Iveco Massif: italský off-road s kabátem od Giugiara

Iveco Massif: italský off-road s kabátem od Giugiara

 
 

Model Massif je prvním off-roadem Iveco, ale v rámci koncernu Fiat navazuje na slavný model Campagnola.

Fiat Campagnola, který byl italským konkurentem Land Roveru, Jeepu nebo Toyoty Land Cruiser 40, se vyráběl ve dvou generacích v letech 1951 až 1987. Tento model významně přispěl k poválečné motorizaci italského venkova, sloužil italské armádě a byl také předchůdcem Mercedesu G ve službách papeže jako „Papamobil“. Po dvaceti letech se Fiat vrací do stejného segmentu, avšak pod obchodní značkou užitkových automobilů Iveco.

Iveco Massif je čistým off-roadem. Pod karoserii navrženou Giugiarem se skrývá technika, která vychází ze španělského off-roadu Santana PS10. Konstrukce byla ale Ivecem přepracována a využívá dnes techniku modelu Daily 4x4, resp. jeho armádní verze VM90.

Obě přeplňované vznětové pohonné jednotky mají čtyři válce a objem tři litry. Motor s označením 3,0 HPI dosahuje maximálního výkonu 108 kW v pásmu 3000–3500 ot./min a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 1400–2800 ot./min, silnější 3,0 HPT pak 129 kW při 3200–3500 ot./min a 400 Nm při 1250–3000 ot./min. Oba motory mají šestnáctiventilovou hlavu a vstřikování Common-rail, silnější provedení má variabilní geometrii lopatek turbodmychadla.

O přenos momentu na silnici se stará šestistupňová manuální převodovka ZF 6S400 a redukční převodovka. Pohon všech kol je klasický s připojitelnou přední nápravou. Pohonné ústrojí nemá mezinápravový diferenciál, proto je v režimu 4x4 poměr sil rozdělených mezi nápravy neměnný. Redukční převod lze použít jen v kombinaci s pohonem všech kol, v terénu je tak k dispozici 12 převodů vpřed a 2 dozadu. Na objednávku může být Massif vybaven i uzávěrou zadního diferenciálu.

Iveco Massif se bude vyrábět ve čtyřech karosářských variantách. Kratší třídveřová má rozvor 2452 mm, delší pětidveřová, pick-up a šasi 2768 mm. Celková délka se pohybuje v závislosti na konkrétní verzi v rozpětí 4248 až 4720 mm. Přední nájezdový úhel je 50°, zadní 30° (34° u třídveřové verze) a přechodový úhel je 24° (33° u třídveřové verze)). V sérovém provedení je světlá výška pod nápravami 200 mm a brodivost 500 mm. I při plném zatížení má Massif stoupavost 100 %. Odpružení parabolickými listovými péry a dvojitými tlumiči zaručuje dobré vlastnosti především při jízdě v terénu.

Možnosti výbavy reflektují různé požadavky na využití auta. Na seznamu příplatkové výbavy nechybí položky jako rádio s CD přehrávačem, navigace nebo klimatizace. Interiér může být proveden v klasickém látkovém čalounění, luxusnějším koženém, nebo v kombinaci vinyl/guma, která je vhodná pro nasazení v těžkých pracovních podmínkách.

Rallye Dakar 2018
Česko se nejspíš přidá k polské žalobě na limity pro čistotu vzduchu Česko se nejspíš přidá k polské žalobě na limity pro čistotu vzduchu

Česko se zřejmě přidá k žalobě proti limitům znečištění…

Pražská burza je na tom nejlépe od roku 2011 Pražská burza je na tom nejlépe od roku 2011

Počtvrté za sebou pražská burza rostla a den zakončila na…

Šéfové automobilek varují: Z Evropy zmizí výroba aut, přesune se do Asie Šéfové automobilek varují: Z Evropy zmizí výroba aut, přesune se do Asie

Automobilový průmysl čekají zásadní změny. V roce 2030 se…

Energizer uzavřel obchod za desítky miliard, získá i značku Varta Energizer uzavřel obchod za desítky miliard, získá i značku Varta

Výrobce baterií Energizer Holdings koupí za dvě miliardy…

 
 

Přidat názorDiskuse: Iveco Massif: italský off-road s kabátem…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Test: Iveco Massif - Obojživelník Test: Iveco Massif - Obojživelník

Iveco uvedlo na český trh pracovní vozidlo s mimořádnou…

Test: Iveco Massif vs. Land Rover Defender  - Drsňáci Test: Iveco Massif vs. Land Rover Defender - Drsňáci

Dvě auta určená zejména pro práci se vydala do těžkých…

 



 
Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Dnes 17:50

Představy designérů japonské značky o jejich možné budoucnosti nabízí koncept Xmotion.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Šenkeřík nastartoval mladý talent. Byl v Galatasarayi, chtějí ho v Plzni

Šenkeřík nastartoval mladý talent. Byl v…

Tahal ho z postele i v šest ráno. Jenže ne budík, ale jeho svěřenec, sedmnáctiletý talentovaný hráč Slavie Jan…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…