5.9. 2016 Ladislav Černý

Iveco HI-SCR do nebezpečného prostředí: Bez obav

 

Vozidla s aktivní regenerací filtru pevných částic mohou mít problémy v nebezpečných prostředích kvůli vysoké teplotě při spalování sazí.

Filtry pevných částic jsou skvělou věcí redukující saze ve výfuku na minimum. V drtivé většině případů však vyžadují čas od času tzv. zregenerovat. Nejde o nic jiného než spálení celého množství postupně zachycovaných sazí.

Vysoká teplota

Během regenerace filtru se teplota v něm zvýší až na cca šest set stupňů Celsia, což v některých prostředích může být bezpečnostní problém. Teplotně ještě náročnější situace probíhají, pokud vozidlo vlivem provozních podmínek nestačí provést vypálení filtru samo a v zachycovači vznikne velké množství sazí. Vozidlo vyzve řidiče k zastavení a zapnutí nucené regenerace filtru. V tomto případě je nutné dbát na to, aby vozidlo nestálo nad suchou travou či jinými hořlavými látkami, protože teplota jednotky dočišťování výfukových plynů extrémně vzroste.

Průběžné vypalování

Iveco s technologií Hi-SCR a vysokou teplotou hoření nafty nepotřebuje filtr pevných částic čas do času automaticky či nuceně regenerovat, protože vypalování sazí probíhá během jízdy průběžně. Teplotu potřebnou pro kontinuální hoření sazí kolem 250 °C dosahuje filtr během jízdy téměř neustále, protože motory Iveco Hi-SCR nepoužívají ke snižování oxidů dusíku ve výfukových plynech recirkulaci výfukových plynů EGR.

Systém Hi-SCR od Iveca nemá EGR a ani nárazové regenerace filtru pevných částic, čímž umožňuje bezpečné a normální nasazení vozidel v nebezpečných prostředích, jako jsou rafinérie, chemické závody, letiště, tunely, autobusová nádraží atd.

Střední a těžká řada vozidel Iveco Stralis, Trakker a Eurocargo, stejně jako autobusy Iveco Urbanway, Crealis, Crossway a Magelys splňují svou technologií normu Euro VI na úrovni A a nabízejí řešení pro společnosti, které právě v takových rizikových prostředích operují a mají obavy z nadměrných teplot u aktivní regenerace.

Pokud jsou systémy EGR užívány jako nástroj ke snížení množství oxidů dusíku ve výfukových plynech, způsobují vyšší koncentraci sazí ve filtru pevných částic a periodicky vyžadují exotermickou reakci k vypálení nahromaděných sazí. Tento proces je řízen automaticky, a proto mohou teploty až 600 °C nastat kdykoli.

Jednodušší technika i ovládání

Technologie Hi-SCR v motorech Iveco takovou exotermickou reakci nevyžaduje, a tím eliminuje potřebu instalace indikátoru zaplněnosti filtru pevných částic, vypínače regenerace na palubní desce nebo zásah ze strany řidiče.

V praxi to u motorů Iveco Tector nebo Cursor znamená velkou bezpečnostní výhodu, protože u technologie Hi-SCR není zapotřebí žádná regenerace za vysokých teplot a ani schopnost řidiče deaktivovat proces aktivní regenerace ve správnou dobu v prostředí, kde nadměrné teploty představují riziko, jako jsou rafinerie, chemické továrny, letiště nebo tunely.

Jelikož řidič nemusí zasahovat a hoření sazí probíhá průběžně, není nutné vozidlo odstavovat kvůli nucené regeneraci filtru takže, toto řešení přináší významné výhody také v oblasti intervalů údržby a přidružených nákladů.

Méně servisu

Další výhodu pro dopravce znamená vyšší efektivita hoření nafty ve válcích a nižší spotřebu paliva díky optimalizovanému spalování bez použití EGR. Jeden kompaktní systém namísto dvou také znamená méně komponentů, menší složitost a nižší hmotnost, která značně zvyšuje užitečné zatížení. Úspora paliva motorů Iveco Euro VI proti Euro V dosahuje až 4,5 %. Vyšší spotřeba činidla Adblue nevadí, protože ve srovnání s cenou nafty vyjde několikrát levněji.

Homologace třídy A

Výsledkem technologie Hi-SCR je homologace Euro VI třídy A pro těžkou a střední řadu nákladních vozidel a modelů autobusů Iveco, která byla udělena bez požadavku na další testy prokázání souladu s aktivním exotermickým regeneračním procesem filtru (595/2009/CE WHTC – teplý start s testem regenerace), který je jinak vyžadován podle Evropských emisních nařízení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

Problémy British Airways nekončí. Aerolinky rušily i lety Londýn-Praha

Problémy British Airways nekončí. Aerolinky rušily i…

Britské aerolinky se v sobotu potýkaly s výpadkem počítačových systémů. Cestující, kteří se chystali využít…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…