reklama


Italdesign Alfa Romeo Brera - Bude tohle GTV?

Italdesign Alfa Romeo Brera - Bude tohle GTV?

 
 

Giorgetto Giugiaro vytvořil studii Brera, které nese charakteristické stylistické prvky i výsostné znaky automobilky Alfa Romeo. Možná, že takhle nějak bude vypadat nástupce kupé GTV. Kdo jiný by měl takový vůz navrhnout, když ne Italdesign?

Ptáte se, proč by zrovna Giugiarův Italdesign měl být pověřen ušitím kabátu novému sporťáku Alfy Romeo? Možná proto, že právě toto studio stvořilo legendární modely jako Alfasud (1971), Alfetta GT a GTV (1974), nebo Alfasud Sprint (1976). Věnovalo značce Alfa Romeo i celou řadu studií, třeba již v roce 1969 koncept Iguana, nebo Caimano o dva roky později a Scighera v roce 1997. Ale z historie se žít nedá, o tom by mohla vyprávět například i naše Tatra, takže se Italdesign rozhodl zaujmout italského výrobce nyní, kdy by si již stávající sportovní kupé GTV zasloužilo odchod na odpočinek, neboť jsou všichni jeho konkurenti o pár zatáček vpředu.

Giugiaro si s konceptem Brera opravdu vyhrál, a vzhledem k použití velkého množství stylistických prvků stávající produkčních vozů si možná tuto studii dokonce Alfa objednala, aby zjistila reakce návštěvníků ženevského autosalonu. Přídi dominuje maska chladiče zakousnutá do nárazníku a šípovité světlomety, které jsou sice možná na sériový vůz moc divoké, ale není nic snazšího, než je náležitě "umravnit". Kapota se podobá té u modelu 156 a podobnost lze najít i při pohledu z boku, a to zejména v přední části. Ta zadní se zase inspirovala modelem 147 a výsledkem je excelentní profil s dlouhou přídí a baculatým pozadím, což je kombinace, která sportovním automobilům sluší tak, jako máloco. Také při pohledu zezadu nacházíme detaily, které se pro italskou sportovní značku staly charakteristické. Předně jde o zadní okno s jeho typickým zalomením spodní části, známým již od dob Giuliety Sprint, ale také dlouhý a úzký pás postupně se zužujících světlometů. Italdesign tuto již osvědčenou kombinaci navíc opepřil dvěma páry koncovek výfuku, které zlověstně ční z nárazníku. Celá karoserie byla vytvořena z uhlíkového kompozitu, takže je velmi lehká, ovšem v případě produkčního vozu by se nejspíše sáhlo po klasickém plechu.

Jediné, co na voze není ve stylu Alfa Romeo je interiér, ten u konceptů však v naprosté většině případů nikdy neodpovídá skutečnosti. U brery je přístupný po vyklopení dveří směrem vzhůru, a jeho ztvárnění více než jednoduché. Nejvýraznějšími prvky je dvojice kruhových přístrojů před řidičem a tříramenný volant s rameny z hliníkové slitiny. Za sportovními předními sedadly nalezneme ještě další dvě, které však pojmou pouze děti, a Brera se tak může pyšnit označením interiéru 2 + 2. Ventilaci ve voze zajišťují výdechy pouze ve dveřích, nikoliv v přístrojové desce.

Studie je 4388 mm dlouhá, 1894 mm široká a jen 1289 mm vysoká, takže působí opravdu dynamicky, a Giugiaro ji navíc obul do impozantních dvacetipalcových pneumatik Michelin se systémem PAX, které jsou schopné jízdy i po ztrátě tlaku, vpředu mají pláště šířku 245 mm, vzadu pak 285 mm.

Vpředu se pod kapotou nachází podélně uložený vidlicový osmiválec s objemem větším než 4,0 l, který pochází od Alfy Romeo. Ten by měl disponovat výkonem 400 koní, tedy 294 kW, a to při 7000 otáčkách za minutu. Mimochodem - velice by nás zajímalo, o jaký čtyřlitrový motor to vlastně jde. Pokud je nám známo, současnou nejobjemnější pohonnou jednotkou této značky je 3,2litrový šestiválec v novince jménem Alfa Romeo 156 GTA, který disponuje výkonem 184 kW. Že by si Italové připravovali nový motůrek? Nebo si jej snad vypůjčili od Ferrari a náležitě zvětšili (360 Modena), či snad od Maserati a zmenšili (Spyder a Coupe), a nebo si Italdesign vymýšlí? O tom, zda tato jednotka pohání přední, či zadní kola se tvůrce nezmiňuje, ale uvádí, že konstrukční řešení umožňuje aplikaci stálého pohonu všech kol, takže není vyloučena jakákoliv z těchto alternativ.

Co myslíte, je koncept Brera jen pečlivě zpracovanou studií na téma budoucích Alf Romeo, nebo v něm skutečně můžeme spatřit nástupce stárnoucí GTV?



Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA

Francouzská automobilka PSA Group uvedla, že v případě…

Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications…

Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře

Praha si nechá vypracovat analýzu ekonomicky a provozně…

 
 

Tapety

Giugiaro<br>Alfa Romeo Brera Giugiaro
Alfa Romeo Brera
Giugiaro<br>Alfa Romeo Brera Giugiaro
Alfa Romeo Brera
Giugiaro<br>Alfa Romeo Brera Giugiaro
Alfa Romeo Brera
Giugiaro<br>Alfa Romeo Brera Giugiaro
Alfa Romeo Brera
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Dnes 13:53

Jen letos se představí mraky SUV, za všechny jmenujme Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc nebo Volvo XC40. Nebude jich však za chvíli přespříliš?




Blesk.cz

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji chytil pod krkem, neřvala, líčil u soudu agresor

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji…

Život herečky Veroniky Zelníčkové (23), známé ze seriálů Ordinace v růžové zahradě, Gympl nebo Cesty domů, loni…

 

iSport.cz

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je výhodnější být sedmý než šestý

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je…

Grémium Ligové fotbalové asociace zatím nehlasovalo o plánované změně herního systému první ligy. Řeší se ještě…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama