Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Interiér Jaguaru XF se odhaluje ještě před premiérou 24. března

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Do premiéry nového Jaguaru XF zbývá necelý týden, odhalí se v úterý 24. března. Automobilka nám nyní servíruje horní pohled na auto a zajímavější fotku interiéru.

Druhá generace XF vznikla na čistém papíře, dostala evidentně stylový interiér, který poskytne dostatek luxusu a pohodlí. Na jediném dosud zveřejněném továrním snímku je patrné dřevěné obložení, prvky z klavírního laku a středu palubní desky dominuje informační systém, bez kterého si vůz této kategorie dnes již představit nelze. Koneckonců ani nižších tříd. K řazení rychlostních stupňů slouží otočný volič na středové konzole, přepracována byla většina zbylých ovladačů a řidič sedí za tříramenným volantem.

O stylovém a oblém vnějším designu, který zatím není příliš patrný, řekl šéfstylista Jaguaru Ian Callum: „Věřím, že nový XF bude nejhezčím vozem své třídy. Elegantní, hezký a jeho proporce ctí dlouhou tradici sportovních sedanů značky, přičemž pochází z dnešní doby.“ Právě současná produkce příliš tradičně nevypadá, automobilka dala přednost moderně před retrem... Ale tento obrat o sto osmdesát stupňů se jí rozhodně vyplatil. První generace XF X250 se stala za necelých osm let výroby bestsellerem a nejprodávanější modelovou řadou prestižního výrobce, získala také mnohá ocenění.

Specifikace nového XF zůstávají v tajnosti kromě hliníkové platformy iQ[AI], Jaguar se svěřil, že nejúspornější verze spálí na každých 100 kilometrů jen čtyři litry paliva. Určitě nafty, na dieselové „kočky“ jsme si již zvykli... Kratičké video zase ukazuje pohled na kola.

Impozantní debut se chystá 24. března 2015 v Londýně, kaskadér Jim Dowdall s jedním exemplářem bude jezdit vysoko nad Temží, kde jej povede dvojice 34mm drátů. Jistě, tento efektní kousek má za cíl propagovat lehkost konstrukce. Široké veřejnosti se XF ukáže ve výstavní premiéře 1. dubna 2015 na autosalonu v New Yorku, Jaguar zde také sdělí veškeré technické podrobnosti o novince včetně palety motorů. Apríl to tedy opravdu není.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
19. 3. 2015 19:32
Re: Žádný překvápko se nekoná...
Kolik mám najeto není důležité. S Pajou (nahoře) jsem souhlasil, že hebl je praktičtější a sám za sebe tvrdím, že sporák je originální a hezčí. S tím nic nenaděláš ;-)
Avatar - Dinar
19. 3. 2015 09:22
Re: Žádný překvápko se nekoná...
U těch dveří myslím design, ne použité materiály, tam bude zcela jistě od superbu odstup. ;-)
19. 3. 2015 09:11
Re: Žádný překvápko se nekoná...
Dveřní panely jsou od těch stávajících dají těžko rozeznat. A naživo víš, že to je velmi slušný ;-)
Avatar - Dinar
19. 3. 2015 08:28
Re: Žádný překvápko se nekoná...
Jo, mohli se na ploše XF designově trochu víc rozšoupnout, je to až příliš jednoduché, dveře až superboidní, ale podstatné budou pro vyznění interieru kombinace barev dekorů a kůží. Nelíbí se mi budíky, proč pořád ta hra na retro?, o infotainentu a sporáku už toho bylo napsáno dost. Uvidíme naživo. ;-)
Avatar - Dinar
19. 3. 2015 08:24
Re: Žádný překvápko se nekoná...
Ten tvůj jasný názor mi nedá se nezeptat, kolik máš najeto v jagu se sporákem a jeho dotykáčem a kolik v konkurenci, nejlépe bmw nebo audi, které mají hébl a idrive resp. mmi?