Italdesign Alfa Romeo Brera - Bude tohle GTV?

Italdesign Alfa Romeo Brera - Bude tohle GTV?

 
 
19.3. 2002

Giorgetto Giugiaro vytvořil studii Brera, které nese charakteristické stylistické prvky i výsostné znaky automobilky Alfa Romeo. Možná, že takhle nějak bude vypadat nástupce kupé GTV. Kdo jiný by měl takový vůz navrhnout, když ne Italdesign?

Ptáte se, proč by zrovna Giugiarův Italdesign měl být pověřen ušitím kabátu novému sporťáku Alfy Romeo? Možná proto, že právě toto studio stvořilo legendární modely jako Alfasud (1971), Alfetta GT a GTV (1974), nebo Alfasud Sprint (1976). Věnovalo značce Alfa Romeo i celou řadu studií, třeba již v roce 1969 koncept Iguana, nebo Caimano o dva roky později a Scighera v roce 1997. Ale z historie se žít nedá, o tom by mohla vyprávět například i naše Tatra, takže se Italdesign rozhodl zaujmout italského výrobce nyní, kdy by si již stávající sportovní kupé GTV zasloužilo odchod na odpočinek, neboť jsou všichni jeho konkurenti o pár zatáček vpředu.

Giugiaro si s konceptem Brera opravdu vyhrál, a vzhledem k použití velkého množství stylistických prvků stávající produkčních vozů si možná tuto studii dokonce Alfa objednala, aby zjistila reakce návštěvníků ženevského autosalonu. Přídi dominuje maska chladiče zakousnutá do nárazníku a šípovité světlomety, které jsou sice možná na sériový vůz moc divoké, ale není nic snazšího, než je náležitě "umravnit". Kapota se podobá té u modelu 156 a podobnost lze najít i při pohledu z boku, a to zejména v přední části. Ta zadní se zase inspirovala modelem 147 a výsledkem je excelentní profil s dlouhou přídí a baculatým pozadím, což je kombinace, která sportovním automobilům sluší tak, jako máloco. Také při pohledu zezadu nacházíme detaily, které se pro italskou sportovní značku staly charakteristické. Předně jde o zadní okno s jeho typickým zalomením spodní části, známým již od dob Giuliety Sprint, ale také dlouhý a úzký pás postupně se zužujících světlometů. Italdesign tuto již osvědčenou kombinaci navíc opepřil dvěma páry koncovek výfuku, které zlověstně ční z nárazníku. Celá karoserie byla vytvořena z uhlíkového kompozitu, takže je velmi lehká, ovšem v případě produkčního vozu by se nejspíše sáhlo po klasickém plechu.

Jediné, co na voze není ve stylu Alfa Romeo je interiér, ten u konceptů však v naprosté většině případů nikdy neodpovídá skutečnosti. U brery je přístupný po vyklopení dveří směrem vzhůru, a jeho ztvárnění více než jednoduché. Nejvýraznějšími prvky je dvojice kruhových přístrojů před řidičem a tříramenný volant s rameny z hliníkové slitiny. Za sportovními předními sedadly nalezneme ještě další dvě, které však pojmou pouze děti, a Brera se tak může pyšnit označením interiéru 2 + 2. Ventilaci ve voze zajišťují výdechy pouze ve dveřích, nikoliv v přístrojové desce.

Studie je 4388 mm dlouhá, 1894 mm široká a jen 1289 mm vysoká, takže působí opravdu dynamicky, a Giugiaro ji navíc obul do impozantních dvacetipalcových pneumatik Michelin se systémem PAX, které jsou schopné jízdy i po ztrátě tlaku, vpředu mají pláště šířku 245 mm, vzadu pak 285 mm.

Vpředu se pod kapotou nachází podélně uložený vidlicový osmiválec s objemem větším než 4,0 l, který pochází od Alfy Romeo. Ten by měl disponovat výkonem 400 koní, tedy 294 kW, a to při 7000 otáčkách za minutu. Mimochodem - velice by nás zajímalo, o jaký čtyřlitrový motor to vlastně jde. Pokud je nám známo, současnou nejobjemnější pohonnou jednotkou této značky je 3,2litrový šestiválec v novince jménem Alfa Romeo 156 GTA, který disponuje výkonem 184 kW. Že by si Italové připravovali nový motůrek? Nebo si jej snad vypůjčili od Ferrari a náležitě zvětšili (360 Modena), či snad od Maserati a zmenšili (Spyder a Coupe), a nebo si Italdesign vymýšlí? O tom, zda tato jednotka pohání přední, či zadní kola se tvůrce nezmiňuje, ale uvádí, že konstrukční řešení umožňuje aplikaci stálého pohonu všech kol, takže není vyloučena jakákoliv z těchto alternativ.

Co myslíte, je koncept Brera jen pečlivě zpracovanou studií na téma budoucích Alf Romeo, nebo v něm skutečně můžeme spatřit nástupce stárnoucí GTV?



Glosa Vladana Gallistla: Kdo řídí prezidenta USA? Glosa Vladana Gallistla: Kdo řídí prezidenta USA?

V posledních deseti letech vývoj trhů ovlivňoval…

Ani Popular, ani Felicia. Škoda Auto odkryla jméno nástupce Rapidu Ani Popular, ani Felicia. Škoda Auto odkryla jméno nástupce Rapidu

Nový nástupce kompaktní třídy Škoda Auto už neponese…

Silné deště na jihu Francie si vyžádaly nejméně 13 mrtvých Silné deště na jihu Francie si vyžádaly nejméně 13 mrtvých

Záplavy vyvolané prudkými srážkami, které v noci na…

V kancelářích Opelu byla policie. Automobilku podezírá z podvodů s emisemi V kancelářích Opelu byla policie. Automobilku podezírá z podvodů s emisemi

Německá policie prohledala kanceláře automobilky Opel…

 

Štítky Tatra Alfa Romeo

 

Tapety

Giugiaro<br>Alfa Romeo Brera Giugiaro
Alfa Romeo Brera
Giugiaro<br>Alfa Romeo Brera Giugiaro
Alfa Romeo Brera
Giugiaro<br>Alfa Romeo Brera Giugiaro
Alfa Romeo Brera
Giugiaro<br>Alfa Romeo Brera Giugiaro
Alfa Romeo Brera
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší

Zástupci BMW hovoří o nové řadě 3 jako o vozu s…

 





 
Nástupce Škody Rapid zná své jméno! Není to Popular, ani Felicia...

Nástupce Škody Rapid zná své jméno! Není to Popular, ani Felicia...

Dnes 13:42

Škoda už dopředu dala najevo, že nový zástupce kompaktní třídy neponese jméno Rapid. Finální jméno překvapilo.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Schumacher a formule 1? Závodit může už příští rok, volná jsou dvě místa

Schumacher a formule 1? Závodit může už příští rok,…

Jaký otec, takový syn. A F1 se má v budoucnu na co těšit. Nico Rosberg, Felipe Massa a spousta dalších…

Rittich baví NHL nezvyklou oslavou. Měl jsem pravdu, smál se po zápase

Rittich baví NHL nezvyklou oslavou. Měl jsem pravdu,…

Když se k tomuhle gestu odhodlal, asi ho nenapadlo, jaký bude mít ohlas. Jenže kamery v NHL zachytí vše a viděly…

 

Reflex.cz

Komunisté u konce s dechem: Nejsou žádnou alternativou a už nemají co nabídnout

Komunisté u konce s dechem: Nejsou žádnou…

Člověk, který polovinu života prožil v československém totalitním režimu, může mít někdy ze současné politiky i…

Kauza Kavanaugh: Soudce odsouzen bez soudu aneb Křivé obvinění jako nástroj hledání pravdy?

Kauza Kavanaugh: Soudce odsouzen bez soudu aneb…

Patrně jste také zachytili informaci, že americký Senát nakonec přece jen těsně potvrdil soudce Bretta…