Diskuse

Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost

6.2.2017

V blízkosti Mníšku pod Brdy jsme v kopcovitém terénu vyzkoušeli osmistupňovou automatickou převodovku Hi-matic v modelu Daily.

 

  • 01 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 06.02.2017  08:24

    Zmatky v údajích

    Jednou je moment motoru ve zkoušením autě 430 Nm, za chvíli už jen 400, a jeho rozsah nejprve přesně 1500-2500 min-1 ale v dalším odstavci je najednou 1500-3000 min-1.
    Doporučoval bych nepsat články bezprostředně po pozdně nočním návratu z pohostinského zařízení.

    Mimochodem, co je to vlastně za jednotku to "min-1" ??
    • 10 Reagovat !

      foto m-z-

      m.z. 06.02.2017  09:45

      « Re: Zmatky v údajích

      Zkus si to přečíst pořádně a ne po návratu z pohostinského zařízení
      • 01 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 06.02.2017  10:08

        « Re: Re: Zmatky v údajích

        Sory ale napověz víc. Furt nevidím na co narážíš
        • 11 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 06.02.2017  11:26

          « Re: Re: Re: Zmatky v údajích

          Soustřeď se... to dáš!

          Nápověda: první rozmezí otáček, kdy je vrchol 430 je užší, než to druhé, kdy je "jen" 400Nm... už zapálilo?

          A pro krátký odpočinek: minuta na mínus první znamená "za minutu"...
          • 01 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 06.02.2017  12:38

            « Re: Re: Re: Re: Zmatky v údajích

            Haha vtipné. Takže nám řekni, jak velký je krouťák toho motoru při 1500 otáčkách. Určitě to pro tebe nebude problém, to dáš ! >:D

            A co se týká té odpočinkové úlohy, zjevně jsi vůbec nepochopil na co jsem se ptal
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 06.02.2017  23:44

      « Re: Zmatky v údajích

      Má to být min-1, což je 1/min. Počet otáček je bezrozměrný. A min je minuta, to je snad zřejmé. Není mi však jasné, na co narážíš.
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 07.02.2017  07:19

        « Re: Re: Zmatky v údajích

        No představoval bych si že jednotkou rychlosti otáčení by mělo být

        ot./min.
        nebo
        ot. . min.-1

        Jinak vlastně nevíme co údaj 1500 min-1 vyjadřuje. Víme to samozřejmě z kontextu, ale zápis jednotky bez otáček mi přijde trochu nesmyslný. Proč to tak je ?

        Otáčky za minutu jsou regulérním vyjádřením rychlosti otáčení, stejně jako úhová rychlost. Radián i otáčka obdobně vyjadřují konkrétní úhel pootočení, a rychlost otáčení je v podstatě počet těchto úhlů pootočení za jednotku času

        Takže když má úhlová rychlost jednotku rad/s, obdobně by otáčky měly mít ot./s nebo ot/min atd...

        (i podle Wiki jsou otáčky za minutu legalní vedlejší jednotkou SI)
        odkaz mi nefunguje ale není problém to najít
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 09.02.2017  01:22

          « Re: Re: Re: Zmatky v údajích

          Já tě chápu, ale pokud vím, je to tak správně. Ano, musíš vědět, co to znamená. Radián je také bezrozměrný. Na rozdíl od otáček je však v rámci soustavy SI odvozenou jednotkou s vlastním jménem. Mohu tedy psát jak rad/s, tak 1/s. Když používám 1/s, nesmím jen zapomenout, co ta "1" představuje.

          Ano, otáčky za minutu jsou vedlejší jednotkou. Nikoli odvozenou. Stejně je na tom minuta. Jsou to v podstatě zastaralé jednotky, které se do soustavy dostaly, protože byly rozšířené. Pokud vím, dnes nejsou považovány za součást SI. Některé, jako minuta, se smí dál používat s jednotkami SI. Otáčky nebo otáčky za minutu mezi ně nepatří (opět, pokud vím - tohle jsem už hodně dlouho nemusel řešit).

          Je to otázka sémantiky (významu) a podle nich (CGPM) to zřejmě nemá co dělat v jednotkách jako takových.

          Mám takový pocit, že 1/min najdeš i na otáčkoměrech.
  • 20 Reagovat !

    foto nathan

    nathan 06.02.2017  11:15

    Automat je výborná věc

    Neumím si představit dělat kurýra/rozvozce zboží po Praze s dodávkou, která musí denně stokrát někam poskočit ode dveří ke dveřím, kličkovat, manévrovat a přitom milionkrát denně kvedlat pákou a vytlačovat spojku. To je na oprátku a za trest. Proto je skvělé mít v takovém případě k dispozici automatickou převodovku. Mimochodem, nechápu ani ty lidi, kteří převážnou většinu zivota jezdí po Praze a pořídí si dnes osobní vůz v manuálu. Čisté sebemrskačství, no >:D
  • 11 Reagovat !

    foto RS

    RS 06.02.2017  11:21

    Planetová převodovka

    "Během jízdy do kopců jsme sešlápli akcelerátor až na podlahu. Nenastalo pro ekonomiku i dynamiku jízdy nevhodné postupné a zdlouhavé podřazování, jak to známe u jiných planetových převodovek.

    Není třeba zdůrazňovat, že převodovka také měla ochranný režim proti překročení maximálních otáček. Samozřejmost však není schopnost automatické převodovky „číst“ jízdní režim řidiče a k němu přizpůsobit základní strategii řazení nastavenou ve výrobním závodě."

    To jste řídili automat naposledy v Karose B731 ne? Tyto vlastnosti jsou samozřejmost tak 10let minimálně 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…