Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IRC Rally Azorské ostrovy 2011 – Hänninen vítězí, Škodovky mají celé pódium (+ fotogalerie)

Michal Otruba
Diskuze (1)
Finský jezdec Juho Hänninen je prostě na šotolině k neporažení, tentokrát mu ale na paty tvrdě šlapal norský mladík Andreas Mikkelsen.

Poslední den šotolinové soutěže na ostrově Sao Miguel – největší ostrov na Azorských ostrovech – bylo pro posádky připraveno pět rychlostních zkoušek (dva průjezdy dvojicí testů + dvoukilometrová superspeciálka) o měřené délce 87,5 km. Jak tedy dopadly souboje Hänninen – Mikkelsen a Magalhaes – Kopecký?

Výborně se do závěrečné etapy rozjel Kopecký – úvodní sobotní test vyhrál a třetímu Magalhaesovi nadělil na 20,8 km 22,1 sekundy – to je lehce přes 1s/km! Podle Honzova komentáře měl v pátek problémy s posilovačem, nyní by už vše měl mít v pořádku. O 1,7 za ním proťal cílovou fotobuňku Mikkelsen, Hänninen ztratil další 4 sekundy a tak jde mladý Nor do celkového vedení o 2,7 před “Haničku“. Švéd Sandell se posunuje ze sedmé na šestou příčku, překonal Moura jedoucího na produkčním Mitsubishi o 14,5 sekundy.

Do následující zkoušky však již neodstartoval domácí Magalhaes, který zůstal stát na přejezdu kvůli selhání transmisí jeho Peugeotu 207 S2000. Opět pořádně zabral Hänninen, na druhého Mikkelsena najel téměř 14 sekund a jde opět do celkového vedení s náskokem 11,2 sekundy. Kopecký je bezpečně třetí, čtvrtý Bouffier na něj ztrácí bezmála dvě minuty.

Dvoukilometrovou superspeciálku opanovaly tři škodovky, které pilotovali Mikkelsen – Hanninen – Sandell. Před odpolední dvojicí testů tak soutěži vévodí Fin Hanninen před Norem Mikkelsenem (+10,9) a Čechem Kopeckým (+1:19,9) – prozatímní stupně vítězů tedy zabírají tři škodovky. Následuje odpolední servis.

Předposlední rychlostní zkoušku dlouhou 20,8 km nejrychleji projel Hanninen a vzhledem k tomu, že Mikkelsen dojel až čtvrtý se ztrátou 17,6 sekundy je zřejmě o vítězi rozhodnuto. Fin má totiž k dobru celkově téměř 30 sekund. Druhý dojel Sandell (+ 9,1) a třetí Bouffier (+10,7).

V posledním testu dlouhému téměř 22 km již k žádným velkým změnám nedošlo – nejrychleji ji projel Sandell před Hanninenem a Kopeckým – a tak se z vítězství na šotolinové portugalské rally raduje Fin Juho Hanninen, tovární jezdec číslo jedna u Škody Motorsport. Letos získal Juho již třetí vítězství a opět se posunuje do čela celkové klasifikace IRC.

Stříbrný věnec získal norský jezdec Andreas Mikkelsen ze Škody UK Motorsport a bronz si po havárii v Belgii připisuje česká posádka Jan Kopecký – Petr Starý. Všechny tři posádky pilotovaly vozy Škoda Fabia S2000, takže si Škoda výrazně upevnila vedoucí postavení v hodnocení značek.

Výsledky Sata Rally Acores 2011:
1. Juho Hänninen(Škoda Fabia S2000) 2:19:03,8
2. Andreas Mikkelsen(Škoda Fabia S2000) +42,3
3. Jan Kopecký(Škoda Fabia S2000) +1:46,0
4. Bryan Bouffier(Peugeot 207 S2000)+3:36,2
5. Patrik Sandell(Škoda Fabia S2000) +4:33,3
6. Ricardo Moura(Mitsubishi Lancer Evo IX) +6:07,0
7. Vitor Lopes(Subaru Impreza STi) +9:52,1
8. Vitor Pascoal(Mitsubishi Lancer Evo X) +12:47,3
9. Sergio Silva(Subaru Impreza STi) +14:00,3
10. Paolo Maciel(Citroen Saxo Cup) +18:10,7

Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, byl z výsledku nadšený: „Chtěl bych poděkovat všem posádkám vozů Škoda za jejich výkon. Na náročné trati s vysokým rizikem defektu se vyvarovaly chyb a společně přispěly k nejlepšímu výsledku značky Škoda v letošním ročníku IRC. Nyní nás čeká poměrně delší soutěžní pauza, kterou vyplníme nabíráním sil a přípravami na srpnovou domácí soutěž ve Zlíně. Ta bude pro celé IRC představovat jeden z vrcholů šampionátu, očekává se nabité startovní pole a tradičně davy fantastických diváků.“

Juho Hänninen bral letošní vítězství jako satisfakci za smolný loňský ročník, kdy o prvenství přišel vinou defektu v předposlední erzetě: „Chtěli jsme zde hrozně moc zvítězit, loni jsme měli s Mikkem na této soutěži obrovskou smůlu. Souboj s Andreasem skvěle okořenil celou rally, museli jsme bojovat až do konce. Nyní se moc těšíme na domácí rally ve Finsku.“

Andreas Mikkelsen ze Škody UK k tomu dodává: „Druhé místo je velmi dobré pro celý tým, který odváděl celý víkend fantastickou práci. Juho byl úžasně rychlý a nemohli jsme s tím nic udělat. Možná příště.“

Jan Kopecký ke svému třetímu místu dodal: „Ze začátku jsme hledali optimální rytmus, pauza na šotolině byla znát. Třetí místo je skvělé doplnění kompletního podiového obsazení vozů ŠKODA. Nyní nás čeká soutěžní pauza, ale už se s Petrem nemůžeme dočkat našeho příštího startu na Barumce.“

Klasifikace jezdců série IRC 2011:
1. Juho Hänninen(Škoda Fabia S2000)83
2. Bryan Bouffier(Peugeot 207 S2000)79
3. Jan Kopecký(Škoda Fabia S2000)70
3. Freddy Loix(Škoda Fabia S2000)70
5. Thierry Neuville(Peugeot 207 S2000)48
6. Andreas Mikkelsen(Škoda Fabia S2000)46
7. Guy Wilks(Peugeot 207 S2000)45
8. Toni Gardemeister(Škoda Fabia S2000)18
9. Hans Weijs jr.(Škoda Fabia S2000)15
10. Bruno Magalhaes(Peugeot 207 S2000)14
10. Patrik Sandell( Škoda Fabia S2000)14
12. Pierre Campana(Peugeot 207 S2000)12
12. Karl Kruuda( Škoda Fabia S2000)12
12. Stephane Sarrazin(Peugeot 207 S2000)12
12. Michal Solowow(Ford Fiesta S2000)12
16. Francois Delecour(Peugeot 207 S2000)10

Klasifikace týmů IRC 2011:
1. Škoda229
2. Peugeot181
3. Subaru49
4. M-Sport45
5. Ralliart42
6. Honda28
7. Proton17
8. Abarth12

Michal Otruba
Diskuze (1)
18. 7. 2011 17:09
Gratulace!!!
Super výkon, díky! No a pak že to nejde... :-)