International Engine of the Year 2007: nejlepší motory pocházejí z Německa a Japonska (úplné výsledky)

International Engine of the Year 2007: nejlepší motory pocházejí z Německa a Japonska (úplné výsledky)

 
 

Na mezinárodní výstavě Engine Expo ve Stuttgartu byly vyhlášeny výsledky ankety motor roku 2007. 7 titulů si odvezlo BMW, ale k nejlepším patří také Toyota, Volkswagen a Audi.

Anketa International Engine of the Year je organizována časopisem Engine Technology International, který sestavil porotu 62 motoristických novinářů ze 30 zemí světa. Za Českou republiku byl v porotě devátého ročníku ankety Tomáš Hyan z časopisu Automobil Revue.

Každý člen poroty má k dispozici 25 bodů, které musí rozdělit mezi 5 svých favoritů tak, aby nejlépe hodnocený motor neměl více než 15 bodů. Hodnocení je založeno na subjektivních jízdních dojmech a technických charakteristikách motorů, konstrukčním řešení, bere se v potaz spotřeba paliva, projev motoru, snadnost používání atd.

Anketa je vyhlášena v osmi objemových kategoriích. Navíc jsou vyhlášeny kategorie Best Fuel Economy, Best Performance Engine, Best New Engine. Do soutěže jsou nominovány motory, které jsou dodávány na více než jeden trh od 9.5.2007. V kategorii Best New Engine platí současně podmínka, že motor musel být uveden na trh až po 10.5.2006.

International Engine of the Year 2007 - Nejlepší nový motor roku 2007

Z nejnovějších - v posledním roce uvedených - motorů členy poroty nejvíce zaujaly výrobky BMW, Toyoty a PSA. Motorem roku 2007 se stal zážehový řadový šestiválec 3,0 l, který je přeplňován dvěma turbodmychadly, přičemž každé z nich spolupracuje se třemi válci. Druhé místo patří zážehovému osmiválci z Japonska a třetí přeplňovanému čtyřválci, který vzešel z kooperace BMW a PSA.

Nejlepší nový motor roku 2007
poř.Motorbody
1.BMW 3,0 l Twin Turbo (BMW 335i)446
2.Lexus 5,0 l Hybrid (LS 600h)183
3.BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Peugeot 207 RC)159
4.Renault 1,2 l Turbo (Renault Clio, Twingo)75
5.Porsche 4,8 l Turbo (Porsche Cayenne)66
6.Lexus 4,6 l (Lexus LS 460)62

Motor s nejlepší spotřebou paliva

K tomu, aby motor uspěl v této anketě, musel letos patřit k malé skupině hybridů nebo početné skupině turbodieselů. Mezi oceněnými agregáty ale nebyly jen maloobjemové motory. Šestici totiž uzavírají dva německé vznětové šestiválce.

Motor s nejlepší spotřebou paliva
poř.Motorbody
1.Toyota 1,5 l Hybrid (Toyota Prius)244
2.Honda 1,3 l Hybrid IMA (Honda Civic Hybrid)130
3.Fiat-GM Diesel 1,3 l (Fiat Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)118
4.Volkswagen 1,4 l TSI (VW Golf, Touran, Jetta)111
5.BMW 3 l Twin Turbo Diesel (335d, 535d)90
6.Mercedes-Benz 3 l Diesel (C, E, S, CLS, G, R, ML, GL, Chrysler 300C, Jeep Grand Cherokee, Commander)45

Motor s nejlepším výkonem

Nejlepší vysokovýkonné motory dnes pocházejí z německé konstrukční školy. Výjimku tvoří jen motor 6,0 V12 z Ferrari 599 Fiorano.

Motor s nejlepším výkonem
poř.Motorbody
1.BMW 5,0 l (M5, M6)219
2.BMW 3,0 l Twin Turbo (335i)185
3.Ferrari 6,0 l (599 GTB)170
4.Porsche 3,6 l Turbo (911 Turbo)97
5.Mercedes-Benz AMG 6,2 l (63 AMG v řadách CLK, E, CLS, S, ML, R)67
6.Mercedes-Benz AMG 6,0 Biturbo (SL65, CL65, Maybach)66

Nejlepší motor s objemem do 1000 cm3

Malé pohonné jednotky jsou stále převážně zážehové a vzhledem k tradici dané legislativou jsou velmi populární v Japonsku. Podle odborníků dnes tuto objemovou kategorii vede Toyota, ale mezi nejlepší se dostal také Smart se svým malým turbodieselem, který dnes nabízí na evropském trhu špičkovou spotřebu paliva.

Nejlepší motor s objemem do 1000 cm3
poř.Motorbody
1.Toyota 1,0 (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107)254
2.Smart 0,8 l Turbodiesel (Smart Fortwo)190
3.Mitsubishi 1,0 l Turbo (Smart Fortwo)163
4.Ford 1,0 l Supercharged (EcoSport)128
5.Mitsubishi 1,0 (Smart Fortwo)95
6.Suzuki 1,0 l (Wagon R+)85

Nejlepší motor s objemem od 1000 cm3 do 1400 cm3

Neobvyklá kombinace mechanického dmychadla a turbodmychadla zajistila letos vítězství Volkswagenu v kategorii do 1,4 l, když si trofej odvezl motor 1,4 TSI. Uspěla také Honda s hybridním hnacím ústrojím IMA.

Nejlepší motor s objemem od 1000 cm3 do 1400 cm3
poř.Motorbody
1.Volkswagen 1,4 l FSI (TSI) (VW Golf, Touran, Jetta)404
2.Honda 1,3 l Hybrid IMA (Civic)178
3.Fiat-GM 1,3 l Turbodiesel (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)160
4.Renault 1,2 l Turbo (Clio)123
5.Peugeot-Citroën/Ford 1,4 l Turbodiesel (Citroën C2, C3, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 1007, 207, 307)66
6.BMW-PSA 1,4 l (MINI One)56

Nejlepší motor s objemem od 1400 cm3 do 1800 cm3

Nejlepší motor s objemem od 1400 cm3 do 1800 cm3
poř.Motorbody
1.BMW-PSA 1,6 Turbo (Cooper S, Peugeot 207)267
2.Toyota 1,5 l Hybrid (Prius)251
3.Audi 1,8 l Turbo FSI (A3)82
4.Peugeot-Citroën/Ford 1,6 l Turbo (Fiesta, Ford C-Max, Citroën C4, C4 Picasso C5, Mazda 3, Peugeot 1007, 206, 307, Partner)74
5.Honda 1,8 l (Civic, Stream, FR-V)65
6.Mercedes-Benz 1,8 l Supercharged (C, SLK, CLK, E)62

Nejlepší motor s objemem od 1800 cm3 do 2000 cm3

Asi nejběžnější objemová kategorie letos patřila Volkswagenu. Jeho motor 2,0 T FSI, známý i z Octavie RS s převahou zvítězil. Na šestém místě je i atmosférický motor 2,0 FSI, který je v současné době postupně nahrazován motorem 1,8 TSI (TFSI).

Nejlepší motor s objemem od 1800 cm3 do 2000 cm3
poř.Motorbody
1.Volkswagen/Audi 2,0 l Turbo FSI (A3, A4, A6, TT, Golf GTi, Eos, Jetta, Škoda Octavia, Seat Altea, Leon)249
2.BMW 2,0 Turbodiesel (X3, 120d, 320d, 520d)143
3.Honda 2,0 l i-VTEC (Civic Type R)123
4.Honda 2,0 l (S2000)106
5.Mitsubishi 2,0 l Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek)81
6.Volkswagen 2,0 l FSI (Audi A3, A4, VW Golf, Touran, Eos, Seat Leon, Toledo, Škoda Octavia)71

Nejlepší motor s objemem od 2000 cm3 do 2500 cm3

Tam, kde již začínají vládnout nejmenší šestiválce, je území vyhrazeno motorářům BMW. První místo motoru 2,5 l R6 ale není tak jednoznačné. Japonský průmysl se v této objemové kategorii chlubí pokrokovými přeplňovanými jednotkami Subaru 2,5 l Turbo nebo Mazda 2,3 l Turbo.

Nejlepší motor s objemem od 2000 cm3 do 2500 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 2,5 l (325, 525, Z4, X3)179
2.Subaru 2,5 l Turbo (Forester, Impreza)150
3.Mazda 2,3 l Turbo (3MPS, 6MPS, CX-7, MPV)144
4.Honda 2,2 l Turbodiesel (Civic, Accord, CR-V, FR-V)119
5.Toyota 2,2 l D-CAT Turbodiesel (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Auris, Lexus IS220d)104
6.Fiat 2,4 l JTD Multijet Turbodiesel (Alfa 166, Lancia Thesis, Croma, Alfa 159, Brera)101

Nejlepší motor s objemem od 2500 cm3 do 3000 cm3

Třílitrová kategorie je obsazena třemi řadovými šestiválci BMW. Tato značka dnes v této objemové třídě nemá podobně dobrou konkurenci a je přitom jedno, jestli jste příznivci nafty nebo benzinu.

Nejlepší motor s objemem od 2500 cm3 do 3000 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 3,0 l Twin Turbo (335i)383
2.BMW 3,0 l Twin Turbodiesel (335d, 535d, X3)254
3.BMW 3,0 l (Z4, 330, 530, 630, 730)98
4.Audi/VW 3,0 l Turbodiesel (A4, A6, Allroad, A8, Q7, Touareg, Phaeton)96
5.Porsche 2,7 l (Boxster, Cayman)95
6.Honda 3,0 Hybrid (Accord)79

Nejlepší motor s objemem od 3000 cm3 do 4000 cm3

Klasický ležatý šestiválec uložený v Porsche 911 Turbo "nepochopitelně" vzadu je vítězem druhé nejvyšší objemové třídy. Zabodovala také Toyota se svými složitými hybridními systémy, Audi s novým motorem 3,6 FSI a BMW se starším šestiválcem 3,2 l.

Nejlepší motor s objemem od 3000 cm3 do 4000 cm3
poř.Motorbody
1.Porsche 3,6 l Turbo (911 Turbo)224
2.BMW 3,2 l (Z4 M)220
3.Toyota 3,5 l Hybrid (GS450h)187
4.Porsche 3,8 l (911)118
5.Audi 3,6 l FSI (Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne)68
6.Toyota 3,3 l Hybrid (Lexus RX400h)65

Nejlepší motor s objemem nad 4000 cm3

Královskou třídu osmiválců, desetiválců a dvanáctiválců letos zvítězilo BMW s výrazným náskokem nad Ferrari 6,0 V12.

Nejlepší motor s objemem nad 4000 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 5,0 l V10 (M5, M6)269
2.Ferrari 6,0 l (599 GTB)155
3.Lexus 5,0 l Hybrid (LS 600h)132
4.Audi 4,2 l FSI (A6, A8, Q7, RS4, R8)104
5.Mercedes-Benz AMG 6,2 l (CLK, E, CLS, S, ML, R)77
6.Mercedes-AMG 6,0 l Biturbo (SL65, CL65, Maybach)59

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: International Engine of the Year 2007:…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…