12.3. 2017 Ivo Semrád Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco Daily Minibus Euro 6: Více komfortu

 

Snížení spotřeby paliva a mnoho prvků ve prospěch posádky i řidiče nese v sobě Daily Minibus v emisní specifikaci Euro 6.

Designový rozdíl mezi Daily Euro 5 a novou Euro 6 je díky nové masce chladiče jasný, ale více změn nastalo uvnitř minibusu. Ve srovnání s Euro 5 dosahuje nižší spotřebu paliva a další pro dopravce i cestující příjemné prvky.

Úsporné technologie

Snížením tření, další optimalizací chlazení a vstřikovacího systému Multijet II, použitím olejového čerpadla s variabilním výkonem, systému automatického vypínání/startování motoru nazvaného Ecoswitch Pro a prostřednictvím jiných podobných zdokonalení se spotřeba paliva v cyklu NEDC snížila o osm procent.

Od začátku příštího roku bude motor 2,3litrový čtyřválec F1A vybaven technologií SCR, se kterou má Iveco v nákladních vozidlech zkušenosti delší než čtvrt století.

Nízké náklady na údržbu a opravy díky prodlouženým intervalům údržby na 50.000 km a komponentům odolným proti opotřebení vedou k dalším úsporám ve výši až dvanáct procent. Další úspory nafty lze najít v radách systému Driving Style Evaluation, který aktuálně radí řidiči, jak pohonný řetězec používat.

Tři typy dopravy

Kompletní modelová řada minibusu Daily Euro 6 nabízí řešení pro různorodé mise osobní dopravy: turistické modely pro cestování s komfortem a stylem, meziměstské modely s nejvyšší kapacitou ve své kategorii a školní autobusy speciálně navržené pro přepravu studentů.

Nejčastější provedení tvoří 6,5tunová verze s kapacitou až 22 cestujících a velkorysým zavazadlovým prostorem o objemu 2,5 m3.

Stejně jako u ostatních modelů Daily můžete i u nového minibusu Daily vybírat z dieselových motorů homologovaných pro normu Euro VI Heavy Duty, z ultra-ekologických motorů Natural Power na CNG či z elektrického motoru s tichým provozem a nulovými provozními emisemi.

Více ticha

Interiér karoserie Daily Euro 6 je ještě lépe odhlučněný. Výrobce udává značný rozdíl čtyř decibelů. Pohodlné interiéry nabízejí nový kožený volant, zlepšené potahy sedadel a pěnou plněné opěrky hlavy. Přístrojová deska zavádí nové funkce navržené tak, aby vytvářely připojené profesionální pracoviště. Nové digitální rádio (DAB) zabudované do přístrojové desky nabízí všechny hlavní funkce DAB a FM se všemi funkcemi pro přehrávání médií a správu hovorů, které představují standard ve vozidlech vyšší třídy.

S novou maskou chladiče, jejíž horizontální linie spojuje oba přední reflektory a propůjčuje vozu ladný design, nabízí minibus Daily Euro VI výběr délek od 6 do 7,5 m. Doprovází jej dlouhá řada volitelných úprav na přání, ať už se jedná o mechaniku vozu či doplňky interiéru, je tak možné přizpůsobit vůz individuálním potřebám.

Nově koncipovaná ergonomii pracoviště řidiče zahrnuje například o 1,5 cm snížené sedadlo a volant se zmenšeným průměrem o dva centimetry a o 7° svislejší. Řidič se dále může těšit na čelní sklo prodloužené v horní části o čtyři centimetry. Lepší výhled například na semafory během stání na křižovatkách přijde vhod.

Ovládací prvky jsou nyní ideálně rozmístěny tak, aby je měl řidič příhodně po ruce. Nová palubní deska obsahuje širší, praktičtější a snadněji přístupné odkládací prostory. Kabina se může pochlubit účinnější klimatizací a odhlučněním, které u řidiče snižují riziko únavy během dlouhých a náročných cest. Praktická palubní deska obsahuje nové klíčové prvky, které tvoří moderní profesionální pracoviště.

Robustní rám

Karosérie byla přepracována, ale pevný a odolný podvozek zůstal. Jeho robustnost spočívá v rámové konstrukci s podélnými nosníky profilu C ze speciální oceli. Tato jedinečná vlastnost umožňuje minibusu Daily vyniknout v segmentu mezi ostatními minibusy. Použití silnější konstrukce karosérie, která zvyšuje nákladní kapacitu, umožňuje optimalizovat hmotnost a výkon. Přepravní kapacitu s celkovou hmotností až 6,5 t nedosahuje žádný konkurent.

Minibus Daily obdržel elektronický stabilizační prostředek ESP deváté generace a tempomat, dále například systém Lane Departure Warning System (LDWS) upozorňující řidiče na neúmyslné vybočení z pruhu. LDWS a zpětná kamera jsou k dispozici na přání.

Mimořádný komfort minibusu Daily lze ještě zvýšit zadním pneumatickým odpružením, které je rovněž k dispozici na přání.

Turistický provoz

Typ Tourys je synonymem pro komfort a styl turistických autobusů v jediném kompaktním modelu. Díky sedadlům s polohovatelnými opěradly, snadno přístupnému zavazadlovému prostoru se sníženým dnem a objemem 2,5 m3 a novému provedení podlahy i stropu nabízí Tourys vše potřebné pro kratší výlety. Nové standardní prvky na vysoké úrovni, jako je LED osvětlení a individuální výdechy klimatizace pro cestující, lze doplnit o celou řadu ještě exkluzivnější výbavy na přání. V minibusu můžeme nalézt LCD monitor na promítání filmů, navigaci vestavěnou do přístrojové desky a couvací kameru.

K dalšímu vybavení patří také USB porty u každého sedadla pro nabíjení elektronických prostředků, lednička na nápoje a kávovar u řidiče.

Úsporný automat

Minibus Daily Tourys Euro VI dostal standardně osmistupňovou automatickou převodovku Hi-Matic, kterou jsme již vyzkoušeli v provedení Daily furgon. Převodovka Hi-Matic je konstruována tak, aby zaručovala maximální výkon, minimální provozní náklady, vysoký komfort a skvělé řazení v kombinaci se sníženou spotřebou paliva. Díky osmi převodům je řazení ve srovnání se šestistupňovými modely rychlejší a přesnější, neboť při jakékoli rychlosti motoru zaručuje zařazení ideálního stupně do 0,2 sekundy. Řidič má k dispozici dva mody strategie řazení. Režim Eco drží motor v ekonomických otáčkách, dynamiku vozidla za cenu vyšší spotřeby zajišťuje mód Power.

Novinku tvoří možnost montáže automatické převodovky Hi-Matic s retardérem Telma, což je ideální kombinace pro vyšší bezpečnost v kopcovitém a horském terénu.

Pro linkový provoz

Daily Line s přepravní kapacitou 16-22 cestujících podle typu dveří pomáhá minimalizovat provozní náklady a nabízí konfiguraci vhodnou pro různé využití. Model Line je nabízen ve třech délkách, se dvěma typy dveří a variabilním uspořádáním sedadel pro cestující. Má tedy velkou variabilitu vzhledem k potřebám přepravce.

Stejně široký je i výběr vybavení: na přání jsou k dispozici elektronické tabule pro uvedení cílové stanice, příprava pro instalaci označovačů jízdenek a tlačítka pro zastavení na znamení.

Díky zadní rampě pro vozíčkáře a jednoduše odstranitelným sedadlům v zadní řadě dokáže Daily Line usnadnit nástup i tělesně postiženým cestujícím. Je kromě vznětového pohonu dodávána také s pohonem na CNG s nižším dopadem na životní prostředí a mimořádně nízkými provozními náklady.

Také elektrobus

Daily Electric nové generace využívá speciálně konstruované nové baterie s vysokou hustotou a vysoce výkonné superkondenzátory umožňující rychle akumulovat přeměnu kinetické energie v elektrickou. Díky zlepšenému řízení spotřeby energie bylo možné snížit nabíjecí dobu v případě rychlonabíjení pouze na dvě hodiny. Daily Electric využívá evropskou normu pro „3. režim nabíjení” a zároveň je kompatibilní se všemi veřejnými stanicemi i domácími dobíjecími systémy. Minibus je k dispozici s 16 či 19 sedadly a na přání i s místem pro vozíčkáře. Vybaven je kromě superkondenzátorů také dvěma či třemi akumulátory.

Prodejní čísla

Společnost Iveco Bus prodala v loňském roce v Evropě 2310 minibusů Daily, čímž dosáhla 12% podílu na trhu. zaujala vedoucí postavení v Itálii (47 %), Francii (31 %) a Španělsku (31 %). Podíl minibusů a prodaných podvozků určených pro nástavbáře činí 60/40.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 

Štítky Iveco Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…