Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italdesign Zerouno Targa: Super exkluzivita s nebem nad hlavou

Tomáš Dusil
Diskuze (0)
Po loňském stroji Zerouno s karoserií kupé uvede firma Italdesign na letošním ženevském autosalonu otevřenou verzi karoserie typu targa. Jak se tato karosářská úprava podepíše na jízdních výkonech vozu?

Na posledním autosalonu v Ženevě se společnost Italdesign blýskla superkupé pojmenovaném Zerouno. Tehdy bylo uváděno, že do konce roku 2017 vznikne pouhých pět exemplářů tohoto vozu.

Technické řešení auta zcela kopírovalo zvyklosti závodních automobilů třídy GT. Tak třeba karoserii auta vyrobili kompletně z kompozitních materiálů v kombinaci s podvozkem využívajícím hliníkové slitiny ve snaze udržet hmotnost na přijatelné úrovni a zároveň vozu zajistit patřičnou tuhost.

Inženýři se ovšem zaměřili také na aerodynamiku vozidla. Tady stojí za zmínku originální řešení „Y Duct“, na které má Italdesign registrovanou ochrannou známku. Princip spočívá v nasávání vzduchu centrálním otvorem v masce chladiče. Vzduch dále proudí v útrobách auta pod přední kapotou a ven se dostává dvojicí otvorů v ní poblíž spodního okraje čelního skla. Nechybí také zadní spoiler a difuzor, vytvořený v zadní části pod nárazníkem.

Popsané aerodynamické řešení se objeví i na připravované verzi targa, jak je patrné z prvních oficiálně uveřejněných snímků. Největší rozdíl mezi kupé a připravovanou Targou spočívá v řešení horní části karoserie s odnímatelným střešním panelem.

K pohonu Zerouna Targa bude sloužit s největší pravděpodobností stejný motor, jako v před rokem představeném kupé. Půjde tedy o vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru a výkonu 449 kW. Vrchol točivého momentu 560 N.m je dostupný až v 6500 otáčkách, což je hodnota obvyklá spíše u závodních motorů, než u těch určených pro běžný silniční provoz. Komplikované převodové ústrojí pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou s ovládáním na volantu a dále se stálým pohonem všech kol.

V případě kupé udával Italdesign maximální rychlost 330 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. U Targy zatím dynamické hodnoty výrobce nezveřejnil, ale pokud bude použit stejný motor, pohon a převodovka, lze očekávat, že se budou lišit jen zcela minimálně.

Pokud se auto dostane do alespoň kusové výroby, mělo by dle spekulací vyjít na přibližně 1,9 milionů euro, což je o přibližně 407.000 euro více, než na kolik vyšlo bonitní zájemce kupé.

Tomáš Dusil
Diskuze (0)