30.12. 2015 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco zkouší CNG kamiony s délkou 18 m: Ještě levněji

 

Iveco ve spolupráci s logistickou firmou Smet zkouší osmnáctimetrové návěsové soupravy s pohonem na zemní plyn.

Italský výrobce už desetiletí sází na nákladově výhodný a ekologický pohon na CNG, což dokládá prodej již více než 14.000 těchto vozidel italské značky. Nedávno k stlačenému plynu přidalo také zkapalněný LNG, který potřebuje přibližně poloviční kapacitu nádrží při stejném objemu plynu. Tentokrát se italský výrobce užitkových vozidel zkouší propojit výhodnost CNG vozidel s prodlouženým návěsem a větším objemem pro zboží.

Potřeba snížit spotřebu paliva a vypouštění oxidu uhličitého směřuje ke zvýšení efektivity dopravy zboží. Odpověď firmy Iveco tvoří spojení potenciálu technologie pohonu na zemní plyn s výhodami osmnáctimetrových návěsových souprav. Společnost Iveco začala spolupráci s logistickou firmou Smet v oblasti zkoušek integrace dvou rozdílných výrazně ziskových ekologických řešení, která se týkají osmnáctimetrových vozidel Stralis s pohonem na zemní plyn.

Výsledek předčil všechna očekávání. Osmnáctimetrové řešení s pohonem na zemní plyn přineslo obrovské výhody ve srovnání s konvenčním naftovým pohonem a klasickou délkou 16,5 metru.

Spoluprací s firmou Smet se společnosti Iveco naskytla příležitost provést provozní zkoušky v rámci skutečných transportů a vyhodnotit pokles průměrných nákladů na jednotku přepraveného zboží. Obě firmy společně testovaly vhodnost osmnáctimetrových souprav v silniční infrastruktuře a manévrovací schopnosti při parkování. Italské sdružení výrobců automobilů (ANFIA) v rámci projektu Projektu 18 s povolením od italského ministerstva infrastruktury a dopravy z července 2008 spustila v Itálii zkoušky vlivu zvětšení délky kloubových nákladních vozidel ze standardní délky 16,5 na 18 m a dopadu na účinnost dopravy.

Prodloužení návěsů o 1,5 m tvoří jedinou plánovanou odchylka od standardních vozidel. Všechny další základní parametry od zatížení nápravy až po ovladatelnost zůstávají nezměněny v souladu s platnými právními předpisy. Výsledkem je zvýšení efektivnosti dopravy v Itálii se zkušebními vozidly téměř o desetinu. Celý projekt okomentoval Pierre Lahutte, prezident italského výrobce užitkových vozidel: „Rozhodnutí firem Iveco a Smet v oblasti zkušebního provozu osmnáctimetrového vozidla Stralis s pohonem na zemní plyn se definitivně ukázalo být tou nejideálnější kombinací. Potvrzuje odhodlání a úlohu společnosti Iveco při zvyšování trvale udržitelné mobility.“

PŘÍNOS CNG

Zemní plyn je o 95 procent čistější palivo z hlediska pevných částic než nafty. V případě oxidů dusíku jde o snížení o 35 procent. Vozidla Iveco CNG umožňují snížit emise CO2 o dalších 10 až 100 %, jsou-li provozována na biometan. Kromě toho je pohon na zemní plyn tišší průměrně o pět decibelů ve srovnání se vznětovým motorem. Jsou tedy ideální pro svoz odpadu i v nočních hodinách. Zemní plyn je také výrazně levnější než nafta a umožňuje snížit náklady na pohonné hmoty až o 40 %.

IVECO V ME TAHAČŮ

Kvalitu tahačů Iveco Stralis potvrzují mimo jiné i dvě umístění na stupních vítězů na Mistrovství Evropy tahačů v Nürburgringu. V Německu Stralis, připravený týmem Schwaben-Truck a řízený Gerdem Korberem, dosáhl na dvě druhá místa. Že to nebyla pouhá shoda šťastných okolností dokazuje fakt, že v dalších dvou pohárových závodech na Nürburgringu dojel Korber čtvrtý a sedmý. Mistr Evropy v závodech tahačů z let 1996, 2001 a 2003 tak ukázal, že na kvalitním závodním stroji je nebezpečným soupeřem pro kohokoli.

Bílo-oranžový tahač Iveco stralis pohání šestiválec Cursor 13, který v konvenčním provedení tvoří základní pohonnou jednotku pro těžkou nákladní dopravu. V posledních letech ji významně podporuje šestiválec Cursor 9, který je přizpůsobený na spalování CNG či LNG odpařeného na zemní plyn.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…