Isuzu T-Next: Pohled do budoucnosti
Isuzu T-Next má být nahlédnutím do budoucnosti kamionů. Při návrhu a konstrukci studie se designéři a vývojoví inženýři zaměřili na zvýšení bezpečnosti, snížení provozních nákladů a dosažení vyšší ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Exteriér tahače podle materiálů Isuzu Motors charakterizuje čistý, solidní a současně emotivní vzhled, který na první pohled prozrazuje příbuznost ke značce.
Kromě propracování aerodynamiky a designu exteriéru tahače se konstruktéři soustředili i na interiér. Multifunkční zařízení jsou soustředěna uprostřed přístrojového panelu a i sedadlo řidiče je situováno v podélné ose vozidla. Tato koncepce by měla přispět především k ideálnímu výhledu řidiče, jako i k lepší variabilitě a funkčnosti interiéru.
Navzdory inovativnímu pojetí interiéru je uspořádání odpočinkové části kabiny navrženo tak, aby bylo především praktické. Během zastávky může být volant z důvodu úspory prostoru zasunut do kruhové části palubní desky s kontrolními ukazateli. Ovládání všech zařízení je realizováno buďto prostřednictvím hlasových příkazů, nebo dotykové obrazovky ve středu volantu.
Susumu Hosoi, prezident Isuzu Motors, o studii T-Next řekl: Tento model představuje naší vizi tahače budoucnosti. Jedná se o koncept, který spojuje vysokou úroveň bezpečnosti a vynikající aerodynamické vlastnosti pro výkonnou logistiku budoucnosti.
Studie Isuzu T-Next se představila na prosincem autosalonu v Tokiu, kde japonská automobilka vystavovala také hybridní nákladní vůz Elf Plug-in Hybrid. Ten vychází z řady Elf, která je japonskou verzí u nás nabízeného Isuzu řady N. Hybridní pohonný systém tomuto modelu umožňuje v čistě elektrickém režimu ujet až 40 km. Vozidlo je vybaveno systémem rekuperace kinetické energie a k dobíjení baterií lze využít i standardní elektrickou síť.
Světovou premiéru měl v Tokiu i hybridní městský autobus Erga Hybrid. Ten využívá paralelní hybridní systém sestávající ze vznětového motoru, elektromotoru a lithium-iontových baterií. Tento hybridní systém byl navržen pro využití na pevně stanovených trasách, které jsou charakteristické častým rozjížděním a zastavováním.
Při rozjezdu, kdy se obvykle spotřebuje nadprůměrně množství paliva, vypomáhá elektromotor, který pro změnu právě v tomto režimu disponuje nejvyšším točivým momentem. Při zpomalování zase soustava využívá rekuperace energie.
Vedle studie tahače budoucnosti a nových modelů svých užitkových vozidel Isuzu v Tokiu vystavilo i zrestaurovaný autobus Sumida typ M. První model této řady byl vyroben už v roce 1929 a významně přispěl k modernizaci japonské veřejné dopravy.
Vystavený autobus byl vyroben v roce 1932 a velmi dlouho byl uložen v depozitáři Isuzu. Pro představení na autosalonu byl důkladně zrenovován. Podle zástupců Isuzu Motors je právě toto vozidlo nejstarším pojízdným autobusem v Japonsku.