Iveco New Daily: S novým designem a motory

Iveco New Daily: S novým designem a motory

 
 

Iveco letos představilo a uvedlo na trh lehký užitkový model New Daily s novým designem, výkonnějšími motory a rozšířenou bezpečnostní výbavou.

Iveco Daily ve své první generaci vstoupilo na trh v roce 1978 a v současnosti je nabízeno prakticky ve všech částech světa. Důkazem jeho popularity je i více než 2 miliony prodaných vozů.

Modernizovaný exteriér

Iveco New Daily lze jednoduše identifikovat podle přepracovaných předních partií. Zcela nově jsou navrženy hlavní světlomety, přední nárazník i maska chladiče. Mezi nárazníkem a kapotou motoru je nyní nový světle šedý pás s nepřehlédnutelným nápisem Iveco.

Modernizované Iveco New Daily si zachová svou širokou řadu provedení a i nadále je k dispozici ve verzích s celkovou hmotností od 2,8 t do 7,0 t. Objem nákladového prostoru u verze Furgon může být od 7 do 17,2 m3.

Rozvor náprav je pro dodávkové verze k dispozici od 3000 mm přes 3300 mm po 3950 mm. V případě šasi s kabinou pro montáž nástavby jsou v nabídce rozvory náprav 3000 mm, 3450 mm, 3750 mm, 4100 mm, 4350 mm a 4750 mm. U minibusů mohou zákazníci volit mezi 3300 mm, 3950 mm, 4350 mm a 4750 mm.

Komfortní interiér

V interiéru to na první pohled vypadá, že se nic nezměnilo, ale i zde je několik novinek. Mezi ty nejzásadnější patří přepracovaný přístrojový štít, upraven byl sloupek stavitelného volantu, sedadlo řidiče i spolujezdce nabízí větší rozsah nastavení a změnily se i barvy čalounění a plastů na palubní desce.

Ke zvýšení komfortu na palubě přispívá zdokonalená akustická izolace kabiny. Dveře s širokým úhlem otevírání a schůdky s protiskluzovým povrchem usnadňují nastupování i vystupování.

Řadicí páka se nyní ovládá jednodušeji a je méně dominantní, díky tomu lze pohodlněji projít přes kabinu vpravo. Samozřejmostí je bohatá nabídka úložných prostorů v palubní desce, které může na přání doplnit zásuvka o objemu okolo šesti litrů umístěná pod dvousedadlem pro spolujezdce. Z prostředního opěradla tohoto sedadla lze sklopením udělat stolek.

Kapacita interiéru minibusů je podle verze od 16 do 30 cestujících.

Pohonné jednotky

Základ nabídky pohonných jednotek u New Daily představuje turbodiesel o objemu 2,3 litru. Tento čtyřválec s přímým vstřikováním paliva common-rail pochází z vlastního vývoje divize FPT (Fiat Powertrain Technologies) a v nejvýkonnějším provedení nabízí točivý moment 350 Nm. Předchozí provedení motoru o objemu 2,3 litru disponuje maximálním točivým momentem 290 Nm.

Iveco New Daily - Motor 2.3 Multijet II
Označení motoru111315
Zdvihový objem [cm3]228722872287
Válce/ventily4/44/44/4
Vrtání x zdvih [mm]88 x 9488 x 9488 x 94
Nejvyšší výkon [kW/min-1]78/2750-390093/3000-3600107/3250-3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]270/1500-2750320/1800-2750350/1500-2750

Vrcholnou motorizací je u New Daily turbodiesel o objemu 3,0 litru. Tento motor s dvojitým přeplňování nabízí nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 470 Nm. Předešlý vrchol nabídky ze stejného objemu poskytoval 125 kW (170 k) a točivý moment 400 Nm.

Iveco New Daily - Motor 3.0 Common Rail
Označení motoru151721
Zdvihový objem [cm3]299829982998
Válce/ventily4/44/44/4
Vrtání x zdvih [mm]95,8 x 10495,8 x 10495,8 x 104
Nejvyšší výkon [kW/min-1]107/3000-3500125/2990-3500150/2990-3500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]350/1400-3000400/1250-2990470/1400-3050

Celá paleta agregátů je vybavena systémem recirkulace výfukových plynů a filtrem pevných částic. Iveco uvádí, že nejvýkonnější třílitrový turbodiesel splňuje standard EEV (Environmentally Friendly Enhanced Vehicle).

Vedle konvečních turbodieselů bude New Daily stejně jako současné provedení nabízeno i ve verzích Natural Power na stlačený zemní plyn (CNG) a s pohonem elektromotorem. Provedení Natural Power je vybaven motorem o objemu 3,0 litru s výkonem 100 kW (136 k) při 3500 min-1 a točivým momentem 350 Nm při 1500 min-1.

Motory modernizovaného Iveco New Daily spolupracují s pětistupňovými a šestistupňovými manuálními převodovkami. Pro vybrané verze je k dispozici i šestistupňová automatizovaná převodovka Agile, která může pracovat v automatickém nebo sekvenčním režimu a také v automatickém režimu s manuální korekcí.

Podvozek

Iveco uvádí, že s modernizovaným New Daily se manévruje a jezdí stejně jako s osobním vozem. Přepracované zavěšení předních kol se podílí na velmi dobrých manévrovacích schopnostech v omezeném prostoru. Nejmenší průměr otáčení je 11,5 metru.

New Daily má širokou nabídku provedení odpružení, odpovídající různým druhům práce a zaručující posádce komfort cestování srovnatelný s osobním automobilem.

Na přední nápravě je použito nezávislé zavěšení kol s hydraulickými teleskopickými tlumiči a příčnou listovou pružinou nebo s torzní tyčí a stabilizátorem.

Na zadní nápravě může být použito parabolické, semieliptické nebo vzduchové odpružení. Navíc je možné všechny dodávkové verze New Daily vybavit vzduchovým odpružením, zaručujícím horizontální vyrovnávání vozidla bez ohledu na rozložení nákladů. Při nakládání a vykládání si lze u vozů s tímto odpružením přizpůsobit výšku ložné plochy podle potřeby.

Bezpečnostní a komfortní výbava

Kromě nového designu a výkonnějších motorů nabízí New Daily i bohatou standardní bezpečnostní výbavu. Ta obsahuje nový systém ESP 9, který doplňuje ABS, EBD, ASR, MSR, HBA, Hill holder, LAC, TSM, HRB, HFC, RMI a ROM.

Novinkou v nabídce jsou denní světla a přední mlhová světla s funkcí přisvěcování do zatáček.

Pro usnadnění manévrování s vozidlem v úzkých prostorách je možné New Daily vybavit ultrazvukovými parkovacími snímači (zabudovanými do zadního nástupního schůdku) nebo zpětnou kamerou (integrované ve třetím brzdovém světle).

V nabídce výbavy zvyšující komfort na palubě je i řada zábavních systémů. Například systém Blue & Me vznikl ve spolupráci se společností Microsoft a lze s ním volat, přijímat SMS zprávy a využívat všechny funkce adresáře zásluhou bezdrátového připojení přes Bluetooth. Přes Mediaplayer anebo připojení USB lze rovněž přehrávat hudbu ve formátu MP3.

Kabina New Daily se dá vybavit i novou generací navigačního systému TomTom s 4,3palcovým dotykovým displejem umístěným do palubní desky. Zařízení zásluhou funkcí HD Traffic a IQ Routes vypočítá nejefektivnější trasu do cíle s použitím informací o dopravě a stavu vozovek, které získává v reálném čase z kontrolního střediska, a dále s použitím hlasového ovládání a předpovědí počasí.

JAKE.AUTO.CZ: Iveco Daily (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost

V blízkosti Mníšku pod Brdy jsme v kopcovitém terénu…

Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus

Zatímco Iveco odhalilo model Daily Euro 6 v nadmořské…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…