Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ricardo: Inteligentní klimatizace sníží spotřebu paliva o 9 %

Společnost Ricardo v rámci programu Sentience, který se zabývá integrací moderních elektronických zařízení v automobilech, vyvinula inteligentní klimatizaci nazvanou Enhanced Air Conditioning. Při provozu v létě dosáhne více než 9 % úspory paliva.
Zpět na článek
18. 5. 2009 10:55
neregistrovaný "mweirdo"
18. 5. 2009 11:35
neregistrovaný "Pavel34"
18. 5. 2009 17:18
neregistrovaný "mweirdo"
18. 5. 2009 18:31
18. 5. 2009 19:58
19. 5. 2009 11:16
neregistrovaný "Hooonza"
18. 5. 2009 21:02
18. 5. 2009 22:32
Avatar - Ada je zase tady
18. 5. 2009 09:31
Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
Cela myslenka hybridniho vozu je chybna. A "chytra klimatizace to nevyresi". Pokud s takovym vehiklem pojedete 500km po dalnici, zjistite, ze je se spotrebou o dost horsi, nez u klasickeho auta, protoze spalovaci motor musi tahnout jeste hmotnost baterie a elektromotoru. Tedy ze spotreba a tim produkce CO2 se zvysi pomerne vyrazne a navic je zivotni prostredi otravovano pri vyrobe te baterie a jeji nasledne likvidaci, ktera je casta, protoze z principu veci je zivotnost baterie mnohem kratsi, nez zivotnost prumerneho vozidla. Navic, typicke spojeni hybridni pohon + benzinovy motor je uplna blbost kvuli vyssi merne spotrebe (horsi ucinnosti) zazehoveho spalovaciho motoru. Mnohem ekologictejsim vozidlem je tedy napriklad Octavia s dieselem 1,9TDI. Pokud se co nejdrive nezacnou pro hybridni pohon vyuzivat male spalovaci turbiny (nejlepe keramicke), ktere maji mnohem vyssi ucinnost, nez metalicke pistove motory, bude lepsi cely hybridni projekt ulozit k ledu. Majitele hybridnich vozidel s benzinovym motorem by meli mit zakazan vjezd na dalnici, nebo jen po zaplaceni dodatecne ekologicke dane. Pokud myslite ekologicky, pamatujte si, ze z duvodu ucinnosti jste na tom vzdy lepe s klasickym dieselem.
Rozbalit vlákno
12
18. 5. 2009 10:54
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
jj desny jak to na tech okreskach a dalnicich zere [odkaz] >:D
neregistrovaný "mweirdo"
18. 5. 2009 10:55
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
a majitele ostatnich vozu by meli mit zakazany vjezd do mesta, pokud to dobre chapu >:-[]
neregistrovaný "Pavel34"
18. 5. 2009 11:35
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
Octavia 1,9 TDI je sama o sobě ekologická katastrofa, protože to je rozmetač sazí. Je to přesně naopak, než píšeš. Dokud v Evropě nebudou platit stejné emisní limity pro benzínová a naftová auta, nelze u nafťáků o ekologii mluvit vůbec! V tolik kritizové USA platí prostě emisní limit pro osobní automobil a hotovo. To je důvod, proč se tam diesely prosazují tak těžce. Protože instalace dalších zařízení na vyčištění jejich spalin vyjde tak draho, že je úspora pryč. Pro neinformované: Ano, octavia TDI má o 10 až 20% nižší spotřebu a tím emisi CO2 než benzínová verze, ale má taky 1000x vyšší emise rakovinotvorných mikročástic a NOx.
Proti tomu by měli "ekologové" bojovat.... asi by to těm ekologickejm ovečkám měl někdo poradit ;-)
18. 5. 2009 15:51
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
Moje rec :yes:
Nafta smrdi dokonce tak, ze diky naftomanii, kterou evropa tedka proziva, tady brzo vychcipame na rakovinu.

Nechapu, ze veskere ekologicke diskuse se toci kolem co2, kdyz co2 produkujou i kravy kdyz prdi, nebo kytky kdyz na ne sviti slunicko. A pak ze to lidi jako Ada sezerou i s navijakem.
neregistrovaný "mweirdo"
18. 5. 2009 17:18
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
sice jsem z biologie delal i reparat, ale myslim, ze fotosynteza funguje naopak ;-\ Ve tme kytky produkuji CO2 nebo si mozna myslel kytky neobsahujici chloroplast.
Jinak s tema dieselama je to pravda, akorat se casto montuji filtry pevnych castic
18. 5. 2009 14:15
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
nesuhlasim. z vacsinou argumentov proti. jedinym realnym argumentom je ze to je zbytocne drahy doplnok s relativne malym vyznamom vzhladom co uz dokazeme skonstruovat. akoby chceli automobilky ludi od toho odradit.
a som zastanca pohonu kolies len elektromotormi plus maly agregat a nejaky ten "ultrakapacitor" ci ako tomu kondenzatoru hovoria :-) koli brzdeniu a chodu maleho benzinaciku v idealnych otackach. verim ze golf, oktavku, ceed, astru, focus by pohanali benzinaky objemu .5 - 1 liter.

* s tou ekologickou oktavkou 1.9TDI, to bol zart, ze ?
18. 5. 2009 19:47
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
ROFL >:D >:D
18. 5. 2009 21:27
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
"Pokud s takovym vehiklem pojedete 500km po dalnici, zjistite, ze je se spotrebou o dost horsi, nez u klasickeho auta..."
* Mám teď Priuse a občas jezdím D5 na hranici omezovače (180kmh) po celou trasu a spotřeba z Plzně do Prahy je 8,5 l/100km. Je to o tolik horší oproti jiným benzínům při této rychlosti? S Octávkou I 1.6 MPI jsem totéž jezdil za 12-14 l/100km... BTW, manželka má Lexuse RX400h a průměr 9,5l/100km, sousedovo Touareg 3.6l benzín jezdí za 17l/100km...
"navic je zivotni prostredi otravovano pri vyrobe te baterie a jeji nasledne likvidaci"
*** Pozná to Země tolik? Takový výrobce APC vyrobí ročně UPSky v množství desítkách milionů, Toyota maximálně stovky tisíc Priusů. Co budete dělat, až se začnou rozmáhat elektromobily?
"zivotnost baterie mnohem kratsi, nez zivotnost prumerneho vozidla"
*** No a? U normálního auta také v průběhu životnosti auta měníte jednotlivé komponenty.
"Navic, typicke spojeni hybridni pohon + benzinovy motor je uplna blbost kvuli vyssi merne spotrebe (horsi ucinnosti) zazehoveho spalovaciho motoru. Mnohem ekologictejsim vozidlem je tedy napriklad Octavia s dieselem 1,9TDI."
* Tady jste se projevil jako hňup, který o tom neví vůbec nic. V Priusu se mi motor (ani ne zahřátý na normální teplotu) vypíná i 10x za minutu. Dovedete si představit, co by se stalo s dieselovým motorem, pokud bych se k němu takto choval? Za měsíc bych ho oddělal...
Zbytek už nekomentuji, to jsou bláboly jak z hospody IV. cenové skupiny. Mimochodem, ukažte mi jiné auto v benzínu a v automatu, které má reálnou spotřebu 5-5.5 l/100km (dálnice/ město 40/60)...
Avatar - Ada je zase tady
19. 5. 2009 01:22
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
Srovnani benzinoveho hybridu s benzinovym autem a 60-ti procentnim provozem ve meste je zcela zavadejici. :no: Prectete si prosim jeste jednou, co pisu v zahlavi. Ono totiz fyziku pres koleno ohnout nelze a vyssi ucinnost dieselu je oproti zazehovemu motoru bez jakychkoli debat. Tim nerikam, ze hybridni pohon je naprostym nesmyslem. Jen na jeho vstupu nesmi byt benzinovy pistovy motor.
19. 5. 2009 07:28
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
1/ ale ved ti odpovedal hned v prvom odseku, jeho prius nema na dialnici vacsiu spotrebu ako ine auta.
2/ fyziku cez koleno neohnes, to je fakt. lenze faktom je ze nejazdis len dialnicu, ale i mesto. za optimalnej prevadzky pri oboch motoroch ten rozdiel az taky velky nie je. na 1.5CRDI dokazem jazdit okresky za 4.7 na 1.6CVVT za 5.9 a to je este troska tazsie a vacsie auto. akonahle sa ale dostanem s nimi aj do mesta a na kratsie useky tak diesel ma v pohode 6 a benzin 6.7, cize ten rozdiel sa este znizi nech robim s dieslom cokolvek, kedze sa mi rucicka na teplomeru hlavne v zime 10 km ani nehne. ak k tomu, ze dieslu vadi vypinanie a kratke drahy postavis minimalnu spotrebu benzinu vdaka pohonu eletrikou v meste a nie zas taky extremny rozdiel v optimalnych otackach, ten diesel na spotrebu lepsi nebude a na emisie, hlavne v meste kde sa koncentruju uz vobec nie.
3/ *Tim nerikam, ze hybridni pohon je naprostym nesmyslem. Jen na jeho vstupu nesmi byt benzinovy pistovy motor. * nerob zo seba hlupaka, co ine ako klasicky benzin. diesel ti pri vypinani lepsiu spotrebu neurobi a este ho tym zabijes a turnina ? je to horsie ako u dieslu, musi bezat dlhodobo a zasa v idealnej prevadzke potom je lepsia ako klasicky benzin inak to nema vyznam.

PS: mozno je tvoj problem to ze sa na svet divas cez skodovacke motory, na co poukazuje spominanie TDI-cka, lenze moderne diesle a hlavne benziny su uz niekde inde.
19. 5. 2009 08:52
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
"Ono totiz fyziku pres koleno ohnout nelze a vyssi ucinnost dieselu je oproti zazehovemu motoru bez jakychkoli debat."
*** Kdybyste se informoval, tak Prius a teď i nový Lexus RX nepoužívají klasický Ottův cyklus, ale Atkinsonův, takže se dieselu s účinností více přibližují (ale máte pravdu, že stále nejsou srovnatelné).
Nicméně dieselový motor má tolik jiných neduhů, že se musí vždy při konkrétním nasazení spočítat, zda se diesel vyplatí. Účinnost motoru (a jeho spotřeba) není všechno.
20. 5. 2009 19:15
Re: Hybridni pohon setri pohone hmoty jen v mestskem provozu
Vážený pane, plně s Vámi souhlasím ve všech bodech. Velice oceňuji Vaši snahu, ale myslím, že se minula účinkem. Někteří ekoteroristé jsou hluší a slepí. Zjistil jsem na těchto diskuzích, že většina účastníků-rádoby ekologistů- je, slušně řečeno, neobeznámeno s technikou a problematikou a povídají to co kde zaslechli, popř. co jim řekl prodavač, který musí hájit svoje barvy.
18. 5. 2009 18:31
o 9% ???
"...Společnost Ricardo uvádí, že klimatizace EAC přináší úsporu spotřeby paliva o více než 9 %..."

Tak to je vazne pruser! Mne zapnuta klima zvysi spotrebu nanajvys tak o 5-7%. Takze ten genialny system, co setri viac ako 9% paliva, bude zrejme musiet palivo vyrabat...
Rozbalit vlákno
4
18. 5. 2009 19:58
Re: o 9% ???
A jak jsi na tech 5-7% prisel. >:D Asi doma suplerou. >:D
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2009 11:16
Re: o 9% ???
No mě zvedne klima spotřebu nejvýše o 0,3 litru na sto, což odpovídá asi tak 5%. Takže ta nová klima ušetří 9% z těchhle 5ti a je to jenom další ptákovina, co se bude patentovat...
18. 5. 2009 21:02
Re: o 9% ???
zrejme si nepochopil co je tim mysleno, tady nejde oto ze se pri pouziti te klimosky snizi spotreba auta o 9%, ale ze se snizi o 9% spotreba paliva ktere je potrebna navic k provozu te klimatozace ;-)
20. 5. 2009 10:04
Opět další nesmysl
a jistě za horentní sumičku. Tento systém vlastně neřeší vůbec nic.
Spíš bych čekal že už konečně do všech aut začnou dávat na střechy solární panely který budou při stání na slunku napájet větráky a foukat dovnitř studenější vzduch zvenku. Taky elektricky zatmavovaný skla by hodně pomohly - klimatizace by nemusely mít takovej výkon. Dávno jsou vynalezený, pro aplikace v kancelářích se už používají běžně, ale výrobci aut tuto technologii okázale ignorují. Přitom ve srovnání s tmavými foliemi mají jen výhody. Nebo že by se výrobci folií na okna báli že přijdou o kšefty? :-)
Rozbalit vlákno
0