20.11. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco Daily Tourys: Pro 22 cestujících

 

Iveco nabízí minibus Daily ve čtyřech verzích. Turistický Tourys na rozvoru 4100 mm dosahuje délky 7,12 nebo 7,52 m.

Iveco Daily Tourys je držitelem titulu Mezinárodní minibus roku 2017 a to je pádný důvod se na minibus silně inspirovaný velkými turistickými autobusy podívat podrobně.

Typický turista

Daily Tourys spojuje komfort a styl turistických autobusů. Díky sedadlům s polohovatelnými opěradly, snadno přístupnému zavazadlovému prostoru se sníženým dnem nabízí výjimečnou užitnou hodnotu v jediném vozidle. S rodinou zájezdových autobusů spojuje minibus Tourys také luxusní podlaha s modernizovaným stropem s technologií LED, individuálními výdechy klimatizace a spoustou dalších prvků na přání.

K dalšímu vybavení patří také USB porty u každého sedadla, lednička na nápoje a kávovar u řidiče. Do přístrojové desky je vestavěná navigace s monitorem pro couvací kameru. Ve standardní výbavě se nachází automatická klimatizace pro řidiče i klimatizace celého prostoru pro cestující.

Daily Tourys samozřejmě používá vzduchové odpružení zadní nápravy, která má pro kratší a delší variantu odlišné stálé poměry 3,615/4,3 pro kratší, resp. delší provedení. Jde o vyrovnání odlišných rozměrů dvoumontáže zadních šestnáctipalcových kol rozměrů 195/75, resp. 225/75.

Cestující mohou sledovat fi lm či jinou zábavu na sedmnáctipalcovém monitoru LCD. Pro průchod v uličce je k dispozici na minibus velmi štědrá vnitřní výška 201 cm.

Variabilita

Daily Tourys vyniká vysokou úrovní zákaznické personalizace, kterou nabízí z hlediska specifikací i uspořádání sedadel. Díky tomu vůz zaručuje výborný cestovní zážitek s luxusním komfortem a elegantním prostředím pro cestující i pro řidiče.

Sedadla jsou kvůli větší variabilitě přimontována na kolejnice, což umožňuje snadno měnit požadovaný počet míst. Pokud dopravce požaduje více prostoru pro nohy, lze počet devatenácti sedadel snížit o jednu řadu na šestnáct. Kolejnice jsou upevněny na zvýšené podestě, což zajišťuje vyšší komfort cestujících, snadný přístup ke všem sedadlům a podběhy kol nezasahující v prostoru nohou ani jednomu cestujícímu. Polohovatelná sedadla Kiel Touristic s tříbodovými bezpečnostními pásy zaručují maximální komfort a eleganci.

Iveco Bus pro zájezdy: Dva typy

Obrovský zavazadelník

Konstruktéři u Daily minibus snížili dno zavazadlového prostoru, aby dosáhli ještě většího objemu. V současnosti nabízí provedení L (7,52 m) luxusní zavazadlový prostor o objemu 2,5 m3 při devatenáctimístném obsazení. Pokud chce dopravce zdůraznit počet cestujících na úkor zavazadelníku, lze v Daily Tourys převážet 22 pasažérů.

Automat standardem

Příslušnost Daily Tourys k zájezdovým autobusům se také projevuje ve volbě převodovky. Standardní vybavení tvoří jemně řadící osmistupňová automatická převodovka Hi-matic s extrémně rychlou změnou jednotlivých stupňů. Pro řidiče i posádku přináší plynulé zrychlování, zvýšenou dynamiku a úsporu nafty zejména ve zvlněném terénu.

Díky osmi převodům je řazení ve srovnání se šestistupňovými modely rychlejší a přesnější, neboť při jakékoli rychlosti motoru zaručuje zařazení ideálního stupně do 0,2 s. Podle potřeby lze na převodovce elektronicky nastavit dva různé režimy. Eco slouží pro plynulé řazení nižších převodových stupňů a vysoký komfort při zachování nízké spotřeby paliva. Power preferuje svižnou jízdu s řazením vyšších převodových stupňů, což vždy zaručuje zařazení ideálního převodu při dynamickém stylu jízdy a předjíždění.

Na převodovku může na přání dopravce navazovat retardér Telma, který výrazně šetří brzdové segmenty v kopcovitém profilu trasy.

Slavný třílitr

Chvála na čtyřválec F1C z vývoje FPT Industrial nacházíte na stránkách Autoprofi často. Třílitrový motor při včasné výměně oleje zvládne klidně milion kilometrů, takže svou životností se lehkým vozidlům vymyká a patří spíše o kategorii výše mezi těžká nákladní vozidla a autobusy. Pro majitele to tvoří obrovskou výhodu v dlouhodobých provozních nákladech. Čtyřválec nabízející 132 kW vyniká vysokým točivým momentem 430 N.m již od 1350 min-1, což osmistupňová automatická převodovka výborně využívá s spolu se silným čtyřválcem tvoří úsporný tandem.

Iveco Daily Minibus Euro 6: Více komfortu

Postavení na míru

Iveco nabízí v segmentu minibusů speciální model Tourys 60C17 s celkovou hmotností vozidla 6,1 tuny. Jde o delší variantu L s celkovou délkou 7515 mm a zadním převisem 2407 mm. Celková šířka verze Tourys L dosahuje 2174 mm, což je proti kratší variantě 7,12 m širší o 122 mm. Delší vozidlo má pro zvýšení stability rozšířený zadní rozchod z 1540 na 1661 mm.

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 

Štítky Iveco Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace! Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace!

Iveco v letošním roce oslavuje 40 let od uvedení první…

Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti

Iveco splňuje s modelem Daily nejen současné, ale i…

 



 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Dnes 18:48

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj s nemocí a starost o dítě

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj…

Herečka Nikol Štíbrová (32) je známá svým smyslem pro humor. Ovšem i ten ji teď ale zřejmě pomalu opouští. Nemoc…

 

iSport.cz

Třinec prohrál na závěr LM v Norsku 2:6, Kometa padla v Zugu

Třinec prohrál na závěr LM v Norsku 2:6, Kometa padla v Zugu

České kluby v úterním programu hokejové Ligy mistrů nezářily. Třinec, který o naději na postup do play off…

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se zlobí na Patáka

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se…

Šlágr ČFL, první s druhým. A poražené Dobrovice se zlobí, že je na hřišti vedoucího mužstva v Zápech zařízl…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…