Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Domino HDH Orlandi Scuderia Ferrari F1

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Společnost RM Auctions zařadila do jedné ze svých podzimních aukcí luxusně zařízený autokar Iveco, který využívala Scuderia Ferrari F1 v letech 2001 až 2005.

V Londýně se 26. října uskuteční aukce, která nabídne téměř stovku vzácných, luxusních, sportovních i závodních automobilů a jeden jediný autobus. Nejedná se ovšem o jen tak nějaký autobus, ale o luxusní autokar Iveco Domino HDH Orlandi z roku 2001, který sloužil závodní stájí značky Ferrari v době, kdy její monoposty řídil Michael Schumacher a Rubens Barichello.

Scuderia Ferrari F1 si přímo u společnosti Iveco objednala autokar s rozvorem 6.150 mm a velmi specificky zařízeným interiérem. Zde nejsou řady sedadel, ale pokoje, které sloužily k odpočinku jezdců a také se v nich konala různá setkání s vedením týmu i novináři.

Přístup do obytné části je prostřednictvím hlavních dveří na boku, zatímco přední dveře jsou určeny pouze pro vstup do oddělené kabiny řidiče. V prostorném obývacím pokoji nechybí minibar, 15x18 palců LCD TV, satelitní telefon, nezávislé osvětlení a samozřejmostí je kožená sedací souprava a dřevěný nábytek.

Další vybavení přestavuje ložnice, kuchyňský kout a koupelna se sprchovým koutem, keramickým WC a umyvadlem. Teplou vodu připravuje elektrický boiler a elektrickou energii pro zcela nezávislý chod veškerého zařízení poskytuje dieselový generátor, díky kterému Iveco nepotřebuje externí zdroj.

Autobus v letech 2001 až 2005 využívala závodní stáj pro všechny hlavní evropské závody Formule 1 a kromě jezdců Rubense Barichella a Michaela Schumachera si jeho komfortní interiér užíval i Jean Todt a Ross Brawn.

V současnosti je tento luxusní obytný autobus se zajímavou historií a v barvách Scuderia Ferrari F1 vybaven motorem Iveco, osmistupňovou převodovkou ZF, vzduchovým odpružením a má najeto 85.000 km.

Očekává se, že v aukci se bude konečná částka za toto Iveco pohybovat v rozmezí 200.000 až 300.000 britských liber (5.800.000 – 8.700.000 Kč). Budoucí majitel ovšem musí počítat s tím, že bude muset podepsat smlouvu o ochraně obchodní známky Ferrari a nebude smět toto vozidlo využívat pro komerční účely.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)