International Engine of the Year 2007: nejlepší motory pocházejí z Německa a Japonska (úplné výsledky)

International Engine of the Year 2007: nejlepší motory pocházejí z Německa a Japonska (úplné výsledky)

 
 

Na mezinárodní výstavě Engine Expo ve Stuttgartu byly vyhlášeny výsledky ankety motor roku 2007. 7 titulů si odvezlo BMW, ale k nejlepším patří také Toyota, Volkswagen a Audi.

Anketa International Engine of the Year je organizována časopisem Engine Technology International, který sestavil porotu 62 motoristických novinářů ze 30 zemí světa. Za Českou republiku byl v porotě devátého ročníku ankety Tomáš Hyan z časopisu Automobil Revue.

Každý člen poroty má k dispozici 25 bodů, které musí rozdělit mezi 5 svých favoritů tak, aby nejlépe hodnocený motor neměl více než 15 bodů. Hodnocení je založeno na subjektivních jízdních dojmech a technických charakteristikách motorů, konstrukčním řešení, bere se v potaz spotřeba paliva, projev motoru, snadnost používání atd.

Anketa je vyhlášena v osmi objemových kategoriích. Navíc jsou vyhlášeny kategorie Best Fuel Economy, Best Performance Engine, Best New Engine. Do soutěže jsou nominovány motory, které jsou dodávány na více než jeden trh od 9.5.2007. V kategorii Best New Engine platí současně podmínka, že motor musel být uveden na trh až po 10.5.2006.

International Engine of the Year 2007 - Nejlepší nový motor roku 2007

Z nejnovějších - v posledním roce uvedených - motorů členy poroty nejvíce zaujaly výrobky BMW, Toyoty a PSA. Motorem roku 2007 se stal zážehový řadový šestiválec 3,0 l, který je přeplňován dvěma turbodmychadly, přičemž každé z nich spolupracuje se třemi válci. Druhé místo patří zážehovému osmiválci z Japonska a třetí přeplňovanému čtyřválci, který vzešel z kooperace BMW a PSA.

Nejlepší nový motor roku 2007
poř.Motorbody
1.BMW 3,0 l Twin Turbo (BMW 335i)446
2.Lexus 5,0 l Hybrid (LS 600h)183
3.BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Peugeot 207 RC)159
4.Renault 1,2 l Turbo (Renault Clio, Twingo)75
5.Porsche 4,8 l Turbo (Porsche Cayenne)66
6.Lexus 4,6 l (Lexus LS 460)62

Motor s nejlepší spotřebou paliva

K tomu, aby motor uspěl v této anketě, musel letos patřit k malé skupině hybridů nebo početné skupině turbodieselů. Mezi oceněnými agregáty ale nebyly jen maloobjemové motory. Šestici totiž uzavírají dva německé vznětové šestiválce.

Motor s nejlepší spotřebou paliva
poř.Motorbody
1.Toyota 1,5 l Hybrid (Toyota Prius)244
2.Honda 1,3 l Hybrid IMA (Honda Civic Hybrid)130
3.Fiat-GM Diesel 1,3 l (Fiat Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)118
4.Volkswagen 1,4 l TSI (VW Golf, Touran, Jetta)111
5.BMW 3 l Twin Turbo Diesel (335d, 535d)90
6.Mercedes-Benz 3 l Diesel (C, E, S, CLS, G, R, ML, GL, Chrysler 300C, Jeep Grand Cherokee, Commander)45

Motor s nejlepším výkonem

Nejlepší vysokovýkonné motory dnes pocházejí z německé konstrukční školy. Výjimku tvoří jen motor 6,0 V12 z Ferrari 599 Fiorano.

Motor s nejlepším výkonem
poř.Motorbody
1.BMW 5,0 l (M5, M6)219
2.BMW 3,0 l Twin Turbo (335i)185
3.Ferrari 6,0 l (599 GTB)170
4.Porsche 3,6 l Turbo (911 Turbo)97
5.Mercedes-Benz AMG 6,2 l (63 AMG v řadách CLK, E, CLS, S, ML, R)67
6.Mercedes-Benz AMG 6,0 Biturbo (SL65, CL65, Maybach)66

Nejlepší motor s objemem do 1000 cm3

Malé pohonné jednotky jsou stále převážně zážehové a vzhledem k tradici dané legislativou jsou velmi populární v Japonsku. Podle odborníků dnes tuto objemovou kategorii vede Toyota, ale mezi nejlepší se dostal také Smart se svým malým turbodieselem, který dnes nabízí na evropském trhu špičkovou spotřebu paliva.

Nejlepší motor s objemem do 1000 cm3
poř.Motorbody
1.Toyota 1,0 (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107)254
2.Smart 0,8 l Turbodiesel (Smart Fortwo)190
3.Mitsubishi 1,0 l Turbo (Smart Fortwo)163
4.Ford 1,0 l Supercharged (EcoSport)128
5.Mitsubishi 1,0 (Smart Fortwo)95
6.Suzuki 1,0 l (Wagon R+)85

Nejlepší motor s objemem od 1000 cm3 do 1400 cm3

Neobvyklá kombinace mechanického dmychadla a turbodmychadla zajistila letos vítězství Volkswagenu v kategorii do 1,4 l, když si trofej odvezl motor 1,4 TSI. Uspěla také Honda s hybridním hnacím ústrojím IMA.

Nejlepší motor s objemem od 1000 cm3 do 1400 cm3
poř.Motorbody
1.Volkswagen 1,4 l FSI (TSI) (VW Golf, Touran, Jetta)404
2.Honda 1,3 l Hybrid IMA (Civic)178
3.Fiat-GM 1,3 l Turbodiesel (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)160
4.Renault 1,2 l Turbo (Clio)123
5.Peugeot-Citroën/Ford 1,4 l Turbodiesel (Citroën C2, C3, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 1007, 207, 307)66
6.BMW-PSA 1,4 l (MINI One)56

Nejlepší motor s objemem od 1400 cm3 do 1800 cm3

Nejlepší motor s objemem od 1400 cm3 do 1800 cm3
poř.Motorbody
1.BMW-PSA 1,6 Turbo (Cooper S, Peugeot 207)267
2.Toyota 1,5 l Hybrid (Prius)251
3.Audi 1,8 l Turbo FSI (A3)82
4.Peugeot-Citroën/Ford 1,6 l Turbo (Fiesta, Ford C-Max, Citroën C4, C4 Picasso C5, Mazda 3, Peugeot 1007, 206, 307, Partner)74
5.Honda 1,8 l (Civic, Stream, FR-V)65
6.Mercedes-Benz 1,8 l Supercharged (C, SLK, CLK, E)62

Nejlepší motor s objemem od 1800 cm3 do 2000 cm3

Asi nejběžnější objemová kategorie letos patřila Volkswagenu. Jeho motor 2,0 T FSI, známý i z Octavie RS s převahou zvítězil. Na šestém místě je i atmosférický motor 2,0 FSI, který je v současné době postupně nahrazován motorem 1,8 TSI (TFSI).

Nejlepší motor s objemem od 1800 cm3 do 2000 cm3
poř.Motorbody
1.Volkswagen/Audi 2,0 l Turbo FSI (A3, A4, A6, TT, Golf GTi, Eos, Jetta, Škoda Octavia, Seat Altea, Leon)249
2.BMW 2,0 Turbodiesel (X3, 120d, 320d, 520d)143
3.Honda 2,0 l i-VTEC (Civic Type R)123
4.Honda 2,0 l (S2000)106
5.Mitsubishi 2,0 l Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek)81
6.Volkswagen 2,0 l FSI (Audi A3, A4, VW Golf, Touran, Eos, Seat Leon, Toledo, Škoda Octavia)71

Nejlepší motor s objemem od 2000 cm3 do 2500 cm3

Tam, kde již začínají vládnout nejmenší šestiválce, je území vyhrazeno motorářům BMW. První místo motoru 2,5 l R6 ale není tak jednoznačné. Japonský průmysl se v této objemové kategorii chlubí pokrokovými přeplňovanými jednotkami Subaru 2,5 l Turbo nebo Mazda 2,3 l Turbo.

Nejlepší motor s objemem od 2000 cm3 do 2500 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 2,5 l (325, 525, Z4, X3)179
2.Subaru 2,5 l Turbo (Forester, Impreza)150
3.Mazda 2,3 l Turbo (3MPS, 6MPS, CX-7, MPV)144
4.Honda 2,2 l Turbodiesel (Civic, Accord, CR-V, FR-V)119
5.Toyota 2,2 l D-CAT Turbodiesel (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Auris, Lexus IS220d)104
6.Fiat 2,4 l JTD Multijet Turbodiesel (Alfa 166, Lancia Thesis, Croma, Alfa 159, Brera)101

Nejlepší motor s objemem od 2500 cm3 do 3000 cm3

Třílitrová kategorie je obsazena třemi řadovými šestiválci BMW. Tato značka dnes v této objemové třídě nemá podobně dobrou konkurenci a je přitom jedno, jestli jste příznivci nafty nebo benzinu.

Nejlepší motor s objemem od 2500 cm3 do 3000 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 3,0 l Twin Turbo (335i)383
2.BMW 3,0 l Twin Turbodiesel (335d, 535d, X3)254
3.BMW 3,0 l (Z4, 330, 530, 630, 730)98
4.Audi/VW 3,0 l Turbodiesel (A4, A6, Allroad, A8, Q7, Touareg, Phaeton)96
5.Porsche 2,7 l (Boxster, Cayman)95
6.Honda 3,0 Hybrid (Accord)79

Nejlepší motor s objemem od 3000 cm3 do 4000 cm3

Klasický ležatý šestiválec uložený v Porsche 911 Turbo "nepochopitelně" vzadu je vítězem druhé nejvyšší objemové třídy. Zabodovala také Toyota se svými složitými hybridními systémy, Audi s novým motorem 3,6 FSI a BMW se starším šestiválcem 3,2 l.

Nejlepší motor s objemem od 3000 cm3 do 4000 cm3
poř.Motorbody
1.Porsche 3,6 l Turbo (911 Turbo)224
2.BMW 3,2 l (Z4 M)220
3.Toyota 3,5 l Hybrid (GS450h)187
4.Porsche 3,8 l (911)118
5.Audi 3,6 l FSI (Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne)68
6.Toyota 3,3 l Hybrid (Lexus RX400h)65

Nejlepší motor s objemem nad 4000 cm3

Královskou třídu osmiválců, desetiválců a dvanáctiválců letos zvítězilo BMW s výrazným náskokem nad Ferrari 6,0 V12.

Nejlepší motor s objemem nad 4000 cm3
poř.Motorbody
1.BMW 5,0 l V10 (M5, M6)269
2.Ferrari 6,0 l (599 GTB)155
3.Lexus 5,0 l Hybrid (LS 600h)132
4.Audi 4,2 l FSI (A6, A8, Q7, RS4, R8)104
5.Mercedes-Benz AMG 6,2 l (CLK, E, CLS, S, ML, R)77
6.Mercedes-AMG 6,0 l Biturbo (SL65, CL65, Maybach)59

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: International Engine of the Year 2007:…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…