Také jízdní vlastnosti Octavie I jsou mírně řečeno problematické a sedačky dost nepohodlné. Pro mě je prostě pořádným autem až Octavia II s mnohem lepší nabídkou prostoru, delším rozvorem, víceprvkovou zadní nápravou a nesrovnatelně lepším interiérem. Jen proboha nesmí mít ten příšerný "korejský" facelift. Naopak design přídě s nízkými zamračenými světlomety předfaceliftované verze považuji za geniální.
jo to souhlasím...octavia II před fl. byla skutečně povedeným a nápaditým autem...po faceliftu je to příšernost na entou...obzvlášť pak v holobitu s černými zrcátky a 15ˇ plech...dražší verze které už tak trochu nějak vypadaj zase ale smrdí vysokou cenou...
octavia I byla spolehlivá jen v některých verzích(nesmrtelné TDi) octavia II už to má trochu horší...však ono je to zřejmě cílené...proč vyrábět auto co vydrží 700 tkm když to jde a lidé kupují i auto co vydrží půlku
Pokud bude dobrá cenovka, tak tohle auto půjde na dračku.Logicky, je pěkné pro většinovou populaci, je to rodinné auto, má to slušnej kufr a kvalitní techniku.IMHO trefa v krizi do černého.Koncern zase logicky urve kus Evropského trhu aut zvětšením výběru.Samozřejmě že bude "krást" i u sebe, ale dlouhodobě je to o udržení současných a získání nových zákazníků.Propracovaný marketing, o tom není sporu.Že budou a jsou "lepší" auta ?No asi jsou, ale vyhrává ten kdo prodává nejvíce a nejvíce vydělá.
tak koncern jede na tom že produkuje neutrální průměrná auta, které nevybočují z řady...to se zamlouvá mnohým evropským zákazníkům...a nejvíce také mastí od lidí co nejsou velkými znalci automobilů do hloubky...pak to vypadá nějak podobně...hele co mám koupit za mobil...hmm no přece nokii...má to každej...(i když dnes to neplatí-ale příklad trefný) je to tak s většinou tuctových věcí...každý kdo se o věc moc nezajímá a stejně ji potřebuje tak nakonec stejně koupí to "co známý říkal" a nebo to co vidí nejčastějí...protože přece co se nejvíc prodává musí být zákonitě dobré...VW jsou dobrá auta...ve všem(krom řízení) nadprůměrná a v ničem zásadním nechybují...to je jejich síla-a tím poráží konkurenci v evropě...
teď jsem mrkl na video z idnesu a pokud to bude vypadat skutečně jak na tom videu, tak ať jdou do háje, to se jim fakt nepovedlo 8-s:no:
Proč sakra nezachovali vzhled studie, ta je moc povedená, ale tohle 8-s
[odkaz]
simply never
s logem slepice na masce. Proč proboha jsou či vznikají :-( ? Jestli i tohle se líbí zastáncům desingové šedi a nudy, tak se nedivím co se v Česku děje a proč je každý 4. občan tohodle státu zlodějem a závistivcem. :no: