Italdesign v Ženevě: Daihatsu D-Compact X-Over, Ford Mustang a studie Vadhò

Italdesign v Ženevě: Daihatsu D-Compact X-Over, Ford Mustang a studie Vadhò

 
 

Giorgetto Giugiaro a jeho designérské studio Italdesign za sebou mají skvělý rok 2006, kdy sehráli významnou roli při vývoji nového Mini a trojčat Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Fiat Scudo, velkým úspěchem pro Italdesign je návrh Fiatu Grande Punto.

Pro ženevský autosalon si Giugiaro a jeho tým připravili tři koncepční vozy. První z nich je Daihatsu D-Compact X-Over, vyvinutý ve spolupráci s automobilkou Daihatsu na žádost společnosti Toyota Group. Tento malý crossover mířící do segmentu B má velmi blízko k sériové výrobě. Inovativní interiér malého automobilu je podle tvůrců přátelský a prosluněný. Daihatsu tento koncept přijalo doslova s otevřenou náručí a pokládá jej za příklad “harmonie s přírodou”.

Studie Fordu Mustang se představil již na loňském podzimním autosalonu v Los Angeles. Za návrhem jeho karoserie stojí Fabrizio Giugiaro, syn zakladatele Italdesignu Giorgetta Giugiara. I když je na první pohled jasné, že se jedná o Mustang, je také zřejmé, že s jeho karoserií si dali práci italští mistři. Díky nim, je vpředu širší o 30 mm a vzadu dokonce o 80 mm. Oproti sériovému vozu je o 40 mm snížena světlá výška a podvozek prošel úpravami v oddělění Ford Racing. Tato sportovní odnož Fordu má své zásluhy i pod kapotou, kde našla své místo pohonná jednotka z modelu Mustang GT, osmiválec do V o objemu 4,6 l, který díky spolupráci s kompresorem podává maximální výkon 368 kW (500 k).

Prototyp Vadhò, který se nedá jen tak lehce zaškatulkovat do některé z kategorií sportovních vozů. Jeho návrh působí tak trochu jako srážka sportovního vozu se stíhačkou. Podobnost s letadlem není náhodná, ale záměrná. V dvoumístném interiéru sedí řidič se spolujezdcem za sebou a automobil není ovládán volantem, ale dvojící joysticků, které jsou společně s pedály nastavitelné, tak aby měl řidič maximální pohodlí. Ovládání by-wire, tedy „po drátě“, umožňuje v případě výroby snadnou přestavbu na pravostranné nebo levostranné řízení.

V současné době se téměř nikdo neobejde bez vodíkové studie, a tak jej i Italdesign použil jako nejvhodnější palivo pro motor, který má být umístěn asymetricky na pravé straně uprostřed vedle posádky vozu. Na automobilu je poprvé použito stylizované G, představující nové logo pro kreace Italdesignu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…