reklama


30.12. 2015 Ladislav Černý

Iveco zkouší CNG kamiony s délkou 18 m: Ještě levněji

 

Iveco ve spolupráci s logistickou firmou Smet zkouší osmnáctimetrové návěsové soupravy s pohonem na zemní plyn.

Italský výrobce už desetiletí sází na nákladově výhodný a ekologický pohon na CNG, což dokládá prodej již více než 14.000 těchto vozidel italské značky. Nedávno k stlačenému plynu přidalo také zkapalněný LNG, který potřebuje přibližně poloviční kapacitu nádrží při stejném objemu plynu. Tentokrát se italský výrobce užitkových vozidel zkouší propojit výhodnost CNG vozidel s prodlouženým návěsem a větším objemem pro zboží.

Potřeba snížit spotřebu paliva a vypouštění oxidu uhličitého směřuje ke zvýšení efektivity dopravy zboží. Odpověď firmy Iveco tvoří spojení potenciálu technologie pohonu na zemní plyn s výhodami osmnáctimetrových návěsových souprav. Společnost Iveco začala spolupráci s logistickou firmou Smet v oblasti zkoušek integrace dvou rozdílných výrazně ziskových ekologických řešení, která se týkají osmnáctimetrových vozidel Stralis s pohonem na zemní plyn.

Výsledek předčil všechna očekávání. Osmnáctimetrové řešení s pohonem na zemní plyn přineslo obrovské výhody ve srovnání s konvenčním naftovým pohonem a klasickou délkou 16,5 metru.

Spoluprací s firmou Smet se společnosti Iveco naskytla příležitost provést provozní zkoušky v rámci skutečných transportů a vyhodnotit pokles průměrných nákladů na jednotku přepraveného zboží. Obě firmy společně testovaly vhodnost osmnáctimetrových souprav v silniční infrastruktuře a manévrovací schopnosti při parkování. Italské sdružení výrobců automobilů (ANFIA) v rámci projektu Projektu 18 s povolením od italského ministerstva infrastruktury a dopravy z července 2008 spustila v Itálii zkoušky vlivu zvětšení délky kloubových nákladních vozidel ze standardní délky 16,5 na 18 m a dopadu na účinnost dopravy.

Prodloužení návěsů o 1,5 m tvoří jedinou plánovanou odchylka od standardních vozidel. Všechny další základní parametry od zatížení nápravy až po ovladatelnost zůstávají nezměněny v souladu s platnými právními předpisy. Výsledkem je zvýšení efektivnosti dopravy v Itálii se zkušebními vozidly téměř o desetinu. Celý projekt okomentoval Pierre Lahutte, prezident italského výrobce užitkových vozidel: „Rozhodnutí firem Iveco a Smet v oblasti zkušebního provozu osmnáctimetrového vozidla Stralis s pohonem na zemní plyn se definitivně ukázalo být tou nejideálnější kombinací. Potvrzuje odhodlání a úlohu společnosti Iveco při zvyšování trvale udržitelné mobility.“

PŘÍNOS CNG

Zemní plyn je o 95 procent čistější palivo z hlediska pevných částic než nafty. V případě oxidů dusíku jde o snížení o 35 procent. Vozidla Iveco CNG umožňují snížit emise CO2 o dalších 10 až 100 %, jsou-li provozována na biometan. Kromě toho je pohon na zemní plyn tišší průměrně o pět decibelů ve srovnání se vznětovým motorem. Jsou tedy ideální pro svoz odpadu i v nočních hodinách. Zemní plyn je také výrazně levnější než nafta a umožňuje snížit náklady na pohonné hmoty až o 40 %.

IVECO V ME TAHAČŮ

Kvalitu tahačů Iveco Stralis potvrzují mimo jiné i dvě umístění na stupních vítězů na Mistrovství Evropy tahačů v Nürburgringu. V Německu Stralis, připravený týmem Schwaben-Truck a řízený Gerdem Korberem, dosáhl na dvě druhá místa. Že to nebyla pouhá shoda šťastných okolností dokazuje fakt, že v dalších dvou pohárových závodech na Nürburgringu dojel Korber čtvrtý a sedmý. Mistr Evropy v závodech tahačů z let 1996, 2001 a 2003 tak ukázal, že na kvalitním závodním stroji je nebezpečným soupeřem pro kohokoli.

Bílo-oranžový tahač Iveco stralis pohání šestiválec Cursor 13, který v konvenčním provedení tvoří základní pohonnou jednotku pro těžkou nákladní dopravu. V posledních letech ji významně podporuje šestiválec Cursor 9, který je přizpůsobený na spalování CNG či LNG odpařeného na zemní plyn.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama