Iveco na Challenge Bibendum 2011

Iveco na Challenge Bibendum 2011

 
 

Italská společnost Iveco představila v Berlíně modely s alternativními pohony. Vedle nich byly vystaveny i vozy s konvenčním pohonem.

Na letišti Tempelhof v Berlíně se od 18. do 22. května odehrávala akce Challenge Bibendum 2011 zaměřená na všechny možné dopravní prostředky vybavené alternativními systémy pohonu. Vedle skútrů, motocyklů a osobních automobilů nebo autobusů se zde představila i nákladní vozidla.

Mezi výrobce užitkových vozidel, kteří na Challenge Bibendum 2011 prezentovali své modely s alternativními pohony patří i italská společnost Iveco.

Hlavní hvězdou na stánku značky Iveco se stal koncept Glider. Tento tahač představuje pohled do nejbližší budoucnosti nákladní dopravy. Koncept je výsledkem spolupráce společnosti Iveco s Centro Ricerche Fiat. Při jeho vývoji byla hlavní pozornost věnována snížení spotřeby paliva a zároveň i pracovišti řidiče a jeho obytnému prostoru. Při srovnání se stejně výkonným konvenčním tahačem má mít Glider až o 40 % nižší spotřebu nafty.

Čisté elektromobily u Iveca zastupoval model ECODaily Electric 35S. Tento model je poháněn trakčním třífázovým asynchronním motorem. Nominální výkon činí 30 kW a největší je 60 kW. Elektromotor je napájen z baterií NaNiCl2 (sodík-nikl-chlorid) vyvinutých firmou Zebra, které nesou označení Z5. Jejich plné nabití trvá osm hodin a vůz na něj ujede zhruba 90-130 km.

Hybridy mělo Iveco na svém stánku dva. Prvním z nich byl model ECODaily s turbodieselem o objemu 2,3 litru s výkonem 85 kW a elektromotorem o výkonu 32 kW. Druhým hybridem bylo 7,5tunové Eurocargo s čtyřválcovým turbodieselem Tector o objemu 3.920 cm3 s výkonem 118 kW. Tento vznětový motor, splňující emisní normu Euro 5, doplňuje elektromotor o výkonu 44 kW.

Nejtěžším vozidlem na stánku Iveco byl 26tunový Stralis CNG 6x2. Tento nákladní automobil je poháněn řadovým přeplňovaným šestiválcem Cursor 8 o objemu 7.790 cm3. Jak napovídá označení tohoto modelu je k jeho pohonu využíván stlačený zemní plyn a téměř osmilitrový motor při jeho spalování poskytuje výkon 200 kW.

Posledním zástupcem nákladních vozidel značky Iveco na letošním Challenge Bibendum 2011 byl tahač ECOStralis AS440S46T/P. Tento model je poháněn vznětovým šestiválcem Cursor 10 o objemu 10.308 cm3 s výkonem 338 kW.

Kromě nákladních a dodávkových automobilu společnost Iveco v Berlíně zastupovala i dvojice autobusů značky Irisbus. Prvním z nich byl 12metrový hybridní Citelis. K jeho pohonu slouží vznětový šestiválec Tector 6 o objemu 5.880 cm3 s výkonem 220 kW a elektomotor, který disponuje výkonem 175 kW.

Druhým autobusem byla loňská novinka, autokar Magelys Pro. Irisbus do Berlína přivezl provedení vybavené vznětovým šestiválcem Cursor 10 Euro 5 o výkonu 280 kW a převodovkou ZF 6S 1600.

Vybraná vozidla z nabídky značek Iveco a Irisbus bylo možné v rámci Challenge Bibendum 2011 otestovat na předem připraveném okruhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

 
 

Přidat názorDiskuse: Iveco na Challenge Bibendum 2011

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani dvě nuly po sobě

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani…

Patrik Rybár si dál drží vynikající formu. Maže jednoho soupeře za druhým. A že se přesekla jeho série…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…