IRC Rally de Curitiba 2010 – SHRNUTÍ (+fotogalerie)

IRC Rally de Curitiba 2010 – SHRNUTÍ (+fotogalerie)

 
 

Po lednovém zmrzlém Monte Carlu přišla na řadu druhá soutěž série IRC – šotolinová Rally Curitiba ve žhavé Brazílii. Komu tento přechod vyšel nejlépe?

O letošní úvod série IRC se postarala legendární soutěž v Monte Carlu a báječně se na ní dařilo Fábiím S2000 – vždyť do první šestice se jich vešla hned čtveřice! Ale to byl led, sníh a mráz, kdežto na druhé soutěži – Rally Internacional de Curitiba – čekaly posádky i stroje zcela jiné podmínky. V daleké Brazílii, kde ani zdaleka nestartovali všichni piloti jezdící IRC, čekala na přihlášené šotolina s tvrdým podkladem, déšť, mnoho horizontů a daleko teplejší počasí.

Brazilští pořadatelé připravili celkem 217 soutěžních kilometrů rozdělených do patnácti rychlostních zkoušek. První (páteční) etapa pro posádky znamenala sedm měřených testů a 97,5 ostrých kilometrů. Ještě před startem se ovšem konal shakedown, který byl posléze kvůli dešťům a rozbahněné trati zrušen, první tři místa do té doby obsadily vozy Škoda Fabia S2000 v pořadí Hänninen – Kopecký – Wilks.

První etapa: Meeke řádí, Hänninen stahuje ztrátu

Jako první byl na programu prolog, podle jehož výsledků by jezdci startovali do soutěže. Ovšem i ten byl kvůli dešti zrušen a tak se startovalo podle průběžné tabulky jezdců IRC, tzn. že první byl na trati Hänninen, hned za ním pak Kopecký a Wilks. V prvním měřeném testu na první místo doslova vylétnul úřadující šampión Meeke (startoval jako pátý), který zkoušku vyhrál a zúročil tak loňské zkušenosti s touto soutěží. Na druhého Wilkse najel na necelých 19ti kilometrem 11,4 sekundy. Na bronzové příčce skončil Kopecký, tzn. že na prvních třech místech jsou dvě Škodovky! Smůlu si vybral finský soutěžák Hänninen, který měl defekt zadního kola a po prvním testu ztrácí již téměř minutu a půl.

Ve druhé erzetě se situace opakovala pouze s tím rozdílem, že se na druhé místo vklínil Hänninen, který zkoušku odjel tentokráte bez problémů. Zvítězil tak opět Meeke, třetí byl Wilks a čtvrtý Kopecký. U toho se naplňují předstartovní obavy z veliké přestávky s jízdou na šotolinovém povrchu, špičce zatím nestačí. Třetí a čtvrtou rychlostní zkoušku vyhrál hádejte kdo? Ti z vás co tipují Meekeho mají pravdu. Irský pilot ukazuje, že je právem loňským šampiónem, navíc má zkušenosti z loňského ročníku soutěže. Na druhém a třetím místě se střídají Hänninen a Wilks, až za nimi jezdí Kopecký s Portugalcem Magalhäesem. Za touto pěticí pak následují místní borci – do Brazílie je to přeci jenom kus cesty vyžadující potřebné finance a tak ze špičky IRC nikdo jiný nedorazil. Před prvním pátečním servisem je tak situace následující: vede Meeke, pak Wilks (+23,1), Kopecký (+42,3), Magalhäes (+1:20,9), Hänninen (+1:36,8).

Odpoledne byly na programu tři měřené zkoušky, které rozhodly o vítězi páteční etapy. Sesadil někdo z trůnu nepolapitelného Meekeho? Nebudete tomu věřit, ale hned v první odpolední erzetě (celkově pátá) se to povedlo Hänninenovi na Fabii S2000. Na 10,91 km dlouhém testu dokázal na Meeka najet 1,1 sekundy a v celkovém pořadí figuroval po nešťastném defektu na páté příčce. Ovšem o pouhých 2,9 sekundy před ním byl v tu chvíli Magalhäes, kterého by měl Juho porazit. A jenom pro představu dodáváme, že Hänninen odjel pátý test průměrnou rychlostí 138,6 km/hod!

Šestá erzeta vrátila vše do “normálu“ – zvítězil Meeke, druhý dojel Wilks a za nimi duo továrního týmu Škoda Motorsport v pořadí Hänninen – Kopecký. Juho se již dostal před Portugalce Magalhäese, jinak zůstalo vše při starém. Poslední páteční rychlostní zkouška – celkově sedmá – byla jako přes kopírák té šesté.

Takže si to shrneme – po prvním dnu Rally de Curitiba celému výsledkovému poli vévodí Kris Meeke, který vyhrál šest ze sedmi rychlostních zkoušek a má náskok 32,7 sekundy. O kolik z náskoku se zasloužila lepší volba pneumatik a o kolik jezdecké umění Krise necháme na vás. Za ním je trojice Fábií S2000 v pořadí Guy Wilks (+ 32,7) – Jan Kopecký (+1:00,1) – Juho Hänninen (+1:42,7), páté místo drží Bruno Magalhäes (+2:07,9) na Peugeotu 207 S2000 a pak již následují místní borci.

„Před soutěží jsme mluvili o tom, že by Kris potřeboval po prvních průjezdech vedení o 20 sekund a po první etapě o 30 sekund. A on se tím řídil. Velmi dobře jsme zvolili pneumatiky, ale Kris jel dneska excelentně. Je možné, že zítra jako první startující něco ztratí, ale věřím, že bude mít vše pod kontrolou,“ říká ke svému svěřenci šéf týmu Kronos Marc van Dalen.

Video

Pokud by Meeke zítra své vedení udržel a v Brazílii zvítězil, stane se nejúspěšnějším mužem v historii IRC. Zatím vyhrál čtyři soutěže (stejně jako Basso, Rossetti a Vouilloz), pokud by přidal pátý zářez, bude v této statistice vévodit. Podaří se mu to?

Druhá etapa: Hänninen vyhrává erzety, Meeke jde za triumfem

V sobotu na posádky čekalo osm měřených testů o celkové délce 119,4 km. A hned ten první ukázal, jak to bude v sobotu dopoledne vypadat. Zkoušku opanoval finský škodovkář Hänninen před Wilksem o 5,1 sekundy. Třetí místo si připsal Meeke a čtvrté Kopecký, kterého postihnul defekt. Na celkovém pořadí se nic neměnilo. Devátou erzetu Brazilci zrušili kvůli rozvodněné řece Rio Pesquiero.

Desátá rychlostní zkouška byla jako přes kopírák té osmé, ovšem s malými rozdíly. Meeke byl tentokráte druhý a Wilks třetí. Kopecký si připsal opět čtvrté místo a na stejnou příčku klesnul i v celkovém pořadí. Předstihnul jej týmový parťák z Finska Hänninen, Honza na něj momentálně ztrácí 4,7 sekundy. Poslední sobotní dopolední erzetou byla 10,47 km dlouhá zkouška Nobre, kterou opět vyhrál skvěle jedoucí Hänninen. V celkovém vedení je však stále Meeke, Wilks ztrácí 35,4 sekundy, Hänninen 1:31,9 a Kopecký 1:44,3 sekundy.

Stejně jako první průjezd testem Rio Pesqueiro zrušili pořadatelé i druhý průjezd, rozvodněná řeka si prostě nenechá poroučet. A tak se první sobotní odpolední zkouškou stala 12,02 km dlouhá Quatro Barras 2, která znamenala čtvrtý sobotní triumf skvěle jedoucího Hänninena. Hned za ním dojel Meeke, pak Kopecký a Wilks, který někde na trati lehce poupravil zadní část své Fábie. Snad to nebude mít vliv na funkci…

Poslední test – superspeciálku Pinhais – organizátoři zrušili a tak se posledním měřeným testem stala čtrnáctá rychlostní zkouška dlouhá 23,07 km Campina. Tu opět ovládnul vedoucí Meeke a připsal si tak další zářez. Druhou příčku vybojoval Kopecký, třetí dojel Wilks. Celkově tedy vítězí posádka Kris Meeke – Paul Nagle na Peugeotu 207 S2000, které se v Brazílii daří a navazuje tak na loňský triumf. Po nehodě v Monte Carlu si tentokráte připisuje plný bodový zisk.

„Je to naprosto báječné, perfektní výsledek. Před soutěží jsme si stanovili strategii tak, abychom využili našich zdejších znalostí. Začínám mít trochu více zkušeností s tím, jak kontrolovat vedení ve finální etapě. Po Monte Carlu jsem měl velký hlad po vítězství. Paul odvedl brilantní výkon, nedopustil se jediné chyby. Nebyl to snadný víkend, ale jeli jsme uvolněně a vím, že chci opět zvítězit.Chci i nadále pokračovat tímto způsobem,“ říká vítězný Kris Meeke, který se s pěti vítězstvími zároveň stal rekordmanem IRC.

Druhé místo si na své konto připsal další britský pilot Guy Wilks, který letos sedlá Škodu Fabii S2000.

„Chytli jsme zde dobré tempo. Krisovy zkušenosti se mu vyplatily v první etapě, my máme radost ze druhého místa. Přes noc měl 30 sekund náskok a na první dnešní zkoušce jsme to zkusili, abychom viděli jak na tom jsme. Ale viděli jsme, že to opravdu nejde. Potřebujeme více zapravovat na autě a získat nastavení, které by mi více vyhovovalo,“ říká stříbrný muž z Brazílie Guy Wilks. „Tak rychlou šotolinovou soutěž jsem nejel od Finska 2007, takže jsem se na místní testy musel adaptovat. Druhé místo je pro mě, Philla a Škodu UK ohromný výsledek. Ukázali jsme zde rychlost, ale myslím, že rozdíl byl způsoben loňskou Krisovou účastí. Jel velmi dobře, ale tady jsou důležité především zkušenosti.“

Defekt v první zkoušce vyřadil Juho Hänninena z boje o prvenství. Nakonec skončil finský jezdec továrního týmu Škoda na bronzovém stupínku.

„V pátek jsme měli problémy. Dneska jsme zabrali, ale o lepší umístění jsme již bojovat nemohli. Jsem docela spokojen, protože nyní celou sérii IRC vedeme, zatímco včera jsme mysleli, že po defektu to bude opravdu špatný výsledek. Dneska jsem jel naplno, držel jsem rytmus a měl jsem štěstí, protože Jan měl defekt. Jinak by bylo těžké se před něj dostat,“ říká Juho Hänninen, který vyhrál všechny sobotní rychlostní zkoušky.

Celkové výsledky Rally Internacional de Curitiba 2010:

1. Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 1:42:45,4 hod
2. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) + 46,7
3. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) + 1:20,2 min
4. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) + 1:49,3 min
5. Bruno Magalhäes (Peugeot 207 S2000) + 4:05,5 min
6. Eduardo Scheer (Mitsubishi Lancer Evo) + 14:00,4 min
7. Daniel Oliviera (Peugeot 207 S2000) + 14:41,8 min
8. Rafael Tulio (Peugeot 207 XS) + 18:21,2 min
9. Juan San Martín (Subaru Impreza) + 23:42,6 min
10. Vicente Orige (Chevrolet Celta) + 26:23,8

Klasifikace jezdců série IRC 2010 (po dvou soutěžích):

1. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 14
2. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) 11
3. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) 10
4. Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 10
5. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 9
6. Bruno Magalhäes (Peugeot 207 S2000) 6
7. Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000) 6
8. Stéphane Sarrazin (Peugeot 207 S2000) 5
9. Eduardo Scheer (Mitsubishi Lancer Evo) 3
10. Daniel Oliviera (Peugeot 207 S2000) 2

Klasifikace týmů IRC 2010 (po dvou soutěžích):

1. Škoda 28
2. Peugeot 21
3. M-Sport 10
4. Ralliart 3

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 

Štítky Peugeot Fabia IRC

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto! Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za…

Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy, která vede statistiky

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy,…

Vítězný rváč se začíná projevovat. Už 35 zápasů v řadě, do kterých Paul Pogba nastoupil, nezažil porážku.…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…