International Engine of the Year 2007: nejlepší motory pocházejí z Německa a Japonska (úplné výsledky)

International Engine of the Year 2007: nejlepší motory pocházejí z Německa a Japonska (úplné výsledky)

 
 

Na mezinárodní výstavě Engine Expo ve Stuttgartu byly vyhlášeny výsledky ankety motor roku 2007. 7 titulů si odvezlo BMW, ale k nejlepším patří také Toyota, Volkswagen a Audi.

Anketa International Engine of the Year je organizována časopisem Engine Technology International, který sestavil porotu 62 motoristických novinářů ze 30 zemí světa. Za Českou republiku byl v porotě devátého ročníku ankety Tomáš Hyan z časopisu Automobil Revue.

Každý člen poroty má k dispozici 25 bodů, které musí rozdělit mezi 5 svých favoritů tak, aby nejlépe hodnocený motor neměl více než 15 bodů. Hodnocení je založeno na subjektivních jízdních dojmech a technických charakteristikách motorů, konstrukčním řešení, bere se v potaz spotřeba paliva, projev motoru, snadnost používání atd.

Anketa je vyhlášena v osmi objemových kategoriích. Navíc jsou vyhlášeny kategorie Best Fuel Economy, Best Performance Engine, Best New Engine. Do soutěže jsou nominovány motory, které jsou dodávány na více než jeden trh od 9.5.2007. V kategorii Best New Engine platí současně podmínka, že motor musel být uveden na trh až po 10.5.2006.

International Engine of the Year 2007 - Nejlepší nový motor roku 2007

Z nejnovějších - v posledním roce uvedených - motorů členy poroty nejvíce zaujaly výrobky BMW, Toyoty a PSA. Motorem roku 2007 se stal zážehový řadový šestiválec 3,0 l, který je přeplňován dvěma turbodmychadly, přičemž každé z nich spolupracuje se třemi válci. Druhé místo patří zážehovému osmiválci z Japonska a třetí přeplňovanému čtyřválci, který vzešel z kooperace BMW a PSA.

Nejlepší nový motor roku 2007
poř.Motorbody
1.BMW 3,0 l Twin Turbo (BMW 335i)446
2.Lexus 5,0 l Hybrid (LS 600h)183
3.BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Peugeot 207 RC)159
4.Renault 1,2 l Turbo (Renault Clio, Twingo)75
5.Porsche 4,8 l Turbo (Porsche Cayenne)66
6.Lexus 4,6 l (Lexus LS 460)62

Motor s nejlepší spotřebou paliva

K tomu, aby motor uspěl v této anketě, musel letos patřit k malé skupině hybridů nebo početné skupině turbodieselů. Mezi oceněnými agregáty ale nebyly jen maloobjemové motory. Šestici totiž uzavírají dva německé vznětové šestiválce.

Motor s nejlepší spotřebou paliva
poř.Motorbody
1.Toyota 1,5 l Hybrid (Toyota Prius)244
2.Honda 1,3 l Hybrid IMA (Honda Civic Hybrid)130
3.Fiat-GM Diesel 1,3 l (Fiat Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)118
4.Volkswagen 1,4 l TSI (VW Golf, Touran, Jetta)111
5.BMW 3 l Twin Turbo Diesel (335d, 535d)90
6.Mercedes-Benz 3 l Diesel (C, E, S, CLS, G, R, ML, GL, Chrysler 300C, Jeep Grand Cherokee, Commander)45

Motor s nejlepším výkonem

Nejlepší vysokovýkonné motory dnes pocházejí z německé konstrukční školy. Výjimku tvoří jen motor 6,0 V12 z Ferrari 599 Fiorano.

Motor s nejlepším výkonem
poř.Motorbody
1.BMW 5,0 l (M5, M6)219
2.BMW 3,0 l Twin Turbo (335i)185
3.Ferrari 6,0 l (599 GTB)170
4.Porsche 3,6 l Turbo (911 Turbo)97
5.Mercedes-Benz AMG 6,2 l (63 AMG v řadách CLK, E, CLS, S, ML, R)67
6.Mercedes-Benz AMG 6,0 Biturbo (SL65, CL65, Maybach)66

Nejlepší motor s objemem do 1000 cm3

Malé pohonné jednotky jsou stále převážně zážehové a vzhledem k tradici dané legislativou jsou velmi populární v Japonsku. Podle odborníků dnes tuto objemovou kategorii vede Toyota, ale mezi nejlepší se dostal také Smart se svým malým turbodieselem, který dnes nabízí na evropském trhu špičkovou spotřebu paliva.

Nejlepší motor s objemem do 1000 cm3
poř.Motorbody
1.Toyota 1,0 (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107)254
2.Smart 0,8 l Turbodiesel (Smart Fortwo)190
3.Mitsubishi 1,0 l Turbo (Smart Fortwo)163
4.Ford 1,0 l Supercharged (EcoSport)128
5.Mitsubishi 1,0 (Smart Fortwo)95
6.Suzuki 1,0 l (Wagon R+)85

Nejlepší motor s objemem od 1000 cm3 do 1400 cm3

Neobvyklá kombinace mechanického dmychadla a turbodmychadla zajistila letos vítězství Volkswagenu v kategorii do 1,4 l, když si trofej odvezl motor 1,4 TSI. Uspěla také Honda s hybridním hnacím ústrojím IMA.

Nejlepší motor s objemem od 1000 cm3 do 1400 cm3
poř.Motorbody
1.Volkswagen 1,4 l FSI (TSI) (VW Golf, Touran, Jetta)404
2.Honda 1,3 l Hybrid IMA (Civic)178
3.Fiat-GM 1,3 l Turbodiesel (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)160
4.Renault 1,2 l Turbo (Clio)123
5.Peugeot-Citroën/Ford 1,4 l Turbodiesel (Citroën C2, C3, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 1007, 207, 307)66
6.BMW-PSA 1,4 l (MINI One)56

Nejlepší motor s objemem od 1400 cm3 do 1800 cm3

Nejlepší motor s objemem od 1400 cm3 do 1800 cm3
poř.Motorbody
1.BMW-PSA 1,6 Turbo (Cooper S, Peugeot 207)267
2.Toyota 1,5 l Hybrid (Prius)251
3.Audi 1,8 l Turbo FSI (A3)82
4.Peugeot-Citroën/Ford 1,6 l Turbo (Fiesta, Ford C-Max, Citroën C4, C4 Picasso C5, Mazda 3, Peugeot 1007, 206, 307, Partner)74
5.Honda 1,8 l (Civic, Stream, FR-V)65
6.Mercedes-Benz 1,8 l Supercharged (C, SLK, CLK, E)62

Nejlepší motor s objemem od 1800 cm3 do 2000 cm3

Asi nejběžnější objemová kategorie letos patřila Volkswagenu. Jeho motor 2,0 T FSI, známý i z Octavie RS s převahou zvítězil. Na šestém místě je i atmosférický motor 2,0 FSI, který je v současné době postupně nahrazován motorem 1,8 TSI (TFSI).

Nejlepší motor s objemem od 1800 cm3 do 2000 cm3
poř.Motorbody
1.Volkswagen/Audi 2,0 l Turbo FSI (A3, A4, A6, TT, Golf GTi, Eos, Jetta, Škoda Octavia, Seat Altea, Leon)249
2.BMW 2,0 Turbodiesel (X3, 120d, 320d, 520d)143
3.Honda 2,0 l i-VTEC (Civic Type R)123
4.Honda 2,0 l (S2000)106
5.Mitsubishi 2,0 l Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek)81
6.Volkswagen 2,0 l FSI (Audi A3, A4, VW Golf, Touran, Eos, Seat Leon, Toledo, Škoda Octavia)71

Nejlepší motor s objemem od 2000 cm3 do 2500 cm3

Tam, kde již začínají vládnout nejmenší šestiválce, je území vyhrazeno motorářům BMW. První místo motoru 2,5 l R6 ale není tak jednoznačné. Japonský průmysl se v této objemové kategorii chlubí pokrokovými přeplňovanými jednotkami Subaru 2,5 l Turbo nebo Mazda 2,3 l Turbo.

Nejlepší motor s objemem od 2000 cm3 do 2500 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 2,5 l (325, 525, Z4, X3)179
2.Subaru 2,5 l Turbo (Forester, Impreza)150
3.Mazda 2,3 l Turbo (3MPS, 6MPS, CX-7, MPV)144
4.Honda 2,2 l Turbodiesel (Civic, Accord, CR-V, FR-V)119
5.Toyota 2,2 l D-CAT Turbodiesel (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Auris, Lexus IS220d)104
6.Fiat 2,4 l JTD Multijet Turbodiesel (Alfa 166, Lancia Thesis, Croma, Alfa 159, Brera)101

Nejlepší motor s objemem od 2500 cm3 do 3000 cm3

Třílitrová kategorie je obsazena třemi řadovými šestiválci BMW. Tato značka dnes v této objemové třídě nemá podobně dobrou konkurenci a je přitom jedno, jestli jste příznivci nafty nebo benzinu.

Nejlepší motor s objemem od 2500 cm3 do 3000 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 3,0 l Twin Turbo (335i)383
2.BMW 3,0 l Twin Turbodiesel (335d, 535d, X3)254
3.BMW 3,0 l (Z4, 330, 530, 630, 730)98
4.Audi/VW 3,0 l Turbodiesel (A4, A6, Allroad, A8, Q7, Touareg, Phaeton)96
5.Porsche 2,7 l (Boxster, Cayman)95
6.Honda 3,0 Hybrid (Accord)79

Nejlepší motor s objemem od 3000 cm3 do 4000 cm3

Klasický ležatý šestiválec uložený v Porsche 911 Turbo "nepochopitelně" vzadu je vítězem druhé nejvyšší objemové třídy. Zabodovala také Toyota se svými složitými hybridními systémy, Audi s novým motorem 3,6 FSI a BMW se starším šestiválcem 3,2 l.

Nejlepší motor s objemem od 3000 cm3 do 4000 cm3
poř.Motorbody
1.Porsche 3,6 l Turbo (911 Turbo)224
2.BMW 3,2 l (Z4 M)220
3.Toyota 3,5 l Hybrid (GS450h)187
4.Porsche 3,8 l (911)118
5.Audi 3,6 l FSI (Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne)68
6.Toyota 3,3 l Hybrid (Lexus RX400h)65

Nejlepší motor s objemem nad 4000 cm3

Královskou třídu osmiválců, desetiválců a dvanáctiválců letos zvítězilo BMW s výrazným náskokem nad Ferrari 6,0 V12.

Nejlepší motor s objemem nad 4000 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 5,0 l V10 (M5, M6)269
2.Ferrari 6,0 l (599 GTB)155
3.Lexus 5,0 l Hybrid (LS 600h)132
4.Audi 4,2 l FSI (A6, A8, Q7, RS4, R8)104
5.Mercedes-Benz AMG 6,2 l (CLK, E, CLS, S, ML, R)77
6.Mercedes-AMG 6,0 l Biturbo (SL65, CL65, Maybach)59

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

 
 

Přidat názorDiskuse: International Engine of the Year 2007:…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…