Iveco na Challenge Bibendum 2011

Iveco na Challenge Bibendum 2011

 
 

Italská společnost Iveco představila v Berlíně modely s alternativními pohony. Vedle nich byly vystaveny i vozy s konvenčním pohonem.

Na letišti Tempelhof v Berlíně se od 18. do 22. května odehrávala akce Challenge Bibendum 2011 zaměřená na všechny možné dopravní prostředky vybavené alternativními systémy pohonu. Vedle skútrů, motocyklů a osobních automobilů nebo autobusů se zde představila i nákladní vozidla.

Mezi výrobce užitkových vozidel, kteří na Challenge Bibendum 2011 prezentovali své modely s alternativními pohony patří i italská společnost Iveco.

Hlavní hvězdou na stánku značky Iveco se stal koncept Glider. Tento tahač představuje pohled do nejbližší budoucnosti nákladní dopravy. Koncept je výsledkem spolupráce společnosti Iveco s Centro Ricerche Fiat. Při jeho vývoji byla hlavní pozornost věnována snížení spotřeby paliva a zároveň i pracovišti řidiče a jeho obytnému prostoru. Při srovnání se stejně výkonným konvenčním tahačem má mít Glider až o 40 % nižší spotřebu nafty.

Čisté elektromobily u Iveca zastupoval model ECODaily Electric 35S. Tento model je poháněn trakčním třífázovým asynchronním motorem. Nominální výkon činí 30 kW a největší je 60 kW. Elektromotor je napájen z baterií NaNiCl2 (sodík-nikl-chlorid) vyvinutých firmou Zebra, které nesou označení Z5. Jejich plné nabití trvá osm hodin a vůz na něj ujede zhruba 90-130 km.

Hybridy mělo Iveco na svém stánku dva. Prvním z nich byl model ECODaily s turbodieselem o objemu 2,3 litru s výkonem 85 kW a elektromotorem o výkonu 32 kW. Druhým hybridem bylo 7,5tunové Eurocargo s čtyřválcovým turbodieselem Tector o objemu 3.920 cm3 s výkonem 118 kW. Tento vznětový motor, splňující emisní normu Euro 5, doplňuje elektromotor o výkonu 44 kW.

Nejtěžším vozidlem na stánku Iveco byl 26tunový Stralis CNG 6x2. Tento nákladní automobil je poháněn řadovým přeplňovaným šestiválcem Cursor 8 o objemu 7.790 cm3. Jak napovídá označení tohoto modelu je k jeho pohonu využíván stlačený zemní plyn a téměř osmilitrový motor při jeho spalování poskytuje výkon 200 kW.

Posledním zástupcem nákladních vozidel značky Iveco na letošním Challenge Bibendum 2011 byl tahač ECOStralis AS440S46T/P. Tento model je poháněn vznětovým šestiválcem Cursor 10 o objemu 10.308 cm3 s výkonem 338 kW.

Kromě nákladních a dodávkových automobilu společnost Iveco v Berlíně zastupovala i dvojice autobusů značky Irisbus. Prvním z nich byl 12metrový hybridní Citelis. K jeho pohonu slouží vznětový šestiválec Tector 6 o objemu 5.880 cm3 s výkonem 220 kW a elektomotor, který disponuje výkonem 175 kW.

Druhým autobusem byla loňská novinka, autokar Magelys Pro. Irisbus do Berlína přivezl provedení vybavené vznětovým šestiválcem Cursor 10 Euro 5 o výkonu 280 kW a převodovkou ZF 6S 1600.

Vybraná vozidla z nabídky značek Iveco a Irisbus bylo možné v rámci Challenge Bibendum 2011 otestovat na předem připraveném okruhu.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou

  Banky byly loni ziskové v regionu celé střední a…

Česko se nejspíš přidá k polské žalobě na limity pro čistotu vzduchu Česko se nejspíš přidá k polské žalobě na limity pro čistotu vzduchu

Česko se zřejmě přidá k žalobě proti limitům znečištění…

Pražská burza je na tom nejlépe od roku 2011 Pražská burza je na tom nejlépe od roku 2011

Počtvrté za sebou pražská burza rostla a den zakončila na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Iveco na Challenge Bibendum 2011

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 





 
Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Dnes 17:50

Představy designérů japonské značky o jejich možné budoucnosti nabízí koncept Xmotion.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu, říká trenér Hašek

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu,…

Davis Ikaunieks a Bohemians? Tohle spojení zřejmě platit nebude. Pro „klokany“ by jihlavský útočník mohl být…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…