International Engine of the Year 2010: Nejlepším novým motorem je Fiat 1,4 MultiAir Turbo

International Engine of the Year 2010: Nejlepším novým motorem je Fiat 1,4 MultiAir Turbo

 
 

Celkové vítězství v prestižní anketě sice patří motorářům z Německa (konkrétně z Wolfsburgu), ale mezi novinkami zvítězil Fiat.

Vítěze ankety International Engine of the Year letos volilo 72 odborných porotců z 35 zemí, mezi které patří také Tomáš Hyan z českého časopisu Automobil Revue. Letošní ročník byl v pořadí dvanáctý, anketa se poprvé konala v roce 1999.

Motory byly hodnoceny v osmi objemových třídách a čtyřech dalších kategoriích – nejúspornější motor (Green Engine of the Year), nejlepší vysokovýkonný motor (Best Performance Engine), nejlepší nový motor (Best New Engine) a hlavní kategorie nejlepší motor (International Engine of the Year), kde se vybírá z vítězů jednotlivých objemových tříd.

Porotci hodnotí podle jízdních dojmů a na základě svých vědomostí o použité technice a vlastnostech toho kterého motoru. V každé kategorii rozdělí mezi pět motorů 25 bodů. Nejvíce je možné udělit jedinému motoru 15 bodů a nejméně 1 bod.

K pořadí v jednotlivých třídách se vrátíme během dne podrobnějším článkem, na tomto místě se věnujeme jen jedné z podkategorií - nejlepšímu novému motoru. Zatímco v jednotlivých objemových kategoriích se hodnotí všechny motory, které jsou momentálně na trhu, v novinkové kategorii jsou hodnoceny jen motory, které se v posledním roce objevily na trhu.

Vítězem v kategorii Best New Engine se letos stal Fiat a jeho přeplňovaný motor s pokrokovým rozvodem MultiAir. Jeho podstatou je zařazení hydraulického členu mezi vačku a sací ventil, jehož pomocí se upravuje délka a míra otevření ventilu v závislosti na aktuálních požadavcích.

Patentovaný systém se nejprve objevil v maloobjemovém čtyřválci 1,4 l, ale v nejbližších letech se má rozšířit na další jednotky, včetně miniaturních dvouválců a velkých šestiválců.

Výrobce Fiat Powertrain Technologies deklaruje, že jednotka MultiAir znamená 10% nárůst výkonu, 15% nárůst točivého momentu a 10% pokles kombinované spotřeby oproti stejnému motoru bez MultiAiru. Produkce pevných částic je navíc o 40 % nižší, produkce NOx pak dokonce o 60 % nižší než u srovnatelného motoru s konvenčním ventilovým rozvodem.

Nejlepší nový motor roku 2010 - Best New Engine of the Year 2010
Poř.Motorbody
1.Fiat 1,4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta)228
2.Ferrari 4,5 V8 (458 Italia)200
3.Volkswagen 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti)134
4.Mercedes-Benz 3,5 l Hybrid (S400)76
5.VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne)71
6.BMW 4,4 V8 (X5 M, X6 M)68

Doplněno 24.6.2010 14:00: International Engine of the Year 2010: Kompletní výsledky

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 

Přidat názorDiskuse: International Engine of the Year 2010:…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

 

iSport.cz

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou stoprocentně věřím

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou…

Psychika hokejové Sparty byla na startu týdne nalomená, atmosféra v klubu lehce nervózní. Po neděli je výrazně…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…