5.9. 2016 Ladislav Černý

Iveco HI-SCR do nebezpečného prostředí: Bez obav

 

Vozidla s aktivní regenerací filtru pevných částic mohou mít problémy v nebezpečných prostředích kvůli vysoké teplotě při spalování sazí.

Filtry pevných částic jsou skvělou věcí redukující saze ve výfuku na minimum. V drtivé většině případů však vyžadují čas od času tzv. zregenerovat. Nejde o nic jiného než spálení celého množství postupně zachycovaných sazí.

Vysoká teplota

Během regenerace filtru se teplota v něm zvýší až na cca šest set stupňů Celsia, což v některých prostředích může být bezpečnostní problém. Teplotně ještě náročnější situace probíhají, pokud vozidlo vlivem provozních podmínek nestačí provést vypálení filtru samo a v zachycovači vznikne velké množství sazí. Vozidlo vyzve řidiče k zastavení a zapnutí nucené regenerace filtru. V tomto případě je nutné dbát na to, aby vozidlo nestálo nad suchou travou či jinými hořlavými látkami, protože teplota jednotky dočišťování výfukových plynů extrémně vzroste.

Průběžné vypalování

Iveco s technologií Hi-SCR a vysokou teplotou hoření nafty nepotřebuje filtr pevných částic čas do času automaticky či nuceně regenerovat, protože vypalování sazí probíhá během jízdy průběžně. Teplotu potřebnou pro kontinuální hoření sazí kolem 250 °C dosahuje filtr během jízdy téměř neustále, protože motory Iveco Hi-SCR nepoužívají ke snižování oxidů dusíku ve výfukových plynech recirkulaci výfukových plynů EGR.

Systém Hi-SCR od Iveca nemá EGR a ani nárazové regenerace filtru pevných částic, čímž umožňuje bezpečné a normální nasazení vozidel v nebezpečných prostředích, jako jsou rafinérie, chemické závody, letiště, tunely, autobusová nádraží atd.

Střední a těžká řada vozidel Iveco Stralis, Trakker a Eurocargo, stejně jako autobusy Iveco Urbanway, Crealis, Crossway a Magelys splňují svou technologií normu Euro VI na úrovni A a nabízejí řešení pro společnosti, které právě v takových rizikových prostředích operují a mají obavy z nadměrných teplot u aktivní regenerace.

Pokud jsou systémy EGR užívány jako nástroj ke snížení množství oxidů dusíku ve výfukových plynech, způsobují vyšší koncentraci sazí ve filtru pevných částic a periodicky vyžadují exotermickou reakci k vypálení nahromaděných sazí. Tento proces je řízen automaticky, a proto mohou teploty až 600 °C nastat kdykoli.

Jednodušší technika i ovládání

Technologie Hi-SCR v motorech Iveco takovou exotermickou reakci nevyžaduje, a tím eliminuje potřebu instalace indikátoru zaplněnosti filtru pevných částic, vypínače regenerace na palubní desce nebo zásah ze strany řidiče.

V praxi to u motorů Iveco Tector nebo Cursor znamená velkou bezpečnostní výhodu, protože u technologie Hi-SCR není zapotřebí žádná regenerace za vysokých teplot a ani schopnost řidiče deaktivovat proces aktivní regenerace ve správnou dobu v prostředí, kde nadměrné teploty představují riziko, jako jsou rafinerie, chemické továrny, letiště nebo tunely.

Jelikož řidič nemusí zasahovat a hoření sazí probíhá průběžně, není nutné vozidlo odstavovat kvůli nucené regeneraci filtru takže, toto řešení přináší významné výhody také v oblasti intervalů údržby a přidružených nákladů.

Méně servisu

Další výhodu pro dopravce znamená vyšší efektivita hoření nafty ve válcích a nižší spotřebu paliva díky optimalizovanému spalování bez použití EGR. Jeden kompaktní systém namísto dvou také znamená méně komponentů, menší složitost a nižší hmotnost, která značně zvyšuje užitečné zatížení. Úspora paliva motorů Iveco Euro VI proti Euro V dosahuje až 4,5 %. Vyšší spotřeba činidla Adblue nevadí, protože ve srovnání s cenou nafty vyjde několikrát levněji.

Homologace třídy A

Výsledkem technologie Hi-SCR je homologace Euro VI třídy A pro těžkou a střední řadu nákladních vozidel a modelů autobusů Iveco, která byla udělena bez požadavku na další testy prokázání souladu s aktivním exotermickým regeneračním procesem filtru (595/2009/CE WHTC – teplý start s testem regenerace), který je jinak vyžadován podle Evropských emisních nařízení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Zima už je téměř u konce a odstranění soli a špíny nyní…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Dnes 18:50

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…