5.9. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco HI-SCR do nebezpečného prostředí: Bez obav

 

Vozidla s aktivní regenerací filtru pevných částic mohou mít problémy v nebezpečných prostředích kvůli vysoké teplotě při spalování sazí.

Filtry pevných částic jsou skvělou věcí redukující saze ve výfuku na minimum. V drtivé většině případů však vyžadují čas od času tzv. zregenerovat. Nejde o nic jiného než spálení celého množství postupně zachycovaných sazí.

Vysoká teplota

Během regenerace filtru se teplota v něm zvýší až na cca šest set stupňů Celsia, což v některých prostředích může být bezpečnostní problém. Teplotně ještě náročnější situace probíhají, pokud vozidlo vlivem provozních podmínek nestačí provést vypálení filtru samo a v zachycovači vznikne velké množství sazí. Vozidlo vyzve řidiče k zastavení a zapnutí nucené regenerace filtru. V tomto případě je nutné dbát na to, aby vozidlo nestálo nad suchou travou či jinými hořlavými látkami, protože teplota jednotky dočišťování výfukových plynů extrémně vzroste.

Průběžné vypalování

Iveco s technologií Hi-SCR a vysokou teplotou hoření nafty nepotřebuje filtr pevných částic čas do času automaticky či nuceně regenerovat, protože vypalování sazí probíhá během jízdy průběžně. Teplotu potřebnou pro kontinuální hoření sazí kolem 250 °C dosahuje filtr během jízdy téměř neustále, protože motory Iveco Hi-SCR nepoužívají ke snižování oxidů dusíku ve výfukových plynech recirkulaci výfukových plynů EGR.

Systém Hi-SCR od Iveca nemá EGR a ani nárazové regenerace filtru pevných částic, čímž umožňuje bezpečné a normální nasazení vozidel v nebezpečných prostředích, jako jsou rafinérie, chemické závody, letiště, tunely, autobusová nádraží atd.

Střední a těžká řada vozidel Iveco Stralis, Trakker a Eurocargo, stejně jako autobusy Iveco Urbanway, Crealis, Crossway a Magelys splňují svou technologií normu Euro VI na úrovni A a nabízejí řešení pro společnosti, které právě v takových rizikových prostředích operují a mají obavy z nadměrných teplot u aktivní regenerace.

Pokud jsou systémy EGR užívány jako nástroj ke snížení množství oxidů dusíku ve výfukových plynech, způsobují vyšší koncentraci sazí ve filtru pevných částic a periodicky vyžadují exotermickou reakci k vypálení nahromaděných sazí. Tento proces je řízen automaticky, a proto mohou teploty až 600 °C nastat kdykoli.

Jednodušší technika i ovládání

Technologie Hi-SCR v motorech Iveco takovou exotermickou reakci nevyžaduje, a tím eliminuje potřebu instalace indikátoru zaplněnosti filtru pevných částic, vypínače regenerace na palubní desce nebo zásah ze strany řidiče.

V praxi to u motorů Iveco Tector nebo Cursor znamená velkou bezpečnostní výhodu, protože u technologie Hi-SCR není zapotřebí žádná regenerace za vysokých teplot a ani schopnost řidiče deaktivovat proces aktivní regenerace ve správnou dobu v prostředí, kde nadměrné teploty představují riziko, jako jsou rafinerie, chemické továrny, letiště nebo tunely.

Jelikož řidič nemusí zasahovat a hoření sazí probíhá průběžně, není nutné vozidlo odstavovat kvůli nucené regeneraci filtru takže, toto řešení přináší významné výhody také v oblasti intervalů údržby a přidružených nákladů.

Méně servisu

Další výhodu pro dopravce znamená vyšší efektivita hoření nafty ve válcích a nižší spotřebu paliva díky optimalizovanému spalování bez použití EGR. Jeden kompaktní systém namísto dvou také znamená méně komponentů, menší složitost a nižší hmotnost, která značně zvyšuje užitečné zatížení. Úspora paliva motorů Iveco Euro VI proti Euro V dosahuje až 4,5 %. Vyšší spotřeba činidla Adblue nevadí, protože ve srovnání s cenou nafty vyjde několikrát levněji.

Homologace třídy A

Výsledkem technologie Hi-SCR je homologace Euro VI třídy A pro těžkou a střední řadu nákladních vozidel a modelů autobusů Iveco, která byla udělena bez požadavku na další testy prokázání souladu s aktivním exotermickým regeneračním procesem filtru (595/2009/CE WHTC – teplý start s testem regenerace), který je jinak vyžadován podle Evropských emisních nařízení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb

Americké úřady obvinily Rusku žijící v Petrohradu ze…

Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma

Předsednictvo ČSSD v Hradci Králové podpořilo předsedu…

Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun

Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF)…

Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům

Německá automobilka Daimler dnes varovala, že její…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Dnes 18:50

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...




Blesk.cz

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i ošetřovné! Jak získat peníze od státu?

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i…

POZOR! Už v úterý 23. října můžete volat odborníkům z České správy sociálního zabezpečení. S čím vám můžou…

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Víkend definitivně ukončí krásné období babího léta s nadprůměrnými teplotami, která nás až na krátké epizody…

 

iSport.cz

Snajpr Bulíř Tygrům nechyběl. Jsme schopni vyhrávat i bez něj, těší Lence

Snajpr Bulíř Tygrům nechyběl. Jsme schopni vyhrávat…

Otázka šlágru 11. kola hokejové Tipsport extraligy byla daná. Jak si povede Liberec v Brně bez svého…

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez Bulíře přehrál Kometu 5:2

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez…

Návrat zkušeného střelce k výhře nestačil. V dresu třineckých hokejistů se poprvé v této sezoně objevil na ledě…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará dobrá ruční práce

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará…

Aktuální várka filmů je „stará“ na nejrůznější způsoby. Buď se jednotlivé tituly odehrávají před mnoha lety,…