reklama


5.9. 2016 Ladislav Černý

Iveco HI-SCR do nebezpečného prostředí: Bez obav

 

Vozidla s aktivní regenerací filtru pevných částic mohou mít problémy v nebezpečných prostředích kvůli vysoké teplotě při spalování sazí.

Filtry pevných částic jsou skvělou věcí redukující saze ve výfuku na minimum. V drtivé většině případů však vyžadují čas od času tzv. zregenerovat. Nejde o nic jiného než spálení celého množství postupně zachycovaných sazí.

Vysoká teplota

Během regenerace filtru se teplota v něm zvýší až na cca šest set stupňů Celsia, což v některých prostředích může být bezpečnostní problém. Teplotně ještě náročnější situace probíhají, pokud vozidlo vlivem provozních podmínek nestačí provést vypálení filtru samo a v zachycovači vznikne velké množství sazí. Vozidlo vyzve řidiče k zastavení a zapnutí nucené regenerace filtru. V tomto případě je nutné dbát na to, aby vozidlo nestálo nad suchou travou či jinými hořlavými látkami, protože teplota jednotky dočišťování výfukových plynů extrémně vzroste.

Průběžné vypalování

Iveco s technologií Hi-SCR a vysokou teplotou hoření nafty nepotřebuje filtr pevných částic čas do času automaticky či nuceně regenerovat, protože vypalování sazí probíhá během jízdy průběžně. Teplotu potřebnou pro kontinuální hoření sazí kolem 250 °C dosahuje filtr během jízdy téměř neustále, protože motory Iveco Hi-SCR nepoužívají ke snižování oxidů dusíku ve výfukových plynech recirkulaci výfukových plynů EGR.

Systém Hi-SCR od Iveca nemá EGR a ani nárazové regenerace filtru pevných částic, čímž umožňuje bezpečné a normální nasazení vozidel v nebezpečných prostředích, jako jsou rafinérie, chemické závody, letiště, tunely, autobusová nádraží atd.

Střední a těžká řada vozidel Iveco Stralis, Trakker a Eurocargo, stejně jako autobusy Iveco Urbanway, Crealis, Crossway a Magelys splňují svou technologií normu Euro VI na úrovni A a nabízejí řešení pro společnosti, které právě v takových rizikových prostředích operují a mají obavy z nadměrných teplot u aktivní regenerace.

Pokud jsou systémy EGR užívány jako nástroj ke snížení množství oxidů dusíku ve výfukových plynech, způsobují vyšší koncentraci sazí ve filtru pevných částic a periodicky vyžadují exotermickou reakci k vypálení nahromaděných sazí. Tento proces je řízen automaticky, a proto mohou teploty až 600 °C nastat kdykoli.

Jednodušší technika i ovládání

Technologie Hi-SCR v motorech Iveco takovou exotermickou reakci nevyžaduje, a tím eliminuje potřebu instalace indikátoru zaplněnosti filtru pevných částic, vypínače regenerace na palubní desce nebo zásah ze strany řidiče.

V praxi to u motorů Iveco Tector nebo Cursor znamená velkou bezpečnostní výhodu, protože u technologie Hi-SCR není zapotřebí žádná regenerace za vysokých teplot a ani schopnost řidiče deaktivovat proces aktivní regenerace ve správnou dobu v prostředí, kde nadměrné teploty představují riziko, jako jsou rafinerie, chemické továrny, letiště nebo tunely.

Jelikož řidič nemusí zasahovat a hoření sazí probíhá průběžně, není nutné vozidlo odstavovat kvůli nucené regeneraci filtru takže, toto řešení přináší významné výhody také v oblasti intervalů údržby a přidružených nákladů.

Méně servisu

Další výhodu pro dopravce znamená vyšší efektivita hoření nafty ve válcích a nižší spotřebu paliva díky optimalizovanému spalování bez použití EGR. Jeden kompaktní systém namísto dvou také znamená méně komponentů, menší složitost a nižší hmotnost, která značně zvyšuje užitečné zatížení. Úspora paliva motorů Iveco Euro VI proti Euro V dosahuje až 4,5 %. Vyšší spotřeba činidla Adblue nevadí, protože ve srovnání s cenou nafty vyjde několikrát levněji.

Homologace třídy A

Výsledkem technologie Hi-SCR je homologace Euro VI třídy A pro těžkou a střední řadu nákladních vozidel a modelů autobusů Iveco, která byla udělena bez požadavku na další testy prokázání souladu s aktivním exotermickým regeneračním procesem filtru (595/2009/CE WHTC – teplý start s testem regenerace), který je jinak vyžadován podle Evropských emisních nařízení.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Dnes 18:55

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

„Pomozte, umíráme tu.“ Lavina zavalila hotel, lidé prosili o záchranu marně

„Pomozte, umíráme tu.“ Lavina zavalila hotel, lidé…

Z hotelu zavaleného po středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii se podařilo vyprostit těla prvních čtyř…

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

 

iSport.cz

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama