Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco ve Vysokém Mýtě otevře novou halu a zaměstná 450 lidí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Společnost Iveco Czech Republic chystá otevření nové haly. Podnik bude vyrábět také městské plně nízkopodlažní autobusy typu Citelis, napsal Ekonom.cz.

Iveco tuto informaci zatím nechce oficiálně zveřejnit, týdeník Ekonom ji získal od několika zaměstnanců.

Někdejší Karosa, která nyní tvoří součást italské skupiny Irisbus Iveco, se v posledních letech zaměřila na produkci meziměstských, příměstských a školních autobusů, určených hlavně na export.

Pokud v Česku nabízela také plně nízkopodlažní městské autobusy, šlo o vozidla vyrobená v zahraničí, do kterých se ve Vysokém Mýtě pouze domontovávaly informační a komunikační systémy.

Firma podle serveru chystá slavnostní otevření výrobní haly asi koncem března. Nepřímým potvrzením této investice je skutečnost, že agentura CzechInvest eviduje žádost firmy Iveco o investiční pobídku na rozšíření výroby. Společnost se zavázala vytvořit 450 pracovních míst. Plánovaná investice činí 160 milionů korun.

Podle zdroje týdeníku Ekonom budou autobusy Citelis vyráběné ve Vysokém Mýtě mířit především do středoevropských a východoevropských států. Produkce těchto vozidel v italském závodě Valle Ufita tak údajně zůstane částečně zachována. Citelisy z Česka by však mohly mít konkurenceschopnější cenu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
23. 1. 2011 13:34
Re: sorka
No neviem, čo je horšie. Pre Citelisy hovorí to, že už jazdia nejaký ten rok, rovnako je to ale strach a hrôza - človek sa bojí, že každú chvíľu naňho pri menšej nerovnosti spadne nejaká časť interiéru, všetko vŕzga a čo nedrnčí je "vyspravené" zastrčenými kúskami z novín... No neskutočné.

SOR sú na tom ale zrejme ešte horšie! Kĺbové jazdia v Prahe ako dlho? Rok? Skrutky v kĺbovej časti samovoľne opúšťajú svoje výrobné postavenia, "harmonika" sa tiež oddeľuje. Klepoty a rôzne divné zvuky sú na dennom poriadku. A to pociťujem len ako cestujúci. Čo na to hovoria samotné vodiči?

To sa na svete nevyrábajú poriadne nízkopodlažné autobusy? Alebo je len smola, že sa poriadne nerobia v ČR a Praha prosto iné autobusy, či električky než také, ktoré sú vyrobené v ČR neobjedná?
Avatar - shamal
21. 1. 2011 03:10
Pláč
Tak nevím, typicky český problém je makat ve firmě, kde jsem strašně nespokojenej. Tak když tě to Iveco tak strašně dere, tak dej výpověď. Jdi pracovat jinam. Anebo, jako člověk, který má vize které nám pomohou od toho, aby to u nás za pár let nevypadalo jako děs a bída, začni podnikat. Jdi se svou kůží na trh, zaměstnej si pár lidí, plať za ně socku, zdrávku. Kupuj materiál, čekej na splatnost faktur, bojuj s účetnictvím a choď na finančák. Vždyť je to tak jednoduchý. Už to není jako za dob Karosy ŠM, už můžeš, roztáhni křídla a hr do toho...
20. 1. 2011 18:42
Re: 2011
Nevidím to firmy tolik jako Vy, ale souhlasím. Poslední poctivé autobusy z Mýta byla řada 95x. Někdo dokonce tvrdí, že není nad 93xE s motory Renault. Od té doby, co z linek sjíždějí Crosswaye, jsme se vrátili o 20 let zpátky. Takovou spolehlivost a hlavně dílenské zpracování bych omluvil možná u výrobku z Číny.. Za všechno mluví přístrojová deska, jejíž dva díly na sebe jen těsně navazují, aby o 30 centimetrů dál tvořily centimetrovou mezeru.. Nemluvě o vrzání a lupání plastů, které ze uvnitř ozývá již po pár desítkách tisíc kilometrů na našich silnicích. Škoda...
20. 1. 2011 15:02
Re: 2011
Iveco CZ (dříve Karosa) má stále svůj vývoj a zkušebnu. Autobusy, které se ve VM vyrábějí (kromě Citelisu) byli hlavně vyvinuty ve VM. Takže budíček... Jinak je třeba se na to koukat z širšího pohledu v dnešním globálním světě...Sodomka byl pan někdo, o tom není diskuse...Ale to je problém komunismu...
20. 1. 2011 15:00
patronek
patronku, děkujeme za pohled dělnickýma očima. Bohudík je to jinak, než jsi schopen domyslet. Je potřeba míň poslouchat hospodský tlachy a radši makat a nevymejšlet blbosti...