Isuzu T-Next: Pohled do budoucnosti

Isuzu T-Next: Pohled do budoucnosti

 
 

Společnost Isuzu Motors prostřednictvím designové studie T-Next naznačuje, jak si představuje tahač budoucnosti.

Isuzu T-Next má být nahlédnutím do budoucnosti kamionů. Při návrhu a konstrukci studie se designéři a vývojoví inženýři zaměřili na zvýšení bezpečnosti, snížení provozních nákladů a dosažení vyšší ohleduplnosti k životnímu prostředí.

Exteriér tahače podle materiálů Isuzu Motors charakterizuje čistý, solidní a současně emotivní vzhled, který na první pohled prozrazuje příbuznost ke značce.

Kromě propracování aerodynamiky a designu exteriéru tahače se konstruktéři soustředili i na interiér. Multifunkční zařízení jsou soustředěna uprostřed přístrojového panelu a i sedadlo řidiče je situováno v podélné ose vozidla. Tato koncepce by měla přispět především k ideálnímu výhledu řidiče, jako i k lepší variabilitě a funkčnosti interiéru.

Navzdory inovativnímu pojetí interiéru je uspořádání odpočinkové části kabiny navrženo tak, aby bylo především praktické. Během zastávky může být volant z důvodu úspory prostoru zasunut do kruhové části palubní desky s kontrolními ukazateli. Ovládání všech zařízení je realizováno buďto prostřednictvím hlasových příkazů, nebo dotykové obrazovky ve středu volantu.

Susumu Hosoi, prezident Isuzu Motors, o studii T-Next řekl: Tento model představuje naší vizi tahače budoucnosti. Jedná se o koncept, který spojuje vysokou úroveň bezpečnosti a vynikající aerodynamické vlastnosti pro výkonnou logistiku budoucnosti.

Studie Isuzu T-Next se představila na prosincem autosalonu v Tokiu, kde japonská automobilka vystavovala také hybridní nákladní vůz Elf Plug-in Hybrid. Ten vychází z řady Elf, která je japonskou verzí u nás nabízeného Isuzu řady N. Hybridní pohonný systém tomuto modelu umožňuje v čistě elektrickém režimu ujet až 40 km. Vozidlo je vybaveno systémem rekuperace kinetické energie a k dobíjení baterií lze využít i standardní elektrickou síť.

Světovou premiéru měl v Tokiu i hybridní městský autobus Erga Hybrid. Ten využívá paralelní hybridní systém sestávající ze vznětového motoru, elektromotoru a lithium-iontových baterií. Tento hybridní systém byl navržen pro využití na pevně stanovených trasách, které jsou charakteristické častým rozjížděním a zastavováním.

Při rozjezdu, kdy se obvykle spotřebuje nadprůměrně množství paliva, vypomáhá elektromotor, který pro změnu právě v tomto režimu disponuje nejvyšším točivým momentem. Při zpomalování zase soustava využívá rekuperace energie.

Vedle studie tahače budoucnosti a nových modelů svých užitkových vozidel Isuzu v Tokiu vystavilo i zrestaurovaný autobus Sumida typ M. První model této řady byl vyroben už v roce 1929 a významně přispěl k modernizaci japonské veřejné dopravy.

Vystavený autobus byl vyroben v roce 1932 a velmi dlouho byl uložen v depozitáři Isuzu. Pro představení na autosalonu byl důkladně zrenovován. Podle zástupců Isuzu Motors je právě toto vozidlo nejstarším pojízdným autobusem v Japonsku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Isuzu Trucks

Štítky Isuzu Profi Autobusy Design Nákladní Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Isuzu T-Next: Pohled do budoucnosti

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…