IRC Rally Sardinie 2010 – Škodovky opanovaly Sardinii, Hänninen vítězí, Kopecký třetí (+ fotogalerie)

IRC Rally Sardinie 2010 – Škodovky opanovaly Sardinii, Hänninen vítězí, Kopecký třetí (+ fotogalerie)

 
 

Po haváriích či problémech s technikou u svých soupeřů měli zástupci mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport cestu k úspěchu otevřenou.

Po více než měsíční odmlce se opět soutěžící posádky postavily na start soutěže série IRC. V sobotu a neděli se uskutečnila pátá soutěž letošní série – Rally Sardinie 2010. Pořadatelé připravili 218,7 soutěžních kilometrů rozdělených do třinácti rychlostních zkoušek, soutěž se odehrávala ve dvou etapách – sobotní a nedělní. A na startu se objevila taková jména jako vítěz poslední soutěže mistrovství světa WRC Sebastien Ogier, Kris Meeke, Andrea Mikkelsen a nechyběl ani tovární tým Škoda Motorsport s jezdci Juho Hänninenem a Janem Kopeckým. A také si zapamatujte jméno Paolo Andreucci.

Loňský ročník této náročné šotolinové soutěže vyhrála posádka továrního týmu Ford Latvala – Anttila na Focusu WRC. To se ale soutěž jela jako součást mistrovství světa WRC, letos tomu tak nebylo a podnik se jel “pouze“ jako součást IRC. Ale ani to neubralo soutěži na zajímavosti. Soutěž měla být oficiálně zahájena v pátek večer diváckou speciálkou v ulicích Cagliari. Italské úřady ale na poslední chvíli neudělily potřebné povolení, takže se začalo závodit až v sobotu dopoledne.

První etapa: Favorité odstupují, Škodovky zůstávají

Sobotní etapa se odehrávala na 112,16 soutěžních kilometrech rozdělených do pěti rychlostních zkoušek. Nejlépe do soutěže nastoupil k radosti českých fanoušků Kopecký, který druhou erzetu vyhrál a na 28,66 km dokázal najet 4,1 sekundy na Meeka a 9,6 na Itala Andreucciho. Bohužel v první sobotní zkoušce těžce havaroval Guy Wilks na Škodě Fabia S2000 britského týmu Škoda UK Motorsport, když devět km po startu vyletěl v rychlé levotočivé zatáčce z trati a zastavil se až velmi daleko od trati. Cestou několikrát inzultoval svah a kameny a výsledkem jsou dva zlomené bederní obratle pilota. Navigátor Phil Pugh vyváznul bez větších zranění.

Aby toho na úvod nebylo málo, tak v úvodním testu sobotní etapy skončil i jeden z favoritů Sebastien Ogier. Sedm km před cílem mu motor poslal varování o přehřívání a nepomohlo ani zastavení – malý Seb totiž mezitím přišel o veškerou chladící vodu a v sobotu tak končí. A do třetice všeho zlého – havaroval i Andreas Mikkelsen s Fiestou S2000 a vzhledem k tomu, že šla přes střechu, tak končí i mladý a nadějný Nor.

V další zkoušce vítězí Andreucci před Meekem a Hänninenem a stejné je i celkové pořadí – Kopecký totiž píchnul gumu a poškodil zavěšení a padá z vedoucí pozice na čtvrté místo (+43,0). Po poledním servisu se jely druhé průjezdy stejnou dvojicí erzet a stupně vítězů vždy obsadila trojice Meeke – Hänninen – Kopecký. Poprvé v tomto pořadí, podruhé v přesně opačném. Domácí Andreucci bral čtvrtá místa.

Před koncem etapy na jezdce ještě čekaly dva průjezdy testem Monte Lerno – oba dva vyhrál domácí Andreucci na Peugeotu 207 S2000. Za ním se vždy seřadili piloti továrních Škodovek a po prvním náročném dnu tak bylo celkové pořadí následující: k radosti domácích soutěž vedl Andreucci, o 7,4 sekundy zpět byl Meeke, pak Škodovácí Hänninen (+11,3), Kopecký (+41,2). Pátý byl Neiville (+2:55,4) a prvním produkčním vozem byla Impreza STi Fina Arminena na šestém místě.

Video

Druhá etapa: Havaruje i Meeke, Kopecký versus Andreucci

Na neděli připravili organizátoři tři rychlostní zkoušky, jejichž dva průjezdy daly dohromady 106,54 ostrých kilometrů. A hned v prvním nedělním testu vítězí Meeke, který se díky minimálním rozestupům v celkové klasifikaci dostává i do celkového vedení. Hänninen s Kopeckým obsadili zbylé dílčí stupně vítězů. Do soutěže se vrací i Mikkelsen s Fiestou S2000, v testu bere čtvrté místo.

O zkoušku později zabere Hänninen, vystřídá Meekeho ve vedení soutěže a dostane irského jezdce pod tlak. Kris to zřejmě neustál, v nájezdu do jedné ze zatáček desáté rychlostní zkoušky byl příliš rychlý a poroučel se mimo trať – to vše v přímém přenosu televizní stanice Eurosport.

Vzhledem k tomu, že Kris odjede ze Sardinie s prázdnou se mu tak hodně vzdaluje i sen o obhajobě mistrovského titulu. Čelo soutěže tedy v poledním servisu vypadá následovně: vede Hänninen, druhý je Ital Andreucci (+38,9), třetí Kopecký (+43,2) a čtvrtý Neuvisle (+4:28,9). Co se stane ve zbývající trojici měřených testů? Dostihne Kopecký Itala Andreucciho?

V RZ11 vítězí domácí Ital Andreucci – je si vědom toho, že Kopecký je za ním o 4,3 sekundy a druhé místo za šotolinové soutěže by se sympatickému Čechovi jistě moc líbilo. Honza dojíždí druhý o 0,7 sekundy. V předposledním testu zase Kopecký poráží Andreucciho o 3,2 sekundy, ale na posun na celkovou druhou příčku to ještě nestačí – dělí je 1,8 sekundy v neprospěch českého jezdce. Zbývá tedy rozhodnutí v poslední vložce dlouhé 14,12 km, kdo bude nakonec brát bronz?

A bronz se nakonec poveze do Čech. V poslední erzetě totiž opět zatáhnul Andreucci a poráží Kopeckého o 0,8 sekundy, celkově tak Honza prohrává souboj o bronz o 2,6 sekundy! Ale i toto je ze šotolinové soutěže výborný výsledek, který korunuje vítězstvím (letos druhým) týmový kolega Juho Hänninen. Upevňuje si tak své celkové vedení v šampionátu IRC, druhé místo patří Honzovi Kopeckému – ve Škodě Motorsport můžou mít opravdu velikou radost. Vládnou totiž s přehledem i hodnocení značek.

Celkové výsledky Rally d’Italia Sardinia 2010:

1. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 2:31:28,6
2. Paolo Andreucci (Peugeot 207 S2000) + 35,6
3. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) +38,2
4. Thiery Neuville (Peugeot 207 S2000) + 5:58,6
5. Bruno Magalhäes (Peugeot 207 S2000) + 9:55,8
6. Teemu Arminen (Subaru Impreza STi) + 10:12,3
7. Luigi Ricci (Subaru Impreza STi) + 11:33,4
8. Daniele Batistini (Peugeot 207 S2000) + 11:58,1

„Byla to velmi náročná rally zejména ze začátku, kdy jsem všem čistil trať. Poté co jsem si vytvořil náskok tak jsem jen kontroloval situaci a sledoval, jak budou ostatní reagovat. Soutěž se pro mě vyvíjela velmi dobře. Po celou dobu jsem nemusel naplno útočit což bylo dobré. Protože ještě zrychlit na místních těžkých tratích by bylo opravdu těžké. Na asfaltu si tak jistý nejsem, takže vítězství je důležité s ohledem na zbytek sezóny,“ popisuje svou vítěznou strategii finský jezdec ve službách škodovky Juho Hänninen.

„Takovýto výsledek jsem neočekával, takže jsem velmi spokojen. Na poslední rychlostní zkoušce jsem jel velmi rychle, byl to fantastický souboj. V neděli jsme neměli moc dobrý start, ale pak jsme se zlepšili. Auto a pneumatiky Pirelli fungovali velmi dobře,“ říká v cíli druhý Paolo Andreucci.

„Chtěl bych hlavně poděkovat celému týmu za přípravu vozu, díky jejich špičkové práci jsem po své chybě v první etapě mohl pokračovat a dál pomýšlet na dobré umístění. Byl to skutečně těžký závod a výborná zkušenost. Jsem rád za mě i za Škodovku. S Andreuccim to byla dobrá bitva, nejsem zklamaný tím, že jsem ji prohrál. Jel jsem totiž velmi dobře,“ dodává třetí Jan Kopecký.

„Především bych chtěl za celý tým popřát rychlé uzdravení našemu kolegovi z týmu Škoda UK Motorsport Guyu Wilksovi a věříme, že se k nám opět co nejdříve připojí. Co se týká sportovního výsledku, získali jsme třetí vítězství v řadě. Je to pocit, který všichni zažíváme ve Škoda Motorsport poprvé. Z letošních patnácti podiových umístění vybojovala Škoda dvanáct, co k tomu říci více. Šampionát však pokračuje dál a při systému konečného hodnocení bude každý další závod stejně důležitý,“ říká Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport.

Klasifikace jezdců série IRC 2010 (po pěti soutěžích):

1. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 42
2. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 31
3. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) 25
4. Bruno Magalhäes (Peugeot 207 S2000) 17
5. Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 15
6. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) 10
7. Paolo Andreucci (Peugeot 207 S2000) 8
8. Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000) 6
9. Stéphane Sarrazin (Peugeot 207 S2000) 5
10. Gabriel Pozzo (Mitsubishi Lancer Evo) 5
11. Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000) 5

Klasifikace týmů IRC 2010 (po pěti soutěžích):

1. Škoda 80
2. Peugeot 46
3. M-Sport 15
4. Subaru 10
5. Ralliart 8

Facelift pro Fabii S2000

Příští soutěží seriálu IRC, na které se tovární tým Škoda Motorsport s posádkami Kopecký – Starý a Hänninen – Markkula představí, bude belgická Ypres Rally v termínu 24.-26. června. Poprvé bude startovat s modernizovaným vozem Fabia Super 2000 facelift. Ten vychází z nových pravidel FIA pro kategorii Super2000 umožňující využít maximální šířku vozu 1820 mm, což je o 20 mm více než doposud. Další novinkou bude start belgického esa Freddyho Loixe, který pojede s továrně připraveným a servisovaným vozem Škoda Fabia Super 2000 s podporou belgického importéra Škody Auto.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 

Štítky Škoda Fabia IRC

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…