30.12. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici

 

Nejvyšší verze pick-upu D-Max poslouží jako pracovní vozidlo i vyšňořený elegán při cestě například na kulturní či společenskou událost.

„To je tedy Amerika,“ řeklo nám několik na sobě nezávislých lidí, kteří viděli testovací D-Max poprvé. Jak by ne, když nejvyšší stupeň vybavení Premium například s koženými sedadly doplňoval exkluzivní hardtop s efektním prodloužením i v horní části kabiny. „To není zdaleka všechno,“ odvětili jsme na údiv kamarádů a ukázali jim ještě několik praktických vychytávek.

Teleskopy všude

Kromě teleskopicky zvedací střechy hardtopu jsme vzbudili obdiv také otvíráním zadních dveří nákladového prostoru. Běžné bývá, že po jejich uvolnění je třeba napnout síly a pomalu je pouštět do vodorovné polohy. Jinak hrozí nekontrolované otevření, rána při dopadu téměř na nárazník a náročná zkouška pevnosti dorazů zadního víka. Isuzu nám ale zazpívalo blaženou melodii tím, že výklopné víko sjíždělo plynule do vodorovné otevřené polohy. Rozhodně skvělá věc a nejen imageovka pro toho, kdo bude zadní víko otvírat několikrát denně. Navíc nehrozilo ušpinění oblečení od víka, které bývá minimálně od prachu a při rychlém otevření se dostane do kontaktu s oblečením obsluhy.

Zdařilé spojenectví

Pod kapotou japonského pick-upu tepal dvakrát přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru. Dle technických údajů produkuje 400 N.m v rozsahu 1400-2000 min-1. Po rozjetí jsme bohatou nadílku točivého momentu mohli potvrdit, protože s prázdným D-Maxem musely zvládnout více než 2,1tunové vozidlo.

Práce automatické převodovky rychle rozptýlila původní rozpaky z jen pěti stupňů. V záplavě šesti i sedmistupňových samočinných převodovek se trochu ta pětistupňová mohla krčit. Podle údaje na protokolu technických parametrů kvůli číslu pět ano, ale během jízdy ukázala, co umí.

Přesné otáčky

Pick-upy s objemným motorem a samočinnou převodovkou se úžasně hodí na tahání těžkých přívěsů. Má to však jeden nutný předpoklad, který v technických parametrech nenajdete. Jde o způsob řazení převodovky pod nadprůměrnou zátěží vlivem celkové hmotnosti soupravy přes pět tun.

D-Max ukázal, že i při téměř plném sešlápnutí plynového pedálu řadí tak, aby motor nehnal do nesmyslně vysokých otáček způsobujících vír v nádrži a ohluchnutí posádky, ale poslušně držel dvouturbový čtyřválec v oblasti nejvyššího točivého momentu. To nás tak nadchlo, že jsme mu jen pět převodů vpřed okamžitě odpustili. Nevadilo totiž oni vysoké tempo po dálnici, protože pětka byla dostatečně dlouhá a při rychlosti 130 km/h vyžadovala příznivých 2300 min-1.

Volnoběžka

D-Max ukázal další neobvyklý bonus ve volnoběžce při zařazení volicí páky do polohy D. Po překonání stoupání stačilo jen sundat nohu z plynového pedálu a otáčky hned spadly do volnoběžných 800/min a isuzu pohodově z mírného klesání plachtilo.

V kombinaci s těžkým přívěsem by to však nebyla ideální kombinace, proto volicí páka dovolovala přesun do manuálního modu s možností napevno volit převodové stupně pro zajištění brzdění motorem. Vpravo od volicí páky se navíc nacházelo tlačítko blokování převodového stupně, což opět ocení řidiči těžké jízdní soupravy. Ta může být v případě D-Maxu s celkovou hmotností tři tuny a možností připojit 3,5tunový brzděný přívěs velmi robustní.

Dvojí plnění

Čtyřválec o objemu 2,5 litru nahradil dřívější třílitrový agregát. Méně objemná jednotka však podává větší točivý moment. Nejde však o drsný downsizing, který kvůli dosažení co nejnižší spotřeby v umělém cyklu obětuje životnost při dlouhodobém náročném provozu. Agregát se dvěma turbodmychadly výborně táhl již od 1300 min-1 a ukázal se pro těžkou práci velmi odolný. Výrobce to dosvědčuje standardní tříletou zárukou omezenou ujetím 100.000 km.

Během části testu výhradně po silnici jsme dosáhli spotřeby 7,9 l/100 km, což je pro více než dvoutunové vozidlo s automatickou planetovou převodovkou výborná hodnota.

Filtr pod kontrolou

Po plošném zavedení filtrů pevných částic kvůli normě Euro 5 se problémy s funkcí zachycovačů sazí úměrně rozšířily. V rámci šetření výrobních nákladů v osobních a lehkých užitkových automobilech téměř zmizely kontrolky upozorňující na vypálení zachycených sazí. Řidič tak v případě problémů jel nevědomky dál dle svého stylu, až se mu auto přepnulo do nouzového režimu a následovala časově náročná cesta do servisu a provedení nuceného vypálení zásahem do diagnostiky vozidla.

D-Max hraje férovou hru, v rámci menu palubního počítače ukazuje aktuální stav zaplnění filtru na základě diference tlaků výfukových plynů před a za filtrem. Po zaplnění filtru signalizovaném na přístrojovém štítu tučnými čárami je také indikován proces vypalování DPF, takže řidič má o všem jednoduchý přehled podobně jako u většiny těžkých nákladních vozidel.

Již malý problém s vypalováním filtru může zjistit včas, zareagovat na něj změnou stylu jízdy a předejít tak časově i finančně náročné návštěvě servisu.

Připravenost do terénu

Kromě základní verze dvoumístného provedení Single Cab se základní výbavou Basic používají všechny verzi D-Maxu pohon všech kol. Ten umožňuje silniční režim s poháněnou zadní nápravou či automaticky připojitelné 4x4. K dispozici je i redukční převod s velkým poměrem 2,48:1, takže jednička funguje jako plazivý převod.

Plusy

  • Silný motor
  • Naladění automatické převodovky
  • Přívěs až 3,5 tuny

Minusy

  • Omezený komfort jízdy nezatíženým vozidlem

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.5
Typ dvakrát přeplňovaný čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Vrtání x zdvih (mm) 95,4 x 87,4
Objem válců (cm3) 2499
Kompresní poměr 18,1
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 120/3600
Toč. mom. (N.m/min-1) 400/1400-2000
Emisní norma Euro 5b
Převodovka pětistupňová automatická
Stálý převod 3,727
Pohon všech kol
Brzdy kotoučové/bubnové
Délka/šířka/výška (mm) 5295/1860/1795
Rozvor (mm) 3095
Rozchod P/Z kol (mm) 1570/1570
Světlá výška (mm) 235
Nájezdový úhel P/Z (°) 30/22
Přechodový úhel (°) 22
Brodivost (mm) 600
Provozní hmotnost (kg) 2067
Celková hmotnost (kg) 3000
Největší hmotnost soupravy (kg) 6500
D/š/v ložné plochy (mm) 1552/14530/465
Největší rychlost (km/h) 180
Objem nádrže paliva (l) 67
Spotřeba paliva (l/100 km) 10,1/7,3/8,4
Emise CO2 (g/km) 220
Pneumatiky 255/65 R17
Cena (Kč bez DPH) 856 777
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu

Největší světová aplikace na streamování hudby…

OBRAZEM: Poslední Hitlerův Brouk se v Evropě vyrobil před 40 lety OBRAZEM: Poslední Hitlerův Brouk se v Evropě vyrobil před 40 lety

Musí být za cenu pouhých tisíc říšských marek. To bylo…

Čína úspěšně bojuje s odlivem kapitálu Čína úspěšně bojuje s odlivem kapitálu

Snaha Číny přitáhnout do země zahraniční investory, kteří…

Uzavření Libeňského mostu vyvolalo chaos. Situaci má řešit i náhradní cyklodoprava Uzavření Libeňského mostu vyvolalo chaos. Situaci má řešit i náhradní cyklodoprava

Libeňský most, který se kvůli nutným opravám pátkem…

 

Štítky Profi Pick-up

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem

Pick-up Isuzu D-Max se opět stal objektem zájmu…

Isuzu D-Max AT35: Speciál do divočiny od Arctic Trucks Isuzu D-Max AT35: Speciál do divočiny od Arctic Trucks

Islandští Arctic Trucks jsou velmi známí extrémními…

 



 
Range Rover Chieftain je modernizovaný klasik s novým osmiválcem Cadillac

Range Rover Chieftain je modernizovaný klasik s novým osmiválcem Cadillac

Dnes 17:51

Range Rover je v současnosti na trhu ve své čtvrté generaci, ale ta první je stále velmi oblíbená a právě díky tomu vznikl Range Rover Chieftain.




Blesk.cz

Moderátorka Novy Němcová přiznala, jaká je máma! Co v těhotenství zanedbala?

Moderátorka Novy Němcová přiznala, jaká je máma! Co…

Již od září si moderátorka a rosnička z Novy Kateřina Němcová (27) zvyká na novou roli maminky. Nyní zhodnotila,…

Kauza Čapí hnízdo: Jak šel čas s nejsledovanějším případem Česka

Kauza Čapí hnízdo: Jak šel čas s nejsledovanějším…

Přinášíme vám výběr událostí kolem případu farmy Čapí hnízdo. Sněmovna v pátek vydala Andreje Babiše a Jaroslava…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Lindros ve Philadelphii navždy. Hráči jako ty už nejsou, vzkazuje Jágr

Lindros ve Philadelphii navždy. Hráči jako ty už…

Od čtvrtka visí pod stropem haly ve Philadelphii nový dres, ten s číslem 88. Je zbytečné poznamenávat, že patří…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…